Joulu yksin

Anonyymi-ap

Tänä vuonna tulee nyt neljäs joulu siitä, kun äitini kuoli ja olen sen jälkeen viettänyt joulut yksin. Ei ole ketään, joka kutsuisi luokseen tai jonka itse voisin kutsua minun luokseni.
Olen yritellyt kaikenlaista. Kahtena ekana vuonna pyysin yhden tuttavani tapaninpäiväkahveille, ja hän tulikin, joskin lähti melkein heti kotiinsa, kun kahvit oli juotu. Kolmantena vuonna hän sitten kieltäytyi kutsusta, haluaa kuulemma rauhoittaa tapaninpäivän, kun aattona ja joulupäivänä on niin paljon sukulointia.

Viime vuonna läksin aattona baariin. Siellä toki oli muitakin yksinäisiä ja sain hetkeksi juttuseuraa,mutta eipä sekään tuntunut siltä, että toistamiseen haluaisin mennä. En itse käytä paljoa alkoholia, ja muut siellä istuvat vaikuttivat siltä, että alkoa kuluu vuoden jokaisena päivänä.

Tänä vuonna varmaan istun sitten yksin kotosalla. Katson jonkun elokuvan, syön jotain hyvää ja koitan olla positiivisella mielellä. Jotenkin vaan meinaa vetää mieltä matalalle jo näin etukäteen.

Miten muut yksinäiset viettää joulua? Onko teillä perhettä tai sukulaisia, joiden kanssa vietätte juhlapyhät, vai onko monikin täällä täysin yksin?

22

547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vietän yksin joulua. Kaikki lähiomaiset ovat kuolleet. Valmistan porkkanalaatikkoa ja imellettyä perunalaatikkoa, rosollia ja sisältä hiukan punertavan paistin. Se kanssa itse tehtyä sinappia ja joulu-olutta. Mustikkakukkoa teen myös.
      En koe olevani yksin. Jeesus on minun kanssani. Hyvää joulun odotusta!

• Anonyymi

Vietän joulun kahden kissani kanssa. Näin olen tehnyt jo monta vuotta. Näin on paljon mukavampi kuin sukulaisten, hälisevien lastenlasten ja lahjavuorten keskellä.

Joulusta otan ilon irti jo marraskuusta alkaen kausivaloja ihastellen, joulukonserteissa käyden, myyjäisissä piipahdellen ja jouluruokia pikkuhiljaa nauttien. Siihen ei koko sukua tarvita. Ystävä tai kaksi joulukahville riittää minulle hyvin.

Rauhallista joulua kaikille!

• Anonyymi

nauti tosta vielä ku kerkiät. Ens vuonna vietät joulun yksin nälissä taivasalla ku orpo antaa sun asunnon ja leivän jihadisteille.

• Anonyymi

Aika ilkeä ihminen olet.

• Anonyymi

varo ettei satu omaan nilkkaasi.....

• Anonyymi

Ehkä opit vielä nauttimaan joulurauhasta. Se on joulussa parasta, jos niin haluaa.

• Anonyymi

Aika monena vuotena on tullut oltua jakamassa puuroa ja järjestämässä joulujuhlaa.

• Anonyymi

Avioeroni jälkeen olen ollut hyvin yksin myös Jouluna

Yhden Joulun vietin veljeni perheen kanssa.
      Nyt he ovat muuttaneet 600 km päähän joten sinne ei ole mahdollista mennä

Isäni oli useita vuosia yksin kotona kun Äiti oli hoitokodissa
      Vietin Isäni kanssa Joulua ja käytiin Äitiä katsomassa

Veljen perhe Isän naapurissa kutsui Joulun päivänä kylään.

Nyt Isä ja Äiti ovat kuolleeet.

Tämä Joulu on myös ENSIMMÄINEN jolloin keskimmäinen poikani on KUOLLUT

Minulla on toivoa: Minulla on naisystävä, jota tapaan.
      Hänellä on 2 lasta joita tapaa ja silloin minä olen YKSIN ja yksinäisyys tuntuu aivan hirveältä!
      Olen työkyvyttömyyseläkkeellä.
      Ennen työ hyvin rytmitti elämääni!

• Anonyymi

Mene Seurakunnan toimintaan MUKAAN
      Siellä ei ihmisillä ole tärkeitä alkoholin juonti.

Siellä tapaat myös muita yksinäisiä!

• Anonyymi

Yksinäinen joulu kaverina suomiviinapullo

• Anonyymi

Joulu eroa muista päivistä mitenkään.

• Anonyymi

Joulu eroa muista päivistä mitenkään.

• Anonyymi

Minusta on todella rasittavaa, että jouluna pitäisi olla jonkun kanssa tai mieluummin koko suvun yhdessä.

Asun ja elän yksin ja olen siihen oikein tyytyväinen. Näin on ollut puolison kuoleman jälkeen jo liki 20 vuotta. Sukulaisia ja ystäviä on, heitä tapaan milloin haluan joko omassa kodissani, heidän kotonaan tai jossain muualla. Joulun haluan mieluiten rauhoittaa vain itselleni ja nauttia joulusta täysin sydämin.

• Anonyymi

Todella rasittaa jo etukäteen jo pelkkä ajatuskin joulusta. Yhdessä olemisesta ja syömisestä.

• Anonyymi

Todella typerää ehdottaa ihmiselle, joka on tottunut olemaan yksin. Pärjäämään yksin.
      Että mene nyt jonnekin yhteistapahtumaan!
      Mitä sinne tunkee ventovieraiden kanssa tekonauramaan , kun on niin ihanaa!

• Anonyymi

Olen uskossa. Esim Hurstin porukka on suuressa määrin uskovaisia. Jos ei ole tuttuja, niin usko yhdistää. Se henki, mikä meissä on.

• Anonyymi

Minä olen jo vuosia viettänyt jouluja yksin, siitä alkaen kun lapseni muutti avoliittoon. Lapsenlasten syntymän jälkeen olen viettänyt joka toisen joulun aattoillan heillä ja joka toinen joulu olen joko jossain reissussa tai yksin kotona kun he ovat toisessa mummolassa joka kauempana toisella paikkakunnalla. Lapsen perhettä nään kuitenkin viikottain kun asun lähellä.

• Anonyymi

Monet haluaa viettää joulun yksin. Mutta jos ei haluaisi, mutta kaikki ovat ympäriltä kuolleet. Olet täysin yksin maailmassa. Mitä mieltä edes olla olemassa. Tehdä ruokaa,syödä. Olisi vaan kotona yksin,kuihtuisi pois. Mikä on enää elämän merkitys,kun kaikki läheiset on kuolleet. Kun ei ole enään ketään ketä rakastaa,kun kukaan ei enään tunne sinua. Kun todellakin olet ypöyksin. Kaikki te jotka olette kyllästyneet viettämään joulua ym. läheistenne kanssa,ette tiedä mitään yksinäisyydestä ja en usko että sitä todella aivan oikeasti halatte,yksinoloa.

• Anonyymi

Olen samassa tilanteessa. Ei ole ketään. Ihmettelen vain että mikä on elämän tarkoitus. Istua
        yksin kotona, ketään ei kiinnosta mitä teen tai olenko edes olemassa.

Sukulaisia, varsinkin isää on kova ikävä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen samassa tilanteessa. Ei ole ketään. Ihmettelen vain että mikä on elämän tarkoitus. Istua
        yksin kotona, ketään ei kiinnosta mitä teen tai olenko edes olemassa.

Sukulaisia, varsinkin isää on kova ikävä.

Elämän tarkoitus on itse elämä, älä etsi muita tarkoituksia! Tee elämästä hyvä itsellesi ja muille!

• Anonyymi

Siihen alkoon kyllä tottuu kun vain juo sitä. Pian sinäkin viihdyt siellä baarissa joka ilta ja joulunakin sieltä löytyy sitten tuttua seuraa kun kuulut porukkaan.

t. viinamies

• Anonyymi

Minua raastaa se, kun yksinoloa jouluna pidetään vääränä. Onko ihan pakko olla jonkun kanssa, vaikka yksin on parempi?

Miksi pitäisi pilata rauhallinen, onnellinen joulu pakottautumalla muiden joukkoon, vaikka noiden ihmisten kanssa ei vietetä aikaa muuten ollenkaan? En halua ulkopuoliseksi sellaisten sukulaisten, ystävien tai muiden joukkoon, en ainakaan jouluna!

Saan ja osaan kyllä olla ihmisten kanssa ihan riittävästi muulloin, mutta jouluani en halua pilata enkä halua muidenkaan sitä pilaavan. Antakaa ihmisten viettää joulunsa yksin, jos he sitä haluavat. Siitä ei saa syyllistää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      3056
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      25
      2098
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1640
    4. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1348
    5. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1339
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1216
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1046
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      964
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      921
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      902
    Aihe