Kenraali: Putin on heitetty nurkkaan

Anonyymi-ap

Yhdysvaltalaiskenraalin mukaan Venäjän armeija on sekaisin.

Venäjän presidentti Vladimir Putin on ajautunut hankalaan tilanteeseen, arvioi yhdysvaltalainen eläköitynyt kenraaliluutnantti Mark Hertling.

Samalla, kun kuluttava sota Ukrainassa jatkuu, Putinin tukema Syyrian presidentin Bashar al-Assadin hallitus menetti Aleppon kaupungin hallinnan jihadistijärjestö Hayat Tahrir al-Shamin johtamalle kapinalliskoalitiolle.

– Venäjän armeija on sekaisin. Se on levinnyt usealle mantereelle, ei vain Syyriaan ja Ukrainaan. Heidän taloutensa on vapaassa pudotuksessa, Hertling sanoo CNN:n haastattelussa.

Lue lisää: Järjestö: Aleppo vallattu kokonaan

Hänen mukaansa Venäjä kohtaa uhkia usealla rintamalla samalla, kun sen useilta liittolaisilta saama apu on vähentynyt, kun kyseiset maat kamppailevat omien ongelmiensa kanssa.

– Vaikka Putin ja hänen äänitorvensa vaikuttavat rauhallisilta, heillä ei ole syytä tuntea hyvää oloa siitä, mitä tapahtuu, Hertling toteaa.

– Putin ei ole hyvässä paikassa tällä hetkellä. Toivon, että hyödynnämme tätä lähestymisessämme Ukrainan sotaan, hän lisää.

Lue lisää: Asiantuntijalta suorat sanat Venäjän taloudesta: ”Kuin hometalo”

Aleppon tapahtumat ovat Putinille kivuliaita, sillä Hertlingin mukaan Venäjän presidentti ”rakastaa Syyriaa”. Rakkaus kumpuaa siitä, että Venäjällä on Syyriassa merkittävät laivasto- sekä ilmatukikohdat.

Nämä tukikohdat antavat Venäjälle kyvyn toimia Välimerellä.

– Kun hän menettää mahdollisen Assadin syrjäyttämisen seurauksena sen, hän on menettänyt kyvyn vaikuttaa Välimerellä sekä osittain kyvyn vaikuttaa Mustallamerellä. Lisäksi hänen tukikohtansa Itämerellä, Kaliningradissa, on uhattuna.

– Joten näemme Putinin todella heitettynä nurkkaan.

31

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä aloitus on ihanaa musiikkia korville.

      • Toki, mutta täsmälleen samasta aiheesta oli jo aloitus ennestään.


    • Anonyymi

      CNN-'uutisoi'.

      Talouden vapaa pudotus on tässä ja nyt täällä...firmat konkurssiin.
      Ei Venäjällä, vaan Suomessa.

      • Anonyymi

        Kyllä niistä valtaosa toimii! Tiltu yrittää turhaan levittää paniikkia!


      • Herätys todellisuuteen tulee tiltuilla olemaan varsin karu.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Herätys todellisuuteen tulee tiltuilla olemaan varsin karu.

        On ylen eriskummallista juhlia itsenäisyyttä, josta luovuttu omin päätöksin poliittisesti, taloudellisesti ja sotilaallisesti. On ilmeistä, että vaikka emme ole enää millään itsenäisyyden mittarilla itsenäinen maa itsenäisyysjuhlia pidetään Suomen kansalle edelleen yllä nimenomaan juuri siksi, etteivät suomalaiset käsittäisi sitä, että itsenäisyytemme on myyty pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ylen eriskummallista juhlia itsenäisyyttä, josta luovuttu omin päätöksin poliittisesti, taloudellisesti ja sotilaallisesti. On ilmeistä, että vaikka emme ole enää millään itsenäisyyden mittarilla itsenäinen maa itsenäisyysjuhlia pidetään Suomen kansalle edelleen yllä nimenomaan juuri siksi, etteivät suomalaiset käsittäisi sitä, että itsenäisyytemme on myyty pois.

        Perustuslaki nimenomaan määrää, että Suomi on täysivaltainen kansanvalta, että vallanluovutus Suomesta pois on laitonta, rikollinen teko – maanpetos ja valtiopetos. Itsenäisyyttä juhlitaan, koska itsenäisyyden (itsemääräämisoikeuden) myyminen tiedetään rikokseksi, joka rikkoo perustuslakiamme.

        Ymmärsikö repe nyt, mistä on kysymys, kun itket 'mitä lakia on rikottu'?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perustuslaki nimenomaan määrää, että Suomi on täysivaltainen kansanvalta, että vallanluovutus Suomesta pois on laitonta, rikollinen teko – maanpetos ja valtiopetos. Itsenäisyyttä juhlitaan, koska itsenäisyyden (itsemääräämisoikeuden) myyminen tiedetään rikokseksi, joka rikkoo perustuslakiamme.

        Ymmärsikö repe nyt, mistä on kysymys, kun itket 'mitä lakia on rikottu'?

        Itsenäinen valtio saa liittoutua ja sopia ulkovaltojen kanssa asioistaan perustuslain rajoissa vapaasti siten kuin eduskunta katsoo sen etujen edellyttävän. Koska näin on, perustuslakiekspertit eivät ole löytäneet sopimisistamme mitään laittomuuksia.

        Ymmärsikö anonyymi nyt?


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Itsenäinen valtio saa liittoutua ja sopia ulkovaltojen kanssa asioistaan perustuslain rajoissa vapaasti siten kuin eduskunta katsoo sen etujen edellyttävän. Koska näin on, perustuslakiekspertit eivät ole löytäneet sopimisistamme mitään laittomuuksia.

        Ymmärsikö anonyymi nyt?

        Niistä 'experteistä', kuinka uskottavia ne ovat?
        Ovat samaa tasoa kuin pekka Toveri, eli toimivat ennalta sanelun mukaan.

        Kun maa myydään ja luovutetaan vieraan maan haltuun, on se rikos ja sen tajuaa jo alakoululainenkin.
        Näin on menetelty joi vuosia ja nyt kärjistettynä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niistä 'experteistä', kuinka uskottavia ne ovat?
        Ovat samaa tasoa kuin pekka Toveri, eli toimivat ennalta sanelun mukaan.

        Kun maa myydään ja luovutetaan vieraan maan haltuun, on se rikos ja sen tajuaa jo alakoululainenkin.
        Näin on menetelty joi vuosia ja nyt kärjistettynä.

        Ellet olisi valmiiksi säälittävä anonyymi, tekisit itsesi täysin naurettavaksi syyttäessäsi arvostettuja ja kymmeniä vuosia julkisoikeutta tutkineita oikeustieteen professoreita "ennalta sanelun mukaan" toimiviksi. Nyt olet vain oksettava.🤮


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Ellet olisi valmiiksi säälittävä anonyymi, tekisit itsesi täysin naurettavaksi syyttäessäsi arvostettuja ja kymmeniä vuosia julkisoikeutta tutkineita oikeustieteen professoreita "ennalta sanelun mukaan" toimiviksi. Nyt olet vain oksettava.🤮

        Sellaisia ne ovat, ei se minua tee säälittäväksi, ainoastaan totean asian.
        Agendan mukaan YLEN keskusteluihinkin kootaan päännyökyttelijät.
        Oletko huomannut, vai huomaatko yleensä yhtään mitään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia ne ovat, ei se minua tee säälittäväksi, ainoastaan totean asian.
        Agendan mukaan YLEN keskusteluihinkin kootaan päännyökyttelijät.
        Oletko huomannut, vai huomaatko yleensä yhtään mitään?

        Olen suorastaan ylpeä siistä, jos en sinun silmissäsi ymmärrä tai huomaa mitään. Sehän tarkoittaa, että useimpien muiden mielestä ymmärrän ja huomaan, sillä kuten tiedät, aatteittesi kannatus on Suomessa olematon. Minäkin kommentoin tässä vain kohteliaisuudesta.

        Mutta hei. Annapa muutamia nimiä, joita haluaisit mukaan A-Studioon tai muihin Ylen keskusteluihin! Yleensähän niissä on poliitikkoja, korkeita virkamiehiä, tohtoritason tutkijoita ja sellaisia.


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Olen suorastaan ylpeä siistä, jos en sinun silmissäsi ymmärrä tai huomaa mitään. Sehän tarkoittaa, että useimpien muiden mielestä ymmärrän ja huomaan, sillä kuten tiedät, aatteittesi kannatus on Suomessa olematon. Minäkin kommentoin tässä vain kohteliaisuudesta.

        Mutta hei. Annapa muutamia nimiä, joita haluaisit mukaan A-Studioon tai muihin Ylen keskusteluihin! Yleensähän niissä on poliitikkoja, korkeita virkamiehiä, tohtoritason tutkijoita ja sellaisia.

        Eipä sitten nimiä löytynyt.😁


    • Anonyymi

      viimeiset ajat on eessä

      • Tietenkin ovat. Eihän ne takanakaan voi olla, koska olemme tässä.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Tietenkin ovat. Eihän ne takanakaan voi olla, koska olemme tässä.

        Aivan, aforismia. Viimeiset ajat on aina edessä.


    • Anonyymi

      Globalisteilla on kiire, tammikuun 20 päivä, siihen on puolitoista kuukautta.

      • Anonyymi

        Aijaa no mitäs silloin käy saatko trumpilta työharjoittelupaikan mahtaa olla äitis sitten ylpeä.


      • Anonyymi

        Tamikuun 20 päivä Israel saa Trumpilta rajattoman tuen tehdä rättipäille mitä haluaa. Sitäks sä haluat?


    • Anonyymi

      Tami Takkutukka ei taida enää valmentaa?

    • Anonyymi

      Trump pelastaa Putinin kuten jenkit pelasti neukut 80 vuotta sitten.

    • Jos kaikki uutiset ovat totta ja Venäjä on sortumassa niin miksi meillä tuhlataan kymmeniä miljardeja sotakaluston ostamiseen? Ketä vastaan sitä on siis tarkoitus käyttää?

      • Venäjän sortuminen ei ole yksinkertainen juttu. Sen sotahullu tsaari voi olla vaarallisimmillaan valtion ympäriltä hitaasti sortuessa. Parasta olisi nopea romahdus, mutta se voi kestää kymmenenkin vuotta. Vaarallisia vuosia, koska Kalsarinmyrkyttäjällä ei enää ole sitä vaihtoehtoa, että hän lopettaisi sotansa hyvässä järjestyksessä ja sitten solmisi normaalit suhteet demokratioihin.


    • Anonyymi

      Suomen puolustusbudjetti on vuodelle 2024 noin kuusi miljardia euroa.

      Tuo sinun lukusi viittaa siihen että asut Venäjällä.

    • Anonyymi

      Putinin nurkkakomennus jatkuu

      • Anonyymi

        Nää puhemiehet senkun vaan puhuvat lämpimikseen , siten ei sotia voiteta.


    • Anonyymi

      Onko tää se sama jenkkikenraali, joka ennusti Venäjän valtaavan Kiovan kolmessa päivässä?

    • Anonyymi

      Putinilla ei ole sotilaskoulutusta. Putin on noviisi siviili.

    • Anonyymi

      Eiköhän se ole ihan sama mitä joku yhdysvalatalainen kusipää sanoo? Yhdysvallat on aina ollut paskanpuhujia kaikki tyynin. Putin suosio ja johtajuus on vankalla pohjalla.

      • Anonyymi

        Liekö ihan noinkaan?
        Venäjällä menee kyllä huonosti, mutta se on niskan päällä Ukrainassa.
        Supervalta ei hevin kaadu, vaikka Putlerin palli vähän tutisisikin.
        Poliisivaltio pysyy kyllä pysytyssä.


      • Anonyymi

        Putin sontaa puhuu kuten koko venäjä olemassaolonsa aikana. Mainilan laukaukset, alati muuttuva historia venäjän päämäärien mukaan, emme hyökkää Ukrainaan, erikoisoperaatio joka kuitenkin on aluevalloituksia, isovenäläisyyttä, imperialismia, demokratian leviämisen pelkoa. Kaikki sytteet Ukrainasta on täyttä valetta ja vain putinin yritys uskotella venäläisiä myötämielisiksi sodalle. Kyse on vain putinin demokratian pelosta ja sen leviämisestä venäjälle. Demokratia veisi putinin vallan ja putinin ryöstämät omaisuudet palautettaisiin venäjän kansalle ja putin tuomittaisiin elinkautiseen vankeuteen murhista, myrkytyksistä, mukiloinneista, mielivallasta ja omaisuusryöstöistä. Eli kyse on putinin henkiinjäämistaistelusta- Mein Kampf putinin tapaan. Tätä ei venäjän orjakansa näytä ymmärtävän.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe