"Kaksivaiheinen tunnistautuminen on yksi vaihe lisää, kun tunnistaudut käyttäjätileillesi. Sen sijaan, että käyttäisit tunnistautumiseen ainoastaan käyttäjätunnustasi ja salasanaa, sinun on lisäksi todistettava henkilöllisyytesi jollain toisella tavalla. Toinen tapa tunnistautua voi olla esimerkiksi puhelimeesi tekstiviestillä lähetettävä koodi, henkilökohtainen turvakysymys, sormenjälkesi tai mobiilisovellus.
Kaksivaiheinen tunnistautuminen (tai kaksivaiheinen vahvistus) tunnetaan englanniksi nimellä two-factor authentication eli 2FA. Jos tunnistautumiseen on käytössä kaksi tai useampi vaihe, käytetään myös termiä monivaiheinen tunnistautuminen eli MFA (multi-factor authentication). Kaksi- ja monivaiheinen tunnistautuminen suojaa käyttäjätilisi tekemällä niihin murtautumisesta vaikeampaa. Onnistuessaan murtautumaan käyttäjätilillesi, verkkorikolliset ja hakkerit voivat esimerkiksi varastaa henkilökohtaisia tietojasi, käyttää henkilötietojasi identiteettivarkauteen tai viedä rahaa tililtäsi."
https://www.f-secure.com/fi/articles/what-is-two-factor-authentication
Mikä on kaksivaiheinen tunnistautuminen (2FA)?
Anonyymi-ap
6
79
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvin kopsittu. Ainakin se onnistuu sulta.
- Anonyymi
Sulta se vittuilu on se minkä sinä osaat!
- Anonyymi
EI OSAA EDES VITTUILLA!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulta se vittuilu on se minkä sinä osaat!
Niinhän sä luulet.
- Anonyymi
Mikäli puhelin hajoaa tai puhelinlasku jää maksamatta niin henkilöä ei ole enää olemassa.
- Anonyymi
Lisää turvaa mutta myös hankaloitta. Jokaisen oma valinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 908287
- 926415
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586264Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344881- 453321
- 503275
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo573112- 442849
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512816- 492780