Tänä vuonna tulee nyt neljäs joulu siitä, kun äitini kuoli ja olen sen jälkeen viettänyt joulut yksin. Ei ole ketään, joka kutsuisi luokseen tai jonka itse voisin kutsua minun luokseni.
Olen yritellyt kaikenlaista. Kahtena ekana vuonna pyysin yhden tuttavani tapaninpäiväkahveille, ja hän tulikin, joskin lähti melkein heti kotiinsa, kun kahvit oli juotu. Kolmantena vuonna hän sitten kieltäytyi kutsusta, haluaa kuulemma rauhoittaa tapaninpäivän, kun aattona ja joulupäivänä on niin paljon sukulointia.
Viime vuonna läksin aattona baariin. Siellä toki oli muitakin yksinäisiä ja sain hetkeksi juttuseuraa,mutta eipä sekään tuntunut siltä, että toistamiseen haluaisin mennä. En itse käytä paljoa alkoholia, ja muut siellä istuvat vaikuttivat siltä, että alkoa kuluu vuoden jokaisena päivänä.
Tänä vuonna varmaan istun sitten yksin kotosalla. Katson jonkun elokuvan, syön jotain hyvää ja koitan olla positiivisella mielellä. Jotenkin vaan meinaa vetää mieltä matalalle jo näin etukäteen.
Miten muut yksinäiset viettää joulua? Onko teillä perhettä tai sukulaisia, joiden kanssa vietätte juhlapyhät, vai onko monikin täällä täysin yksin?
Joulu yksin
17
303
Vastaukset
- Anonyymi
Vietän yksin joulua. Kaikki lähiomaiset ovat kuolleet. Valmistan porkkanalaatikkoa ja imellettyä perunalaatikkoa, rosollia ja sisältä hiukan punertavan paistin. Se kanssa itse tehtyä sinappia ja joulu-olutta. Mustikkakukkoa teen myös.
En koe olevani yksin. Jeesus on minun kanssani. Hyvää joulun odotusta! - Anonyymi
Vietän joulun kahden kissani kanssa. Näin olen tehnyt jo monta vuotta. Näin on paljon mukavampi kuin sukulaisten, hälisevien lastenlasten ja lahjavuorten keskellä.
Joulusta otan ilon irti jo marraskuusta alkaen kausivaloja ihastellen, joulukonserteissa käyden, myyjäisissä piipahdellen ja jouluruokia pikkuhiljaa nauttien. Siihen ei koko sukua tarvita. Ystävä tai kaksi joulukahville riittää minulle hyvin.
Rauhallista joulua kaikille! - Anonyymi
nauti tosta vielä ku kerkiät. Ens vuonna vietät joulun yksin nälissä taivasalla ku orpo antaa sun asunnon ja leivän jihadisteille.
- Anonyymi
Aika ilkeä ihminen olet.
- Anonyymi
varo ettei satu omaan nilkkaasi.....
- Anonyymi
Aika monena vuotena on tullut oltua jakamassa puuroa ja järjestämässä joulujuhlaa.
- Anonyymi
Ehkä opit vielä nauttimaan joulurauhasta. Se on joulussa parasta, jos niin haluaa.
- Anonyymi
Avioeroni jälkeen olen ollut hyvin yksin myös Jouluna
Yhden Joulun vietin veljeni perheen kanssa.
Nyt he ovat muuttaneet 600 km päähän joten sinne ei ole mahdollista mennä
Isäni oli useita vuosia yksin kotona kun Äiti oli hoitokodissa
Vietin Isäni kanssa Joulua ja käytiin Äitiä katsomassa
Veljen perhe Isän naapurissa kutsui Joulun päivänä kylään.
Nyt Isä ja Äiti ovat kuolleeet.
Tämä Joulu on myös ENSIMMÄINEN jolloin keskimmäinen poikani on KUOLLUT
Minulla on toivoa: Minulla on naisystävä, jota tapaan.
Hänellä on 2 lasta joita tapaa ja silloin minä olen YKSIN ja yksinäisyys tuntuu aivan hirveältä!
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä.
Ennen työ hyvin rytmitti elämääni! - Anonyymi
Mene Seurakunnan toimintaan MUKAAN
Siellä ei ihmisillä ole tärkeitä alkoholin juonti.
Siellä tapaat myös muita yksinäisiä! - Anonyymi
Yksinäinen joulu kaverina suomiviinapullo
- Anonyymi
Joulu eroa muista päivistä mitenkään.
- Anonyymi
Joulu eroa muista päivistä mitenkään.
- Anonyymi
Minusta on todella rasittavaa, että jouluna pitäisi olla jonkun kanssa tai mieluummin koko suvun yhdessä.
Asun ja elän yksin ja olen siihen oikein tyytyväinen. Näin on ollut puolison kuoleman jälkeen jo liki 20 vuotta. Sukulaisia ja ystäviä on, heitä tapaan milloin haluan joko omassa kodissani, heidän kotonaan tai jossain muualla. Joulun haluan mieluiten rauhoittaa vain itselleni ja nauttia joulusta täysin sydämin. - Anonyymi
Todella rasittaa jo etukäteen jo pelkkä ajatuskin joulusta. Yhdessä olemisesta ja syömisestä.
- Anonyymi
Todella typerää ehdottaa ihmiselle, joka on tottunut olemaan yksin. Pärjäämään yksin.
Että mene nyt jonnekin yhteistapahtumaan!
Mitä sinne tunkee ventovieraiden kanssa tekonauramaan , kun on niin ihanaa!- Anonyymi
Olen uskossa. Esim Hurstin porukka on suuressa määrin uskovaisia. Jos ei ole tuttuja, niin usko yhdistää. Se henki, mikä meissä on.
- Anonyymi
Minä olen jo vuosia viettänyt jouluja yksin, siitä alkaen kun lapseni muutti avoliittoon. Lapsenlasten syntymän jälkeen olen viettänyt joka toisen joulun aattoillan heillä ja joka toinen joulu olen joko jossain reissussa tai yksin kotona kun he ovat toisessa mummolassa joka kauempana toisella paikkakunnalla. Lapsen perhettä nään kuitenkin viikottain kun asun lähellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161668
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1631247- 1431209
- 521145
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1171109Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1131106- 571081
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46969