Te keillä on DNA Kotimokkula niin onko ollut viime 2 viikkona tavallista selvästi takkuilevampi netti?
Mä oon huomannut välillä kyllä myös kännykässä eli vika ei yksin omissa veihkeissä ainakaan. Mutta nyt kun päivitin vähän uudempaan ton mokkulan (ZTE MF289F) niin ollut usein DNS-virheitä. Onko muilla ollut tuon "purkin" kanssa vai olisko sattumaa ja vika DNAn päässä?
Kuinkahan paljon Putinin kätyrit tekee kaikkee jäynää operaattoreillekin...
Mä yritin muuttaakin Windowsissa dns-palvelimiksi Cloudflaken ja Quad9n mutta ei se onnistu eikä saa mokkulan hallintasivuilla muutettua ollenkaan dns:ää eli vissiin DNA haluaa estää moisen.
En tiedä olis ylipäänsä järkee ostaa tollanen 4G värkki vielä, mutta saipa alle puoleen hintaan 5G:n hinnasta ja sitä liittymää efes en haluu, kun suotta joutus maksaan lisähintaa. On tää "purkki kumminkin parempi kuin vanha "pupunkorvamalli"
lajijasuris
DNAn netin kanssa ongelmia kellään?
11
239
Vastaukset
- Anonyymi
Kuinka ollakkaan, nyt on sitten netti tuntunut toimivan suunnilleen normaalisti jo pari tuntia mitä ei ole ollut kahteen viikkoon!
lajijasuris- Anonyymi
Niin siis ongelmaa oli tavallista enemmän jo edellisellä mokkulalla, mutta ei tota jatkuvaa dns-herjaa. Se voi johtua melkein mistä vain ja kun tosiaan näyttäs korjaantuneen kuin itsestään, niin vian täytyy olla DNAn päässä tai ehkä netissä laajemmin, mut olis luullu että sillon olis mediassakin ollut jotain. Kännykkään paha verrata kun siinä mulla usein muutenkin huono netti
Siitä saakka oli tosi takkunen netti tähän päivään, kun C-Lion kaapeli meni poikki. Ketään muu netin käyttäjä operaattorista ja laitteista riippumatta huomannu samaa?
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin siis ongelmaa oli tavallista enemmän jo edellisellä mokkulalla, mutta ei tota jatkuvaa dns-herjaa. Se voi johtua melkein mistä vain ja kun tosiaan näyttäs korjaantuneen kuin itsestään, niin vian täytyy olla DNAn päässä tai ehkä netissä laajemmin, mut olis luullu että sillon olis mediassakin ollut jotain. Kännykkään paha verrata kun siinä mulla usein muutenkin huono netti
Siitä saakka oli tosi takkunen netti tähän päivään, kun C-Lion kaapeli meni poikki. Ketään muu netin käyttäjä operaattorista ja laitteista riippumatta huomannu samaa?
lajijasurisota Telia,älä vaan Elisaa tai muuten joudut taas ostaan uuden boxin eli 5G
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ota Telia,älä vaan Elisaa tai muuten joudut taas ostaan uuden boxin eli 5G
Joo Telia on käynyt mielessä ja se se on jos ylipäänsä vaihdan. Nyt taas ollut eilen ja tänään tosi takkuista, mutta tämnä nyt voi johtua vaikka mistä.
lajijasuris
- Anonyymi
Ei mitään ongelmia, aina toimii ja samoin netin kautta tuleva dna tv. On 5 G.
- Anonyymi
KIitos infosta. Jaa että vielä DNA....mut ootko huomannu 5G:n olevan katkottomampi, keskimäärin nopeempi eli ettei ols vain pelkkää myyntipuhetta sen "ylivertainen paremmuus"?
lajijasuris
- Anonyymi
Mihin tarvitaan "mokkulaa"? Mikset jaa nettiä suoraan puhelimesta?
- Anonyymi
Mokkula on modeemin ja reitittimen yhdestelmä, jota tarvii ne keillä ei tule kaapelia kotiin.
Alunperin mokkula oli vastaava mutta sellanen tikku joka kytkettiin usb-väylään. Nyt toi kökkö nimitys tarkoittaa kaikkia vastaavia
Mä olen kokeillutkin jakaa kännystä ihan säästömielessäkin (2 liittymää vaikka yksin elän 😠) mutta mä oon sen verran paljon netissä, että puhelin ihan kuumenee, kun se joutuu melkein koko ajan oleen latauksessakin. Sit saa sitä uusia jo varmaan pari kertaa vuodessa.
lajijasuris
- Anonyymi
Toimii hyvin, ei katko. Nopeutta paha arvioida näillä hommilla, siis 5g
- Anonyymi
No hieno homma, mut nyt on mullakin tämän ja eilisen päivää. Ihme homma mutta pääasia kun toimii ja nyt ei tarvi edes miettiä vielä 5G:tä
lajijasuris
- Anonyymi
Elisa poisti alle 20 euron liittymän ,joka sopi mun taloudelle mut otin Telian,kiitos Telialle ja hyvää joulua heille .Elisa saa suksia vit....uun,samoin heidän chatbotti ja asiakas"palvelu" ,varastivat liittymästä yli 10euroa,katkaisemalla sen jota käytin pitkään ja aina meni 20 e /kk.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1334108Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3232096Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481841Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21810- 1061750
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4411709Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4591560MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531312Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441286Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4581275