Maanpuolustustahto

Anonyymi-ap

On varmasti vähän kiistanalaista, saako tästä edes puhua julkisesti. Alkuviikosta kuitenkin olin 24 nuoren miehen kanssa reissussa ja siellä tuli maan puolustamisesta puhe. Pari ilmoitti heti että muuttavat ulkomaille, jos vähänkin haiskahtaa sodalle.

Sitten oli enemmistö, joka vaipui armeijamuistoihin ja oli valmiina sotaan. Sitten kolme aatetoveria, jotka nostivat esiin että porvareiden omaisuutta ei aleta puolustaan ja muuta sellaista.

Yhtäkkiä laskien 17 oli valmis puolustamaan maata, nämä kolme vastustivat sotapalvelusta ja lisäksi kaksi jota olivat siis ulkomaille lähdössä. Kaksi oli sellaisessa kunnossa ettei niiden puheista oikein selvinnyt ajatuksia...

Ilmeisesti melko tyypillinen otos. Ihailtavaa on, että tätä maata halutaan puolustaa, Tsemppiä kaikille.

16

350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suomen medioissa hehkutetaan sotilasmahdin puolustuskykyä, mutta todellisuus lienee Ukrainan vastaavan toisinto. Numerotietojen perusteella Venäjän 200.000 ukon hyökkäys oli tuomittu epäonnistumaan 1,2 miljoonan ammattisotilaan maahan, mutta pian paljastui että Ukrainan 1,2 miljoonaa sotilasta olivatkin aseettomia tilastoliioittelua. Ukrainan reserviläiset ovat yhtä aikaansaapia kuin Suomen kaikki parikymmentä rajavartijaa ja kolme koiraa.

• Anonyymi

Koeta joskus tehdä "galluppisi" niin että :
      Jokaista haastatellaan anonyymisti erikseen. (ryhmäpaine)

Haastattelija ja haastateltavat olisivat selvinpäin. (Uho vähenee kun promillet on nollilla, itsekin nähnyt tilanteita kun porukalla on ollut nousuhumala päällä, silloin on melkein pitänyt sitoa porukkaa puuhun kiinni, etteivät lähde Venäjää valloittamaan pelkät laudeliinat aseina..)

• Anonyymi

Tämä väkevästi.
        Ryhmäpaine vaikuttaa aina näihin galluppeihin. Yksilöinä ja selvin päin ihmiset kykenevät usein parhaiten itsenäiseen ajatteluun.
        Itse olen monet kerrat valehdellut työkaveriporukassa maanpuolustusasioista niin että se on mennyt läpi kuin väärä raha, vaikka oikeasti olen nykyisin aseistakieltäytyjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä väkevästi.
        Ryhmäpaine vaikuttaa aina näihin galluppeihin. Yksilöinä ja selvin päin ihmiset kykenevät usein parhaiten itsenäiseen ajatteluun.
        Itse olen monet kerrat valehdellut työkaveriporukassa maanpuolustusasioista niin että se on mennyt läpi kuin väärä raha, vaikka oikeasti olen nykyisin aseistakieltäytyjä.

Niin ja lisättäköön että asian todellisen laidan tietävät vain läheisimmät ystävät ja sukulaiset jotka sen myös ovat hyväksyneet.

• Anonyymi

Sinne vaan ulkomaille! Ei sielläkään helppoa ole ja takaisinhan ei olisi tulemista kun sitä loppuisi.

• Anonyymi

Isänmaallinen kaveri voi aina tulla ja mennä mielensä mukaan vaikka olisi aseistakieltäytyjä!

• Anonyymi00014
        Anonyymi kirjoitti:

Isänmaallinen kaveri voi aina tulla ja mennä mielensä mukaan vaikka olisi aseistakieltäytyjä!

On myös muunlaista puolustautumista, kuin aseellinen puolustautuminen.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00014 kirjoitti:

On myös muunlaista puolustautumista, kuin aseellinen puolustautuminen.

On!

• Anonyymi

Ulkomaille ei voi paeta sodan aikaan

• Anonyymi

Asun jo ulkomailla.

• Anonyymi

Ei voi vaikka on yli 60 vuotias

• Anonyymi00012

Nämä sotaherrat, jotka koko ajan uhoavat sotaa venäjän kanssa ja haluavat sodan syttyvän luikkivat sitten ulkomaille pakoo, jos sota syttyy.

• Anonyymi

Maanpulustustahto on korkea!

Se joka toista sanoo, on Puten kätyri!

• Anonyymi00013

Perustuslaki 127 § --> "Jokainen Suomen kansalainen on velvollinen osallistumaan isänmaan puolustukseen tai avustamaan sitä sen mukaan kuin laissa säädetään."

• Anonyymi00015

On myös muunlaista puolustamista, kuin pelkästään aseellinen puolustaminen.

• Anonyymi00016

Senkun menevät tapettavaksi. Minä en. Tätä maata ei kannata enää puolustaa, sillä Suomi ei ole enää itsenäinen, vaan on antanut itsenäisyytensä ja itsemääräämisoikeutensa EU:lle. Maa, jolla ei ole omaa rahayksikköä, eikä itsemääräämisoikeutta, ei ole itsenäinen. Siksi katson, että en ole enää velvollinen tätä maata puolustamaan. Pikemminkin olen sitä mieltä, että Suomelle parempi vaihtoehto olisi liittää Venäjään, sillä EU-aika on nyt nähty ja talous mennyt alamäkeä koko sen ajan. Kannattaisi kokeilla toistakin vaihtoehtoa, sillä aikoinaan Suomen taloushan luotiin Aleksanteri II:n aikana Venäjän vallan alla, joten ehkä vieläkin siihen pystyttäisiin. EU:n alaisuudessa ei tule onnistumaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      289
      5435
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      5016
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4126
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3830
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3448
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      87
      3107
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      69
      2962
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      38
      2120
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      44
      2071
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2068
    Aihe