Kertokaahan ihmiset paikkoja Tampereelta joissa tykkäätte syystä tai toisesta käydä syömässä. Mihin yleensä menette kun nälkä yllättää..?
Omia "kantapaikkojani", ei missään paremmuusjärjestyksessä:
1.American Diner, Siperia
Todella maukkaat ja isot hampurilaiset jenkkityyliin. Isoimmassa hampurilaisessa (Big Tower) on lihaa KILO! Ehdottomasti käymisen arvoinen paikka.
2.Lotus Garden
Aina tänne kun kiinalaista tekee mieli. Hyvä ruoka, ystävällinen palvelu. Lotus Special mukaan otettuna vakioannos.
3.Tapolan koju, Tammelantori
Mustaamakkaraa, ei tarvitse varmaan muuta sanoa.
4.Nina, Peltolammi
Hyvä kebab-paikka Peltolammilla. Erityisesti kebabrulla on loistava. Hinta/laatusuhde on tässä paikassa kohdallaan. Tänne tulee aina ihan varta vasten ajettua pidemmältäkin.
5.Tullintorin ravintola
En nyt häpeäkseni muista tämän paikan nimeä vaikka lukemattomia kertoja olen siellä käynytkin. Olisikohan joku Tullinkulma tai vastaava. Seisovassa pöydässä tavallista perusruokaa, salaattia sekä pizzaa. Tällaisia perussettiä myyviä seisovia pöytiä on loppujen lopuksi nykyään aika vähän Tampereella.
6.Sokoksen ravintola
Tavaratalo Sokoksen alakerrassa tulee aika usein käytyä salaatilla kun jotain kevyttä purtavaa haluaa keskustassa. Salaatit ovat hyviä ja tänne on kätevä poiketa. Lounasaikoihin on vain yleensä aika täyttä vaikka pöytiä onkin runsaasti.
Tampereen parhaat ruokapaikat?
40
5265
Vastaukset
- Hujoppi
Mitä tuo Lotus Special pitää sisällään ja paljon maksaa? Onko isokin satsi? Siinä Aleksanterinkadun koppikiinalaisessa on tullu käytyä kun 5e:lla saa ison satsin kahdelle, mutta jotenki se paikka on alkanut hirvittämään.. Voisi joskus kokeilla Lotus Gardenia.
- sipulia
on myös mahdottoman hyvä.
Miksi se on alkanut hirvittämään? Kioski vai Aleksanterinkatu vai annos?
Pyynikintorin kioskin friteeratat kananpalat tai katkaravut hapanimeläkastikkeessa ja pikkuisen salaattia ovat uskomattoman hyvä. 10 kpl. Muistaakseni EUR 5,50.
Siellä toinen hyvä annos, EUR 5, Bienin paistettu riisi: riisiä, hiukan herneitä tai muita vihanneksia ja kananpaloja. Kauniin vaaleanpunaista, en tiedä, millä maustettu. Useimmista annoksista jää syötävää toiseenkin kertaan, ellei ole aivan syömättä ollut.
- Kuusamo
Mutta laidasta laitaan eikä siksikään järjestyksessä, paitsi ehkä sijat 1-2. Näissä tulee jokatapauksessa eniten itse käytyä:
1. El Toro (ilman kysymyksiä Tampereen parhaat pihvit)
2. Pancho Villa (Satakunnankatu, mielettömän kokoiset ja makuiset mätöt)
3. Hook (aivan mielettömän hyvät kanansiivet)
4. Nguyen Cao Su (Aleksanterinkadun pikkukinkki, hinta/laatusuhde Suomen parhainta)
5. Zarillo (ernomaset hampurilaiset)
6. Manse Kebab (Tampereen parhaat kebut, jakaa mielipiteet tosin ankarasti, ei ehkä aitoa mutta hyvää)
7. Golden Rose (paras kinkkibuffet)
8. Happy Pizza (ehkäkin Tampereen parhaat pizzat)
9. Coyote (mielenkiintoinen uus tuttavuus mutta vaatii allekirjottaneelta vielä lisää tutustumista)
10. Colorado (entinen kantis, nykyisin hiukan nuhjuinen paikka mutta silti hyvät safkat)
ps.: American Diner on ollut useasti pettymys, ruoka maistuu keskinkertaiselta verrattuna muiden ravintoloiden (mm. Pancho, Zarillo, Coyote, Colorado...) hamppareihin verrattuna, sisustus toki autenttinen ja mielenkiintoinen.- riittää
Nyt sulla varmasti on se tunnetun pihvipaikka mennyt ohi, mutta kun en muista nimeä, Kalevankankaan hautausmaan ja Sorkapuiston, Sampolan lähellä.
Saludissa älyttömän hyvä ryhmäruokailu, kun tilaa listalta. Ja varaa yläkerran. Finlaysonin palatsi. - vastaaja.
riittää kirjoitti:
Nyt sulla varmasti on se tunnetun pihvipaikka mennyt ohi, mutta kun en muista nimeä, Kalevankankaan hautausmaan ja Sorkapuiston, Sampolan lähellä.
Saludissa älyttömän hyvä ryhmäruokailu, kun tilaa listalta. Ja varaa yläkerran. Finlaysonin palatsi." Kalevankankaan hautausmaan ja Sorkapuiston, Sampolan lähellä"
ravintola taitaa olla coussicca´, tai jotain sinne päin. Monet kehuvat paikkaa. Itse en ole kertaakaan vielä käynyt. - sepäse juuri
vastaaja. kirjoitti:
" Kalevankankaan hautausmaan ja Sorkapuiston, Sampolan lähellä"
ravintola taitaa olla coussicca´, tai jotain sinne päin. Monet kehuvat paikkaa. Itse en ole kertaakaan vielä käynyt.Nimenomaan se. Pieni ja mahdottoman hyvä ruoka, pihvipaikka. Kannattaa varmaan tehdä pöytävaraus ja varmistaa, ettei esim. ole yksityistilaisuus. Ei ole varmaan myöskään mitenkään myöhään tai aina auki, koska on nimenomaan hyvä ruokapaikka. Sijainti myös helppo. Toivoisi, että useammat matkailijat myös löytäisivät juuri sen. Markkinointi ei ole rajua, joten ehkä sopiva määrä onkin sen löytänyt.
Itsekään en varmaan ole käynyt, ainakaan niin että muistan, mennäänkö joskus. ;)
- ruokailija
-Golden Rose (paras kiinalainen)
-Ullan grilli Tammelantorilla (paras grilli)
-American Diner (ruokalista on kyllä muuttunut vähän huonompaan suuntaan..) - kukamitähäh
1. Tillikka
-Tampereen ystävällisin palvelu, loistavaa ruokaa (pyttäri erityisesti), kiva ilmapiiri.
2. Zarillo
-Hampit, jotka pudottaa American Dinerin 6-0. Palvelukin mukavaa. Miinuksena tupakansavu.
3. Plevna
-Wannabe-Dietereiden koti. Kiva palvelu ja todella täyttävää sakemannivaikutteista ruokaa.
4. Manhattan Steak House
-Pikapihvien kunkku. Ystävällistä ja tehokasta. Ruoasta ei koskaan mitään valittamista. Hintakin halpa pihvipaikaksi.
5. Abu Fuad
-Kebab on hyvä, vaikka paikan omistaja on usein kuin myrkyn niellyt.
6. Ullan/Eevan Grilli
-parhaat grillipöperöt- kunkku
Orimuskioski/Leinola. Mahtavat grilliannokset. Mitä kalliimman otat, sitä parempi. Aikaisemmin oli myös kanta-asiakaskortti, kun keräsit leimoja, sait yhden ilmaisen tms. Pöytiä ulkona tai mukaan. Lounasaikaan kahvit päälle, maksutta.
Pysäköintilaa ruhtinaallisesti edessä, ja muutenkin monipuolinen kioski (tosin se tietysti kallis kuin rutto). Sielläkin hyvä kebabannos.
- Garden
Muita en nyt kommentoi, mutta tuosta Lotus Gardenista kuulin kerran semmoista juttua, että siellä käyneet putkimiehet (tai huoltomies tms.) oli nähnyt kuinka siellä takaovesta sisälle tulleet pulut söivät pöydällä (lämpimässä) olleista astioista lihaa. Tämä on kyllä sitten vaan ihan toisen käden tietoa enkä tiedä onko totta, mutta en kyllä ole siinä ravintolassa käynyt...
- sweetpearl
Tiedä puluista mut hyvää ruokaa siellä ainakin tehdään. Eilen just käytiin hakee ruokaa ja oli niin pirun hyvää taas:)
- mauknautintoja
Pyynikintorin kiinalainen kioski, isoja annoksia (ehkä hiukan pienentyneet), edullisia, muutama pöytä tai kotiin. Opiskelijatkin suosivat, joten se kertoo jo jotain. Kääg tai currykana kai kaikkien ehdoton suosikki. Nokialla taitaa olla samalla reseptillä ravinteli.
- laitaan
Astorin (täytetyt) uuniperunat. Hesburgerit tietysti. Erityisesti Sammonkadulla ystävällisiä.
- parempaa
Kotipizzat!! Kauksun mukavat myyjät.
- rautatieasemalta
Miksei Stockmanin kahvila, yläkerta? Näyttää ainakin hyvältä. Ruoka.
- on poikaa
Ravintola Eetvartti (Hotelli Villan yhteydessä Tullintorin takana/lähellä) ja ammattikoulun ravintola (lounas/pikkujoulut) Pyynikintorista hiukan ylös. Aivan mahdottoman hyvää ja herkullista ja maan paras tarjoilu (tietysti muun alan oppilaitokset mukaan lukien). Viimeisen päälle parhaista raaka-aineista tehdyt ruoat.
Hinta-laatusuhde kohdallaan. Ja entäpä palvelu sitten. Missä muualla yhtä kohteliasta ja samaten kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Monta oppilasta häärää sun ympärillä.
Harmi vain, eivät ole auki nyt ennen elokuuta.
En tiedä, onko Eetvartin yhteydessä oleva baari Ellunkana vai mikä se nyt onkaan, myöskään auki kesällä. Kai aika mukava ja suosittu istuskelupaikka ja kai hinnat sielläkin kohdallaan. - pizzoja
Linnainmaan ostoskeskuksen kebabpaikka.
Ja vastaavasti läheisen risteyksen huoltoaseman vieressä oleva pieni pizzapaikka, aivan mahdottoman edulliset hinnat ja kanta-asiakaskorttietu huikean hyvä. Pizzat myös hyviä. Jos otat sipulimurskan, samaan hintaan, ja on tosi tulista. Runsaasti pysäköintilaa kummankin edessä. - Anonyymi
Lukonmäen Grilli ihan kympin arvoinen paikka!
Käyn monta kertaa viikossa. Sairaan hyvät annokset.- Anonyymi
Lietsunkulma
- Anonyymi
Paras Tamperelainen Ravintola 2021
https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/4168433
Tuossa on ihan tarpeeksi listaa. - Anonyymi
Näsinneula on hyvä ruokapaikka ,
samoin ravintola C - Anonyymi
RAVINTOLA BERTHA, siinä on kiva paikka syödä ja istahtaa.
- Anonyymi
Semaforissa on Ruokasaa 4 kaljaa, ota Kaks niin lähtee janokin!
- Anonyymi
Näsinneula on edullinen ja laadukas, lämmin suositus.
- Anonyymi
tarkoitit ilmeisesti että Tamperelaisten koiran-kakansyöntipaikat
Tamperelaise3n laskuvarjojääkärin lempiruoka: ihmisen ripulikakka - Anonyymi
Tammelan torilla Ullan grilli. Todella hyvät ja tosi isot annokset. Sopivasti edulliset ruuat. Näsinneulassa ei saa edes keittoa sillä hinnalla kun tuolla syö ittensä ihan täyteen. Niin jos nyt ei tarvi pröystäillä ja käydä jossain nimi ravintolassa syömässä. Mulle kelvannut Ullan grillin ruuat yli 10 vuotta.
- Anonyymi
Niin, makunsa kullakin, ole hyvå ja katso ullan grillin jonoa, kuinka hyvinvoimaa ja hoikkaa väkeä syö tuota ko. ruokaa.
välillä toki voi syödä, ei aina, joskus grilli on paikallaan joskun näsinneula,
vai vietkö esim. äitisi äitienpäivänä ullan grillille?
- Anonyymi
Teivon lihan pyörykkäbaari on kätevä, kun siellä voi ostaa kaiken samalla kilohinnalla.
- Anonyymi
Kaikesta näkee trelaisen ajatusmaailman,
mikään ei saa maksaa,
halvalle p-kaa,
ja laadusta viis kun saa vaan puoli ilman mahantäytettä ,
ja voit katsoa peilistä mihin sekin johtaa,
ja myös labra-arvoistasi,
tyylikkyydestä ja hyvästä laadusta on täällä turha puhua, sori ja mieti jos osaat.
Jos ei ole parempaa nähnyt eikä kokenut, harmi, sit se on juuri noin.
ja hautaan menet, ymmärtämättä mistään paremmasta mitään..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikesta näkee trelaisen ajatusmaailman,
mikään ei saa maksaa,
halvalle p-kaa,
ja laadusta viis kun saa vaan puoli ilman mahantäytettä ,
ja voit katsoa peilistä mihin sekin johtaa,
ja myös labra-arvoistasi,
tyylikkyydestä ja hyvästä laadusta on täällä turha puhua, sori ja mieti jos osaat.
Jos ei ole parempaa nähnyt eikä kokenut, harmi, sit se on juuri noin.
ja hautaan menet, ymmärtämättä mistään paremmasta mitään.....Voi pesä sun juttuja. Syön noin 3-4 kertaa viikossa grilli ruokaa silti mulla jalassa levikset 31/34. Siis pituus toi 34. No paita tosin on xxl kokoo mutta sua reppana ei näkyisi mun hartioiden takaa. Kyllä mä uskallan peiliin kattoo ja mun labra arvot on varmaan paremmat kun sun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi pesä sun juttuja. Syön noin 3-4 kertaa viikossa grilli ruokaa silti mulla jalassa levikset 31/34. Siis pituus toi 34. No paita tosin on xxl kokoo mutta sua reppana ei näkyisi mun hartioiden takaa. Kyllä mä uskallan peiliin kattoo ja mun labra arvot on varmaan paremmat kun sun.
On se sitten hienoa, no et tiedä ketä on vastassa........
- Anonyymi
Aika paskoja paikkoja. Ei kunnon kuppiloita. Alkaa vituttaa tää city
- Anonyymi
Jos ei Treelta löydy ruokapaikkaa, katso peiliin.
Vika on siinä että kaikki maksaa, ei siitä etteikö erilaisia ja jokaiselle jotain löydy,
tai sitten on vain niin jumalattoman tyhmä.
- Anonyymi
Nykyiset uusavuttomat kakarat osaa edes ruokaa itse laittaa.
- Anonyymi
Ne tilaa voltista ja fuudorasta, nyt on 2023.
- Anonyymi
"Nykyiset uusavuttomat kakarat osaa edes ruokaa itse laittaa."
Lukemisen ymmärtämisen kukkanen.
- Paras vastaus aloittajan kysymykseen.
- Anonyymi
Treella on laadukkaita ja hyviä ruokapaikkoja, jos ei löydä , sitten se on niin.
Eikö oikeasti löydy, oletko oikeasti kokeillut sadoista paikoista kuinka monta?
Asenne vamma jos ei löydä.- Anonyymi
Varmaan on 18 vuoden aikana jotakin löytynyt.
- Anonyymi
Kohta 20 vuotta vanha ketju. Maailma on muuttunut.
- Anonyymi
No mitähän niitä tavallisia hyviä ruokapaikkoja olis nykyään. Ei mitään skjslskntm paikkoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1323013- 71467
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2201326Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441151
- 371021
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381012Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133957- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36877