EI tuo laite tuo mullistusta sähkölaskuun..!

Anonyymi-ap

https://yle.fi/a/74-20124648
"Suomalaisten sähkökaappeihin asennetaan nyt uusia mittareita – laite voi mullistaa sähkölaskun
Uusissa sähkömittareissa on mahdollisuus pörssisähkön ohjaamiseen halvoille tunneille. Toistaiseksi vain yksi verkkoyhtiö tarjoaa tämän mahdollisuuden asiakkailleen.
Uusien mittarien mukana joka kotiin tulee pieni muovipalikka, joka tottelee nimeä kuormanohjausrele.
Se on älykäs rele, jonka avulla pörssisähköasiakas voi ohjata omaa kulutustaan automaattisesti vuorokauden halvimmille tunneille.
Laite voi myös katkaista sähköt vaikkapa lattialämmityksestä silloin, kun sähkö on kallista."

Tuolla ei ole mitään merkitystä, jos on määräaikainen sähkösopimus.
Se on sama, kuin kuluttaja itse käyttää sähkölaitteita silloin, kun pörssisähkö on halvinta, jos on pörssisähkö.
Jos ei ole sähkölämmitystä, läminvesivaraajaa tai lattilämmitystä, joka sähköllä lämpenee, niin mitään hyötyä ei uusista mittareista ole.

Kuulemma sähkön hintaa aletaan muuttamaan 15 minuutin välein.
Miksi kuluttaja ei saa vaihtaa shkösopimusta sähköyhtiön sivuilla määäraikaisen ja pörsisähkön välillä, miksi irtisanomisaika on 2 viikkoa.
Ei ole selitys, että sähköyhtiöilä ei olisi muuta tekemistä, kuin koko ajan vaihtaa asiakkaan sähkösopimusta.
Se pitäsi olla niin, että sähkösopimuksen vois vaihtaa edullisempaan sen mukaan miten seuraavan päivän pörssisähkön hinta menee.
Jos pörssisähkö on miinuksella, niin siais vaihdettua 9c/kWh sopimuksen pörssisähköön ja sitten takasin, kun pörssisähkö on yli 9c/kWh.
Ei kukaan tiedä paljonko pörssisähkö maksaa 2 viikon kuluttua.
Ei siinä ole mitään ongelmaa vaihtaa kiinteän ja pörssisähkön välillä vaikka joka päivä, mutta sähköyhtiöt eivät halua antaa tällaista vaihtoehtoa kuluttajille, koska silloin tulisi sellaisia säästöjä, ettei koskaan.

3

175

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Höpö höpö.

• Anonyymi

hyvä aihe on kumminkin palstan aktivointiin...

• Anonyymi

Hyvä aihe ja tyypillisesti turha palstan aktivoiteihin..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      93
      1719
    2. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      470
      1279
    3. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      87
      1154
    4. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      72
      1088
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      186
      1063
    6. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      40
      971
    7. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      917
    8. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      65
      695
    9. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      174
      680
    10. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      672
    Aihe