Viha on turhin tunteista

Ymmärrettävää ja hyväksyttävää lähes poikkeuksetta vain hirveän julmissa tapauksissa. Suurinosa ihmisistä haaskaa tunteitansa vihaan, minä koen vihan todella voimakkaana, mut en oo ikinä jäänyt "pitkävihaiseksi" kellekkään, vaik ois tehnytkin paskasti itelleen.

Jotkut tuntuu myös katkeroituvan ja saavan vihaa, kateudesta toisen ulkonäköä kohtaan, kateudesta toisen tunteita toista ihmistä kohtaan, mikä tuntuu itsestä oudolta.

Kuinka moni mies haukkuu konventionaalisesti kauniita naisia "jakorasioiksi" ja huolii vaan "rumempia", koska on niin katkera siitä, että hyvännäköiset naiset harrastaa enemmän seksiä (ei kaikki, mut usein)

Kuinka moni alkaa vihaamaan exäänsä, koska rakasti niin paljon ja sit se pettikin/loukkas tai ei kunnioittanut toista, ja pitää sitä vihaa sisällään useita vuosia, niinkuin parisuhde ei vois muovautua ja ihmiset kasvaa toisistaan erilleen.

Kuinka moni ihminen vihaa jotain toista ihmistä siitä syystä, että tämä ihminen oli joskus ilkeä/kiusasi toista (en puhu pahasta traumatisoivasta kiusaamisesta), ja kantaa sitä vihaa itsessään niin paljon, että olisi kyllä tilanteen tulle valmis mustamaalaamaan kyseisen henkilön vaikka miksi. Vaikka ihmissuhteet on komplekseja, kaikki ei pidä kaikista, ja ilkeä käytös voi olla maski , tai pahan olon purkaus, ei välttämättä paha tarkoitukseltaan.

Kuinka moni nainen alkaa vihaamaan miehiä, koska halusi romanttisen parisuhteen miehen kaa, kun mies halusi vaan seksiä, vaikka merkit olisi ehkä voinut nähdä jo aiemmin, tämä on tosin törkeää käytöstä miehenkin puolelta, jos haluaa vain seksisuhteen se pitäisi tehdä todella selkeäksi, silti moni roikkuu näissä suhteissa joissa nainen on seksi objekti ja mies on naisen romantiikka fantasioiden haavekuva, siinä on ristiriita, ja tää on surullisen yleistä.

Ainoat ihmiset, jotka tässä maailmassa oikeasti ansaitsee vihaa on ne jotka satuttaa heikoimpia, traumatisoi toisen omilla seksihaluillaan ja itsekkyydellään, ne jotka ei ole empaattisia ja ymmärrä ihmisiä, ne jotka oikeesti pyrkii tietoisesti satuttamaan muita..

Tietenkin kaikilla ihmisillä ei oo älyä tai tunnekykyjä havaita käytöksensä haitallisuutta, tälläisissä tilanteissa on vaikea arvioida kaikkea, mut jos rikkoo sen rajan: tapat, satutat, rikot seksuaalisia rajoi jne, niin mulle se on se raja, jossa ylittät rajan hirviön ja normaalin ihmisen välillä, vaikket oiskaa tietoinen.

Mut turhanpäivästä egoon ja ylpeyteen perustuvaa vihaa on maailmassa ihan liikaa kyllä.

1

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mmm. Mä en Pupu pidä vihaa turhana. Viha on varsin luonnollinen ja tervetullu tunne. Se on rakkautta suojelemassa 😊💚 mutta se onko uhat kuvitteellisia tai tunteen vallassa tehty vääryyttä on eri asia. Itse tunteella on tässä maailmassa imo edelleen kyllä paikkansa 😊

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      119
      2572
    2. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      26
      2414
    3. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      59
      2003
    4. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      30
      1833
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      339
      1399
    6. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      60
      1093
    7. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259