Missä puhdistat autosi lumesta?

Anonyymi-ap

Jos sinulla ei ole autotallia niin missä puhdistat autosi lumesta lumisateen jälkeen joita viime päivinä on ollut?
Puhdistatko sen autosi parkkipaikalla?
Annatko lumen karista ajaessa?
Vietkö autosi Cittarin tai vastaavan kauppakeskuksen autohalliin sulamaan?

Kävin tänään kahden kaupan autohalleissa ja siellä niitä autoja sulatettiin, vettä oli senttejä lattialla ja irronneita jäämöykkyjä lattialla.
Missähän kunnossa autosi oli ajaessasi kauppaan?

42

415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ensin harjasin pitkävartisella pesuharjalla liiat irtolumet pois auton päältä, ja laitoin kännykästä auton lämmityksen päälle. Kun jäät olivat ikkunoista sulaneet, irroitin latausjohdon ja lähdin ajoon. Loput jäät pysyivät hyvin kiinni koko matkan. Huomenna voisi käydä Cittarilla tai S:llä sulattavassa ne jäät, vaikka eivät ne siinä ulkopuolella juuri häiritse.

• Anonyymi

Et vastannut kysymykseen vaan kerroit kaikkea turhaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et vastannut kysymykseen vaan kerroit kaikkea turhaa.

No puhdistin lumet parkkipaikalla tietenkin. Jos auto olisi ollut sisällä tallissa, ei sen päällä olisi ollut luntakaan. Aina ei kuitenkaan viitsi ajaa autoa sisään talliin, vaan se jää joskus ulos yöksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No puhdistin lumet parkkipaikalla tietenkin. Jos auto olisi ollut sisällä tallissa, ei sen päällä olisi ollut luntakaan. Aina ei kuitenkaan viitsi ajaa autoa sisään talliin, vaan se jää joskus ulos yöksi.

Aloitus oli suunnattu vain niille joilla ei ole autotallia.

• Anonyymi

Lasit kyllä kestää, mutta auton maali on niin pehmeää, ettei siihen pidä koskea harjalla.

• Anonyymi

Vaikka minulla olisi autotalli, niin en puhdistaisi autoa lumesta siellä.

• Anonyymi

Oma autotalli ja marketin parkkihalli ovatkin eri asioita. Iglulla ei kannata lähteä mihinkään, vaan irtolumi on hyvä poistaa auton päältä ennen ajoon lähtöä. Poliisikin palkitsee liikkuvista igluista.

• Anonyymi

"Vaikka minulla olisi autotalli, niin en puhdistaisi autoa lumesta siellä."
        Ei ole vielä tullut tarvetta puhdistaa autoa tallissa, sen verran harvoin sinne on lunta satanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole vielä tullut tarvetta puhdistaa autoa tallissa, sen verran harvoin sinne on lunta satanut.

Jostain syystä aloittaja kuitenkin haluaisi puhdistaa lumisen autonsa autotallissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naapurillanikin on autotalli mutta käyttää sitä kai lähinnä varastona, ja hän puhdistaa autonsa lumesta minun autopaikkani kohdalla.

• Anonyymi

Paikallisen marketin parkkihalli on niin kylmä, ettei siellä lumet auton päältä miksikään sula.
      Joten puhdistus harjalla parkkiruudussa tai auton siirto kadunvarteen ja puhdistus sitten siinä.

• Anonyymi

Kotona auto joutuu olemaan kylmässä katoksessa.
      Töihin mennessä avaan kaukosäätimellä nosto-oven ja ajan auton lämpimään parkkihalliin. Kytken latauspiuhan ja auto saa akkuun minulle maksutonta energiaa.

• Anonyymi

Ilmaisia lounaita ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyhmähän sinä olet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väsynyt sanonta johon voi kuitata että maksaa sen sitten joku muu jos en minä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen takia kirjoitin "minulle maksutonta" enkä minulle ilmaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen takia kirjoitin "minulle maksutonta" enkä minulle ilmaista.

Jos kirjoitit, että sinulle "maksutonta", eikö se ole silloin sinulle ilmaista ja joku maksaa sen puolestasi?

• Anonyymi

Harvalla on tilanne noin hyvä kuin sinulla.

• Anonyymi

Parkkipaikalla puhdistan.

• Anonyymi

Ulkona parkkipaikalla puhdistan. Ei ole tallia eikä katosta. VW ollu ulkona 20 vuotta säällä kuin säällä ja aina lähteny käyntiin vaikka pakkasta on ollu täällä keski-suomessa joskus jopa -35 astetta. Tosin lohkolämmitintä käytän kun pakkastta on enemmän kuin -5 astetta.

• Anonyymi

Suositusten mukaan lohkolämmitintä kannattaisi käyttää jo alle 5 PLUS-asteen lämpötiloissa. Tietenkään plussakelin puolella lämmitysajan ei tarvitse olla pitkä, mutta silläkin on vaikutusta päästöihin ja polttoaineen kulutukseen. Itse käytän lohkolämppäriä heti kun lämpötila menee pakkasen puolelle.

• Anonyymi

Köyhien juttuja. Onni on työsuhdeauto, lämmin latauksella varustettu parkkihallipaikka kellarissa ja ilmaiset ajot.
      No tottakai, maksaa se sen 1200€/kk täytenä autoetuna mutta ei haittaa sen saa palkassa takaisin.
      Noloa olisi ajella iglulla

• Anonyymi

Wauh, mikä rikas ja älykäs talent. Olen kovin kateellinen ja polvistun nöyränä sinne Itäkeskuksen suuntaan.

• Anonyymi

Tämä, naurattaa nähdä niitä lumikasoja liikenteessä.
        Kulkisivat julkisilla köyhät

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Wauh, mikä rikas ja älykäs talent. Olen kovin kateellinen ja polvistun nöyränä sinne Itäkeskuksen suuntaan.

Kiitos huomiostanne. Suunta osuikin oikeaan 🤗

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos huomiostanne. Suunta osuikin oikeaan 🤗

Niin, eikös juuri Itäkeskus ole se paikka , jossa ilmaiseksi asuu ja elää se maahan laittomasti tunkeutunut värillinen loismassa.

• Anonyymi

Vain 1200kk, mikäs mopoauto sulla on?

• Anonyymi

Ai vettä hallin lattialla ihan senteissä, etköhän vähän liioittele?

• Anonyymi

Puhdistan autoon lumesta, siellä missä auto sitä vaatii. Joskus voin valita parkin lämpimästä hallista jos auto on päässyt jäätymään poikkeuksellisen reilusti, mutta sitä ei juurikaan pääse tapahtumaan kun kotona autoni on katoksessa ja työelämän olen jättänyt nuorempien iloksi ja vaivaksi.

• Anonyymi

Keväällä sulaa viimeistään?😜

• Anonyymi

Kun on hyvä harja, niin sillä puhdistaa ihan pihassa.

• Anonyymi

Itellä tietyst autotalli tai -katos, helppohan se on elvistellä.

• Puhdistan autoni lumesta pääsääntöisesti ulkona. 🙄

• Anonyymi

Oletpa aika erikoinen tapaus, kun eihän tuota auton lumesta puhdistusta juuri muualla tapahdu.

• Anonyymi kirjoitti:

Oletpa aika erikoinen tapaus, kun eihän tuota auton lumesta puhdistusta juuri muualla tapahdu.

Enkö olisi vielä paljon erikoisempi tapaus, jos veisin auton aina sisätiloihin lumen puhdistusta varten? 😉

• Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

Enkö olisi vielä paljon erikoisempi tapaus, jos veisin auton aina sisätiloihin lumen puhdistusta varten? 😉

Ironia ei sinulle auennut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ironia ei sinulle auennut.

Varsinkin jos tarkoitat sarkasmia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun ajaa lämpimään tilaan, niin lumi sulaa ja auto puhdistuu lumesta. Voi siis hyvinkin tapahtua muualla, kuin ulkona.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varsinkin jos tarkoitat sarkasmia?

No, siitä vielä vähemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun ajaa lämpimään tilaan, niin lumi sulaa ja auto puhdistuu lumesta. Voi siis hyvinkin tapahtua muualla, kuin ulkona.

Tuohan tekisi nimimerkki kollimaattorin mukaan hänestä vieläkin erikoisemman tapauksen.

• Anonyymi

Lehti puhallin on kätevä keksintö kylä lähtee nääs!

• Anonyymi

Auto käyntiin ja lumet pois ikkunoista.
      Tupakka.
      Kun näkee ajaa niin liikkeelle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      234
      3992
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2307
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1461
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      929
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      920
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      847
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      756
    Aihe