Mitä ajattelee ihminen, joka julistaa olevansa uskovainen, mutta tekee kaiken mahdollisen pahuuden mitä ihminen voi toiselle tehdä. Tekee sen jopa ihmiselle, joka on hänen veljensä tai sisarensa uskossa.
On myös seurakuntia, joissa jäsenet ovat suurin osa samaa maata, ja tekevät yhdessä tekoja, joita ei edes paatunut ateisti tekisi. Sitten pääasia, kaiken sen päälle he vielä ylpistelevät uskollaan, ovat keskenään niin olevinaan koska kukaan muu ei pidä heistä. Eikä ihme.
Se kertoo heistä kaiken tarpeellisen. Ei ole uskoa, ei herranpelkoa, eletään valheessa ja luullaan että kaltaisien seurassa kaikki tehty paha katoaa, niin kuin sitä ei olisi koskaan ollutkaan. Eletään helvetissä, häkissä jonka ovat itse luoneet ympärilleen.
Ei usein näe uskovaa, jolla on hyvä ja levollinen mieli. Heillä on aina taakka sydämessä, koska sisimmässään he tuomitsevat itse itsensä ja omat tekonsa, vaikka eivät haluaisi. Näin Herra viisaudessaan on lahjoittanut heille omantunnon, jota ei pääse pakoon. Mitä enemmän he yrittävät luikerrella pois synnintunnosta, sitä lujemman otteen ottaa omatunto. Tilanne on paha, mutta ulospääsy on helppo. Se on helppo ihmiselle, joka voi seistä rehellisesti isänsä edessä avoimin silmin. Se mikä meidät erottaa herrasta, on valhe. Se on meissä kaikissa.
Missä raja kulkee
31
450
Vastaukset
- Anonyymi
Pappikin on vain ihminen.
- Anonyymi
Riippuu papista.
- Anonyymi
Taidatkin kertoa lestadialaisesta? Ainakin kaikki tuntomerkit viittaavat siihen.
- Anonyymi00006
Ainoa aito pappi on kepappi.
- Anonyymi00007
papillakin hörmöönit hyrrää ja seksitouhut maittaa
- Anonyymi00008
Rakastan sanontaan: "Mitä lähemmäksi valoa pääset, sitä pidemmän varjon jätät jälkeesi."
Monet ihmiset, jotka ovat olevinaan tosi hyviä ja niin lähellä kirkkautta ja valoa, ovat pohjimmiltaan pahoja. Me kaikki tiedämme katolisen kirkon hyväksikäyttöskandaalit vuosisatojen ajoilta. Vaikka olet olevinaan pappi ja "jumalasta seurava", se ei tarkoita, ettekö tekisi hirvittäviä tekoja.
Uskonto on kautta aikojen ollut hyvä tekosyy sotia ja tapaa ihmisiä. Se on uskontojen huono puoli: syntyy asetelma "me ja noi muut". "Me olemme oikeassa ja kaikki muut väärässä".
Sitten ihmetellään sotia ja ihmiset pahuuttu, mutta sitä koko ihmiskunnan historia on: sotia, pahuutta ja tappamista. Näytä minulle ihmisikunnan historiasta edes 100 vuoden ajanjakso, jolloin missään päin maapalloa ei ole sodittu eikä ketään tapettu. Sellaista ajanjaksoa ei taida olla olemassa eikä valitetavasti ole edes meidän aikanamme.- Anonyymi00009
Uskonnolliset yhteisöt ovat narsistisia yhteisöjä, henkiset ongelmat näkyvät räikeästi.
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Uskonnolliset yhteisöt ovat narsistisia yhteisöjä, henkiset ongelmat näkyvät räikeästi.
Arvasin että joku pikkupissis vetää heti narsistikortin esiin. Sillä on aina sama aihe joka paikkaan.
- Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Arvasin että joku pikkupissis vetää heti narsistikortin esiin. Sillä on aina sama aihe joka paikkaan.
Henkiset ongelmat näkyy ja kuuluu Isolinnankadulla.
- Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Henkiset ongelmat näkyy ja kuuluu Isolinnankadulla.
onko siellä joku palvontatemppeli
- Anonyymi00019
Ei pidä ajatella niin että olen hyvä ihminen. Mieluummin niin että pyrin olemaan hyvä ihminen, ja niin etten ole vahingoksi kenellekään.
- Anonyymi00024
Anonyymi00011 kirjoitti:
Arvasin että joku pikkupissis vetää heti narsistikortin esiin. Sillä on aina sama aihe joka paikkaan.
ja sinä narsistina otit heti osumaa ja aloit mylvimään :D
- Anonyymi00031
Anonyymi00009 kirjoitti:
Uskonnolliset yhteisöt ovat narsistisia yhteisöjä, henkiset ongelmat näkyvät räikeästi.
Kannattaa kulkea myös Suomen maallisten lakien mukaan,usko on jokaisen oma asia!
- Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
Kannattaa kulkea myös Suomen maallisten lakien mukaan,usko on jokaisen oma asia!
Niin sekavaa tulee taas että :D
- Anonyymi00010
Uutisissa oli että satakuntalaista pappia epäillään pedofiilaamisesta.
Kuka kyseessä ja mikä siinä on että nämä hakeutuvat aina hommiin jossa pääsee lasten lähelle?? Miksi ei taustoja tutkita kunnolla?
Opettajia,pappeja,partionjohtajia yms.
Päiväkotiinkin tuli uusi "harjoittelija". Just sen näköinen ukko etten antaisi lapseni olla edes parin metrin etäisyydellä siitä mutta sinne se vaan tuotiin harjoittelemaan.- Anonyymi00012
Höpö höpö. On silti kaikkien kannalta parempi ettet tuo lapsiasi päiväkotiin ollenkaan, ettet levittele tuollaisia puheita enempää.
- Anonyymi00014
Uskonto ei tapa eikä raiskaa ketään. Ihmiset niin tekee.
- Anonyymi00015
Porissa uskovaiset ovat yksiä perkeleitä. Sen tietysti ymmärtää kun ei täällä muunlaisia ihmisiä ole.
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Porissa uskovaiset ovat yksiä perkeleitä. Sen tietysti ymmärtää kun ei täällä muunlaisia ihmisiä ole.
Ei kaikki ole, mutta joka porukkaan mahtuu muutama mielipuoli
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Ei kaikki ole, mutta joka porukkaan mahtuu muutama mielipuoli
Tämä on niin totta. Jokaiseen porukkaan mahtuu muutama "mätä omena". Se ei tee porukan muista ihmisistä pahoja, mutta toimii muistutuksena ihmismielen synkästä puolesta.
- Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
Tämä on niin totta. Jokaiseen porukkaan mahtuu muutama "mätä omena". Se ei tee porukan muista ihmisistä pahoja, mutta toimii muistutuksena ihmismielen synkästä puolesta.
Olet niin väärässä. Kyllä se tekee. Yksi mätämuna saa koko seurakunnan puolelleen kun on lipevä kieli, rikollinen mieli, osaa näytellä, on häikäilemätön ja mestarivalehtelija.
Terveisin protestantti. - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Olet niin väärässä. Kyllä se tekee. Yksi mätämuna saa koko seurakunnan puolelleen kun on lipevä kieli, rikollinen mieli, osaa näytellä, on häikäilemätön ja mestarivalehtelija.
Terveisin protestantti.Juuri noin olen sen ajatellut olevan! Hyvä näyttelijä on tämä nuori nainen, en voi muuta sanoa!
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Juuri noin olen sen ajatellut olevan! Hyvä näyttelijä on tämä nuori nainen, en voi muuta sanoa!
Nuori?
- Anonyymi00025
Anonyymi00022 kirjoitti:
Nuori?
Vinha vattu
- Anonyymi00023
Ei tuo ole uskovien keskuudessa yleinen ongelma, aloituksessa kuvataan narsistista henkilöä.
- Anonyymi00026
Usein se narsistinen perkele on pesiytynyt johtoon ja hänellä on hovin lentävät apinat ympärillään, ne alemmat paskiaiset jotka itsekin narsistisia, mutta pelokkaita kakkapyllyjä jotka tarvitsevat johtajan jonka selän takana voi olla piilossa jos tulee ongelmia.
Sellainen on henkisesti nyrjähtäneiden tivoli, sama pätee moneen virastoon ja muihinkin työmaihin, on käytäntö myös kaikissa puolueissa. - Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Usein se narsistinen perkele on pesiytynyt johtoon ja hänellä on hovin lentävät apinat ympärillään, ne alemmat paskiaiset jotka itsekin narsistisia, mutta pelokkaita kakkapyllyjä jotka tarvitsevat johtajan jonka selän takana voi olla piilossa jos tulee ongelmia.
Sellainen on henkisesti nyrjähtäneiden tivoli, sama pätee moneen virastoon ja muihinkin työmaihin, on käytäntö myös kaikissa puolueissa.Siis kuin pikkukakaroiden koululaisjengi jossa narsisti johtaa myötäilijöitä ja teettää heillä karkkivarkaudet. Sama jatkuu kun kasvavat aikuisiksi, vain paikka vaihtuu työpaikaksi.
- Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Siis kuin pikkukakaroiden koululaisjengi jossa narsisti johtaa myötäilijöitä ja teettää heillä karkkivarkaudet. Sama jatkuu kun kasvavat aikuisiksi, vain paikka vaihtuu työpaikaksi.
Eivät he kasva aikuisiksi koskaan.
- Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Eivät he kasva aikuisiksi koskaan.
Ja osa heistä ei itse ymmärrä asiaa elinaikanaan
- Anonyymi00032
Kirkot voisi automatisoida. Markettien ja kauppakeskusten aulaan pömpeli, jossa pääsee ripittäytymään verhon taa. Ripityksen suorittaa tekoäly, rippi alkaa kun latoo koneeseen 5 euron kolikkoa, tai maksaa pankkikortilla, Halvennuksia saa AKT jäsenkortilla, Viking klubikortilla sekä bonus ja blussakorteilla. Öylätti ja mehulasi automaatista. Porin leivän öylätit nyt myös kinkku-aurajuustolla, laktoosittomana, gluteenittomana ja munattomana ja mauttomana.
Joka kolmas rippi on ilmainen, joka kymmenennen jälkeen saa Finnairin lentopisteitä.- Anonyymi00035
jos diakonilla on iso pylly niin ripittäytyminen on yhtä juhlaa :D
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18649Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264616- 68577
- 104574
- 54537
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.48503- 47437