lumilingossa 2 moottoria päällekkäin?

Anonyymi-ap

tuli hankittua lumilinko, tutkiskelin vähän tarkemmin niin tässä on 2 konetta päällekkäin ja hihnalla yhdessä jotta molemmat pyörivät.
kukaan aiemmin törmännyt 2 moottoriseen lumilinkoon????

44

666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt ollaan niin jännän linkosysteemin äärellä että se tarkoittaa vain yhtä asiaa..

      • Anonyymi

        voiko jännäkakkoja olla 2 päällekkäin??


    • Anonyymi

      eikös jamahalla ollut tuon tyylinen linko ,eli niitä ensimmäisiä prototyyppejä josku 1978 aikoina.
      eli moottori joka pyöritti toista puolikasta moottoria( lohkot ja kampiakseli paikallaan ja nokka) mutta kiertokanki ja männät sekä venat puuttuu siitä alakerran koneesta.
      tämä alakerran kone toimii periaatteessa ns vaihdelaatikkona ja akselilaatikkona sille yläpuolen koneelle. yläpuolen koneessa on veto otettu nokka akselista ja siitä on veto alemman koneen kampiakselille.
      eli voi olla tuo jamahan prototyyppi tuo linkosi.

      • Anonyymi

        tuommoisen kerran nähnyt ihan toiminnassa. olin penkiltä pudota kun omistaja kysyi että arvaatko paljonko tämä maksaa?
        suomessa ehkä 2 kpl, maailmassa 5.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuommoisen kerran nähnyt ihan toiminnassa. olin penkiltä pudota kun omistaja kysyi että arvaatko paljonko tämä maksaa?
        suomessa ehkä 2 kpl, maailmassa 5.

        Maksaa Suomessa 2 kpl mitä? Miksi Suomessa noin paljon halvempi kuin maailmalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksaa Suomessa 2 kpl mitä? Miksi Suomessa noin paljon halvempi kuin maailmalla?

        Vedättää tyhmiltä hintaa, on niin harvinaista että hirvittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksaa Suomessa 2 kpl mitä? Miksi Suomessa noin paljon halvempi kuin maailmalla?

        yli kymppitonnin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedättää tyhmiltä hintaa, on niin harvinaista että hirvittää.

        ostappa itee tavara jota tehty 10 kp maailmaanl,jos on vähänkin älyä bisneksestä niin tajuat kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ostappa itee tavara jota tehty 10 kp maailmaanl,jos on vähänkin älyä bisneksestä niin tajuat kyllä.

        Valmistusmääriin vetoaminen on suosituimpia huijaustapoja. Kannattaa ostaa romua jota kukaan ei ostanut uutenakaan. Siinä sulle bisnestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valmistusmääriin vetoaminen on suosituimpia huijaustapoja. Kannattaa ostaa romua jota kukaan ei ostanut uutenakaan. Siinä sulle bisnestä.

        tunteisiin meni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tunteisiin meni?

        10c/kg on hyvä hinta keräilyharvinaisuuksille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tunteisiin meni?

        Ja sinuun taitaa totuus sattua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinuun taitaa totuus sattua

        taitaa näköjään sattua länkyttäjään🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10c/kg on hyvä hinta keräilyharvinaisuuksille.

        100€/kilo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinuun taitaa totuus sattua

        se koira älähtää johon kalikka... vai miten se menikään..heh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuommoisen kerran nähnyt ihan toiminnassa. olin penkiltä pudota kun omistaja kysyi että arvaatko paljonko tämä maksaa?
        suomessa ehkä 2 kpl, maailmassa 5.

        yks oli myynnissä jokuaika sitten,hintaa oli kymmenen tuhatta


    • Anonyymi

      yamahan twinblower.
      toinen moottori ei ole ns.polttomoottori vaan karsittu versio oikeasta moottorista. poistettu kiertokanki ja venttiilit ,mäntä.
      toimii alennusvaihteistona ja on 2 akselinen(nokka ja kampiakseli) joissa on hinapyörät ja tätä puolimoottoria pyörittää hihnalla yamahan oikea kone.
      ideahan on ilmeisesti ollut saada 2 akselia käyttöön ja erisuuntaan pyörivä(pakkiavatten) ja rummulle nopeampi kiertonopeus kampiakselilta.
      nerokas keksintö mutta liian kallis oli tehdä sarjatuotantoon asti.
      itse päämoottori on yamahan 6-8 hp sivuventtiilimoottori josta lähtee vääntöä 17 ft-lbs eli yli 20 nm.
      yamahan insinöörit ovat olleet näköjään töissä.

      • Anonyymi

        lisätään vielä että molemmissa moottoreissahan on omat vauhtipyörä cdi sytyt eli 2 vauhtipyörää ja cdi antaa kipinää 2 tulpalle /sylinteri, eli alfan tyylinen twin spark.


      • Anonyymi

        Miten se toinen moottori alentaa sarjassa? En tajuu!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se toinen moottori alentaa sarjassa? En tajuu!?

        Se on alentaja moottori.


    • Anonyymi

      miksi yamahan lumilingossa on 2 erillaista sytytys systeemiä vaikka ovat samalta ajalta ja samoja koneita muutenkin?
      toinen on merkinnältää "cdi "ja puola on pytyn kupeessa josta johdot vauhtipyörän alle puolille ja triggerille.
      toinen on "ekectrik ignition" ja siinä on puola vauhtipyörän päällä kiinni ja ei triggereitä.
      kuka kertoo mikä näitten sytytys vehkeitten ero on?

      • Anonyymi

        Trikkerit yhdessä ja erikseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trikkerit yhdessä ja erikseen?

        tässä uudemmassa se on kuin brigsin ja ruohonleikkurin tyylinen ,eli vain puola magneeton päällä, vanhemmassa tosiaan erillinen triggeri ja puola on kaukana vauhtipyörästä eli ilmeisesti erillinen sytytyspuola/cdi härdelli.
        kuitenkin vauhtipyärän sisällä on 1 valopuola ja jokin toinen puola joka menee sinne erilliselle ulkopuolalle.
        kysymys: voiko tätä vanhempaa jossa erillinen triggeri kokeilla auton sytytyspuolalla jos tuo triggeri määrää sytytyskohdan?
        koska tuosta vanhemmasta on tuo ulkopuolinen cdi/puola paketti on lopettanut antamasta kipinää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tässä uudemmassa se on kuin brigsin ja ruohonleikkurin tyylinen ,eli vain puola magneeton päällä, vanhemmassa tosiaan erillinen triggeri ja puola on kaukana vauhtipyörästä eli ilmeisesti erillinen sytytyspuola/cdi härdelli.
        kuitenkin vauhtipyärän sisällä on 1 valopuola ja jokin toinen puola joka menee sinne erilliselle ulkopuolalle.
        kysymys: voiko tätä vanhempaa jossa erillinen triggeri kokeilla auton sytytyspuolalla jos tuo triggeri määrää sytytyskohdan?
        koska tuosta vanhemmasta on tuo ulkopuolinen cdi/puola paketti on lopettanut antamasta kipinää?

        Siinä uudemmassa triggeri ym. on puolan sisällä. Se on siis sytytysyksikkö vaikka puhutaan puolasta.
        Ei siinä mitään menetä jos koittaa auton puolalla joka on siis vain puola. Jos ne sopii yhteen moottori toimii tai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä uudemmassa triggeri ym. on puolan sisällä. Se on siis sytytysyksikkö vaikka puhutaan puolasta.
        Ei siinä mitään menetä jos koittaa auton puolalla joka on siis vain puola. Jos ne sopii yhteen moottori toimii tai ei.

        Auton puola voi vaatia erillisen virtalähteen. Eli akkusytytys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton puola voi vaatia erillisen virtalähteen. Eli akkusytytys

        joo akku ja auton puola yhistettynä omaan triggeriin..trikkeriltä tulisi oikeasti omaan cdi ulkopuoliseen puolaan johto, mihin nyt tämän trikkerin johdon laittaisin? akkuun,puolaan ja vielä molemmissa on + ja - navat..
        vaihtoehtoja riittää...miten yleensä nämä trikkerit,akut ja puolat yhdistetty esim mopon tai moottoripyörien puolella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo akku ja auton puola yhistettynä omaan triggeriin..trikkeriltä tulisi oikeasti omaan cdi ulkopuoliseen puolaan johto, mihin nyt tämän trikkerin johdon laittaisin? akkuun,puolaan ja vielä molemmissa on ja - navat..
        vaihtoehtoja riittää...miten yleensä nämä trikkerit,akut ja puolat yhdistetty esim mopon tai moottoripyörien puolella?

        olen perehtynyt nyt tähän systeemiin, eli meillä on vauhtipyörä trikkerin merkillä oleva(magneetti vauhtipyörässä) ja triggerin anturi sekä 2 puolaa vauhtipyörän sisällä,valopuola ja virtapuola.
        vaihtoehdot on seuraavat; täytyy hommata ac tai dc cdi box, koska yamahan oma cdi/ puola paketti on rikki. tässä alkuperäisessä on cdi ja puola yhdessä.
        ac cdi boksi on sellainen joka toimii virralla joka tulee sieltä vauhtipyörän alta olevalta puolalta ja dc boksi toimii vain akkuvirralla ja niissä on eri kytkennät,näitä ei pidä sekoittaa.
        eli ac boksin ykkökkospinniin laitetaan se johto joka tule triggeriltä vauhtipyörästä ja kakkospinniin laitetaan se johto joka tuo virtaa vauhtipyörännalta, 3 ja 4 pinni on jaat.5 pinni in tulee johto joka menee erilliselle sytytyspuolalle,6 pinni on sammutin nappi.
        näin meillä pitäisi olla generaattorin virralla toimiva cdi sytytys.
        toinen vaihtoehto on hankkia dc boksi ja kutkeä vain triggerin johto boksiin vauhtipyörän alta ja muut johdot sekä akku, näin kipinä tulisi akun voimalla.
        mutta onko sellaisia bokseja jotka ovat ac mutta tarvitsevat kuiten 12 v virran kaveriksi,jotain sekasikiö bokseja.
        näytti olevan myös valmiita cdi/ puola bokseja jossa molemmat intekroitu paketiksi kuten alkuperäinenkin,n.15€ hintaa suomesta.temusta cdi boksit
        n.5€ ja puola 5€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olen perehtynyt nyt tähän systeemiin, eli meillä on vauhtipyörä trikkerin merkillä oleva(magneetti vauhtipyörässä) ja triggerin anturi sekä 2 puolaa vauhtipyörän sisällä,valopuola ja virtapuola.
        vaihtoehdot on seuraavat; täytyy hommata ac tai dc cdi box, koska yamahan oma cdi/ puola paketti on rikki. tässä alkuperäisessä on cdi ja puola yhdessä.
        ac cdi boksi on sellainen joka toimii virralla joka tulee sieltä vauhtipyörän alta olevalta puolalta ja dc boksi toimii vain akkuvirralla ja niissä on eri kytkennät,näitä ei pidä sekoittaa.
        eli ac boksin ykkökkospinniin laitetaan se johto joka tule triggeriltä vauhtipyörästä ja kakkospinniin laitetaan se johto joka tuo virtaa vauhtipyörännalta, 3 ja 4 pinni on jaat.5 pinni in tulee johto joka menee erilliselle sytytyspuolalle,6 pinni on sammutin nappi.
        näin meillä pitäisi olla generaattorin virralla toimiva cdi sytytys.
        toinen vaihtoehto on hankkia dc boksi ja kutkeä vain triggerin johto boksiin vauhtipyörän alta ja muut johdot sekä akku, näin kipinä tulisi akun voimalla.
        mutta onko sellaisia bokseja jotka ovat ac mutta tarvitsevat kuiten 12 v virran kaveriksi,jotain sekasikiö bokseja.
        näytti olevan myös valmiita cdi/ puola bokseja jossa molemmat intekroitu paketiksi kuten alkuperäinenkin,n.15€ hintaa suomesta.temusta cdi boksit
        n.5€ ja puola 5€

        Laita magneettosytytys niin ei tarvi akkua. Otsalamppu päähän jos tarvit linkousvaloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita magneettosytytys niin ei tarvi akkua. Otsalamppu päähän jos tarvit linkousvaloa.

        näin minä teen jos vain tämä sytytysperiaate toimii jota yritin kirjoitella ylempänä?
        voisiko tuo toimia noin?


    • Anonyymi

      Koskahan tulee lumilinko jossa kymmenen moottoria päällekkäin?

      • Anonyymi

        sitten kun jännäkakka pilkistää


      • Anonyymi

        Nimikin on jo valmiina tenBOSS!


    • Anonyymi

      Voisi olla kolme moottoria kaksi teloille ja yksi siiville.

      • Anonyymi

        totta!!
        ja vanteisiin/ jarrulevyihin hampaat ja starttimoottori jolloin saadaan 2 hp lisää vetoja nappia painamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        totta!!
        ja vanteisiin/ jarrulevyihin hampaat ja starttimoottori jolloin saadaan 2 hp lisää vetoja nappia painamalla.

        Ja palanut startti!


    • Anonyymi

      yamaha teki muistaakseni tätä "twin BOSS" nimistä laitetta joskus 70 luvulla muutamia kpl mutta luopui kustannusyistä..
      mahtaa olla kallis keräilyharvinaisuus jos sattuu löytämään.

      • Anonyymi

        löytyy kotipaikalta tuommoinen.!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        löytyy kotipaikalta tuommoinen.!

        Jo oli aikakin! Saako kymppitonnilla tulla hakemaan. Käteisellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        löytyy kotipaikalta tuommoinen.!

        joskus olen kuullut tuommoisesta prototyypistä mutta itsellä ys624 pikkuinen😃


    • Anonyymi

      Aloittajalla tainnut joku esto olla kun ei ole hommaamansa lingon merkkiä ja tyyppiä saanut aloitukseensa laitettua ??

      • Anonyymi

        eikös tuo todettu yamahan twin bossiksi joita tehtiin pieni erä 70 luvulla.
        kooklella ehkä lisää tietoa mutta luulen että den verran harvinaisempi tappaus että tietoa liian vähän luulen ma.


    • Anonyymi

      siis eikös tuo 524 kehitetty tuosta "aka twin boss" tai yss655/555 mallista joissa koneet oli 250-300 kuutiota. 524 on aina 202 kuutioinen ja 5 hp kone vaikka 624 on sama mylly ja on 6 hp.
      sivuventtiilikoneita oli yamahalla lingoissa siis 202,250,300,ja400 kuutioiset.
      japanin euroopan mallit erillaisia ja vielä erikseen prototyypit joita oli todella vähän.
      mutta tuo twinboss on todennäköisesti 300 kuutioinen ja 10 hp mylly. kooltaan oli varsin iso verrattuna esim 524/624 malleihin.
      ja muistaakseni oman koneen alapuolella oli se toinen puolimoottori josta oli kiertokanki ja venat/ kansi piistettu ja sen päällä oli se vetokone.
      tällähän on haettu tuplakipinä vetokoneeseen eli alapuolinen kone vauhtipyörineen sekä oma vetokone vauhtipyörineen johdotettu pääkoneen tulpalle, eli twin spark tuossakin.
      siitä nimi twinboss.

      • Anonyymi

        Kuulostaa että joku on ladon perällä hitsaillut jonkun ikioman twinboss jamahan. Tässä aikamme kuulemme prototyypin kehitystä ja tehdashistoria. Sitten saamme mahdollisuuden ostaa sitä. Kymmenen tuhatta tarjottu..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa että joku on ladon perällä hitsaillut jonkun ikioman twinboss jamahan. Tässä aikamme kuulemme prototyypin kehitystä ja tehdashistoria. Sitten saamme mahdollisuuden ostaa sitä. Kymmenen tuhatta tarjottu..

        voip ollakkii tai olla olemattakkii...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      139
      2563
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      360
      1957
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1647
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1483
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1340
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1193
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1163
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      917
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      108
      906
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      772
    Aihe