Eräs tuttuni sairastui synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Lapset ovat jo koulussa. Mutta vieläkin häntä hoidetaan neurolepteillä. Onko järkeä?
Onko mitään mieltä syödä neuroleptejä
33
208
Vastaukset
- Anonyymi
Miksei hänelle ole annettu masennuslääkkeitä masennuksen hoitoon ?
Neuroleptit ovat psykoosilääkkeitä.
Ja onko hän enää masentunut ? Synnytyksen jälkeinen masennus taitaa helpottaa herkemmin kuin jostain muista syistä johtuva masennus.- Anonyymi
Vaikka olisi ollut psykoosissakin ei neuroleptejä ole tarve syödä pitkään . Tulee vielä hulluksi .
- Anonyymi
Masennuslääkkeiden pysyväksi jäävistä haittavaikutuksista juttua:
https://www.pssdnetwork.org/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.pssdnetwork.org/Eiköhän ole parempi kun ei niin kovasti etsitä netistä sairauksista koska eåse jolla ei ole lääketieteellistä koulutusta ei voi niiden lukemiseen perusteella päätellä yhtään mitään . Asiat ovat hieman laajemmassa mittakaavassa kun käy lääkärillä eikä lueskele netistä milloin mistäkin. Oireesta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.pssdnetwork.org/Laittele sinä niitä linkkejäsi kuvitellen että kaikki mitä on netissä on relevanttia . Oppimaton ei osaa tulkata oikein näitä asioita , ja otappaselvää oikeista tahoista miksi niitä mahdollisia sivuvaikutuksia laitetaan vaikka miten paljon paperille . Sitten kun tiedät sen niin voit rauhoittua hieman . Se jolla ei ole lääkärin koulutusta ei pysty tekemään diagnoosia .
Vielä vähemmän lajittelemaan linkkejä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laittele sinä niitä linkkejäsi kuvitellen että kaikki mitä on netissä on relevanttia . Oppimaton ei osaa tulkata oikein näitä asioita , ja otappaselvää oikeista tahoista miksi niitä mahdollisia sivuvaikutuksia laitetaan vaikka miten paljon paperille . Sitten kun tiedät sen niin voit rauhoittua hieman . Se jolla ei ole lääkärin koulutusta ei pysty tekemään diagnoosia .
Vielä vähemmän lajittelemaan linkkejäSenpä takia sivu- ja haittavaikutukset luetellaan pakkausselosteessa, ettei kukaan pääse valittamaan ja kerjäämään korvauksia mahdollisista lääkkeen haitoista.
Jos jostain ongelmasta valittaa, lääkeyhtiö pystyy sanomaan, että haitasta on kerrottu ( juurikin siinä pakkausselosteessa ), eli vastuu jää käyttäjälle itselleen.
Kai noita oikeudenkäyntejä haitoista on käyty pitkin maailmaa vuosien varrella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka olisi ollut psykoosissakin ei neuroleptejä ole tarve syödä pitkään . Tulee vielä hulluksi .
No siitä ainulla ei mitään tietoa , koska ei edes käy selville mitä ihminen sairastaa hulluksi ei tule masennus lääkkeistä . Eikä muistakaan lääkkeistä kun ne otetaan oikein ja oikeaan sairauteen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän ole parempi kun ei niin kovasti etsitä netistä sairauksista koska eåse jolla ei ole lääketieteellistä koulutusta ei voi niiden lukemiseen perusteella päätellä yhtään mitään . Asiat ovat hieman laajemmassa mittakaavassa kun käy lääkärillä eikä lueskele netistä milloin mistäkin. Oireesta .
Netissä on erilaisia salaliittoteorioita
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Netissä on erilaisia salaliittoteorioita
Kaikkea lukemaansa ei ole pakko uskoa.
Aina voi käyttää harkintaa, millaiselta mikäkin asia vaikuttaa.
Asioiden suhteen ei kannata olla sokea. - AnonyymiUUSI
Luulen että tämä ihminen luulee että kaikki lääkkeet mt sairauksiin ovat neuroleptejä.
Siis tavalliseen masennukseen ei kirjoiteta neurolptejä , mutta jos on vakavampi sairaus kyseessä niin silloin ovat tarpeellisia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Senpä takia sivu- ja haittavaikutukset luetellaan pakkausselosteessa, ettei kukaan pääse valittamaan ja kerjäämään korvauksia mahdollisista lääkkeen haitoista.
Jos jostain ongelmasta valittaa, lääkeyhtiö pystyy sanomaan, että haitasta on kerrottu ( juurikin siinä pakkausselosteessa ), eli vastuu jää käyttäjälle itselleen.
Kai noita oikeudenkäyntejä haitoista on käyty pitkin maailmaa vuosien varrella.Ette te bentsoa saa. Menkää politiikkaan tai pelaa jääkiekkoa. Saa parhaat napit
- Anonyymi
Entä jos vaan kysyisit ihmiseltä itseltään, etkä yrittäis arvuutella seläntakana!
Oksettaa tollaset ihmiset.- Anonyymi
Kuvottaa tuollaiset ihmiset kuin sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvottaa tuollaiset ihmiset kuin sinä.
No sanoppa nyt ihan rehellisesti, että nautitko sinä siitä, että sinun sairauksista ja lääkityksistä puhutaan sinun seläntakana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sanoppa nyt ihan rehellisesti, että nautitko sinä siitä, että sinun sairauksista ja lääkityksistä puhutaan sinun seläntakana?
Miten siitä voisi nauttia, tai sitten ei nauttia, jos joku jotain selän takana puhuu, kun eihän siitä itse tiedä mitään ?
Eikä täällä palstallakaan voi edes tietää, kenestä on kyse, kun anonyymina kirjoitellaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten siitä voisi nauttia, tai sitten ei nauttia, jos joku jotain selän takana puhuu, kun eihän siitä itse tiedä mitään ?
Eikä täällä palstallakaan voi edes tietää, kenestä on kyse, kun anonyymina kirjoitellaan.Totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä täällä palstallakaan voi edes tietää, kenestä on kyse, kun anonyymina kirjoitellaan.Jos hän ei ole pyytänyt sinua kyselemään. Niin miksi teet sen. Puhu hänen kanssaan asioista ja kysy miten voit auttaa häntä jos olet ystävä. Äja oatista hänet lääkäriin jos ei voi hyvin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos hän ei ole pyytänyt sinua kyselemään. Niin miksi teet sen. Puhu hänen kanssaan asioista ja kysy miten voit auttaa häntä jos olet ystävä. Äja oatista hänet lääkäriin jos ei voi hyvin
Sekoitit nyt henkilöt toisiinsa. En ole aloittaja, en ihmettelijä.
Kommentoin vain tuohon selän takana puhumiseen, kerroin mitä sellaisesta ajattelen, eli en oikeastaan mitään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eikä täällä palstallakaan voi edes tietää, kenestä on kyse, kun anonyymina kirjoitellaan.Ymmärsinkö nyt ihan oikein, että esimerkiksi kaikkia sairaudentunnottomia ja hoidonvastaisia ihmisiä saa seläntakana kutsua vaikka hulluiksi, kunhan ihminen ei itse saa tietää sitä, tai että se jotenkin naamioidaan anonyymiksi palautteeksi?
"Minun sairaudentunnoton naapurini..."
Anteeksi jos oksettaa vieläkin enemmän. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärsinkö nyt ihan oikein, että esimerkiksi kaikkia sairaudentunnottomia ja hoidonvastaisia ihmisiä saa seläntakana kutsua vaikka hulluiksi, kunhan ihminen ei itse saa tietää sitä, tai että se jotenkin naamioidaan anonyymiksi palautteeksi?
"Minun sairaudentunnoton naapurini..."
Anteeksi jos oksettaa vieläkin enemmän.En ole väittänyt, että ketään saisi sanoa miksikään. Fiksut ihmiset eivät puhu toisista pahaa selän takana. Eli et nyt ihan oikein ymmärtänyt.
Pointti oli lähinnä se, että koskaan ei voi tietää, puhuuko joku selän takana, ja jos niin mitä.
Jotkut ihmiset saattavat liikaakin ajatella, että mitähän selän takana puhutaan, vaikka oikeasti ei kukaan puhuisi mitään. Se oli tarkoituksena vain mainita, että sitä kun ei itse tiedä, kun ei ole kuulemassa.
( Jos kommentit alkaa oksettamaan, niin ehkä olisi hyvä jättää niiden lukeminen vähemmälle. ) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En ole väittänyt, että ketään saisi sanoa miksikään. Fiksut ihmiset eivät puhu toisista pahaa selän takana. Eli et nyt ihan oikein ymmärtänyt.
Pointti oli lähinnä se, että koskaan ei voi tietää, puhuuko joku selän takana, ja jos niin mitä.
Jotkut ihmiset saattavat liikaakin ajatella, että mitähän selän takana puhutaan, vaikka oikeasti ei kukaan puhuisi mitään. Se oli tarkoituksena vain mainita, että sitä kun ei itse tiedä, kun ei ole kuulemassa.
( Jos kommentit alkaa oksettamaan, niin ehkä olisi hyvä jättää niiden lukeminen vähemmälle. )Todellakin jos noin kauheasti oksettaa, olisi ehkä hyvä jättää koko palstoilla käyminen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin jos noin kauheasti oksettaa, olisi ehkä hyvä jättää koko palstoilla käyminen.
Miksi palstat pitäisi olla varattu vain niille ei fiksuille ihmisille?
Entäs jos jätettäisiinkin palstalle vain fiksuja ihmisiä? Muutuisiko palstakin fiksummaksi?
- Anonyymi
Neurolepteillä on vakavia pysyväksi jääviä haittavaikutuksia:
http://www.antipsychiatry.org/jenelle.htm
"Why is this young woman using a wheelchair?: She has tardive dyskinesia - caused by psychiatric drugs. "- Anonyymi
Ei välttämättä OLE, mutta VOI OLLA, eli siis SAATTAA OLLA.
Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. - Anonyymi
Niin voi olla joillain vaan ei kaikilla joten sinä yleistät asioita linkeilläsi etkä ymmärrä että on ihmisiä joilla ei ole minkään laisia sivuvaikutuksia . Aina ollaan niin helkkarin nopeita parittelemaan linkkejä ja varoitellaan . Minä en ole nähnyt yhtäkään potilasta jolla,olisi ollut mitään sivu vaikutuksia näistä lääkkeistä ovat olleet tyytyväisiä hoitoonsa ja lopettaneet lääkkeen silloin kun lääkäri on katsonut että se on oikea hetki. Ei pitäisi olla niin kovasti takussa kaiken mailman sairauksien lukemisissa sillä monta kertaa juuri ne pelot kaikesta lukemisesta ovat enemmän sairaaloisia se kun itse sairaus.
Joten annetaan lääkäreiden hoidella asiat mitkä heille kuuluu, sillä heillä in näihin asioihin pohjatietoa . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin voi olla joillain vaan ei kaikilla joten sinä yleistät asioita linkeilläsi etkä ymmärrä että on ihmisiä joilla ei ole minkään laisia sivuvaikutuksia . Aina ollaan niin helkkarin nopeita parittelemaan linkkejä ja varoitellaan . Minä en ole nähnyt yhtäkään potilasta jolla,olisi ollut mitään sivu vaikutuksia näistä lääkkeistä ovat olleet tyytyväisiä hoitoonsa ja lopettaneet lääkkeen silloin kun lääkäri on katsonut että se on oikea hetki. Ei pitäisi olla niin kovasti takussa kaiken mailman sairauksien lukemisissa sillä monta kertaa juuri ne pelot kaikesta lukemisesta ovat enemmän sairaaloisia se kun itse sairaus.
Joten annetaan lääkäreiden hoidella asiat mitkä heille kuuluu, sillä heillä in näihin asioihin pohjatietoa .Oletkohan itse ammattilainen, tuskin kuitenkaan ?
Kun kerrot, ettet ole nähnyt yhtäkään potilasta, joilla olisi ollut sivuvaikutuksia, et ole varmaan kovin paljon potilaita nähnyt ?
Ja kiitos taas, meni puurot ja vellit sekaisin, minä en ole tänne yhtäkään linkkiä laittanut.
Kerroin vain, että haittoja saattaa tulla, niin ei jokaiselle käy.
- Anonyymi
Miten niin neuroleptejä masennukseen .masennukseen annetaan tavallisesti SSRI lääkkeitä , en ole koskaan kuullut että masennukseen kirjoittaessaan neuroleptejä . Moni saa synnytyksen jälkeen masennuksen , ei kai niihin neuroleptejä kirjoiteta , neuroleptit ovat skitsofreniaan , eikä masennukseen . Nykyisin on mietoja masennuslääkkeitä juuri näihin synnytyksen jälkeisiin tiloihin, sillä se menee ohitse aika pian kun hormooni tasapaino tasoittuu synnytyksen jälkeen .
- Anonyymi
Valitettavaa kyllä, mutta neuroleptit ovat nykypäivänä vähän kuin yleislääkkeitä, vaivaan kuin vaivaan.
Näköjään masennukseen, kuten myös univaikeuksiin, ahdistukseen, jne.
Alun alkaen ne ovat olleet lääkkeenä psykooseihin ja psykoosisairauksiin.
Tai oikeastaan vielä sitä ennen alkuaan on jotkut neuroleptit kehitetty nukutuslääkkeeksi/rauhoitteeksi leikkauksia varten.
Myös masennuslääkkeitä käytetään nykyään muuhunkin kuin masennuksen hoitoon, esim. univaikeuksiin, sekä kroonisiin kipuihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavaa kyllä, mutta neuroleptit ovat nykypäivänä vähän kuin yleislääkkeitä, vaivaan kuin vaivaan.
Näköjään masennukseen, kuten myös univaikeuksiin, ahdistukseen, jne.
Alun alkaen ne ovat olleet lääkkeenä psykooseihin ja psykoosisairauksiin.
Tai oikeastaan vielä sitä ennen alkuaan on jotkut neuroleptit kehitetty nukutuslääkkeeksi/rauhoitteeksi leikkauksia varten.
Myös masennuslääkkeitä käytetään nykyään muuhunkin kuin masennuksen hoitoon, esim. univaikeuksiin, sekä kroonisiin kipuihin.Vaivaan kun vaivaan ????
Ei niitä anneta sillä tavalla . Silloin on sairaus todettu kun on saa lääkkeet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaivaan kun vaivaan ????
Ei niitä anneta sillä tavalla . Silloin on sairaus todettu kun on saa lääkkeet.Et edelleenkään vastannut kysymykseeni, oletko kenties itse ammattilainen, hoitaja, tms. ?
- Anonyymi
Jos lääkäri on katsonut tarpeelliseksi että hänen on syötävä lääkkeitä niin miksi kyselet täällä, ei täällä siihen kukaan voi vastata koska ei tiedä edes hänen sairas historiaansa ei tavallisesti masennukseen anneta neuroleptejä . Joten sinullakin hieman väärä lähtökohta .
Se on aina lääkärin ja potilaan välinen asia päättää miten kauan syödään jotain lääkettä .
Ja mikä sairaus on kyseessä. Jos ihminen voi hyvin lääkkeidensä kanssa niin silloin on hoito onnistunut . Ja jotkut syövät masennus lääkkeitä vuosi kausia jonain tuki annoksena , joten syyt ovat monet . Jotkut vaan ovat herkempiä kun toiset. - AnonyymiUUSI
Eiköhän sen asian pitäisi olla potilaan ja lääkärin asia . Eikä kenekään ulkopuolisen .
Siis paras kun jättää funtsimasta jonkun toisen henkilökohtaisia asioita - AnonyymiUUSI
Hän väistää elämän velvollisuuksia potemalla sopivia oireita .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v11848Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3681768Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2391594Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281569Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2481151- 731003
- 58984
- 47746
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen60745Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25699