Onkohan kela paljon loimaalaisilla lähettänyt kirjeitä ja kehottanut muuttamaan pienempään asuntoon. Luin että Tampereella päin on ainakin. Jos se vuokra nyt ei paljon mee yli normin eikö sen vois itse maksaa, ettei tarttis muuttaa.
Kohta ne tekee saman varmaan eläkkeensaajillekkin. Täällä on paljon eläkeläisiä jotka asuvat aika isoa asuntoa yksinään.
Ei yks nyt niin kauheen isoo asuntoon tarvi 45-50 neliöön ja kohtuullinen vuokra
Kelan kirjeet
5
144
Vastaukset
- Anonyymi
Moni eläkeläinen taitaa kuule ihan omistaa sen asumansa asunnon..
- Anonyymi
Ihan hyvin voisi laittaa useamman eläkeläisen asumaan samaan asuntoon.
- Anonyymi
Useimmat omistaa ja siinä sinnitellään sitten ja odotellaan kuolemaa mutta jos jonkinlaista eläkettä saa, pitäisi sen vaatimattomaan elämiseen riittää kunhan ei pelaa, juo tai polta.
- Anonyymi
Mut sehän on vain kehotus eli muuttaahan ei ole pakko, vaan sitten vaan maksellaan ylimenevä osa itse. Mä en kyllä tajuu tollasta kirjettä, koska pitäähän se nyt jokaisen käsittää, että vaihtoehdot on joko maksetaa ylimevä osa itse tai muutetaan halvempaa!
Nyt ei ainakaan ole suunnitelmissa, että eläkeläisille tulis näihin tiukennettua, ja niinku täällä joku jo totesi, moni omistaa asunnon ja aika harva varmaan saakaan asumistukea.
Ne kellä loppuu omaan asuntoon ja suht pienet tulot, voi vaikka yrittää myydä kämpän siten, että jää vuokralaiseksi tai mennä muualle vuokralle - ja nostaa asumistukea!😉
lajijasuris - Anonyymi
Joo aika moni omistaa asunnon joko pienen tai ison. Jos on eläke noin 1500€ ja ylikin niin sillä pystyy elämään hyvin,koska vastikkeet on kuitenkin monella aika pieniä.
Minäkin ihmettelin kun joku perheenäiti itki et vuokra menee yli normin 26€ niin oli pakko muuttaa.toi nyt kuitenkin on niin pieni summa,millä ei edes saa mitään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606004- 1003101
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.242386- 212048
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451741Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791656- 261582
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691511Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374