Hyvät osakesäästäjät ja pien sijoittajat,
haluan tuoda teidän tiedoksenne seuraavan asian. Talletin omalle tililleni Nordnet pankkiin 1000€ päivämäärällä 18.11.2024. Talletuksessani sattui virhe siinä, etten osannut merkitä siihen Nordnetin viitettä. Suoraan sanottuna en ollut tästä edes tietoinen koska sitä ei missään Nordnetin käyttäjäliittymältään surkeilla nettisivuilla sanota eikä sivut millään tavalla ohjeista käyttäjää oikeaan rahan siirtoon. Varojen siirto onnistui Danske Bankin sovelluksesta nopeasti ja ilman ongelmia.
Ongelmia sen sijaa ilmeni siinä, ettei suoritukseni näkynyt omalla valuuttatililläni Nordnet pankissa. Tein asiasta ilmoituksen Nordnet pankkiin päivämäärällä 22.11, sain viestiini vastauksen 23.11 jossa minua pyydettiin lähettämään suorituksestani kuittikopion. Lähetin kuitin kopion vielä samana päivänä. Viestissään Nortnet kertoi selvittävänsä asiaa ja välittävänsä viestin maksuliikenne osastolle. Suoritusta ei edelläänkään näkynyt tililläni 28.11 jona päivämääränä soitin Nordnetin asiakaspalveluun. Olin puhelimillani jonossa noin puolituntia ennen kuin minulle vastattiin. Minulle vastannut toimihenkilö oli nuori ja selvästi vasta alalle tullut. Hänellä ei ollut alkeellisintakaan käsitystä asikaspalvelusta ja tunsin suunnatonta myötä häpeää hänen työnantajastaan joka oli jättänyt näin törkeästi hänet yksin vailla minkäänlaista perehdytystä. Hän pahoitteli tapahtunutta ja soperteli miten heillä on maskuliiketeessä kahden viikon ruuhka ja pahoitteli tapahtunutta. Olin jo aika kiihtynyt tuossa tilanteessa ja kehoitin häntä olemaan yhteydessä esimieheensä ja muistuttamaan siitä mitä kuluttajan suojalaki ja Rahoitusvakausvirasto tällaisesta edellyttää. Kerroin ettei minun mielestäni yli kymmenen päivän varojen jäädyttäminen yksityisen piensijoittajan tililtä ole hyvän pankkitoiminnan tai minkään markkina toiminnan mukaista.
Onko Nordnetin tavoitteena päästä eroon minun kaltaisistani piensijottajista joiden varallisuuden arvo on ehkä pankin kannata merkityksetön. Minulle noin puolimiljoonaa euroa on kuitenkin iso raha jonka ole Nordnetin kautta sijoitanut.
Nordnet pankin asiakaspalvelu
3
116
Vastaukset
- Anonyymi
Nordnetilla on 2 miljoonaa käyttäjää. Aika moni heistä tekee varmasti jopa useamman siirron kuukaudessa, eli tiliote näyttää vähän erilaiselta tapahtumineen, kuin matti meikäläisellä. Ei sieltä noin vaan käsin katsota ”joo, toinin sun maksu, laitan tulee”. Jos ei osaa käyttää palvelua, niin sitten et osaa, mutta miksi etsit syyllistä muualta kuin peilistä. Olet mokannut, ilmoitat siitä viestillä niin se hoituu prosessin mukaisesti ajallaan.
- Anonyymi
Prosessi on hidas ja sitä saa kritisoida. Ei siinä mitään...
Mutta ei tuossa varoja ole jäädytetty, toisin kuin S-Pankissa joka sulki verkkopankkini ja tilini, koska en ollut vastannut heidän määräämässä ajassa verkossa johonkin rahanpesu diipadaapaan.
Ja S-Pankki siis nimenomaan jäädytti ilman rikosepäilyä tai oikeustoimia varani. Niitä eivät antaneet nostaa edes tiskiltä Suomen passilla, koska "rahanpesukysely".
Eivät kylläkään kertoneet miten rahanpesu liittyy siihen jos omalta tililtäni nostan itselleni rahaa. Olisi kiva tietää miten se siinä peseytyy vai pankkiko sen onnistuu pesemään?
Sitten vasta ne antoivat nostaa omat rahani, kun vastailin tärkeisiin kysymyksiin. Eikä niitä edes haitannut, että vastasin aina a) ja usein ennen virkailijan kysymyksen loppua.
Tampiot!
Noston syynkin kirjoittivat väkisin jollain pankkikielellä, tyyliin "asiakas ei ole tyytyväinen pankin palveluihin". Ilmeisesti sanat "idiootit" ja "mulkkuja" ei täyttänyt oikein s-pankin esivalitsemia "oikeita vastauksia" noston syylle.
- Anonyymi
Vieläkinkö on näin. 15 vuotta sitten tapahtui sama. Rahat eivät siirtyneet vaan piti soittaa nordnettiin. ERITTÄIN epäilyttävää. Kokeilevatko he/joku uusia asiakkaita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2013011- 1202033
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill611682Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1811579- 1711519
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1831430- 521278
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751231- 591208
- 1191121