EI tuo laite tuo mullistusta sähkölaskuun..!

Anonyymi-ap

https://yle.fi/a/74-20124648
"Suomalaisten sähkökaappeihin asennetaan nyt uusia mittareita – laite voi mullistaa sähkölaskun
Uusissa sähkömittareissa on mahdollisuus pörssisähkön ohjaamiseen halvoille tunneille. Toistaiseksi vain yksi verkkoyhtiö tarjoaa tämän mahdollisuuden asiakkailleen.
Uusien mittarien mukana joka kotiin tulee pieni muovipalikka, joka tottelee nimeä kuormanohjausrele.
Se on älykäs rele, jonka avulla pörssisähköasiakas voi ohjata omaa kulutustaan automaattisesti vuorokauden halvimmille tunneille.
Laite voi myös katkaista sähköt vaikkapa lattialämmityksestä silloin, kun sähkö on kallista."

Tuolla ei ole mitään merkitystä, jos on määräaikainen sähkösopimus.
Se on sama, kuin kuluttaja itse käyttää sähkölaitteita silloin, kun pörssisähkö on halvinta, jos on pörssisähkö.
Jos ei ole sähkölämmitystä, läminvesivaraajaa tai lattilämmitystä, joka sähköllä lämpenee, niin mitään hyötyä ei uusista mittareista ole.

Kuulemma sähkön hintaa aletaan muuttamaan 15 minuutin välein.
Miksi kuluttaja ei saa vaihtaa shkösopimusta sähköyhtiön sivuilla määäraikaisen ja pörsisähkön välillä, miksi irtisanomisaika on 2 viikkoa.
Ei ole selitys, että sähköyhtiöilä ei olisi muuta tekemistä, kuin koko ajan vaihtaa asiakkaan sähkösopimusta.
Se pitäsi olla niin, että sähkösopimuksen vois vaihtaa edullisempaan sen mukaan miten seuraavan päivän pörssisähkön hinta menee.
Jos pörssisähkö on miinuksella, niin siais vaihdettua 9c/kWh sopimuksen pörssisähköön ja sitten takasin, kun pörssisähkö on yli 9c/kWh.
Ei kukaan tiedä paljonko pörssisähkö maksaa 2 viikon kuluttua.
Ei siinä ole mitään ongelmaa vaihtaa kiinteän ja pörssisähkön välillä vaikka joka päivä, mutta sähköyhtiöt eivät halua antaa tällaista vaihtoehtoa kuluttajille, koska silloin tulisi sellaisia säästöjä, ettei koskaan.

3

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Höpö höpö.

• Anonyymi

hyvä aihe on kumminkin palstan aktivointiin...

• Anonyymi

Hyvä aihe ja tyypillisesti turha palstan aktivoiteihin..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2946
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      58
      2338
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1747
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1709
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1327
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      59
      1263
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1203
    Aihe