https://yle.fi/a/74-20124648
"Suomalaisten sähkökaappeihin asennetaan nyt uusia mittareita – laite voi mullistaa sähkölaskun
Uusissa sähkömittareissa on mahdollisuus pörssisähkön ohjaamiseen halvoille tunneille. Toistaiseksi vain yksi verkkoyhtiö tarjoaa tämän mahdollisuuden asiakkailleen.
Uusien mittarien mukana joka kotiin tulee pieni muovipalikka, joka tottelee nimeä kuormanohjausrele.
Se on älykäs rele, jonka avulla pörssisähköasiakas voi ohjata omaa kulutustaan automaattisesti vuorokauden halvimmille tunneille.
Laite voi myös katkaista sähköt vaikkapa lattialämmityksestä silloin, kun sähkö on kallista."
Tuolla ei ole mitään merkitystä, jos on määräaikainen sähkösopimus.
Se on sama, kuin kuluttaja itse käyttää sähkölaitteita silloin, kun pörssisähkö on halvinta, jos on pörssisähkö.
Jos ei ole sähkölämmitystä, läminvesivaraajaa tai lattilämmitystä, joka sähköllä lämpenee, niin mitään hyötyä ei uusista mittareista ole.
Kuulemma sähkön hintaa aletaan muuttamaan 15 minuutin välein.
Miksi kuluttaja ei saa vaihtaa shkösopimusta sähköyhtiön sivuilla määäraikaisen ja pörsisähkön välillä, miksi irtisanomisaika on 2 viikkoa.
Ei ole selitys, että sähköyhtiöilä ei olisi muuta tekemistä, kuin koko ajan vaihtaa asiakkaan sähkösopimusta.
Se pitäsi olla niin, että sähkösopimuksen vois vaihtaa edullisempaan sen mukaan miten seuraavan päivän pörssisähkön hinta menee.
Jos pörssisähkö on miinuksella, niin siais vaihdettua 9c/kWh sopimuksen pörssisähköön ja sitten takasin, kun pörssisähkö on yli 9c/kWh.
Ei kukaan tiedä paljonko pörssisähkö maksaa 2 viikon kuluttua.
Ei siinä ole mitään ongelmaa vaihtaa kiinteän ja pörssisähkön välillä vaikka joka päivä, mutta sähköyhtiöt eivät halua antaa tällaista vaihtoehtoa kuluttajille, koska silloin tulisi sellaisia säästöjä, ettei koskaan.
EI tuo laite tuo mullistusta sähkölaskuun..!
Anonyymi-ap
3
<50
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Höpö höpö.
- AnonyymiUUSI
hyvä aihe on kumminkin palstan aktivointiin...
- AnonyymiUUSI
Hyvä aihe ja tyypillisesti turha palstan aktivoiteihin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1203305- 751735
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151491Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos491280VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu911145Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat851045- 661023
- 65944
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k78873Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä19857