Ylivoimainen menneisyys?

Anonyymi-ap

Olen 60- kymppinen mies. Lapsuudenkotiani väritti isän alkoholismi ja tämän takia suuri turvattomuus. Koulussa minua kiusattiin viidenneltä luokalta lukion loppuun asti. Tyttöystävää ja yleensä naista ja hellyyttä en ole kokenut ennen 3- kymppisiäni. Eikä nyt yli 13 vuoteen.

Nyt monen vuoden raittiuden jälkeen olen alkanut taas juoda, vielä maltillisesti. En kestä olla ilman naisen kosketusta.

Terapiaa olen käynyt monelta taholta. Ei juuri ole auttanut.

Eli onko kohtaloni ”elää” elämääni vailla merkitystä?

18

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Menneet ovat menneitä. Et voi muuttaa niitä, joten ei kannata niiden antaa määritellä sinua nyt.

Tästä eteenpäin sinulla on tulevaisuus, jonka vain sinä määrittelet.

• Anonyymi

Siis juuri siten teki minunkin sukulaiseni samalla menneisyydestä mitä sinulla oli ollut. Hän joi itsensä kuoliaaksi kas kun ei halunnutkaan irroittautua katkeruudesta , koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa uutta elämää. Älä tee itsestäsi uhria kuten minun sukulaiseni teki, sillä se aika on takana päin. Mene vaikka lenkille silloin kun ahdistaa äläkä läträä sen viinan kanssa . Kun vapaudut siitä ajatuksesta että lapsuutesi oli turvatonta niin olet vapaa elämään kuten muutkin ikäisesi. .
      Sillä se mikä on tapahtunut lapsuudessa ei kukaan voi enää muuttaa. Nyt on vaan katsottava eteenpäin ja luotettava omaan itseensä .
      Olen ihan kurkkuani myöden täynnä sitä että ihmiset alkavat juomaan kun ollaan masennuksissa vaikka tietävät että viina aiheuttaa vaan enemmän huonoa oloa. Siis aika huomata että sinä olet aikuinen ja kerrot isäsi juomisesta samalla kun itsekkin juot, Laita rinta rottingille ja sano itsellesi että kelpaat ihan hyvin. Sellaisena kun olet . Uhriintujat ei koskaan saa puolisoa vierelleen joten jätä kaikki ikävät asiat taaksesi ja elä

• Anonyymi

Hankalinta on se, että monen täysin raittiin vuoden aikana havahduin tilanteeseen, etten koskaan saa vierelleni naista. Kun nainen elämääni toisi juuri sen, mitä etsin ja kaipaan. Mitä ikävöin. Olen ollut haussa aktiivinen monessa mielessä. Jotenkin vaan ikäiseni tai hieman nuoremmat ovat hyvin lokeroituneet omiin tavoitteisiinsa miesten suhteen. En kuulu ollenkaan siihen porukkaan. Edes raittiina, urheilullisena, korkeasti koulutettuna. Siksipä nyt esille noussut onneksi vielä pieni juominen helpottaa ihan oikeesti tuota tuskaa. Tosin ei kauaa kannata jatkaa, muuten käy huonosti. Meitä iäkkäämpiä miehiä ei kuuntele ja huomioi kukaan. Aina puhutaan naisten hyvinvoinnista sekä seksuaalisen häirinnän tuomitsemisesta. Herrasmiehenä en kannata minkäänlaista väkivaltaa tai häirintää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hankalinta on se, että monen täysin raittiin vuoden aikana havahduin tilanteeseen, etten koskaan saa vierelleni naista. Kun nainen elämääni toisi juuri sen, mitä etsin ja kaipaan. Mitä ikävöin. Olen ollut haussa aktiivinen monessa mielessä. Jotenkin vaan ikäiseni tai hieman nuoremmat ovat hyvin lokeroituneet omiin tavoitteisiinsa miesten suhteen. En kuulu ollenkaan siihen porukkaan. Edes raittiina, urheilullisena, korkeasti koulutettuna. Siksipä nyt esille noussut onneksi vielä pieni juominen helpottaa ihan oikeesti tuota tuskaa. Tosin ei kauaa kannata jatkaa, muuten käy huonosti. Meitä iäkkäämpiä miehiä ei kuuntele ja huomioi kukaan. Aina puhutaan naisten hyvinvoinnista sekä seksuaalisen häirinnän tuomitsemisesta. Herrasmiehenä en kannata minkäänlaista väkivaltaa tai häirintää.

On siinä sellainen hyvä puoli, ettei tarvitse kokea eron tuskaa, kun ei ole ollenkaan sitoutunut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän "teidän" kaltaisille ole ihan omat "paikat" josta voi "löytää" sitä jotain sairasta olette toisistanne etsimässä hyi!

• Anonyymi

Ei tämä ongelma selviä lenkille lähtemällä. Vaikka raitis ulkoilma virkistääkin. Ei se tuo naista minun elämääni. Monia väyliä, kuten kerroin, olen kokeillut. Nyt usko mennyt koko hommaan. Mahdoton tehtävä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tämä ongelma selviä lenkille lähtemällä. Vaikka raitis ulkoilma virkistääkin. Ei se tuo naista minun elämääni. Monia väyliä, kuten kerroin, olen kokeillut. Nyt usko mennyt koko hommaan. Mahdoton tehtävä!

Onhan sitä muutakin elämää, vaikka naista ei juuri olisikaan.
        Mitä sitä suremaan yhdestä menetetystä asiasta, kun tilalle voi keksiä jotain muuta mukavalta tuntuvaa ja hyvän mielen aikaan saavaa juttua.
        Parempi miettiä, mitä on, kuin että mitä ei ole.

• Anonyymi

Minullakin oli inhimillisesti ylivoimainen menneisyys. Herra Jeesus muutti kaiken. Nyt olen 72-vuotias, asun yksin, mutta olen onnellinen.

• Anonyymi

Ootsä onnellinen mutta kaikki muut ympärilläsi eivät ole syy: Sinä!

• Hei,

Laitan tähän tiedoksi infoa eri auttamitahoista, joista voi saada apua ja tukea elämässä eteen tulevissa ongelma- ja kriisitilanteissa. Kerroit, että terapia ei ole juuri auttanut, mutta joka tapauksesa keskustelu ammattilaisen tai vertaisen kanssa voi helpottaa ja tuoda uusia näkökulmia.

- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

Lisäksi ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on aikuisten kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

Keskusteluapua kriisissä on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös:

- MIELI Kriisipuhelin

Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin MIELI Kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

• Anonyymi

opettele kirjottamaan kata-kombi!! voi ei pillerit ja naiselliset muodot estävät häntä

• Anonyymi

Etkö näe elämällesi merkitystä muuten kuin toisten ihmisten kautta? Naisen tai ylipäätään ihmisen kosketus on yliarvostettua. Ihmissuhteet pääsääntöisesti ottavat enemmän kuin antavat. Kun oikein asiaa mietit voit huomata, että kaikki ihmissuhteet perustuvat hyötynäkökulmaan. Niillä, joilla ei ole mitään annettavaa, ei ole ystäviä. Uskovaiset saattavat olla poikkeus. Minulla ei ole ystäviä, koska en tarvitse mitään keneltäkään. Ja suoraan sanoen vihaan ihmisiä.

Terapiasta ei ole minkäänlaista apua, ellet ole pelkkää juttuseuraa vailla. Seurassasi on määrätyn ajan ihminen, joka saa palkkaa siitä, että kuuntelee murheitasi. Jos ei asia häiritse, niin voi olla mukavaa vaihtelua. Ei toiminut minulla. Ja loukkaantuivat kun sanoin, että tämmöinen jutustelu on turhanpäiväistä. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.

• Anonyymi

Tapa itsesi se on ainoa mitä tarvitset. Yksi kuuluisa ylen tv juontaja lopulta jaksoi odottaa junaa loppuun asti, näin loppui lähetys, jäi rauha maahan, vei mukanaan kaiken pahan, ilkeän ja ruman.

• Anonyymi

Kiitos tuo oli kauniisti runoiltu. Oletko runoilija poika?

• Anonyymi

Eihän se elämä herkkua ollut minunkaan lapsuudessani. Isä oli pois molempien sotien ajan. Äiti itki illat ja katseli riihitielle josko hän tulisi.
      Uskovana rukoili varmaan isän puolesta.

Viimein hän tulikin. Fyysisesti ehjänä, mutta sota oli jättänyt psyykeensä omat jälkensä.
      Löi paskiainen hevostaan, puolustuskyvytöntä kun ensin oli sen aisoihin laittanut.

Silti pelasti meidät suht ehjinä maailman tuuliin.

• Anonyymi

Oikeastaan merkityksen/merkityksellisyyden elämälleen ja elämässään hakee/tekee ihminen ihan itse.
      Mikä sitten kenellekin jotain merkitsee, mistä saa merkityksellisyyttä, on siinä mielessä henkilökohtainen asia, että se on itse löydettävä.
      Jos joku haluttu asia ei löydy tai onnistu, voi merkityksellisyyttä etsiä jostain muusta.
      Alkoholi sitä kaikkein viimeiseksi tuo.

• Anonyymi

Sinä tuot ainakin merkityksen kusipäisyydelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä tuot ainakin merkityksen kusipäisyydelle.

Saat ajatella ihan miten haluat, sinulla on oikeus siihen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      1
      5168
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      374
      1879
    3. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      1639
    4. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1619
    5. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      260
      1219
    6. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      1043
    7. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      58
      1014
    8. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      60
      775
    9. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      766
    10. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      25
      729
    Aihe