Baylner olisi mielessä. Kertokaahan kulutus lukemia. Sekä 130hp ja siistä isommat koneet. 2052 ja siitä isommat veneet. myös tyyppiviat ja kokemukset veneestä. komea ainakin olisi.
bayliner?
19
5126
Vastaukset
- V8
Kyseinen 3l 130 hv moottori ei mielestäni sovi yli 18ft veneiseen. Se on neloskone, mikä sinänsä heikkous, koska se on heikompi kuin kutoset tekniikaltaan. Ei mikään paras mahdollinen moottori. Ennen kaikkea kuormalla plaaniin nousu erittäin huono. 17-18ft jalkaisella se vielä menettelee, kun ei ole yli 2 henkeä kyydissä. Sen sijaan mainitsemasi 20 jalkainen vene vaatii ehdottomasti 4,3 l koneen tai vaihtoehtoisesti tämän uuden 1,7 l dieselin. Painoa liikaa 3 l moottorille. Tai tietysti jos haluaa erittäin hiljaa ajaa ja kovilla polttoainekuluilla, kun pitää urku auki posottaa koko ajan.
Baylinerista sen sijaan ei ole mitään hyvää sanottavaa. Se on jenkkiveneiden lada ja jos ostat autoksi ladan niin osta ihmeessä beikku veneeksi. Laatu ladaksi kohtalainen, muttei voi verrata laadukkaampiin tuotteisiin. Mutta jos 5000 eurolla saat niin osta. Lada on halpa, muttei hyvä.- Baylinerin omistanut
Minulla oli pari vuotta sitten vielä vm-90 2052 3,0 130hv koneella. Paketti oli hyvä, tehot riittivät hyvin ja kulutus oli kohtuullista. Ihmetyttää vähän "asiantuntijoiden" kommentit beikusta ja kone- ja tehoarvioista. Minun beikku nousi heti plaaniin kun kahvasta käänsi, suurta eroa ei ollut oliko kyydissä kaksi vai kuusi henkilöä. Kolmella hengellä erillisellä lokilla mitattuna huiput olivat 38 solmua (ei, en sekoita tätä beikun omaan mph mittariin).
Ilmeisesti ihmisillä on koneet huoltamatta, vääränlaiset tai vialliset potkurit kun kokemukset ovat noin huonoja kun täällä saa lukea. Itsellänikin oli potkurissa yhdessä lavassa n. millin syvä "klommo" halkaisijaltaan alle 1 cm alueella ja huiput jäivät alle 25 solmun. Tilalle samanlainen ehjä potkuri ja johan alkoi kulkea.
Niin, siitä kulutuksesta. 2052 vei alle 1l/mpk hiukan yli 20 solmua nopeudella.
- Tiiskeri
Baylinerien kohdalla ei kannata puhua laadusta. Varsinkin vanhemmat, ennen lamavuosia tuotetut, ovat järkyttävän huono laatuisia. Rungot ovat vahvuudeltaan kyseenalaisia, taipuvat ja elävät kelissä, kulkuominaisuudet eivät odellakaan vastaa niitä mitä jenkkiveneiltä voidaan odottaa. Viimeistely on heikkoa ja materiaalivalinnat monessa kohtaa kyseenalaiset. Oman lisänsä pakettiin tuo vielä OMC:n koneet, joita beikuissa useasti tapaa, niiden kanssa kannattaa kiinnittää huomio vaihteensiirtoon, kunnolinen ainoastaan king cobrassa, ja samassa yhteydessä olevaan mikrokytkimeen. Ei nimittäin ole tavatonta, että ko. kohteet saa uusia / kunnostaa joka kevät. Toki nämä seikat laskevat hintaa houkuttelevalle tasolle, mutta tyhjän saa pyytämättäkin ja paskasta ei kannata maksaa.
- bayliner
Miten voit laittaa edes samaan lauseeseen Bayliner ja laatu?!
- beikku
Se on sama kun ostat mersun samaa paskaa kuin muutkin nyky vehkeet,siis mikset ostais Beikkua kun sama ja toisin paikoin jopa parempi, kuin muut ei ole kuule muut sen kummempia
- Ei Beikkua!
...kukaan joka tietää mitään veneistä EI osta BEIKKUA!Niinkun joku jo sanoikin Beikku=Lada...ja tuskin Ladaakaan ostaisit...meni vähän ohi...milläköhän koneella se oli...?Jos bensa niin käyttökulut ovat järkyttäviä, diesel maksaa itsensä takaisin kovassa käytössä muutamassa vuodessa ja turvallisuus paranee!Beikku on varmaan huonoin jenkki mihin voi sortua...omapa on asias...jos ostat joudut katumaan!
- bayliner
Itse olen omistanut 3kpl beikkua, 1kpl vielläkin.
1 kpl 2455 täysin paska maineensa arvoinen, 1kpl 2556 yläohjamolla parempi, 1kpl 2858 yläohjaamolla siinä mielestäni alkaa olla laatu ja hinta kohdallaan
painaa n 4t, balsa vahvikeinen runko ei vuotavia ikkunoita, kunnon skandekit ei huteroita kaiteita
sähkötyöt paremmat, mutta ei kannata verrata 500t mk veneeseen mutta muuten olen ollut tyytyväinen että näin kommentoikaa. vastaan mielelläni - Perheveneilijä
bayliner kirjoitti:
Itse olen omistanut 3kpl beikkua, 1kpl vielläkin.
1 kpl 2455 täysin paska maineensa arvoinen, 1kpl 2556 yläohjamolla parempi, 1kpl 2858 yläohjaamolla siinä mielestäni alkaa olla laatu ja hinta kohdallaan
painaa n 4t, balsa vahvikeinen runko ei vuotavia ikkunoita, kunnon skandekit ei huteroita kaiteita
sähkötyöt paremmat, mutta ei kannata verrata 500t mk veneeseen mutta muuten olen ollut tyytyväinen että näin kommentoikaa. vastaan mielelläniOmat kokemukseni ovat seuraavista Baylinereista: 2556 CB vm ´89 ja nyt 2858 CB vm ´88. Ihmettelen kirjoiteltuja laatukokemuksia. Lienevätkö pienempien mallien ja/tai johonkin aikaperiodiin liittyviä ongelmia ? Kun luen keskustelupalstoja ja käytettyjen veneiden testejä, löytyy korjattavaa ja moitittavaa kaikista veneistä roppakaupalla. Tottakai 10v vanhassa veneessä on laiteltavaa, määrä tosin riippuu henk.koht. tavoiteltavasta varmuus - ja siisteystasosta. Baylinereissani ei ole ollut runko-, ikkuna-, kaide- tms ongelmia lainkaan. Verhoilut ja pääosa sähköistä olen laitellut aina uusiksi mutta olen varma että saman olisi saanut tehdä kaikissa vastaavan vanhoissa veneissä. Lisäksi bensakoneet olen aina vaihtanut uusiin dieselkoneisiin. Huoletonta menoa ja reilusti alle puoli miljoonaa (FIM) on riittänyt "uudenveroisen" paketin hankkimiseksi. Tervetuloa Bayliner-clubiin ! Jenkkistylista pitämättömät tyytykööt virheettömiin mersuihinsa = fiskareihin.
- ei beikkua muttei fiskariakaa
Perheveneilijä kirjoitti:
Omat kokemukseni ovat seuraavista Baylinereista: 2556 CB vm ´89 ja nyt 2858 CB vm ´88. Ihmettelen kirjoiteltuja laatukokemuksia. Lienevätkö pienempien mallien ja/tai johonkin aikaperiodiin liittyviä ongelmia ? Kun luen keskustelupalstoja ja käytettyjen veneiden testejä, löytyy korjattavaa ja moitittavaa kaikista veneistä roppakaupalla. Tottakai 10v vanhassa veneessä on laiteltavaa, määrä tosin riippuu henk.koht. tavoiteltavasta varmuus - ja siisteystasosta. Baylinereissani ei ole ollut runko-, ikkuna-, kaide- tms ongelmia lainkaan. Verhoilut ja pääosa sähköistä olen laitellut aina uusiksi mutta olen varma että saman olisi saanut tehdä kaikissa vastaavan vanhoissa veneissä. Lisäksi bensakoneet olen aina vaihtanut uusiin dieselkoneisiin. Huoletonta menoa ja reilusti alle puoli miljoonaa (FIM) on riittänyt "uudenveroisen" paketin hankkimiseksi. Tervetuloa Bayliner-clubiin ! Jenkkistylista pitämättömät tyytykööt virheettömiin mersuihinsa = fiskareihin.
Pidän jenkkistylestä enkä voisi harkitakkaan mitään Fiskaria...mutta onko pakko ostaa paskaa tietoisesti?Sea Ray=parempi kuin Beikku, mutta en omista itse kumpaakaan...rahalla saa veneen ja vähän isommalla tukulla rahaa paremman veneen...ja jos haluaa jenkki veneen tyylisen veneen voi ostaa laatua Englannista, USA:n paskojen korvikkeena...
- Sea Ray
ei beikkua muttei fiskariakaa kirjoitti:
Pidän jenkkistylestä enkä voisi harkitakkaan mitään Fiskaria...mutta onko pakko ostaa paskaa tietoisesti?Sea Ray=parempi kuin Beikku, mutta en omista itse kumpaakaan...rahalla saa veneen ja vähän isommalla tukulla rahaa paremman veneen...ja jos haluaa jenkki veneen tyylisen veneen voi ostaa laatua Englannista, USA:n paskojen korvikkeena...
Omistin ennen Bayliner 1952:n ja nyt mulla on Sea Ray
200CC. Ilmeisesti minulla jäi Beikussa jotain
huomaamatta koska en löytänyt siitä mitään
niin huonoa mitä tällä sivulla on rähjätty.
Beikku oli neloskoneella kyllä Sea Rayn V8:a
hitaampi mutta joka tapauksessa monelle riittävän
nopee. Ei taatusti mikään bensa syöppö.
15-20l/h kun taas Sea Ray:llä 25-35l/h.
Mielestäni beikun hinta/laatu on vähintäänki
sama kuin Sea Rayssa. Itse halusin kuitenkin
V8 koska ajan harvoin mutta silloin haluan
että hommassa on hiukan jännitystä ;).
Se sitten kyllä maksaa.
Veikkaan että noi rääväsuut täällä ei omista edes
sitä ladaa kuhan heittelevät "asiantuntijalausuntojaan". - Ei se mikään BMW ole
Sea Ray kirjoitti:
Omistin ennen Bayliner 1952:n ja nyt mulla on Sea Ray
200CC. Ilmeisesti minulla jäi Beikussa jotain
huomaamatta koska en löytänyt siitä mitään
niin huonoa mitä tällä sivulla on rähjätty.
Beikku oli neloskoneella kyllä Sea Rayn V8:a
hitaampi mutta joka tapauksessa monelle riittävän
nopee. Ei taatusti mikään bensa syöppö.
15-20l/h kun taas Sea Ray:llä 25-35l/h.
Mielestäni beikun hinta/laatu on vähintäänki
sama kuin Sea Rayssa. Itse halusin kuitenkin
V8 koska ajan harvoin mutta silloin haluan
että hommassa on hiukan jännitystä ;).
Se sitten kyllä maksaa.
Veikkaan että noi rääväsuut täällä ei omista edes
sitä ladaa kuhan heittelevät "asiantuntijalausuntojaan".Meillä on ollut yhden kauden 1750 Beikun Cabri.
Ollaan vähän tyhmiä kun ei olla ymmärretty katua kauppojamme.
Toisaalta hankinta hinta oli kyllä kohillaan. - englannin vene
Ei se mikään BMW ole kirjoitti:
Meillä on ollut yhden kauden 1750 Beikun Cabri.
Ollaan vähän tyhmiä kun ei olla ymmärretty katua kauppojamme.
Toisaalta hankinta hinta oli kyllä kohillaan.Beikkua haukkuu yleensä ne jotka ei oikeasti tiedä mistä puhuu. Eihän ne vanhemmat mitään nättejä ole, mutta tiloiltaan hyviä materiaalit on hyviä, kunhan niitä hoitaa. Esim haukuttu karvalankasisustus on pirun hyvä lämpöeriste ( vertaa suomiveneen muovitapettiin). Beikut on kohtuu hyviä ajaa( hakkaa ajettavuudellaan monta "hyvää" suomivenettä). En ole itse beikkua omistanut, mutta monella(uudella/vanhalla) olen ajanut ja tunnen monta veneilijää jotka ovat erittäin tyytyväisiä Baylineriinsa. Huonolla maineella on hyvätkin puolensa. Beikkuja saa erittäin hyvään hintaan, niin se joka hyväksyy veneen pikkuvikoineen saa hyvän pelin halvalla.
Mielummin Bayliner kun vastaava suomivene. Suomiveneet on yliarvostettuja tasapohjaisia paukkulautoja, järkyttäviä ajaa. Jos uudesta 70 000€ hintaisesta Keskon DC-veneestä irtoaa tunnin ajossa tuulilasi, jääkaappi, kuskinpenkki, niin ei se laatu suomalaisessakaan asu. Beikuilla, joillain ajettu samanlailla 20 vuotta ja ehjiä ovat( ikkunat voi vähän vuotaa). Miksiköhän finnmasteria/grandezaa kutsutaan kokkolan beilaineriksi? - Lähdelähde
englannin vene kirjoitti:
Beikkua haukkuu yleensä ne jotka ei oikeasti tiedä mistä puhuu. Eihän ne vanhemmat mitään nättejä ole, mutta tiloiltaan hyviä materiaalit on hyviä, kunhan niitä hoitaa. Esim haukuttu karvalankasisustus on pirun hyvä lämpöeriste ( vertaa suomiveneen muovitapettiin). Beikut on kohtuu hyviä ajaa( hakkaa ajettavuudellaan monta "hyvää" suomivenettä). En ole itse beikkua omistanut, mutta monella(uudella/vanhalla) olen ajanut ja tunnen monta veneilijää jotka ovat erittäin tyytyväisiä Baylineriinsa. Huonolla maineella on hyvätkin puolensa. Beikkuja saa erittäin hyvään hintaan, niin se joka hyväksyy veneen pikkuvikoineen saa hyvän pelin halvalla.
Mielummin Bayliner kun vastaava suomivene. Suomiveneet on yliarvostettuja tasapohjaisia paukkulautoja, järkyttäviä ajaa. Jos uudesta 70 000€ hintaisesta Keskon DC-veneestä irtoaa tunnin ajossa tuulilasi, jääkaappi, kuskinpenkki, niin ei se laatu suomalaisessakaan asu. Beikuilla, joillain ajettu samanlailla 20 vuotta ja ehjiä ovat( ikkunat voi vähän vuotaa). Miksiköhän finnmasteria/grandezaa kutsutaan kokkolan beilaineriksi?"Jos uudesta 70 000€ hintaisesta Keskon DC-veneestä irtoaa tunnin ajossa tuulilasi, jääkaappi, kuskinpenkki"
Lähde? - Lähtilähti
Lähdelähde kirjoitti:
"Jos uudesta 70 000€ hintaisesta Keskon DC-veneestä irtoaa tunnin ajossa tuulilasi, jääkaappi, kuskinpenkki"
Lähde?Ei kai se niin kovin vaikeaa ole luetun ymmärtäminen "laatutietoisellekaan".
- voeänkeröenenj
Lähtilähti kirjoitti:
Ei kai se niin kovin vaikeaa ole luetun ymmärtäminen "laatutietoisellekaan".
Ahaa. Jos kerran oma viestisi on lähde, niin ne homebeikun sädesieni itiöt saivat sut hallusinoimaan kummia asioita. Hyvänsään aikaan se raato ekokemille tai metsätien mutkaan sammaloitumaan ennen kuin lähtee viimeiseetkin ajukopastasi.
- englanninveneellä
voeänkeröenenj kirjoitti:
Ahaa. Jos kerran oma viestisi on lähde, niin ne homebeikun sädesieni itiöt saivat sut hallusinoimaan kummia asioita. Hyvänsään aikaan se raato ekokemille tai metsätien mutkaan sammaloitumaan ennen kuin lähtee viimeiseetkin ajukopastasi.
yamarin 76 dc/yamaha 250hv on LÄHDE, mistä tippui jääkaappi käytävälle, tuulilasin ruuvit korkkasi lasikuidusta kuskinpuolelta, kuskipenkki irtosi lattiasta. Korjattu takuuseen , vene pistetty kiertoon.
Kirjoitinkohan tuossa aikasemmin baylinerin sisämateriaaleista? Ne on hyviä JOS niitä hoitaa, eikä päästä homehtumaan(hallisäilytys, riitävä ilmanvaihto, putsaus.....ym.ym.).
En omista, enkä ole omistanut beikkua....niinkuin varmasti kirjoitin jo tuossa aikaisemmassa viestissä, mitä et ilmeisesti ollut lukenut kokonaan tai et vaan ymmärrä. Varmaankin tuo jälkimmäinen.
Tämä kesä on mennyt hienosti englantilaisella ja toivon mukaan tulevatkin kaudet. - Niinotta
voeänkeröenenj kirjoitti:
Ahaa. Jos kerran oma viestisi on lähde, niin ne homebeikun sädesieni itiöt saivat sut hallusinoimaan kummia asioita. Hyvänsään aikaan se raato ekokemille tai metsätien mutkaan sammaloitumaan ennen kuin lähtee viimeiseetkin ajukopastasi.
Kaikenlaiset deekut voivat täällä pahaa oloaan purkaa, no hyvä jos helpottaa.
- 25
Niinotta kirjoitti:
Kaikenlaiset deekut voivat täällä pahaa oloaan purkaa, no hyvä jos helpottaa.
Itsellä on vm-90 ,2052 malli 3.0 mercruiser konella. Vene on huollettu uudesta asti ammattilaisen toimesta ja itse olen pitänyt sisäverhoukset kunnossa ja huolehtinut veneen asianmukaisesta talvisäilytyksestä. Veneessä ei ole ollut toistaiseksi muuta vikaa kuin että termostaatti on vahdettu kertaalleen. Ajettavuus on suht hyvä ja v-pohjan ansiosta isotkaan aallot ei pahemmin haittaa. Laadussa ei ole ollut moittimista veneen ikään nähden. Hajoaahan se mersukin varmasti tarpeeksi kovalla käytöllä ja huolimattomalla pidolla..
- Anonyymi
mikä vetolaite on mercruiser 3.0 l vm 90 moottorissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2042700
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1252505En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761698Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2031221Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va561179- 471088
- 99991
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6813- 106798
- 46793