Narratiivi muuttuu
Kysymys ei lopulta ole joko–tai, vaan sekä–että.
Kyllä, inflaatio ja maahanmuutto olivat suurimpia syitä Kamala Harrisin vaalitappion taustalla. Ja kyllä, Donald Trumpin kampanja kykeni hyödyntämään demokraattien karikatyyrista woke-imagoa.
Mutta kenties presidentinvaalien lopputulos ohjaa poliittista analyysia liikaa tässä vaiheessa. Donald Trump todennäköisesti yrittää ensimmäisen kautensa tapaan ajaa radikaaleja uudistuksia yhdysvaltalaiseen yhteiskuntaan, jolloin vastareaktio voi olla hyvinkin voimakas.
Vastareaktio on tulossa täysin demokraattien tai republikaanien politiikan sisällöstä riippumatta. Ilmiö on todistettu tieteellisessä tutkimuksessakin.
Radikaalistakin vastustuksesta voi tammikuun loppupuolella tulla nykyistä hyväksyttävämpää. Woketus voi vuoden 2026 välivaaleissa näyttää nerokkaalta, vaikka itse termi lentäisikin biojäteastiaan mädäntymään.
vaikka itse termi lentäisikin biojäteastiaan mädäntymään-woketus
7
148
Vastaukset
- Anonyymi
miten se opintomatka sujui SDP poliitikot?
- Anonyymi
Hih
Kisdoja nuotioon
- Anonyymi
Kyllä, inflaatio ja maahanmuutto olivat suurimpia syitä Kamala Harrisin vaalitappion taustalla. Ja kyllä, Donald Trumpin kampanja kykeni hyödyntämään demokraattien karikatyyrista woke-imagoa.
- Anonyymi
WOKE ja DEI sun muut yhteiskuntaa hajottamaan pyrkivät pimeät voimat ovat kyllä yksiä pahimpia nykypäivän vitsauksia ja uhkia.
- Anonyymi
Radikaalistakin vastustuksesta voi tammikuun loppupuolella tulla nykyistä hyväksyttävämpää. Woketus voi vuoden 2026 välivaaleissa näyttää nerokkaalta, vaikka itse termi lentäisikin biojäteastiaan mädäntymään.
- Anonyymi
Ärsyttävää ja vastenmielistä miten äärivasemmisto ja vihreät tuovat jenkeistä noi jenkkien muoti-ilmiöt suoraan Suomeen vaikka ne eivät mitenkään istu Pohjoismaiseen yhteiskuntaan. Tosi typeriä nuo DEI woke suvatkit kun eivät osaa käytää omia aivojaan yhtään vaan kopiovat kaiken suoraan Amerikasta.
- Anonyymi
Oulu suomi24
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?5972720Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh671436- 1061424
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831360- 1381246
- 1091187
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1341014- 48930
- 78920
- 47871