Asumisen tuet

Anonyymi-ap

Eka kertaa jouduin hakeen asumistukea,ja päätöskin tuli ei hirveitä tukia saa.Asustelen kaksiossa yksikseni.Miten toi kela kontrolloi,jos joskus mun äiti maksaisi auttaa mua ja maksaisi vuokran,niin haittaako jos mutsi maksaa sen omalta tililtään,asumistuki menee suoraan vuokranantajalle.vai puuttuvatko ne?kiitti

7

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En tiedä mut Eiks oo parempi että sä maksat ja sun äiti antaa sit sulle rahaa muuhun elämään? Eihän huumeet oo kuvioissa?

• Anonyymi

Ei kannata kierrättää oman tilin kautta mutsin rahoja.

• Anonyymi

Suosittelisin töihin menoa. Rahaakin tulee paremmin.

• Anonyymi

2”24 on ollut vuosi jolloin asumistuen leikkaus iskee. Itselläkin asumisen omavastuu nousi kerralla 60€. Olen maksanut muutenkin 10 neliötä ilman tukea enkä ole hakenut toimeentulotukea vuosiin.

Mitä tulee jos ”äiti” maksaa. Asumis- ja toimeentulotuessa kelan kanssa ei kannata alkaa leikkimään. Kelalla on oikeus vero- ja pankkitietoihin. Jos äitilläsi on rahaa, niin anna hänen maksaa vuokra ja käytä muu tulo sitten ruokaan. Jos äitisi maksaa vuokran niin et tarvitse enää tukea. Mutta ennen kuin alat tähän leikkiin, niin selvitäppä rahanpesulaki ja lahjan saamisen/antamisen pykälät. Jos sinulla on sisaruksia niin heidänkin oikeudet suhteessa äitisi.

Mitä edellä kirjoitin olisi aivan oman aloituksen arvoinen. Jos äidillä on varaa antaa ”miljoona” niin siitä voi etsiä lahja/perintöverotaulikosta veron ja ”lahjasta” tehdään paperi ja maksetaan taulukon mukaan verot. Ihan karkeasti miljoonan netto vastaa 1,4 miljoonan lahjaa. Ilman seurausta voi antaa kahden peräkkäisen vuoden aikana 5000€. Siis jos nyt haluaisin antaa kaverille esim 10 000€ niin antaisin 2500€ neljänä peräkkäisenä vuonna tai sitten esim. 15000€ kerralla niin, että siitä tehdään pankissa paperi ja veroilmoitus. Kumpikin sitten vastaa seurauksista.

• Anonyymi

Hienoa neuvoa muita, kun itse ymmärrät saman kuin sika hajuvedestä.

• Anonyymi

kommentti kommenttiini.

Jos "äiti" maksaa vuokran ja sähkön, niin sinulla ei ole mitään järkeen käyvää syytä hakea enään toimeentulotukea eikä oikeastaan edes asuimitukea.

Itse ainakaan ottaisi keltään yksityiseltä mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      233
      5430
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      23
      3790
    3. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      18
      2284
    4. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      285
      2162
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      48
      1421
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1269
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      130
      1165
    8. Örebro kuolleet lisääntyy.

Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.
      Maailman menoa
      120
      1018
    9. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      34
      930
    10. J. Et tullut.

Ei se mitään. Perjantaina tulee joku muu. M.
      Ikävä
      161
      807
    Aihe