Magma ratkonnassa

Anonyymi-ap

On hyvä perustaa oma lanka käsittelemään Magman käyttöä digikimpparatkonnssa. Myös ratkontahanska- ja -kynäkeskustelu on hyvä sisällyttää tähän säikeeseen, jotta muiden lankojen kontaminaatio vähenee. Tablettikeskustelu tulee myös keskittää tähän lankaan.

82

866

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi uusi säie. Olen aloittanut aikoja sitten juuri johdannossa käsiteltyn aihepiiriin liittyvän säikeen.

Seuraava säie on mm. johdannossa esitettyjen näkökulmien käsittelyyn.

Yleissäie digiratkonnasta ja digiapuneuvoista:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17848065/yleissaie-digiratkonnasta-ja-digiapuneuvoista

Erityisesti Magmasta olen aloittanut säikeitä, ainakin seuraavat löytyy:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18266210/etakimppalaadintaa

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17724310/ristikon-ratkonta-kannykalla-magma-sovelluksella

• Anonyymi

Avainsana on ”aikoja sitten”. Nyt kun asia on nostettu esille Sanariksen palstallakin, on hyvä nostaa se esille täälläkin. On tärkeää, että kaikki potentiaaliset digiratkojat saavat parhaan tiedon välineistä. Monet eivät varmaan ole kuulleet esim. ratkontahanskasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Avainsana on ”aikoja sitten”. Nyt kun asia on nostettu esille Sanariksen palstallakin, on hyvä nostaa se esille täälläkin. On tärkeää, että kaikki potentiaaliset digiratkojat saavat parhaan tiedon välineistä. Monet eivät varmaan ole kuulleet esim. ratkontahanskasta.

Mikä se ratkontahanska sitten oikein on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä se ratkontahanska sitten oikein on?

Käsine, jossa peukalon lisäksi kaksi tai kolme sormea on esillä. Pikkurillilä on aina suoja. Suojan voi laittaa myös nimettömään, mutta se ei ole välttämätöntä.

Jos ei ole hanskaa, sen voi korvata kahdella villakäsineellä, joissa ei le sormenpäitä. Pikkurillin kohdalla pitää käsine vetää niin pitkälle, että melkein koko pikkurilli on peitossa.

Ks. kuvia näistä sivulta https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/kyna-ja-muut-apuneuvot/

Idea on se, että kun laskee käden kosketusnäytölle, käsi ei piirrettäessä tee ylimääräisiä viivoja tai pisteitä piirrokseen. Moderneilla laitteilla niille suunniteltuja kyniä käytettäessä pitäisi näytön tunnistaa käden lasku eri asiaksi kuin kynän käytön (ns. palm rejection), mutta laitteet eivät toimi niin, että tunnistus onnistuu joka kerta.

Kynää ei voi miellyttävästi käyttää, jos kämmensyrjä ei ole ruudulla. Sormin piirrettäessä ei hanskaa tarvita, sillä käden voi tuke keskivartaloon. Kun sormi on suoraan kosketuksissa lasiin, kirjoittaminen on riittävän tukevaa.

• Anonyymi kirjoitti:

"Nyt kun asia on nostettu esille Sanariksen palstallakin, on hyvä nostaa se esille täälläkin"

En kyllä löydä tällä hetkellä asiaa missään säikeessä. Eki poistaa kaiken, mikä koskee piirrosohjelmalla ristikon ratkontaa, koska pelkää, että se ohjaa ihmiset "sylttytehtaalle".
        Tämä koske eritoten Magmaa, mutta kyllä eräitä muitakin sovelluksia.

Koska hän pyrkii pitämään muut ristikoita käsittelevät sivustot täydellisessä uutispimennossa, ei Ekin foorumissa voi digiasioita juurikaan käsitellä.

Ekin omia digisovelluksia saa käsitellä. Ilmaisristikoiden käsittelyä on hieman myös ollut. Digiristikoiden printtausta saa käsitellä toisin kuin digiristikoiden ratkontaa piirrosohjelmalla.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

"Nyt kun asia on nostettu esille Sanariksen palstallakin, on hyvä nostaa se esille täälläkin"

En kyllä löydä tällä hetkellä asiaa missään säikeessä. Eki poistaa kaiken, mikä koskee piirrosohjelmalla ristikon ratkontaa, koska pelkää, että se ohjaa ihmiset "sylttytehtaalle".
        Tämä koske eritoten Magmaa, mutta kyllä eräitä muitakin sovelluksia.

Koska hän pyrkii pitämään muut ristikoita käsittelevät sivustot täydellisessä uutispimennossa, ei Ekin foorumissa voi digiasioita juurikaan käsitellä.

Ekin omia digisovelluksia saa käsitellä. Ilmaisristikoiden käsittelyä on hieman myös ollut. Digiristikoiden printtausta saa käsitellä toisin kuin digiristikoiden ratkontaa piirrosohjelmalla.

Eki on pakkoraossa. Siitä raosta Tapio yrittää pujahtaa takaisin ja siksi kaikki Tapsaan viittaava pitää poistaa. Siihen ai auta, että Tappis vetää täällä jatkuvasti omia johtopäätöksiään Ekistä ja Sanariksesta ja ne ovat yleensä negatiivisia. Jos Tappari jättäisi Sanariksen rauhaan, sielläkin voisi ehkä käsitellä näitä asioita, mutta jos niitä käsiteltäisiin, Tappero ei voisi pysyä poissa. MOT

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eki on pakkoraossa. Siitä raosta Tapio yrittää pujahtaa takaisin ja siksi kaikki Tapsaan viittaava pitää poistaa. Siihen ai auta, että Tappis vetää täällä jatkuvasti omia johtopäätöksiään Ekistä ja Sanariksesta ja ne ovat yleensä negatiivisia. Jos Tappari jättäisi Sanariksen rauhaan, sielläkin voisi ehkä käsitellä näitä asioita, mutta jos niitä käsiteltäisiin, Tappero ei voisi pysyä poissa. MOT

Tappurainen haluaa vain ja ainoastaan Sanariksen parasta.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos tuotaisiin esille materiaali, jota voin tarjota, ei minun tarvitsisi olla mukana keskusteluissa. Mutta juuri minun materiaaliini Eki ei salli viitattavan.

Kiellettyjä asioita ovat ainakin seuraavat:
        Magma kimpparatkonnassa ja yksin ratkonnassa sekä muut piirrosohjelmat yksin ristikiden ratkonnassa.
        Tekoälyn käyttö ristikoiden luomisessa.
        Digitaalisista ristikkolehdistä keskustelu.

Näppäimistöllä ristikoiden ratkonnasta saa keskustella, sen unohdin mainita viimeksi.

Printtaamisesta tarkennus. Kuvaruutukaappauksista saisi varmaan käsitellä, jos niitä käsitellään vain ristikoiden printtaaamisen näkökulmasta, mutta ei vahingossakaan mainita, että kuvaruutukopiota voisi käyttää myös piirrosohjelmalla ratkomiseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Tappurainen haluaa vain ja ainoastaan Sanariksen parasta.

Toivon toki Sanarisille menestystä, sillä itsekin ratkon eniten Sanarisin tuottamia ristikoita. Laitoin joskus Ekille digiristikoista linkin kirjoitukseeni ihan Sanarisin tulevaisuutta ajatellen.

On kyllä myös asioita, joissa toivon Sanarisin muuttavan kurssiaan, mutta siinäkin ajattelen tulevaisuutta. Ristikoita ei minusta tulisi kehittää hirveän lyhytnäköisesti juuri olemassa oleville ratkojille vaan siten, että ristikoilla olisi tulevaisuutta uusienkin ratkojien parissa. Jos nostetaan kynnys ratkontaan liian korkealle kaikella kikkailulla, ainakin kynnys ratkoa keskivaikeita ja vaikeita ristikoita voi nousta kohtuuttoman suureksi. Jos kirjainkikkailuja uitetaan helppohinkin ristikoihin, niiden ratkonta voi muodostua vastenmieliseksi.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Jos tuotaisiin esille materiaali, jota voin tarjota, ei minun tarvitsisi olla mukana keskusteluissa. Mutta juuri minun materiaaliini Eki ei salli viitattavan.

Magma kimpparatkonnassa ja yksin ratkonnassa sekä muut piirrosohjelmat yksin ristikiden ratkonnassa.

Näppäimistöllä ristikoiden ratkonnasta saa keskustella, sen unohdin mainita viimeksi.

Printtaamisesta tarkennus. Kuvaruutukaappauksista saisi varmaan käsitellä, jos niitä käsitellään vain ristikoiden printtaaamisen näkökulmasta, mutta ei vahingossakaan mainita, että kuvaruutukopiota voisi käyttää myös piirrosohjelmalla ratkomiseen.

Et taida tuntea Ekin lisäksi edes itseäsi!

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Entä onkos Sanariksen palstalla kiellettyä käsitellä ratkontahanskoja?

• Anonyymi kirjoitti:

Entä onkos Sanariksen palstalla kiellettyä käsitellä ratkontahanskoja?

Todennäköisesti on nykyisin. Nimimerkin ++juh/juh++ (en ikinä muista kummalla puolella plussat ovat), asiaan liittyvistä näkökulmista keskustelin.

• Anonyymi kirjoitti:

Et taida tuntea Ekin lisäksi edes itseäsi!

Tarkoittanet etten osaisi olla tulematta mukaan enkä malttaisi vain seurata keskustelua.

• Anonyymi
      • Anonyymi

On vielä joo tili X:ssä, mutta en ole käynyt siellä pitkiin aikoihin.

Auttamiseen foorumi ja Magma mulle riittävät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On vielä joo tili X:ssä, mutta en ole käynyt siellä pitkiin aikoihin.

Auttamiseen foorumi ja Magma mulle riittävät.

Tänään minulla oli Magmassa kolme eri versiota yhdestä ristikosta kolmelta eri henkilöltä. Pystyin vertaamaan ratkontoja yhdellä silmäyksellä keskenään. Yksi oli täysin oikein, mutta kahdessa oli virheitä.

Jos on ladannut yhden ristikon, kuvaa voi laajentaa niin, että siihen mahtuu useita ristikoita näkyviin yhtä aikaa. Pystyn laittamaan yhteen kuvaan neljä sivua kaksi rinnakkain kahdessa rivissä kunhan yksittäisen kuvan pikselikoko ei ole hirveän iso. n. 4000x4000 px on ilmaisversion maksimi kuvakoko.

Magma mahdollistaa kimpparatkonnassa siis eri ratkojien versioiden tarkastelun yhtä aikaa.

• Anonyymi

Joku kirjoitti:
      "Avainsana on ”aikoja sitten”. Nyt kun asia on nostettu esille Sanariksen palstallakin, on hyvä nostaa se esille täälläkin. On tärkeää, että kaikki potentiaaliset digiratkojat saavat parhaan tiedon välineistä. Monet eivät varmaan ole kuulleet esim. ratkontahanskasta."

Muistaisiko tuon kirjoittanut mitenkään sitä, millä nimimerkillä poistettu kommentti tai poistettu säie oli laitettu - asia kiinnostaa lähinnä siksi, että oliko nimimerkki sellainen, että sen olisi voinut tulkita laittamakseni. Ihan varmaa kyllä on se, että oli nimimerkki mikä tahansa ja oli laittaa vaikka Ekin ydinpiirin kommentoija, kommentti/säie olisi lähtenyt.

• Joku nosti Sanarisin foorumissa Magman esille. Kyllähän se sieltä häviää. Vastasin siihen ennen kuin häviää ja tein konkreettisen ehdotuksen, olle Eki kummpaneineen ei hyväsy,mutta tietäväthän, mitä menettävät.

"24. apuriLainaa22.11.2024 klo 06:33
      Lainaus: 23. kaplas 21.11.2024 klo 21:17
      No eipä minunkaan suosikkini ole.

Magmalla tuokin olisi selvinnyt helposti. Kannattaa tutustua Magma-ohjelmistoon.
      25. kaplasLainaa22.11.2024 klo 06:48
      Kiitos tiedosta! Mutta, mistä päättelet, että haluan sen helposti selvittää... :D
      26. tapioLainaa22.11.2024 klo 10:24
      Todella paljon kovisten ratkonnan ongelmat johtuvat ratkojien tekemistä ratkontavirheistä. Ne olisi hyvä käydä lävitse. PuPen ja Iiisakin kohdalla virheiden löytäminen on monesti auttanut tosi paljon.

Ei tarkoituskaan ole tarjota kohtuuttomasti apua, vaan sen verran, että pääsee eteenpäin. Jos lyöt pääsi seinää ratkontavirheiden kanssa, ei ratkonta kyllä etene minnekään.
      27. tapioLainaa22.11.2024 klo 10:32
      IS:n ja PuPen osalta virheiden kertominen sekä muutama pikku vinkki voisi auttaa. Iisakin ristikoiden Alf Simbergin ristikoiden kanssa on muutaman kerran ratkonta mennyt kimpparatkonnaksi. Kukaan kimppaan osallistunut ei olisi ristikkoa yksin selättänyt. Kimpparatkonta voi harrastaa etänä, mutta se edellyttää viitseliäisyyttä opetella etäkimpparatkontaa. Moni luovuttaa kun kokee opettelukynnyksen liian korkeaksi. Toki myös sopiva digilaite olisi eduksi. Kännykkä on turhan pieni ja kosketusnäytötön iso laite on kankea.
      28. tapioLainaa22.11.2024 klo 10:38
      Voisin ihan hyvin pitää jossakin oppilaitoksessa etäkimpparatkontkurssin. Eki tosin ei minulta minkäänlaista apua halua, mikä tyrmää kurssin järjestämisen Ristikkoakatemiassa. Olen ennenkin ollut ollut olut opettamassa digiasioissa, joten ei kurssin järjestäminen mikään vaikea asia ole. tosin pystyyköhän tablet-laitteen peilaamaan projektorille. Luulisi peilauksen onnistuvan ainakin jollakin bluetooth-lisälaitteella, joka ohjaisi tablet-laitteen näytön projektorille. Ihan oikeasti pystyisin tähän, mutta eihän se teille kelpaa."

• Tämn äikeen aloittamisen syystä joku kirjoitti aiemmin:

Ehkä oli samalla nimimerkilä se aiemminkin poistettu. Poistossa oli tällä kertaa porrastus. Ensin kaikki nimim. Tapio ja sitten loput.

• Anonyymi

Mitähän varten niitä poistellaan, keksitkö Tapio mitään selitystä?

• Magman suunnittelijat ovat ottaneet huomioon esittämiäni toiveita. Käyttöliittymään on lisätty oikea reunan työkaluille Super simple mode. Siinä työkalujen väri (koskee esim. sivellintä), työkalujen ominaisuuksien (kuten siveltimen paksuus), kerrosten toiminnot on pienenä palkkina, josta voi avata tarvittavan toiminnon näkyviin. Yläpalkin saa siitä myös piiloon palkin alareunassa olevaa nuolta käyttäen. Tämä on hyvä kompromissi käyttöliittymän täyden piilottamisen ja sen esillä pitämisen välillä.

https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/wp-content/uploads/Screenshot_2024-11-25-10-44-10-30_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/wp-content/uploads/Screenshot_2024-11-25-10-44-46-21_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Harmi, että vain yksi ihminen koko maailmassa osaa käyttää Magmaa.

Koskee siis ristikoiden ratkontaa, ei muuta. Kuten toisessa säikeessä toin esille, on nyt vain käynyt ilmi, että muut eivät osaa.

Kuten toisessa säikeessä toin esille, Magman käytössä on usea taso.

Alin taso on se, että osaa avata ohjelman ja katsoa avautuvaa kuvaa niin, että näkee koko ristikon. Tämäkin on joillekin melkein ylivoimaisen vaikeaa.

Seuraava taso on se, että osaa kommentoida ristikkoa kommenttilaatikoissa. Siihen on harva kyennyt. Tämä taso ei kuitenkaan ole erityisen vaikea.

Seuraavalle tasolle muut kuin minä eivät ole yltäneet. Tämä taso on se, että osaa piirtää ratkaisukirjaimia ristikon ruutuihin.

Ylin taso on hallita ohjelma täysin, mitä tulee ristikoissa auttamiseen ja ohjelmalla ratkomiseen. Valitettavasti koko maailmassa olen ainoa, joka on tälle tasolle yltänyt. Mielelläni auttaisin muitakin pääsemään samalle tasolle, jolle itse olen päässyt, mutta halukkaista yrittäjstä on pulaa.

Olen kyllä yrittänyt ohjeistaa, mutta en ole siinä onnistunut.

Jotta Magma toimii hyvin kimpparatkonnassa, kimpassa pitäisi olla ainakin yksi, joka hallitsee ohjelman kunnolla. Muille riittää, että he osaavat kommentoida.

• Anonyymi kirjoitti:

Harmi, että vain yksi ihminen koko maailmassa osaa käyttää Magmaa.

Mitä minä sille voin, että vain minä yksin hallitsen ohjelman käytön ristikoiden ratkonnan ja sen auttamisen osalta. Harmittaa kyllä tosi palon se, että ihmiset luovuttavat heti kättelyssä eivätkä edes yritä tosissaan opetella käyttöä. Tässä ei ole mitään ylimielisyyttä vaan surullista todeta, että asia on vain niin.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Mitä minä sille voin, että vain minä yksin hallitsen ohjelman käytön ristikoiden ratkonnan ja sen auttamisen osalta. Harmittaa kyllä tosi palon se, että ihmiset luovuttavat heti kättelyssä eivätkä edes yritä tosissaan opetella käyttöä. Tässä ei ole mitään ylimielisyyttä vaan surullista todeta, että asia on vain niin.

Miten suurella otannalla teet näitä oletuksiasi - 5, 10, 15?

• Anonyymi kirjoitti:

Miten suurella otannalla teet näitä oletuksiasi - 5, 10, 15?

Alle 10. Mutta kyllä siitä käsitystä saa.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Alle 10. Mutta kyllä siitä käsitystä saa.

Alle 10 käyttäjän otannalla.

”Valitettavasti koko maailmassa olen ainoa, joka on tälle tasolle yltänyt.”

”Mitä minä sille voin, että vain minä yksin hallitsen ohjelman käytön ristikoiden ratkonnan ja sen auttamisen osalta.”

Jep jep

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alle 10 käyttäjän otannalla.

”Valitettavasti koko maailmassa olen ainoa, joka on tälle tasolle yltänyt.”

”Mitä minä sille voin, että vain minä yksin hallitsen ohjelman käytön ristikoiden ratkonnan ja sen auttamisen osalta.”

Jep jep

Ole sinäkin maailman paras Magma-asiantuntija!

https://help.magma.com/en/collections/3563045-guides

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ole sinäkin maailman paras Magma-asiantuntija!

https://help.magma.com/en/collections/3563045-guides

Yleiset oppaat käsittelevät Magmaa sen alkuperäisen käyttötarkoituksen näkökulmasta.. Oma opastukseni on suomeksi ja painottuu ristikoiden ratkontaan ja niiden tarkasteluun. Ristikoiden käsittelyn suhteen olen varmasti maailman paras.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleiset oppaat käsittelevät Magmaa sen alkuperäisen käyttötarkoituksen näkökulmasta.. Oma opastukseni on suomeksi ja painottuu ristikoiden ratkontaan ja niiden tarkasteluun. Ristikoiden käsittelyn suhteen olen varmasti maailman paras.

Sinun kannattaisi tarjota juttua Sanaseppoon. Digiratkonta, Magma ja ratkontahanska ovat kiinnostavia asioita ja saisivat varmasti kiinnostuneen vastaanoton.

• Ekille ja Antti Skytälle ehdotin Ijl-tiimille ja laitoin mallikuvan Magmaan. Jompikumpi heistä kävi (anonyymisti) katsomassa, mutta kumpikaan ei ole kommentoinut.

• Anonyymi

Minä se en ollut.

• Viimeisin maininta Sanarisin foorumissa. Siihen kommentoin.

"59. apuriLainaa25.11.2024 klo 19:25
      Ratkojat on niin passé. Magma on nykypäivää. Kimppatatkonta sujuu kivasti.
      60. tapioLainaa25.11.2024 klo 20:03
      Magma toimii kimpparatkonnassa ratkojien apuna, mutta ei se mitään muuta apuneuvoa korvaa. Etäkimpparatkonnasta ja etäkimppalaadinnasta olisi hyvä tälläkin sivustolla käsitellä eikä vain Suomi24:ssä ja omassa foorumissani."

• "Nyt kun asia on nostettu esille Sanariksen palstallakin, on hyvä nostaa se esille täälläkin"

On joku vedättänyt kovasti, kun on saanut täällä jonkun aloittamaan asiasta uuden säikeen. Minulle olisi aiemmat säikeet riittäneet. Jos jotain olisin halunnut kertoa, olisi jonkun vanhan säikeen ostanut pinnalle.

• Anonyymi

Miksihän tämä viesti on kirjoitettu? Täysin nolla-arvoinen teksti.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksihän tämä viesti on kirjoitettu? Täysin nolla-arvoinen teksti.

Oli eräänlainen yhteenveto vedätyksistä. Vedättäjän motiivia saa vain arvailla.

• Anonyymi

Onko toisen foorumin nimimerkki "apuri" osaavampi Magma-käyttäjä kuin kukaan muu?

• Anonyymi

On maailman paras.

• Anonyymi kirjoitti:

On maailman paras.

Joku varmaan on mennyt siihen vedätykseen,, että nimim. "apuri" olevat Magma-kommentit ovat minulta. Sillä nimimerkillä en ole kertaakaan käsitellyt Magmaa. Jos olen maininnut Magman, sen olen tehnyt ihan nimimerkillä tapio.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Joku varmaan on mennyt siihen vedätykseen,, että nimim. "apuri" olevat Magma-kommentit ovat minulta. Sillä nimimerkillä en ole kertaakaan käsitellyt Magmaa. Jos olen maininnut Magman, sen olen tehnyt ihan nimimerkillä tapio.

Tärkeintä ei ole kuka on maininnut Magman, tärkeintä on Magma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tärkeintä ei ole kuka on maininnut Magman, tärkeintä on Magma.

Hyvä kuitenkin että on ole olemassa joku joka todella hallitsee Magman niin kuin tuosta nimimerkki "apurista" voi kyllä sanoa. Miksiköhän hän ei taida ollenkaan kirjoitella tällä palstalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kuitenkin että on ole olemassa joku joka todella hallitsee Magman niin kuin tuosta nimimerkki "apurista" voi kyllä sanoa. Miksiköhän hän ei taida ollenkaan kirjoitella tällä palstalla?

Todennäköisesti nimimerkillä "apuri" Magmata Sanarisin foorumissa kirjoittanut kirjoittaa täälläkin Magmasta. Seuraavat täällä olevat kommentit voivat olla häneltä:

"Ratkottiin kimpassa Magma-ohjelmistolla. Kyllä meni sujuvasti. Yksinään ehkä ei olisi tullut valmsta."
        "Yleinen syy on se että onnettomat pellet ei käytä magmaa."
        "Eikä edes ratkontahanskaakaan."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todennäköisesti nimimerkillä "apuri" Magmata Sanarisin foorumissa kirjoittanut kirjoittaa täälläkin Magmasta. Seuraavat täällä olevat kommentit voivat olla häneltä:

"Ratkottiin kimpassa Magma-ohjelmistolla. Kyllä meni sujuvasti. Yksinään ehkä ei olisi tullut valmsta."
        "Yleinen syy on se että onnettomat pellet ei käytä magmaa."
        "Eikä edes ratkontahanskaakaan."

Nimim. "apuri" käyttävä ja edellä olevalla tavalla täällä kirjoittava (mahdollisesti sama henkilö) on ottanut Magma-kirjoittelun pilkan kohteeksi, mikä on ikävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todennäköisesti nimimerkillä "apuri" Magmasta Sanarisin foorumissa kirjoittanut ei osaa sitä käyttää ja olettaa, että sitä ei kannattaisi kenenkään opetella käyttämään - ihan suoranaista v:a kirjoittaja harrastaa , ei mitään muuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todennäköisesti nimimerkillä "apuri" Magmasta Sanarisin foorumissa kirjoittanut ei osaa sitä käyttää ja olettaa, että sitä ei kannattaisi kenenkään opetella käyttämään - ihan suoranaista v:a kirjoittaja harrastaa , ei mitään muuta.

Näin eroottista unta Magmasta ja kimpparatkonnasta. Kaikkeen se Magma pystyy. Peisetti softa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin eroottista unta Magmasta ja kimpparatkonnasta. Kaikkeen se Magma pystyy. Peisetti softa.

Sinäkö taas kerran kirjoitit?
        "2. apuriLainaa29.11.2024 klo 19:31
        Aivan. Magmalle on tarvetta. Tapio on maailman paras Magma-ristikkoasiantuntija. Luulisi teidänkin sen ymmärtävän."

• Anonyymi
      • Anonyymi

Video käsittelee varmasti ihan eri asioita kuin niitä, mitkä ovat ristikoiden ratkonnan tai niissä auttamisen suhteen olennaisia. mutta kyllä se varmaan hyödyllistä tietoa antaa sopivien säätöjen etsimiseen. Jos haluaa ratkoa, sopivat säädöt pitää osata määrittää, jotta ratkonta olisi miellyttävää. Sopivat säädöt ovat tärkeitä kimpparatkonnan "kirjurillekin", jos vain yksi kimpan jäsen tekee toisten tekemien ehdotusten mukaan muutoksia - omissa kimpparatkonnoissani olen aina itse toiminut "kirjurina".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Video käsittelee varmasti ihan eri asioita kuin niitä, mitkä ovat ristikoiden ratkonnan tai niissä auttamisen suhteen olennaisia. mutta kyllä se varmaan hyödyllistä tietoa antaa sopivien säätöjen etsimiseen. Jos haluaa ratkoa, sopivat säädöt pitää osata määrittää, jotta ratkonta olisi miellyttävää. Sopivat säädöt ovat tärkeitä kimpparatkonnan "kirjurillekin", jos vain yksi kimpan jäsen tekee toisten tekemien ehdotusten mukaan muutoksia - omissa kimpparatkonnoissani olen aina itse toiminut "kirjurina".

Ai niin toihan on mun video. Minulla on kaksi videota Magmasta.

Toinen on https://youtu.be/bTin7TcP_3g

Ohjelmaan varmasti löytyy yleisluonteista opastusta enkuksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös tuo video ole tämän Tapion tekemä ja keskittyy nimen omaan digiratkontaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös tuo video ole tämän Tapion tekemä ja keskittyy nimen omaan digiratkontaan.

Joo - ajattelin, että viitataan johonkin toiseen Magmaa käsittelevän videon ladanneeseen.

Kerroin aiemmin, että oli lataamani mutta robotti poisti kommenttini. Oli linkki toiseenkin videoon. Se linkki ja toinen linkki taisi olla robotille liikaa.

• Anonyymi

Yrtän muuttaa sanastoltaan suhteellisen toimivaa normaali muotoista ristikkoa HS-formaattiin. Voisiko joku tulla Magmaa heittämään ideoita?

• Koska on tullut uusia ominaisuuksia, pitäisi luoda uusi video. Ehkä niin, että entisen poistaa, Kimppa laadinnasta voisi tehdä uuden videon huomioiden uudet ominaisuudet.

Jotta hahmotelmassa voi maalipytystä kaataa värin pääkuvast johdetuille ruuduille ja hahmoteltuihin vihjesoluihin, pitää olla oikeat säädöt. Kysyin neuvo oikeiden säätöjen löytämiseksi. Ristikon ratkonnassa maalipyttyä ei tarvita.

• Anonyymi

Yksi ongelma on se, että ohjelmalla ei saa korjattua kuvan vääristymiä..Jotkut osaavat lähettää siistin kuvan, jotkut eivät. Vääristyneen kuvan voi oikaista ibisPaintX:llä, mutta siitä on lisätöitä.
      https://youtu.be/034LOmjqJa8

• Anonyymi

Kun ostaa lehden ja ottaa kynän käteen, ei ole mitään vääristymiä, Magmoja tai ibisPsintX:iä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kun ostaa lehden ja ottaa kynän käteen, ei ole mitään vääristymiä, Magmoja tai ibisPsintX:iä.

Tässähän on kyse toisten auttamisesta, ei minun ratkonnoistani. Olen yrittänyt pyytää siistejä kuvia, mutta aina ei voi välttyä oikomisilta. Monet ovat kyllä parantaneet lähettämiensä kuvien laatua. Jos laatu on ollut niin huono, etten saa riittävästi selvää, olen pyytänyt uutta kuvaa.

• Anonyymi

Nyt alkaa keskustelu Magmasta käymään kuumana toisaallakin.

• Mahdollisesti nimimerkkiä "apuri" nyt käyttävä on sama henkilö, joka käytti nimimerkkiä Heidi(-)Hullu. Hän nimittäin nosti uudelleen esille säikeen 9242. SK 17/2017, jonka nimim. Heidi(-)Hullu nosti joskus.

Koska kyse on yhden henkilö kiusanteosta, aitoa keskustelua Sanarisin foorumissa ei voi syntyä. Siellä pysyy tietyt aiheet tabuina.

• Ei alkaisi, vaikka Jaska, iso S tai ++juh keskustelun aloittaisi, koska eki tulisi heti kieltämään keskustelun.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Ei alkaisi, vaikka Jaska, iso S tai juh keskustelun aloittaisi, koska eki tulisi heti kieltämään keskustelun.

Taas näitä ihmeellisiä kuvitelmia ja oletuksia.
        Jos oletat, että Sanaris-saitilla ei voi jostain keskustella, sinulla varmasti vastaus siihen, miksi ei voi. Kerropa se meille muillekin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos oletat, että Sanaris-saitilla ei voi jostain keskustella, sinulla varmasti vastaus siihen, miksi ei voi. Kerropa se meille muillekin!

Eki on itse kieltänyt Magmasta keskustelun. On pantu myös muiden puolesta stoppi digitalisista ristikkolehdistä keskusteluille. Muutamille muillekin aiheille kävisi aivan samoin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eki on itse kieltänyt Magmasta keskustelun. On pantu myös muiden puolesta stoppi digitalisista ristikkolehdistä keskusteluille. Muutamille muillekin aiheille kävisi aivan samoin

Laitoin Magmalle valitukset. Ovat tehneet ohjelman, josta ei saa keskustella Sanariksen palstalla. Kuka tekee sellaista?

• Anonyymi kirjoitti:

Laitoin Magmalle valitukset. Ovat tehneet ohjelman, josta ei saa keskustella Sanariksen palstalla. Kuka tekee sellaista?

Minusta tuo on huono pila. Olen miettinyt nimimerkki "apuri" motiiveja.

Ikävintä on se, jos kirjoitetaan ikään kuin toisen nimissä. Siitähän "apuri"kohdalla on ollut kyse. Tavoite on luoda vastenmielisyyttä minua kohtaan kun laittaa sinne tänne tietyntyyppisiä kommentteja, jotka joku voi liittää minuun. Yhdessä kommentissa hän tosin toimi niin, että tuli esille, etten kommenttia ollut kirjoittanut, sillä hän viittasi minuun.

Kirjoittajaa voi ärsyttää myös se, että jotkut aiheet ovat Sanarisin foorumissa tabuja.

Oletetuista tabuaiheista minusta hyödyllisin keskusteluaihe Ekin bisneksen menestymisen kannalta olisi tekoälyn käytössä ristikoiden kuvittamisessa . Tekoälystä olisi iso apu niille, jotka eivät osaa itse kuvittaa ristikko ja pieni apu joillekin kuvittajille. Leikekuvien ja huonolaatuisten valokuvien sekametelisoppa on kamalaa katsottavaa. Avoin keskustelu aiheesta voisi parantaa Ekin julkaisemien ristikoiden laatua.

Kun Eki sulkee bisneksensä kannalta jotkut hyödylliset aiheet pois foorumistaan minusta hän tällöin ampuu itseään jalkaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Magmalle Eki pisti stopin, koska keskustelu saattaisi viedä jonkun keskustelijan sivustolleni ("sylttytehtalle"). Eki haluaa pitää sivustonsa käyttäjät tietämättöminä muista ristikoita käsittelevistä säikeistä.

Magmasta ja digitaalisista ristikkolehdistä keskustelut eivät ole mitään kuvitelmia, vaan ihan tosiasioita.

Mitä ristikoissa auttamiseen tulee, itse ihmettelen, miksi Ekin sivuston käyttäjät tyytyvät siihen, etteivät tilanteissa, joissa Ekin sivusto ei tarjoa apua, lähde etsimään apua muualta. Tuntuu, että jotkut vaan jäävät odottelemaan, vaikka ilmi selvästi tarvitsisivat jotain apua.

Digilehdistä keskustelun nosti joskus esille Etuvokaali (nimim. Heidi-Hullu) luuli kirjoittamakseni. Keskustelu torpattiin muiden toimesta. Tässä kyse ei ollut vain minusta, vaan siitä, että Eki ei halua ajatella aihetta. Hän ei usko digitaalisiin lehtiin ja pelkää niitä h*ti ja kokee digiajan uhaksi bisnekselleen. Jos jokin on uhka, ei siitä halua keskustella.

• Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Magmalle Eki pisti stopin, koska keskustelu saattaisi viedä jonkun keskustelijan sivustolleni ("sylttytehtalle"). Eki haluaa pitää sivustonsa käyttäjät tietämättöminä muista ristikoita käsittelevistä säikeistä.

Magmasta ja digitaalisista ristikkolehdistä keskustelut eivät ole mitään kuvitelmia, vaan ihan tosiasioita.

Mitä ristikoissa auttamiseen tulee, itse ihmettelen, miksi Ekin sivuston käyttäjät tyytyvät siihen, etteivät tilanteissa, joissa Ekin sivusto ei tarjoa apua, lähde etsimään apua muualta. Tuntuu, että jotkut vaan jäävät odottelemaan, vaikka ilmi selvästi tarvitsisivat jotain apua.

Digilehdistä keskustelun nosti joskus esille Etuvokaali (nimim. Heidi-Hullu) luuli kirjoittamakseni. Keskustelu torpattiin muiden toimesta. Tässä kyse ei ollut vain minusta, vaan siitä, että Eki ei halua ajatella aihetta. Hän ei usko digitaalisiin lehtiin ja pelkää niitä h*ti ja kokee digiajan uhaksi bisnekselleen. Jos jokin on uhka, ei siitä halua keskustella.

Se, että tekolystä ei kuvittamisessa osalta saisi keskustella, on oletus. Minä en saa nosta aihetta esille, mutta se ei tarkoita, ettei esim. ++juh saisi nostaa asiaa keskusteluun.

Se saattaisi olla tabu, koska minä olen asiaa eniten käsitellyt - Eki saattaisi pelätä, että jäljet johtaisivat "sylttytehtaalle".

On myös toinen syy. DALL-E 3:sta olisi hyötyä ammattikuvittajista Heli Kärkkäiselle. Kun olen tehnyt tekoälykuvituskokeiluj, olen saanut tekoälyllä kuvitusta, jota Heli voisi liittää oman kuvituksensa sekaan. DALL-E 3 voisi korvata osan Heli Kärkkäisen työstä. Kun asia on näin, aihe on arka.

Se, että tekolystä ei kuvittamisessa osalta saisi keskustella, on oletus. Minä en saa nosta aihetta esille, mutta se ei tarkoita, ettei esim. juh saisi nostaa asiaa keskusteluun.

Se saattaisi olla tabu, koska minä olen asiaa eniten käsitellyt - Eki saattaisi pelätä, että jäljet johtaisivat "sylttytehtaalle".

On myös toinen syy. DALL-E 3:sta olisi hyötyä ammattikuvittajista Heli Kärkkäiselle. Kun olen tehnyt tekoälykuvituskokeiluj, olen saanut tekoälyllä kuvitusta, jota Heli voisi liittää oman kuvituksensa sekaan. DALL-E 3 voisi korvata osan Heli Kärkkäisen työstä. Kun asia on näin, aihe on arka.

Heli nosti tekoälyn esille Ristikkoakatemian palstalla koskien tekstivihjeiden luontia - vaikka Ekin työntekijä nosti aiheen esille, tuleeko siitäkään mitään keskustelu Ekin foorumiin?

Heli nosti tekoälyn esille Ristikkoakatemian palstalla koskien tekstivihjeiden luontia - vaikka Ekin työntekijä nosti aiheen esille, tuleeko siitäkään mitään keskustelu Ekin foorumiin?

Ekin foorumi saisi olla monipuolisempi kuin e nyt on. Nythän sanaristikkopuoli käsittelee lähinnä vain yksittäisiä ristikkolehtiä tai ristikoita. Tulevaisuuden näköaloja ei pohdita juuri lainkaan. Niiden pohdinat tapahtuvat muualla. Se ei ole Ekille kunniaksi.

Pyysin Heliä nostamaan kirjoittamansa artikkelin aiheen esille Sanarisin foorumiin.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Pyysin Heliä nostamaan kirjoittamansa artikkelin aiheen esille Sanarisin foorumiin.

Varmaan tekeekin juuri niin kuin sinä Huuhaa käsket.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan tekeekin juuri niin kuin sinä Huuhaa käsket.

Etkö Huuhaa ymmärrä että sinä olet itse ehdoin
        tahdoin hankkiutunut persona non grata -asemaan. Jos sinä jotain esität, niin sillä tavalla ei kyllä suurin surminkaan tehdä.

• Anonyymi kirjoitti:

Etkö Huuhaa ymmärrä että sinä olet itse ehdoin
        tahdoin hankkiutunut persona non grata -asemaan. Jos sinä jotain esität, niin sillä tavalla ei kyllä suurin surminkaan tehdä.

No sitten Helin nostama aihe on uusi tabuaihe Sanarisin foorumissa.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

No sitten Helin nostama aihe on uusi tabuaihe Sanarisin foorumissa.

Tänään on ollut jo tähän mennessä loistava päivä. On saanut riehua vähintaan kolmella palstalla ja useissa langoissa osoittaa erinomaisuuttaan. Ah mikä ihana elämä.

• Anonyymi kirjoitti:

Tänään on ollut jo tähän mennessä loistava päivä. On saanut riehua vähintaan kolmella palstalla ja useissa langoissa osoittaa erinomaisuuttaan. Ah mikä ihana elämä.

Kirjautumista käsittelevällä sivulla katsoin välttämättömäksi kertoa, etten ole kaikkien niiden kommenttien kirjoittaja, jotka minun oletetaan kirjoittaneen.

"13. tapioLainaa1.12.2024 klo 11:37
        On muistettava, että eivät kaikki, mitä minun nimissäni on kirjoitettu, ole minun kirjoittamiani. Täällä on myös matkijoita, jotka esiintyvät minuna. Kyse on vähän samasta ilmiöstä kuin siinä, että jotkut olivat Pike jotkut esiintyivät Pikenä.

Minä en ole pyytänyt nimimerkillä "apuri" kirjoittamaan tänne mitään. Joku on provosoitunut niin tekemään. Minua ei toinen sivusto provosoi mihinkään. Jos jotain olen kirjoittanut, siihen on ollut minulla syyni.

Täällä monet hyödylliset keskusteluaiheet on määritelty tabuiksi, koska hirveästi pelätään,, että niissä jotenkin mainittaisiin minut. Ihan mielettömyyksiin asti menevässä pelkotilassa täällä eletään.
        14. tapioLainaa1.12.2024 klo 11:40
        Tabuaiheista kirjoitin viimeksi https://keskustelu.suomi24.fi/t/18710765/magma-rat konnassa#comment-132546090
        15. tapioLainaa1.12.2024 klo 12:43
        Minä en noita kirjoittamut. Joku leikkii minua.

Ihan kuin pisteeksi I:n päälle, matkija tuli kirjoittamaan kommenttieni perään - vieläpä kirjoitusvirheen kanssa. Kuten täälläkin jonkun huvi on Sanarisinkin foorumissa minun matkiminen.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Kirjautumista käsittelevällä sivulla katsoin välttämättömäksi kertoa, etten ole kaikkien niiden kommenttien kirjoittaja, jotka minun oletetaan kirjoittaneen.

"13. tapioLainaa1.12.2024 klo 11:37
        On muistettava, että eivät kaikki, mitä minun nimissäni on kirjoitettu, ole minun kirjoittamiani. Täällä on myös matkijoita, jotka esiintyvät minuna. Kyse on vähän samasta ilmiöstä kuin siinä, että jotkut olivat Pike jotkut esiintyivät Pikenä.

Minä en ole pyytänyt nimimerkillä "apuri" kirjoittamaan tänne mitään. Joku on provosoitunut niin tekemään. Minua ei toinen sivusto provosoi mihinkään. Jos jotain olen kirjoittanut, siihen on ollut minulla syyni.

Täällä monet hyödylliset keskusteluaiheet on määritelty tabuiksi, koska hirveästi pelätään,, että niissä jotenkin mainittaisiin minut. Ihan mielettömyyksiin asti menevässä pelkotilassa täällä eletään.
        14. tapioLainaa1.12.2024 klo 11:40
        Tabuaiheista kirjoitin viimeksi https://keskustelu.suomi24.fi/t/18710765/magma-rat konnassa#comment-132546090
        15. tapioLainaa1.12.2024 klo 12:43
        Minä en noita kirjoittamut. Joku leikkii minua.

Ihan kuin pisteeksi I:n päälle, matkija tuli kirjoittamaan kommenttieni perään - vieläpä kirjoitusvirheen kanssa. Kuten täälläkin jonkun huvi on Sanarisinkin foorumissa minun matkiminen.

Huuhaa, olethan sinä Heidi Hullua käskenyt toitottamaan julki sinun ajatuksiasi Sanaris-palstalla. Ja itsehän sinä epäilet, että apuri ja Heidi Hullu ovat sama kirjoittaja.

• Anonyymi kirjoitti:

Huuhaa, olethan sinä Heidi Hullua käskenyt toitottamaan julki sinun ajatuksiasi Sanaris-palstalla. Ja itsehän sinä epäilet, että apuri ja Heidi Hullu ovat sama kirjoittaja.

Siitä on kyllä jonkin verran aikaa, kun kehotin Heidi Hullua nostamaan jonkun asian esille Sanarisin foorumissa. En edes muista, mikä asia oli kyseessä. Mutta nyt nimim. "apuri" olevat Magma-kommentit joku nosti Sanarisin foorumiin ihan oma-aloitteisesti. Kyseessä oli keinotekoinen asian nosto, koska mitään oikeata keskustelua ei haluttu luoda.

Puolustutumiseni poistettiin, joten sen merkitys jäi vähäiseksi.

Siitä on kyllä jonkin verran aikaa, kun kehotin Heidi Hullua nostamaan jonkun asian esille Sanarisin foorumissa. En edes muista, mikä asia oli kyseessä. Mutta nyt nimim. "apuri" olevat Magma-kommentit joku nosti Sanarisin foorumiin ihan oma-aloitteisesti. Kyseessä oli keinotekoinen asian nosto, koska mitään oikeata keskustelua ei haluttu luoda.

Puolustutumiseni poistettiin, joten sen merkitys jäi vähäiseksi.

"saanee myös muilta keskustelupalstoilta yllykkeitä tai provokaatioita toimintaansa"

Tuossahan kirjoittaja väittää, että sain toisilta toimintaani yllykkeitä. Heidi Hullun tapauksessahan minä yhdessä säikeessä yllytin Heidi Hullua kirjoittamaan. Kyse on eri asiasta.

Sitä ihmettelen, miksi Heidi Hullu/apuri juuri viimeaikoina nosti Magma-kommenttitulvan Sanarisin foorumiin.

"saanee myös muilta keskustelupalstoilta yllykkeitä tai provokaatioita toimintaansa"

Tuossahan kirjoittaja väittää, että sain toisilta toimintaani yllykkeitä. Heidi Hullun tapauksessahan minä yhdessä säikeessä yllytin Heidi Hullua kirjoittamaan. Kyse on eri asiasta.

Sitä ihmettelen, miksi Heidi Hullu/apuri juuri viimeaikoina nosti Magma-kommenttitulvan Sanarisin foorumiin.

Voihan sinä taustalla olla se, että joskus yllytin Heidi Hullua. Mutta en missään nimessä sellaista Magma-viestitulvaa kuin nimimerkillä apuri on nostettu, olisi Sanarisin foorumiin halunnut.

Eniten harmittaa se, että joku Sanarisin foorumissa jäi käsityksiin, että olin sellaisten viestin kirjoittaja, joita en ollut kirjoittanut.

Tämän säikeen aloittaminenkin tuntuu oudolta - ihan kuin joku oikeasti olisi luullut, että kyse on aidosta asian nostamisesta esille Sanarisin foorumissa.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Voihan sinä taustalla olla se, että joskus yllytin Heidi Hullua. Mutta en missään nimessä sellaista Magma-viestitulvaa kuin nimimerkillä apuri on nostettu, olisi Sanarisin foorumiin halunnut.

Eniten harmittaa se, että joku Sanarisin foorumissa jäi käsityksiin, että olin sellaisten viestin kirjoittaja, joita en ollut kirjoittanut.

Tämän säikeen aloittaminenkin tuntuu oudolta - ihan kuin joku oikeasti olisi luullut, että kyse on aidosta asian nostamisesta esille Sanarisin foorumissa.

Tapio on kirjoittanut tälle palstalle reilusti yli 8000 viestiä. Missähän välissä Tapio nukkuu, pesee hampaansa, niistää nenänsä, syö, jne.?

• Anonyymi

On muuten todellista keskustelua: Huuhaan kymmenkunta viestiä peräkkäin, sentään pari muuta sai pikkuisen palstatilaa seassa.

• Anonyymi

Huuhaa kirjoitti: "Mutta en missään nimessä sellaista Magma-viestitulvaa kuin nimimerkillä apuri on nostettu, olisi Sanarisin foorumiin halunnut."

Moni ajattelee: "En missään nimessä sellaista viestitulvaa kuin nimimerkillä tapio on nostettu olisi Sanarisin foorumiin halunnut."

• "Etkö Huuhaa ymmärrä että sinä olet itse ehdoin
      tahdoin hankkiutunut persona non grata -asemaan. Jos sinä jotain esität, niin sillä tavalla ei kyllä suurin surminkaan tehdä."

Itse asiassa Heli antoi positiivisen signaalin ehdotukselle, että tekoälyn käyttö ristikkokuvituksessa nostettaisiin esille. Harmittaa pirusti, etten voisi esittää omia kokemuksiani asiasta, jos asia nostettaisiin esille.

Esittelin Helille työkaluksi Magman.

Näistä kirjoitin seurvsti.

"Harmittaa, että Eki ei anna kirjoittaa mistään foorumilleen. Minulla on paljon hyviä vinkkejä tekoälyn käytöstä sekä Magman käytöstä ristikoiden ratkontaan, ristikoissa auttamiseen sekä etänä ristikoiden luomiseen etätyönä eli kimppalaadintaan.

Ristikon voi viedä ohjelmaan, siitä voi ääneen keskustella. Ristikkoon voi toisen poissa ollessa laittaa kommentteja, joissa voi esittää kehittelyideoita... [poistettu kohta]. Ohjelma on ihan älyttömän kiva luonnosteluun (sopivan kokoisella laitteella), mutta lopulliseen kasaamiseen se ei sovellu, sillä tekstin lisääminen ristikkoon toimii kankeasti. Luonnoksen voi viedä PSD-tiedostona toiseen ohjelmaan.

Toimintamalli voisi olla esim.

1) Jollakin ohjelmalla tyhjä ristikkopohja.

2) Pohjan tuonti PNG-tiedostona

2) Pääkuvan/kuvien asettaminen paikoilleen.

3) Luonnostelu Magmassa.

4) Luonnos PSD-tiedostona johonkin ohjelmaan lopullista versiota varten.

Ilmaisversion maks. dimensio on 4096x4096 ja maksua vastaan saa suurempikin kuvakokoja."

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe