tuli hankittua lumilinko, tutkiskelin vähän tarkemmin niin tässä on 2 konetta päällekkäin ja hihnalla yhdessä jotta molemmat pyörivät.
kukaan aiemmin törmännyt 2 moottoriseen lumilinkoon????
lumilingossa 2 moottoria päällekkäin?
44
643
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt ollaan niin jännän linkosysteemin äärellä että se tarkoittaa vain yhtä asiaa..
- Anonyymi
voiko jännäkakkoja olla 2 päällekkäin??
- Anonyymi
eikös jamahalla ollut tuon tyylinen linko ,eli niitä ensimmäisiä prototyyppejä josku 1978 aikoina.
eli moottori joka pyöritti toista puolikasta moottoria( lohkot ja kampiakseli paikallaan ja nokka) mutta kiertokanki ja männät sekä venat puuttuu siitä alakerran koneesta.
tämä alakerran kone toimii periaatteessa ns vaihdelaatikkona ja akselilaatikkona sille yläpuolen koneelle. yläpuolen koneessa on veto otettu nokka akselista ja siitä on veto alemman koneen kampiakselille.
eli voi olla tuo jamahan prototyyppi tuo linkosi.- Anonyymi
tuommoisen kerran nähnyt ihan toiminnassa. olin penkiltä pudota kun omistaja kysyi että arvaatko paljonko tämä maksaa?
suomessa ehkä 2 kpl, maailmassa 5. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuommoisen kerran nähnyt ihan toiminnassa. olin penkiltä pudota kun omistaja kysyi että arvaatko paljonko tämä maksaa?
suomessa ehkä 2 kpl, maailmassa 5.Maksaa Suomessa 2 kpl mitä? Miksi Suomessa noin paljon halvempi kuin maailmalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maksaa Suomessa 2 kpl mitä? Miksi Suomessa noin paljon halvempi kuin maailmalla?
Vedättää tyhmiltä hintaa, on niin harvinaista että hirvittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maksaa Suomessa 2 kpl mitä? Miksi Suomessa noin paljon halvempi kuin maailmalla?
yli kymppitonnin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedättää tyhmiltä hintaa, on niin harvinaista että hirvittää.
ostappa itee tavara jota tehty 10 kp maailmaanl,jos on vähänkin älyä bisneksestä niin tajuat kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ostappa itee tavara jota tehty 10 kp maailmaanl,jos on vähänkin älyä bisneksestä niin tajuat kyllä.
Valmistusmääriin vetoaminen on suosituimpia huijaustapoja. Kannattaa ostaa romua jota kukaan ei ostanut uutenakaan. Siinä sulle bisnestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valmistusmääriin vetoaminen on suosituimpia huijaustapoja. Kannattaa ostaa romua jota kukaan ei ostanut uutenakaan. Siinä sulle bisnestä.
tunteisiin meni?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tunteisiin meni?
10c/kg on hyvä hinta keräilyharvinaisuuksille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tunteisiin meni?
Ja sinuun taitaa totuus sattua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinuun taitaa totuus sattua
taitaa näköjään sattua länkyttäjään🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10c/kg on hyvä hinta keräilyharvinaisuuksille.
100€/kilo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinuun taitaa totuus sattua
se koira älähtää johon kalikka... vai miten se menikään..heh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuommoisen kerran nähnyt ihan toiminnassa. olin penkiltä pudota kun omistaja kysyi että arvaatko paljonko tämä maksaa?
suomessa ehkä 2 kpl, maailmassa 5.yks oli myynnissä jokuaika sitten,hintaa oli kymmenen tuhatta
- Anonyymi
yamahan twinblower.
toinen moottori ei ole ns.polttomoottori vaan karsittu versio oikeasta moottorista. poistettu kiertokanki ja venttiilit ,mäntä.
toimii alennusvaihteistona ja on 2 akselinen(nokka ja kampiakseli) joissa on hinapyörät ja tätä puolimoottoria pyörittää hihnalla yamahan oikea kone.
ideahan on ilmeisesti ollut saada 2 akselia käyttöön ja erisuuntaan pyörivä(pakkiavatten) ja rummulle nopeampi kiertonopeus kampiakselilta.
nerokas keksintö mutta liian kallis oli tehdä sarjatuotantoon asti.
itse päämoottori on yamahan 6-8 hp sivuventtiilimoottori josta lähtee vääntöä 17 ft-lbs eli yli 20 nm.
yamahan insinöörit ovat olleet näköjään töissä.- Anonyymi
lisätään vielä että molemmissa moottoreissahan on omat vauhtipyörä cdi sytyt eli 2 vauhtipyörää ja cdi antaa kipinää 2 tulpalle /sylinteri, eli alfan tyylinen twin spark.
- Anonyymi
Miten se toinen moottori alentaa sarjassa? En tajuu!?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se toinen moottori alentaa sarjassa? En tajuu!?
Se on alentaja moottori.
- Anonyymi
miksi yamahan lumilingossa on 2 erillaista sytytys systeemiä vaikka ovat samalta ajalta ja samoja koneita muutenkin?
toinen on merkinnältää "cdi "ja puola on pytyn kupeessa josta johdot vauhtipyörän alle puolille ja triggerille.
toinen on "ekectrik ignition" ja siinä on puola vauhtipyörän päällä kiinni ja ei triggereitä.
kuka kertoo mikä näitten sytytys vehkeitten ero on?- Anonyymi
Trikkerit yhdessä ja erikseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trikkerit yhdessä ja erikseen?
tässä uudemmassa se on kuin brigsin ja ruohonleikkurin tyylinen ,eli vain puola magneeton päällä, vanhemmassa tosiaan erillinen triggeri ja puola on kaukana vauhtipyörästä eli ilmeisesti erillinen sytytyspuola/cdi härdelli.
kuitenkin vauhtipyärän sisällä on 1 valopuola ja jokin toinen puola joka menee sinne erilliselle ulkopuolalle.
kysymys: voiko tätä vanhempaa jossa erillinen triggeri kokeilla auton sytytyspuolalla jos tuo triggeri määrää sytytyskohdan?
koska tuosta vanhemmasta on tuo ulkopuolinen cdi/puola paketti on lopettanut antamasta kipinää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tässä uudemmassa se on kuin brigsin ja ruohonleikkurin tyylinen ,eli vain puola magneeton päällä, vanhemmassa tosiaan erillinen triggeri ja puola on kaukana vauhtipyörästä eli ilmeisesti erillinen sytytyspuola/cdi härdelli.
kuitenkin vauhtipyärän sisällä on 1 valopuola ja jokin toinen puola joka menee sinne erilliselle ulkopuolalle.
kysymys: voiko tätä vanhempaa jossa erillinen triggeri kokeilla auton sytytyspuolalla jos tuo triggeri määrää sytytyskohdan?
koska tuosta vanhemmasta on tuo ulkopuolinen cdi/puola paketti on lopettanut antamasta kipinää?Siinä uudemmassa triggeri ym. on puolan sisällä. Se on siis sytytysyksikkö vaikka puhutaan puolasta.
Ei siinä mitään menetä jos koittaa auton puolalla joka on siis vain puola. Jos ne sopii yhteen moottori toimii tai ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä uudemmassa triggeri ym. on puolan sisällä. Se on siis sytytysyksikkö vaikka puhutaan puolasta.
Ei siinä mitään menetä jos koittaa auton puolalla joka on siis vain puola. Jos ne sopii yhteen moottori toimii tai ei.Auton puola voi vaatia erillisen virtalähteen. Eli akkusytytys
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton puola voi vaatia erillisen virtalähteen. Eli akkusytytys
joo akku ja auton puola yhistettynä omaan triggeriin..trikkeriltä tulisi oikeasti omaan cdi ulkopuoliseen puolaan johto, mihin nyt tämän trikkerin johdon laittaisin? akkuun,puolaan ja vielä molemmissa on + ja - navat..
vaihtoehtoja riittää...miten yleensä nämä trikkerit,akut ja puolat yhdistetty esim mopon tai moottoripyörien puolella? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joo akku ja auton puola yhistettynä omaan triggeriin..trikkeriltä tulisi oikeasti omaan cdi ulkopuoliseen puolaan johto, mihin nyt tämän trikkerin johdon laittaisin? akkuun,puolaan ja vielä molemmissa on ja - navat..
vaihtoehtoja riittää...miten yleensä nämä trikkerit,akut ja puolat yhdistetty esim mopon tai moottoripyörien puolella?olen perehtynyt nyt tähän systeemiin, eli meillä on vauhtipyörä trikkerin merkillä oleva(magneetti vauhtipyörässä) ja triggerin anturi sekä 2 puolaa vauhtipyörän sisällä,valopuola ja virtapuola.
vaihtoehdot on seuraavat; täytyy hommata ac tai dc cdi box, koska yamahan oma cdi/ puola paketti on rikki. tässä alkuperäisessä on cdi ja puola yhdessä.
ac cdi boksi on sellainen joka toimii virralla joka tulee sieltä vauhtipyörän alta olevalta puolalta ja dc boksi toimii vain akkuvirralla ja niissä on eri kytkennät,näitä ei pidä sekoittaa.
eli ac boksin ykkökkospinniin laitetaan se johto joka tule triggeriltä vauhtipyörästä ja kakkospinniin laitetaan se johto joka tuo virtaa vauhtipyörännalta, 3 ja 4 pinni on jaat.5 pinni in tulee johto joka menee erilliselle sytytyspuolalle,6 pinni on sammutin nappi.
näin meillä pitäisi olla generaattorin virralla toimiva cdi sytytys.
toinen vaihtoehto on hankkia dc boksi ja kutkeä vain triggerin johto boksiin vauhtipyörän alta ja muut johdot sekä akku, näin kipinä tulisi akun voimalla.
mutta onko sellaisia bokseja jotka ovat ac mutta tarvitsevat kuiten 12 v virran kaveriksi,jotain sekasikiö bokseja.
näytti olevan myös valmiita cdi/ puola bokseja jossa molemmat intekroitu paketiksi kuten alkuperäinenkin,n.15€ hintaa suomesta.temusta cdi boksit
n.5€ ja puola 5€ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olen perehtynyt nyt tähän systeemiin, eli meillä on vauhtipyörä trikkerin merkillä oleva(magneetti vauhtipyörässä) ja triggerin anturi sekä 2 puolaa vauhtipyörän sisällä,valopuola ja virtapuola.
vaihtoehdot on seuraavat; täytyy hommata ac tai dc cdi box, koska yamahan oma cdi/ puola paketti on rikki. tässä alkuperäisessä on cdi ja puola yhdessä.
ac cdi boksi on sellainen joka toimii virralla joka tulee sieltä vauhtipyörän alta olevalta puolalta ja dc boksi toimii vain akkuvirralla ja niissä on eri kytkennät,näitä ei pidä sekoittaa.
eli ac boksin ykkökkospinniin laitetaan se johto joka tule triggeriltä vauhtipyörästä ja kakkospinniin laitetaan se johto joka tuo virtaa vauhtipyörännalta, 3 ja 4 pinni on jaat.5 pinni in tulee johto joka menee erilliselle sytytyspuolalle,6 pinni on sammutin nappi.
näin meillä pitäisi olla generaattorin virralla toimiva cdi sytytys.
toinen vaihtoehto on hankkia dc boksi ja kutkeä vain triggerin johto boksiin vauhtipyörän alta ja muut johdot sekä akku, näin kipinä tulisi akun voimalla.
mutta onko sellaisia bokseja jotka ovat ac mutta tarvitsevat kuiten 12 v virran kaveriksi,jotain sekasikiö bokseja.
näytti olevan myös valmiita cdi/ puola bokseja jossa molemmat intekroitu paketiksi kuten alkuperäinenkin,n.15€ hintaa suomesta.temusta cdi boksit
n.5€ ja puola 5€Laita magneettosytytys niin ei tarvi akkua. Otsalamppu päähän jos tarvit linkousvaloa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita magneettosytytys niin ei tarvi akkua. Otsalamppu päähän jos tarvit linkousvaloa.
näin minä teen jos vain tämä sytytysperiaate toimii jota yritin kirjoitella ylempänä?
voisiko tuo toimia noin?
- Anonyymi
Koskahan tulee lumilinko jossa kymmenen moottoria päällekkäin?
- Anonyymi
sitten kun jännäkakka pilkistää
- Anonyymi
Nimikin on jo valmiina tenBOSS!
- Anonyymi
Voisi olla kolme moottoria kaksi teloille ja yksi siiville.
- Anonyymi
totta!!
ja vanteisiin/ jarrulevyihin hampaat ja starttimoottori jolloin saadaan 2 hp lisää vetoja nappia painamalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
totta!!
ja vanteisiin/ jarrulevyihin hampaat ja starttimoottori jolloin saadaan 2 hp lisää vetoja nappia painamalla.Ja palanut startti!
- Anonyymi
yamaha teki muistaakseni tätä "twin BOSS" nimistä laitetta joskus 70 luvulla muutamia kpl mutta luopui kustannusyistä..
mahtaa olla kallis keräilyharvinaisuus jos sattuu löytämään.- Anonyymi
löytyy kotipaikalta tuommoinen.!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
löytyy kotipaikalta tuommoinen.!
Jo oli aikakin! Saako kymppitonnilla tulla hakemaan. Käteisellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
löytyy kotipaikalta tuommoinen.!
joskus olen kuullut tuommoisesta prototyypistä mutta itsellä ys624 pikkuinen😃
- Anonyymi
Aloittajalla tainnut joku esto olla kun ei ole hommaamansa lingon merkkiä ja tyyppiä saanut aloitukseensa laitettua ??
- Anonyymi
eikös tuo todettu yamahan twin bossiksi joita tehtiin pieni erä 70 luvulla.
kooklella ehkä lisää tietoa mutta luulen että den verran harvinaisempi tappaus että tietoa liian vähän luulen ma.
- Anonyymi
siis eikös tuo 524 kehitetty tuosta "aka twin boss" tai yss655/555 mallista joissa koneet oli 250-300 kuutiota. 524 on aina 202 kuutioinen ja 5 hp kone vaikka 624 on sama mylly ja on 6 hp.
sivuventtiilikoneita oli yamahalla lingoissa siis 202,250,300,ja400 kuutioiset.
japanin euroopan mallit erillaisia ja vielä erikseen prototyypit joita oli todella vähän.
mutta tuo twinboss on todennäköisesti 300 kuutioinen ja 10 hp mylly. kooltaan oli varsin iso verrattuna esim 524/624 malleihin.
ja muistaakseni oman koneen alapuolella oli se toinen puolimoottori josta oli kiertokanki ja venat/ kansi piistettu ja sen päällä oli se vetokone.
tällähän on haettu tuplakipinä vetokoneeseen eli alapuolinen kone vauhtipyörineen sekä oma vetokone vauhtipyörineen johdotettu pääkoneen tulpalle, eli twin spark tuossakin.
siitä nimi twinboss.- Anonyymi
Kuulostaa että joku on ladon perällä hitsaillut jonkun ikioman twinboss jamahan. Tässä aikamme kuulemme prototyypin kehitystä ja tehdashistoria. Sitten saamme mahdollisuuden ostaa sitä. Kymmenen tuhatta tarjottu..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa että joku on ladon perällä hitsaillut jonkun ikioman twinboss jamahan. Tässä aikamme kuulemme prototyypin kehitystä ja tehdashistoria. Sitten saamme mahdollisuuden ostaa sitä. Kymmenen tuhatta tarjottu..
voip ollakkii tai olla olemattakkii...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831529Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671325Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2111299Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2301275Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121090Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041039Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134989Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65953- 89933
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123838