Jos käy niin että Suomikin joutuu puolustamaan olemassa oloaan niin oletko sinä varautunut mitenkään pahimpaan?
Sukan varressa olisi hyvä olla jonkin verran rahaa, edes muutama kymppi.
Kaapeissa täytyisi olla kuivaruokaa, säilykkeitä ym.
Asunnon lämmitys? Jos katkeaa sähkö, kaukolämpö niin onko mitään varakeinoa millä lämmmität asunnossa edes yhtä huonetta?
Sota tulee tai sitten ei.
5
170
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla ok-talossa leivinuuni, lisäksi on valopetroolilla toimiva pieni lämmitin sekä nestekaasupulloja varalle. Hätälämmittimenä voi toimia vaikka pitsauuni joka löytyy varastosta. Nestekaasulämmitimen kanssa pitää vaan olla varovainen koska se syö hapen pois suljetusta tilasta. Tuuletus oltava.
- Anonyymi
Ei taida löytyä montakaan taloutta missä olisi varauduttu.
Luotetaan siihen ettei vihollinen Suomeen rynni.- Anonyymi
Niinhän sitä olivat luottaneet 1939 monet ettei sotaa tule,mutta kuinkas kävikään.
Mummon mökki on suunnitteilla ,leivin uuni ja hella,pihalle pelto johon erilaisia juureksia ja vihanneksia,kanoja ja lypsävä vuohi mistä maitoa,ohraa ja ruista peltoon niin saan jauhaa jauhoja itse ja leipoa leipää.
Helsinki on ensimmäinen pommituksen kohde. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän sitä olivat luottaneet 1939 monet ettei sotaa tule,mutta kuinkas kävikään.
Mummon mökki on suunnitteilla ,leivin uuni ja hella,pihalle pelto johon erilaisia juureksia ja vihanneksia,kanoja ja lypsävä vuohi mistä maitoa,ohraa ja ruista peltoon niin saan jauhaa jauhoja itse ja leipoa leipää.
Helsinki on ensimmäinen pommituksen kohde.Kyllä Venäjän eka kohteita on myös Lappi. Kemijärvi tai/ja Rovaniemi on Venäjän kiikarissa ekana.
- Anonyymi
Kyllon kaapissa evästä. Riisiä, makaroonia, näkkileipää, tonnikalaa, hernekeittoa ym..sitten on sellaisia kuivattuja keittoja joihin vain kuuma vesi joukkoon.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362779Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs182597100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381602Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511565- 381493
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 331251
- 261161