Velat anteeksi

Anonyymi-ap

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9449642d-6263-44e3-b159-c22e5b4b9759
"Monet veloissa olevat eivät tiedä simppeleitä keinoja, joita olisi saatavilla. Juristi paljastaa yksityiskohdat, joita harva velkaantunut tajuaa itse. Loppusumma voi muuttua mukavampaan suuntaan.
Yhä useampi suomalainen on taloudellisissa vaikeuksissa. Tilanne ei aina ole yhtä paha kuin miltä se saattaa vaikuttaa. Joissakin tapauksissa velat voidaan jopa antaa anteeksi.
Harva tietää, mistä velkojen maksamiseen voisi saada apua, vaikka vaihtoehtoja on olemassa entistä useampia. Esimerkiksi peliriippuvuuden aiheuttama velkavankeus on ollut aiemmin este velkajärjestelyyn hakeutumiselle, mutta "

Tuokin uutisartikeli oli maksullinen, joten ei päässyt lukemaan miten velat voi saada anteeksi.
Tällaisesta uutisoinnista tulee sellainen kuva, että velan antaja on suuri rikollinen, jos haluaa, että velka maksetaan takaisin tai edes osa siitä, kuin velan antaja olisi ensin varastanut velan ottajan rahat ja sitten antaa velan ottajalle hänen omat rahansa takaisin velkana ja velat anteeksi.
Velka vanhenee aikanaan ja sen saa anteeksi, mutta jos tällä tavalla suhtaudutaan velkaan, että juristi antaa neuvoja, miten velka saadaan anteeksi ja silläkin tiedolla lööppilehti rahastaa, niin eihän suomen valtiolla edes ole velkaa, kun sen voi saada anteeksi.
Samoin, miksi laskut pitäisi maksaa tai ruokaostokset kaupassa, eikös nekin voi saada anteeksi.
Ei ole peruste, että kaupan tuotteissa on kauppiaan rahat kiinni ja kauppias pitää saada rahansa pois, kun asiaks maksaa ostoksensa.
Velallinen käyttää velan antajan rahaa elämiseen eli ihan sama asia.
Velallinen, joka ei maksa velkaansa, ei maksa itse elinkustannuksiaan, vaan velan antaja, koska velallinen elää velan antajan rahoilla, jollei maksa velkaa takaisin.

Kyllä velallisen suhtautuminen velan takaisin maksuun muuttuisi, jos velallinen olisi itse velan antaja!

1

838

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllähän velat voi saada anteeksi, mutta siitä pitää olla myös jotain seurausta. Esim. viiden vuoden mittainen luottotietomerkintä tai menetys niinkuin järjestelyssä tai takuusäätiön takausehdossa. Jos saa 20 000€ anteeksi ja rahat vielä takaisin, niin se olisi kohtuullista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      403
      1557
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      798
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      38
      747
    4. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      29
      694
    5. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      54
      669
    6. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      44
      635
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      407
      633
    8. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      553
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      88
      527
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      21
      474
    Aihe