Eka kertaa jouduin hakeen asumistukea,ja päätöskin tuli ei hirveitä tukia saa.Asustelen kaksiossa yksikseni.Miten toi kela kontrolloi,jos joskus mun äiti maksaisi auttaa mua ja maksaisi vuokran,niin haittaako jos mutsi maksaa sen omalta tililtään,asumistuki menee suoraan vuokranantajalle.vai puuttuvatko ne?kiitti
Asumisen tuet
7
130
Vastaukset
- Anonyymi
En tiedä mut Eiks oo parempi että sä maksat ja sun äiti antaa sit sulle rahaa muuhun elämään? Eihän huumeet oo kuvioissa?
- Anonyymi
Ei kannata kierrättää oman tilin kautta mutsin rahoja.
- Anonyymi
Suosittelisin töihin menoa. Rahaakin tulee paremmin.
- Anonyymi
2”24 on ollut vuosi jolloin asumistuen leikkaus iskee. Itselläkin asumisen omavastuu nousi kerralla 60€. Olen maksanut muutenkin 10 neliötä ilman tukea enkä ole hakenut toimeentulotukea vuosiin.
Mitä tulee jos ”äiti” maksaa. Asumis- ja toimeentulotuessa kelan kanssa ei kannata alkaa leikkimään. Kelalla on oikeus vero- ja pankkitietoihin. Jos äitilläsi on rahaa, niin anna hänen maksaa vuokra ja käytä muu tulo sitten ruokaan. Jos äitisi maksaa vuokran niin et tarvitse enää tukea. Mutta ennen kuin alat tähän leikkiin, niin selvitäppä rahanpesulaki ja lahjan saamisen/antamisen pykälät. Jos sinulla on sisaruksia niin heidänkin oikeudet suhteessa äitisi.
Mitä edellä kirjoitin olisi aivan oman aloituksen arvoinen. Jos äidillä on varaa antaa ”miljoona” niin siitä voi etsiä lahja/perintöverotaulikosta veron ja ”lahjasta” tehdään paperi ja maksetaan taulukon mukaan verot. Ihan karkeasti miljoonan netto vastaa 1,4 miljoonan lahjaa. Ilman seurausta voi antaa kahden peräkkäisen vuoden aikana 5000€. Siis jos nyt haluaisin antaa kaverille esim 10 000€ niin antaisin 2500€ neljänä peräkkäisenä vuonna tai sitten esim. 15000€ kerralla niin, että siitä tehdään pankissa paperi ja veroilmoitus. Kumpikin sitten vastaa seurauksista.- Anonyymi
Hienoa neuvoa muita, kun itse ymmärrät saman kuin sika hajuvedestä.
- Anonyymi
Tutustu vaikka tähän:
https://www.op-media.fi/omat-rahat/verotus/tiesitko-etta-voit-tukea-lahimmaisesi-toimeentuloa-verovapaasti-elatuslahjana-voi-maksaa-esimerkiksi-aikuisen-lapsen-vuokran/
Eli elatuslahjan maksamisesta ei tule veroseuraamuksia. - Anonyymi
kommentti kommenttiini.
Jos "äiti" maksaa vuokran ja sähkön, niin sinulla ei ole mitään järkeen käyvää syytä hakea enään toimeentulotukea eikä oikeastaan edes asuimitukea.
Itse ainakaan ottaisi keltään yksityiseltä mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62483- 1161678
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371421Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1631257- 1431209
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1191197- 521155
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1361153- 571081
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46979