Osta musta vyö?

Anonyymi-ap

Jos musta vyö keroo judokan taidon niin tämän mukaa taito kehittyy vain maksamalla lisenssimaksua. Vai kertooko musta vyö sittenkin jostain muusta kuin judotaidosta?

https://judo.fi/2024/11/vyokoekomissio-muistuttaa-minimaika-vyokokeiden-valissa-ja-judoliiton-lisenssi/?fbclid=IwY2xjawG2tPxleHRuA2FlbQIxMQABHUcTPfYy7AcMcZf1tUm8mtA8LKFkl6qmVKoQC8MrgYGTZrZ5AHUjBE16dw_aem_LeRZBgl5hAcTITTE0zArpA

24

509

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se on yhtä tärkeä kuin Olympiakomitean edustus kledjut persujen vaali avauksessa

• Anonyymi

Yhy yhyy. Sun mustamaalaukset ei nyt lähde...

• Anonyymi

Vähän ihmetyttää uuset graduoinisäännöt. Käsittääkseni Suomessa laillisuusperiaatteen mukaan käytetään taannehtiva lakia vain rikoslaissa, muut lait ja säännöt kun muuttuu, niin aikaisempiin tekohin sovelletaan se hetken sääntöjä ja lakeja! Tässä tapauksessa, jos sinut on hyväksytty graduointiin vaikka 2015, niin se on edelleen voimassa, eikä uusien sääntöjen mukaan vain 3 vuotta hyväksynnästä. Muitakin virheitä säännöissä on!

• Anonyymi

Luka ei virheitä joskus tekisi?
        Senseit ja O Sensetkin tekee virheitä.

• Anonyymi

Vain kilpailutaustalla pitäisi saada musta vyö. Se on ainoa tapa varmistaa, onko kyseessä oikea judoka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain kilpailutaustalla pitäisi saada musta vyö. Se on ainoa tapa varmistaa, onko kyseessä oikea judoka.

Kilpailua se on katakilpailukin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kilpailua se on katakilpailukin.

No joo. Ihan sama asia kuin verrataan esteratsastusta oikealla tai keppihevosella. Yksikään katan mestari ei saisi SM- mitalia edes kadettien kisoista.

• Anonyymi

Musta vyö kertoo sitoutumisesta. Jos ei ole lisenssiä, miten voit olla tatamilla?

• Anonyymi

Siis tä? Miten niin ei voi olla tatamilla ilman lisenssiä? Missä kuplassa tai laatikossa elät? Suomen tatameilla treenaa koko ajan satoja ellei tuhansia kamppailijoita ilman lisenssiä. Myös entisiä judon, painin ja jujutsun SM-mitalisteja. Uchi-mataa ja sode-tsurikomi-ashia tehdään randorissa, vaikkei välttämättä edes muistella tekniikoiden nimiä. Paljon enemmän judoa kuin kataaminen, maha pystyssä tatamilla seisoskeleminen tai liiton maksullisilla kursseilla viisasteleminen. Mutta mittaako musta vyö judon ja kamppailun osaamista, vai säännöllistä maksamista järjestölle? Miten olisi jos Suomessakin saisi mustan vyön ilman järjestön turhuuksia, näyttämällä kisahistorian ja pärjäämällä vyökokeen randoreissa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis tä? Miten niin ei voi olla tatamilla ilman lisenssiä? Missä kuplassa tai laatikossa elät? Suomen tatameilla treenaa koko ajan satoja ellei tuhansia kamppailijoita ilman lisenssiä. Myös entisiä judon, painin ja jujutsun SM-mitalisteja. Uchi-mataa ja sode-tsurikomi-ashia tehdään randorissa, vaikkei välttämättä edes muistella tekniikoiden nimiä. Paljon enemmän judoa kuin kataaminen, maha pystyssä tatamilla seisoskeleminen tai liiton maksullisilla kursseilla viisasteleminen. Mutta mittaako musta vyö judon ja kamppailun osaamista, vai säännöllistä maksamista järjestölle? Miten olisi jos Suomessakin saisi mustan vyön ilman järjestön turhuuksia, näyttämällä kisahistorian ja pärjäämällä vyökokeen randoreissa?

Kenelle se musta vyö on ihan hirveän tärkeä? Niille jotka ei treenaa tarpeeksi. Mutta ennen kaikkea niille, jotka ei koskaan ole otelleet (kun eivät uskalla mutta haluavat statuksen). Yksikään Black belt ei valita kriteereistä. Ainoastaan wanna-be-judokat valittaa.

• Anonyymi

Jos on musta vyö eikä lisenssiä, niin otetaanko se vyö sitten pois?

• Anonyymi

Mustaa vyötä on jaettu aivan täysille pelleille.

• Anonyymi

Mä kävin tänään ostaan Stockalta uuden mustan vyön housuhin kun vanha hajosi. Olenko mä nyt hyvä siinä teidän jutossa?

• Anonyymi

Ei ole vielä auki.

• Anonyymi

Mustaa vyötä ei tarvita,itsellä ollut sininen vyö jo 8 vuotta ja randorissa vien nuoria mustia vöitä miten tahdon.
      Judoa olen harjoitellut jo 30 vuotta ja vyön värillä ei väliä vaan taidolla.

• Anonyymi

No niin varmaan viet. Ja sitten heräsit ja patja oli märkä.

• Anonyymi

30 vuotta ja sininen vyö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

30 vuotta ja sininen vyö?

Ruskean vyön kokeeseen pyydettiin minua jo vuosia sitten mutta en kiireiden takia lähtenyt.
        Ruskean ja mustan voisin suorittaa koska vain kun 30 vuotta judonnut mutta kun vyö ei ole pääasia vaan tehokas toimiva ja oikea judo.
        Sinisellä mennään vaikka jopa kunniadania ehdottaneet ansokkaan valmennustoiminnan ansiosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ruskean vyön kokeeseen pyydettiin minua jo vuosia sitten mutta en kiireiden takia lähtenyt.
        Ruskean ja mustan voisin suorittaa koska vain kun 30 vuotta judonnut mutta kun vyö ei ole pääasia vaan tehokas toimiva ja oikea judo.
        Sinisellä mennään vaikka jopa kunniadania ehdottaneet ansokkaan valmennustoiminnan ansiosta.

Kisoissa ei kaltaistasi mestaria olla nähty. Oletko mahdollisesti ollut Japanissa opettamassa vai miksei sua ole nähty kisoissa

• Anonyymi

Sellainen unelmoija siellä 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis ihan mahtavaa! Nämä kunniadanit kiinnostaa, mitä ne mahtavat olla ja kuka on niitä sinulle tarjonnut? Ja jos saa vielä kysyä: miksi et ole ottanut vastaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis ihan mahtavaa! Nämä kunniadanit kiinnostaa, mitä ne mahtavat olla ja kuka on niitä sinulle tarjonnut? Ja jos saa vielä kysyä: miksi et ole ottanut vastaan

Viralliselta taholta on ehdotettu dan arvoa pitkästä judourasta ja judon eteen tehdystä työstä.
        Ohitin sen ensiksi mutta olen myöntymässä tuohon kunniadaniin koska olen sen arvoinen ja teknisesti olen taitavampi kuin moni kisajudoka.
        En ole itse otellut mutta valmentanut nuoriaja aikuisia suomen mestariksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viralliselta taholta on ehdotettu dan arvoa pitkästä judourasta ja judon eteen tehdystä työstä.
        Ohitin sen ensiksi mutta olen myöntymässä tuohon kunniadaniin koska olen sen arvoinen ja teknisesti olen taitavampi kuin moni kisajudoka.
        En ole itse otellut mutta valmentanut nuoriaja aikuisia suomen mestariksi.

Jassoo. Mutta on niin kiire ollut että et ole vyökokeeseen ehtinyt vaikka ruskean vyön koe tehdään seurassa? Nyt on äijällä joutopuhetta alusta loppuun. Täyttä potaskaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jassoo. Mutta on niin kiire ollut että et ole vyökokeeseen ehtinyt vaikka ruskean vyön koe tehdään seurassa? Nyt on äijällä joutopuhetta alusta loppuun. Täyttä potaskaa.

Mää sain mustan vyön kun kävin tekeen ukemisarjan kokeessa, kaatumisen musta vyö.
        Ilman ukeja ei ole toreja, Oss!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6144
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3172
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2456
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2118
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      351
      1772
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1666
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1646
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1541
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1384
    Aihe