Kesät asutte risumajassa Suomessa, kuten suomalainen sotilas korsussa ja teltassa metsässä.. Ravintona sissimuonitus. Siinä olisi kalju ja maastohousut paikoillaan.
Huomasin, että tänne Vietnamiin on tullut kovin ahvottuneita kasvoja tai sen tuskan kärsineitä kasvoja jotka joutuvat KELA palveluksen vuoksi näin toimimaan ja onkimaan ja keräämään ravintonsa. Tietysti heille voitaisiin määrätä myös jonkin moinen palvelusvelvoite laskea esim. Käpytikan koputuksia ja käen ääntelyitä eri päivän ja aikoina. Siis KELA eläkkeen vastineeksi.
Toki siitä saa sitten puolenvuoden vapaan palveluksesta ja puolen vuoden ajan voi sitten nauttia elämästä, vaikka täällä Vung Taulla Vietnamissa.
Asuminen rakennetussa asunnossa ja jossa on mukavuudet sänkyineen ja siivouksineen oli jo monen tiedossa.. 140 euroa eläkkeestä ei paljon ole ja metsäelämän ajalta säästyneestä eläkkeestä ei paljon riipaise..
Toisaalta elo maalikylässä pöndellä on ihan haaskausta jo Fasiliteettien puolestakin. Se johtaa vain turhautuneisuuteen ja masentuneisuuteen. Toki metsän äänet pitävät vaiston hyvänä ja tilanteen aina jännänä.
Tänne Vung Taulle oli tullut jo kuuleman mukaan ainakin yli 20 suomalaista joilla oli ollut sisäpiirin kokoontuminen. Eli ne on niitä KELA poikia meidän vakinaisesti työeläkkeellä täällä asuvien lisäksi. Oli siinä osa naisia myös.
No, nyt sitten poijat ja tytöt saavat palsamia haavoihin ja monet on onnistuneet välttämään ulosoton lentokentän lähtöselvityksessä. Toki viisasta onkin tuoda tänne käteistä, sillä siten saa parhaan vastineen rahoilleen.
Kerroin, yhdelle heistä, että minä olen vapaaherra ja minä saan eläkkeeni mihin maahan vain joka kuukausi. Yksi nosti sormea, että niin kauan, kuin valtio sen sallii.
Mitä vielä. No,.hyvä, että KELA poijat selvisivät Suomesta tänne taas talveksi ja saavat palsamia haavoihin ja nauttivat elämästä. Kyllä eläkkeellä pitää nautti elämästä ja minäkin ajattelin käydä katsomassa uusia paikkoja ja maita täällä Aasiassa. Sanoin, kaverille että 6 vuotta yli oltuani täällä, niin minua ei saa suomeen, kuin pistooli ohimolla jos niinkään. Olen myös kuullut ja lukenut kauheita tarinoita iltapäivälehdistä siellä olevasta elämästä jos sitä siksi voi kutsua eläkkeellä olon elämästä.
Millainen rangaistussiirtola se olisi 1500 nettoeläkkeellä jos siitä menisi noin 1000 sähköön ja vuokraan. Kurjuuden voisi todellakin tuntea nahassa.
Kauhea kauhea olisi.
Risumaja tai mökki ja Vietnam
9
137
Vastaukset
- Anonyymi
En edes viitsinyt lukea koko aloitusta.
Hyvin huomaa että on yksinäistä, niin yksinäistä että.
Onhan siellä vietnamissa porukkaa ja moni on niin kaveria niin kauan kun rahaa riittää ja sitten se kaveruus loppuu.
No huvinsa kullakin.
Haukut myös maalla asuvia, jos et ole huomannut niin varakkaammat ihmiset muttavat pois ihimishulinasta ja etsivät rauhallisuutta.
Jotenkin epäilet ettet edes asu taimaan parhaimmilla paikoilla vaan joudut asumaan jossain pikkukylässä tai ison kaupungin slummialueella.
No jatkahan asumista siellä jossain minä asun kotimaassa ja kotona. - Anonyymi
Ok .. Tiedätkö sinä raukka edes mistä sanasta suomi tulee ? Se tulee sanasta " Saame " yleensä englanninkielinen sana esim. MUFFINSSI Sanotaan Maffin. Saame suomi Saame suomi Saame suomi.
Toiseksi Tiedätkö mitä ja keitä tarkoitetaan " Jäämeillä " niillä tarkoitetaan historiassa Juutteja eli tanskalaisia, jotka oli nykyisen viron alueella. Virossa ä kirjain on hyvin merkityksellinen eikö niin " Äitä " ja taisi siellä olla se ihan konkreettista myös. Tulee sanasta I Tänk.
Tiedätkö. Että suurin syy, kun ihminen jurnuttaa on melkein 100 %:sti, että se on perseaukinen. .. Ei rahaa.
Yleensä negatiiviset asenteet ja suppea katselukulma tulee perseaukisuudesta.
Tämän kertoi sinulle Vietnamin ulkomaan professuuri.- Anonyymi
Ai, oletko vielä sielläkin peppu auki, koita nyt jotain tehdä sille tyhjälle elämällesi, hae apua sitä on sielläkin, ehkä saatavilla.
- Anonyymi
Jos sinulla on ollut asiat näin huonosti, niin ei se tarkoita, että kaikilla ihmisillä olis näin.
Olet niin pois kartalta, kun olla ja voi, et tiedä mistään mitään, muuta, kun diktaattori valtiostakin vain jotain, kuljet ruusunpunaiset lasit silmillä ja kuvittelet ja valehtelet jopa itsellesi, onnea vaan valitsemallesi tielle. - Anonyymi
Tiedätkö vajakki, että jokaikinen eläkepäiviä sinä häviät minulle eläkkeessä ainakin 30 euroa. . Vaikka minä kävisin parturissa 2 kertaa kuukaudessa. Tajuatko vajakki se parturi on pakollinen kerran kuukaudessa.
Se on nettoeläkkeestä pois. No, jos käyt niillä arabi partureissa.- Anonyymi
Tiedätkö ääliö, että jokaisesta eläkepäivästä , vaikka häviäisin sinulle eläkkeessä tuon 30 euroa. Niin mitä sitten se on minulle yksi haikee joku 30€ . Vaikka minä kävisin parturissa 2 kertaa viikossa . Tajuatko ääliö se parturi ei ole pakollinen kerran viikossa, mutta käyn silti vaikka vaan moikkaamassa tyttöjä.
Se on nettoeläkkeestä pois, käyn silti suomalaisvtyttöjen partureissa, koska minulla on varaa siihen, en ole persaukinen niin kun sinä. - Anonyymi
Mietin vain että onko laki joka määrää käymään parturissa kerran kuukaudessa?
Itse olen ain käynyt parturissa 3 kertaa vuodessa joskus vain 2 kertaa.
Syy ei ole rahasta vaan siitä etten ole ulkonäkökeskeinen.
Sitten kun hiukset alkaa haitata näköä on aika käydä parturissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietin vain että onko laki joka määrää käymään parturissa kerran kuukaudessa?
Itse olen ain käynyt parturissa 3 kertaa vuodessa joskus vain 2 kertaa.
Syy ei ole rahasta vaan siitä etten ole ulkonäkökeskeinen.
Sitten kun hiukset alkaa haitata näköä on aika käydä parturissa.Minulla pitkät hiukset ja pidän ne ponnarilla, tai miesnutturalla, olen mies, käyn parturissa kerran vuodessa tasoittamassa latvat.
- Anonyymi
Oho! Vai kaikki Kelassa työssä olleet ovat tulleet sinne asumaan., ja ovat vielä ulosotossakin, voi wittu noita sun juttujasi, olet aikamoinen satusetä 😂😂😂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269