viimeyönä näin sellaista unta, että olin jonkun mökin pihalla aika ison porukan kanssa. yhtäkkiä havaitsen karhun ja päätän mennä johonkin kummalliseen aittaan karkuun sitä. pääsen rakennukseen, mutta ovi on hatara ja se teljetään vain ohuenohuella, pienellä hakasella. ovi on myös jotenkin rikki, sen alapuoli on kokonaan auki ja sen ali pääsisi helposti. kun katson toista seinää, huomaan että siinäkin on reikä ja reikää on peitetty pressulla. laitan pressua vähän paremmin, ehkä karhu ei äkkäisi koloa seinässä. juuri kun olen laittamassa pressua, huomaan että karhu tulee oven alta. pakenen pressun lävitse ulos aitasta. Kun olen aitan vieressä, karhu tuleekin ulos ja äkkää minut. ei ole muuta toivoa kuin esittää kuollutta! makaan hiljaa maassa ja karhu lähestyy ja nuuhkii minua, kiertää ja lopuksi käy makaamaan viereeni. olen melkein hengittämättä. yhtäkkiä minua lähestyy ystäviäni ja eräs miespuolinen ystäväni haulikon kanssa. mies ampuu karhua ja minä pakenen sen viereltä. olen kiitollinen, mutta huomaan että karhu ei vielä kuollutkaan vaan se kituu maassa. yritän huutaa, että muut päästäisivät karhun kokonaan tuskistaan, mutta kukaan ei välitä. en edes kiitä pelastajaani, kun olen niin vihainen heidän käytöksestään.
tämä toinen uni tapahtui myös viimeyönä. siinä olen jollain ampumaradalla, kädessäni jokin kummallinen ase joka AMPUU KANANMUNIA kohteeseen! xD
muistan vielä kuinka erään puolituttuni isosisko neuvoo minua ja ystävääni tämän aseen käytössä. aluksi ase oli minulla väärässä kädessä, mutta se neuvottiin siirtämään vasempaan käteen. hehe. yritän osua kohteeseen, mutta se menee aina hilkulla ohitse. =)
mitähän nämä unet mahtavat merkitä? tämä ei ole eka kerta lyhyen ajan sisällä kun näen unta, että karhu uhkaa minua. ja miksi kummassakin unessa esiintyi ase.
taas karhu-uni
23
27845
Vastaukset
- kokeilee tulkita.
Näinköhän sinulle olisi kehittymässä suhde, sellainen vakavammin otettava?
En lähde pilkkomaan untasi paloiksi mutta kokonaiskuvaksi minulle tuli mieleen tuo ehdottamani.
Jokin sinussa pistäisi hanttiin ja jokin toinen osa haluaa.- seurasi suhde
Nyt muuten huomaan, että itselleni kävi juuri noin! Näin unen, jossa karhu uhkasi minua. Ajattelin tuolloin ja olen ajatellut vielä tähän päivään asti, että kyse oli jostain peloista. Siis jostain muusta, kuin rakastumisen ja suhteen pelosta. Ehkäpä kyse olikin jostain muusta, sillä niin kävi, että jonkin aikaa tuon tapahtuman jälkeen minulle syntyi aika ristiriitainen suhde erään miehen kanssa. Siinä oli sekä hyvää että huonoa, loppui vähän ikävällä tavalla.
- mieeim
mitähän se merkitsee, että kun se, joka unessani ampui karhun (ja pelasti minut, enkä kuitenkaan kiittänyt häntä vaan olin miltei vihainen kun he eivät tappaneet karhua kokonaan), on ehkäpä ensisijaisesti sellainen henkilö jonka kanssa saattaisi syntyäkkin jotain.
Ja kyllä, olen pistänyt vastaan aikalailla asian kanssa, en oikeastaan tiedä edes miksi. keksin kokoajan lisää syitä vältellä ko. henkilöä ja puheita tunteista ja kiellän ne kokonaan. - ...tiiuuu
mieeim kirjoitti:
mitähän se merkitsee, että kun se, joka unessani ampui karhun (ja pelasti minut, enkä kuitenkaan kiittänyt häntä vaan olin miltei vihainen kun he eivät tappaneet karhua kokonaan), on ehkäpä ensisijaisesti sellainen henkilö jonka kanssa saattaisi syntyäkkin jotain.
Ja kyllä, olen pistänyt vastaan aikalailla asian kanssa, en oikeastaan tiedä edes miksi. keksin kokoajan lisää syitä vältellä ko. henkilöä ja puheita tunteista ja kiellän ne kokonaan.Onko sulla mieli kahden vaiheilla? Eli oletko pyöritellyt ajatusta kahden miehen väliltä tietämättä oikein kumpaan kallistuisit? Voisko karhu olla toinen mies, ampuja toinen?
Ehkä ton vois tulkita niin että toisaalta tahtoisit alkaa johonki tän miehen kanssa joka ampui karhua ja toisaalta taas epäröit, ja ainaki pienessä mielessäsi toivoisit mieheltä selvää aloitetta. Haluaisit heittäytyä pikku prinsessaks prinssin sylii näin kielikuvallisesti ilmaistuna mutta joku syy minkä vain itse tiedät estää sua toisaalta edes toivomasta selvästi tätä?
- tiiuuu
.kuvaavat maskuliinisuutta. Minä näin pitkään toistuvia karhu-unia, joissa pakenin aina metsän läpi tai mökkiin karhujen kynsistä täpärästi pelastuen. Samoihin aikoihin olin aika vaikean ja riitaisan raastavan suhteen solmuissa ja mielestäni nämä karhut kuvasivat jollain tavalla miestä ja suhdettamme. Kun saimme asiat selvitetyksi, loppuivat myös karhu unet.
Eli uskoisin että sinulla on nimenomaan ollut jollain lailla ristiriitainen olotila tulevan ja odotustesi suhteen. Toisaalta tuo, että nouset barrikadeille karhua ampunutta vastaan siitä huolimatta että ensin pakenit eläintä, kertoisi ehkä siitä että olet kokenut jotenkin ulkopuolisten hyväksymättömyyden suhteellesi tai teollesi, tai vähintään pelännyt ettei jotain tekemistäsi hyväksyttäisi. Ei voi tämän enempää speluloida toisten miliä, mutta näin ainakin its tulkitsisin. En"usko"uniin enkä niitä kirjaa mutta olen aina nähnyt"vahvoja"unia ja ne vahvimmat jäävät mieleen ja nousevat jossain vaiheessa mieleen kun tapahtuu jotain vastaavaa. Olen oppinut käyttämään hyväkseni unia siinä suhteessa että jos joskus tulee toistoja, se kertoo yleensä vain sen että päässä pyörii jotain ajatuksia jotka pitäisi kyetä valvetilassa poistamaan piinaamasta mieltä.- unien näkijä
Minäkin näin karhu unia aikaisemmin. Unet varoittivat minua monesti hankalasta /katalasta mieshenkilöstä työyhteisössä.
Saattoi olla iso karhu joka kutistui pieneksi yms. Jos oli pelottava tilanne, sen tiesin tapahtuvan myös oikeasti - joku "vaara uhkasi" minua - siis miespuolinen henkilö joka yrittää tehdä sinulle pahaa jollakin tapaa ja
siitä tiesin varautua tulevaan kokoukseen / työtehtävään erityisen huolellisesti... ja hyvin kävi. Unet varoittavat monesti ja se on hyvä niin! - Ruisleipä
unien näkijä kirjoitti:
Minäkin näin karhu unia aikaisemmin. Unet varoittivat minua monesti hankalasta /katalasta mieshenkilöstä työyhteisössä.
Saattoi olla iso karhu joka kutistui pieneksi yms. Jos oli pelottava tilanne, sen tiesin tapahtuvan myös oikeasti - joku "vaara uhkasi" minua - siis miespuolinen henkilö joka yrittää tehdä sinulle pahaa jollakin tapaa ja
siitä tiesin varautua tulevaan kokoukseen / työtehtävään erityisen huolellisesti... ja hyvin kävi. Unet varoittavat monesti ja se on hyvä niin!Nelisen vuotta sitten kun sain tiedon, että pääsen opiskelemaan pohjoiseen. Näin unen karhusta, joka yritti tappaa minut.
Muutettuani paikkakunnalle unessa karhu kierteli huoneeni ikkunan alla.
Ja nyt olen lähdössä pohjoiseen lomalle. Taas uni karhusta, joka yritti ottaa minut hengiltä...
Jokseenkin omituista?
- riks
Mä näen jatkuvasti karhu-unia, ihan pienestä asti oon nähnyt. Mulla on tullut oikeeseenkin elämään karhufobia ihan noiden unien takia. Tosi ahdistavaa. Karhu/-t on aina meidän mökillä ja ovi on aina jotenkin rikki eikä meinaa pysyä lukossa kun sinne vihdoin pakoon pääsen. Monen vuoden jälkeen näin ratkaisevan unen ja karhu tapettiin/ammuttiin ja koin helpotusta. Mutta ei ne unet loppuneetkaan, taas jatku sama rumba. Mä jo odotin päätöstä asialle! Ja nyt ihan lähiaikoina äkkäsin mökistä toisen oven, jonka tajusin olevan vahvempi ja saan sen lukkoon hyvin. Unessa helpotti kummasti.
Mitä mä olen unentulkinnasta saanut selville, niin karhu on joku toidella voimakas naishenkilö tai sitten joku voimakas paha ja pelottava asia. Joskus unessani on ollut kolmekin karhua, jotka oletettavasti kuvasivat taas siinä unessa jo olleiden tärkeiden miessuhteideni määrää.
Että ota siitä selvää.. ;) Luulen, että se on vaan joku ahdistava asia, jota yrittää paeta. Kumma ettei unet lopu, vaikka niiden pitäisi loppua kun tajuaa unen viestin. Tai niin ne sanoo, ne "unitieteilijäheput". ;)- angel
Ootko koskaan ajatellu kohdata se karhu? Untaan voi aika pitkälle säädellä, jos siihen valmistautuu (alitajuntahan työskentelee koko ajan). Päätä jo nyt, että seuraavaks, kun näät karhu-unen, kohtaat sen. Mitä voi tapahtua? Se raatelee sut, entäs sitten, unta se vaan on. Tai sitten sä ehkä opit siltä jotain; intiaanien toteemi-eläimissä karhu edustaa itsetutkintaa, vetäytymistä yksinäisyyteen ja oman sisäisen äänensä kuuntelua. Ei hullumpaa, vai mitä? Mulle karhu on aina vinkki siitä, et otapa aikaa itelles ja kuuntele, mitä MINULLA on sanottavaa MINULLE. Ei se paljon ota jollei annakaan, mut ehkä pääset ahdistavasta tunteesta.
- Tuulityttö86
Heippa! Pakko vastata. Olen aina luullut että ongelmani on harvinainen, mutta näyttää täältä löytyvän muitakin. Sinänsä helpottavaa, vaikka tämä itsessään on hirveää.
Omat karhu uneni alkoivat kun olin n.8 vuotias, niitä on siis ollut 13 vuotta. Samalla teemalla, karhu esiintyy isovanhepieni mökillä ja lapsuudenkodissani. Joskus harvoin metsässä. Karhu saalistaa minua, se vaanii. Näkyy hyvin harvoin, joka unessa se hyökkää, mutta siltikään se ei näyttäydy. Tyyliin, olemmme ulkona, yleensä joitain epämääräisiä henkilöitä, yhtäkkiä olen aivan yksin ja tiedän että karhu on tulossa, juoksen sisään taloon, suljen ovet, kuuluu kauheaa ryminää ja karhu on tullut sisään, yritän keksiä pakokeinoa..
Karhu on ulkonäöltään sellainen hyvin piirrosmainen, hirviökarhu, kuten hopeanuolessa, mutta resuisen näköinen, melkein musta.
Mulle on ihan diagnosoitu karhufobia, en vain oikein tiedä miten sitä voisi hoitaa. Käyn terapiassa ja istunnoissa puhumme unistani, peloistani ja siitä mitä karhu minulle edustaa.
Pelkoni rajoittaa elämääni. En voi enää mennä isovanhempieni mökille, sillä se on identtinen unieni kanssa. Sekoitan siellä toden uneen. En voi kaupunkialueellakaan mennä lenkkipoluille. En voi enkä aio koskaan enää mennä mihinkään metsään, en kesämökeille, en voi mennä yksin kerrostalomme pihalle illalla tupakalle! Vuosien myötä on siis mennyt todella pahaksi.
Terapiassani olemme keskustelleet että karhu ei ole itsessään se mitä pelkään. Epäilenkin että silloin kun uneni alkoivat, minä olin kokenut jonkun traumaattisen asian, jotenkin olen liittänyt karhun sen paikalle. Eli alitajuntani viestittää jatkuvasti tästä asiasta, mutta mieleni ei ole vielä valmis antamaan karhun tilalle sitä oikeaa asiaa. - Corvus ...
angel kirjoitti:
Ootko koskaan ajatellu kohdata se karhu? Untaan voi aika pitkälle säädellä, jos siihen valmistautuu (alitajuntahan työskentelee koko ajan). Päätä jo nyt, että seuraavaks, kun näät karhu-unen, kohtaat sen. Mitä voi tapahtua? Se raatelee sut, entäs sitten, unta se vaan on. Tai sitten sä ehkä opit siltä jotain; intiaanien toteemi-eläimissä karhu edustaa itsetutkintaa, vetäytymistä yksinäisyyteen ja oman sisäisen äänensä kuuntelua. Ei hullumpaa, vai mitä? Mulle karhu on aina vinkki siitä, et otapa aikaa itelles ja kuuntele, mitä MINULLA on sanottavaa MINULLE. Ei se paljon ota jollei annakaan, mut ehkä pääset ahdistavasta tunteesta.
Tää on mun mielestä järkevästi ajateltu asia,kiitos angel.
- uni tarkoittaa
Tämä uni tarkoittaa sitä että sinun pitää ostaa mäyräkoira karhun olutta. Kun olet tämän vetänyt naamariisi niin nopeaan tahtiin kun pystyt, niin sen lisäksi että itse tiedät mitä karhu unesi tarkoittaa niin myös kaikki ympärilläsi olevat tulevat tietoisiksi karhusta ja sen vaikutuksista uneen sekä luonnollisesti myöskin näkemästäsi karhu aiheisesta unesta.
- nanne25
Itse näin niin paljon karhu-unia aikoinaan, parinkympin korvilla, että aloin pähkäilemään symboliikkaa. Höpöhöpö-unikirjat kertoi vaikka mitä, mutta eräs kirja, joka tulkitsi symbolisia unia psykologisesti, sanoi karhun symboloivan naiseutta.
TUohon aikaan en ollut sinut itseni kanssa, heiloja tuli ja meni, elin kuin mies :) Naiseuteni pelkoako? Huomasin että eräs toinen kirjoitti tänne maskuliinisuuden symboloinnista - en käy väittämään, tietolähteensä kullakin.
Joka tapauksessa, karhu ei ole kaveerannut kanssani enää vuosiin - pääkoppakin tuntuu tasoittuneen :)- ...
..enkä ole lueskellut unianalyyseja, järkeillyt vaan sen hetkisen todellisen tilanteeni mukaan. Tuossa sinun pointissa voi olla järkeäkin. Itse olen henkisesti erittäin vahva, ehkä liiankin sinut itseni kanssa, mies oli myös ja fyysiseltä olemukseltaan"vahva kuin karhu" jos niin voi sanoa. Sydämen ja järjen taistelua eli aika ristiriitaisia aikoja. Unet ovat kuitenkin vain alitajunnan toistoja joten niitä ei kannata ottaa sen vakavammin kuin jos kykenee, yrittää miettiä mättääkö joku elämässä niin että kannattaisi tehdä asian eteen jotain. Aiemmasta suhteesta ulos räpistellessäni näin unta koskesta, jota yritin aina ylittää ja jäin puolitiehen kuohujen sekaan pakokauhun valtaan. Sekin uni loppui kun älysin lähteä suhteesta eli itseäni ahdistavasta tilanteesta.
- Sandra
Hei
Unennäkijä itse on unensa paras tulkitsija - unihan on yhtä kuin unennäkijän oma alitajunta. Tosin itseään ei aina ole ihan helppo ymmärtää. Riippuu yksilöstä; toiset ikäänkuin helpommin hyväksyvät irrationaalisen itsessään, mutta hyvin rationaalisen minä-ja maailmankuvan omaavalle ihmiselle oma uni voi tuntua täysin käsittämättömältä.
Minusta naiseuden, seksuaalisuuden ja ehkä äitiydenkin symboliikka on unessasi voimakkaasti mukana. Karhu on iso, lämmin, äiti - mutta myös vaarallinen peto. Se voi kuvastaa jotain naishenkilöä, jota kenties todellisuudessa pelkäät, mutta todennäköisemmin suhdetta oman naiseuden arvaamattomiin puoliin. Sen pelottaviin ja uhkaaviin puoliin, omaan seksuaalisuuteen, esim. "seinässä oleva kolo", jota yritetään "peittää" on melko selkeää ja yksinkertaista unikieltä. Pakenet latoon, ehkäpä pakenet todellisuudessa johonkin hataraan rooliin, jossa uskot olevasti turvalta omilta kielletyiltä piirteiltäsi? Latoon pääseävä karhu kertoo kuitenkin, että omaa itseäsi et pysty kieltämään. Usein unessa olevat henkilöt kuvastavat unennäkijän itsensä eri puolia; sinun unessasi on tietysti ystäviä, jotka kyllä ampuvat karhua ja estävät sitä "pääsemästä kimppuusi", mutta eivät tietenkään tapa sitä. Sinä et voi joillain muilla persoonasi piirteillä eli unesi ystävillä torjua naiseuttasi (tai jotain sen osaa); olet siitä pääsemättömissä. Ja se kiukuttaa sinua unessa, kun "ystäväsi" ei suostukaan ampumaan karhua kuoliaaksi. Todellisuudessa uskot ilmeisen vilpittömästi, että "karhu olisi tapettavissa" eli että voisit vapautua jostain naiseuteen liittyvästä, ikäväksi kokemastasi piirteestä. En tiedä, mikä piirre on kyseessä, mutta seksuaalisuuteen liittyvää symboliikkaa unessa kyllä on... ampumiset ja kolot.
Voisit ehkä miettiä, että mitkä asiat todellisuudessa saavat sinut ahdistuneeksi. Milloin koet ahdistuksen tunnetta ja haluaisit paeta jonnekin. Ja milloin et voi paeta, suorastaan "tekeydyt kuoliaaksi" eli jollain tavoin ignoroit omaa tunnetilaasi. Saat siitä ehkä vinkin siihen, että mitä kiellät itseltäsi.
Tuo munien ammuskelu oli vähän lyhyempi unipätkä enkä saanut oikein siitä kiinni niin paljon kuin tuosta karhu-unesta. Ei kyllä voinut olla tulematta mieleen, että dualistisissa symboleissa vasen puoli kuvaa yleensä tunteita, elämän ei-järjellistä epävirallista puolta, yötä, feminiinisyyteen liitettäviä ominaisuuksia kun taas oikea puoli kuvaa järkeä, "oikeaa" järjestystä, virallista yhteiskuntaa, päivää, maskuliinisuuteen liitettäviä ominaisuuksia. Muna on elämän, lähinnä elämänalun symboli. Ei sen enempää maskuliini kuin feminiinikään vielä. Kenties yrität ampua (!) omia munasolujasi oikeaan "kohteeseen" eli yrität suoraviivaisin ja epänaisellisin keinoin saada jonkin miehen huomion? Ystäväsi neuvovat sentään käyttämään vasenta puolta...
Tällaisia tuli mieleeni. Mutta niinkuin alussa totesin, unennäkijä itse on viime kädessä oman unensa paras tulkitsija. Muut voivat parhaimmillaankin vaan antaa aineksia oman tulkinnan tekoon.- naiskarhu
yhdyn sandran kirjoitukseen.
eilen illalla mietin omaa seksuaalisuuttani ja sitä miten se on hukassa täysin. (lue melkein frigidi)
olen 42 v nainen.
viime yönä näin unta karhusta. olin menossa läpi aurinkoisen metsän. polku oli kaunis.
ajan kuluttua huomasin karhun tallustelevan aika etäällä edessäni. täyskäännös ympäri ja tulosuuntaan. noin melkein vauhdilla ja vähän hädässä. tosin tiesin, ettei karhu minua huomannut eikä perään lähtisi.
pakenin siis seksuaalisuuttani?
- Sepesese
Itse olen myös nähnyt karhu-unia. Monesti ne vaan päättyy niin, että karhu saa minut kiinni. Herään yleensä siihen. Kerran en lähtenyt karkuun vaan kävin maahan polvilleen ja pää maahan. Karhu raateli minut kuitenkin ja taas heräsin. Sydän tykyttää aika kovasti aina kun olen herännyt. Voisi kuvitella, että jos vanhana vielä tälläisiä näkee, niin pumppu pettää.
- Iitusk._
Minulla on aivan kamala karhu pelko. En uskalla mennä metsään ollenkaan, enkä viihdy maalla yksin ulkona edes päivällä.
Painajaisia näen lähes joka yö, jossa kävelen tiellä ja metsästä hyökkää karhu. En pääse sitä pakoon, vaan se raatelee minut. Nämä unet ahdistavat ja lisäävät vain karhupelkoani. En voi katsoa esim. edes tv:stä karhuja, sillä minua alkaa ahdistaa, ja jo pelkkä karhuista puhuminen kauhistuttaa.
Voisiko olla mahdollista saada jotain "hoitoa"? En jaksa tätä enää, en voi tehdä mitään kun pelkoni rajoittaa elämääni... :(
Kommentteja, kiitos! - karhukauhu
Iitusk._ kirjoitti:
Minulla on aivan kamala karhu pelko. En uskalla mennä metsään ollenkaan, enkä viihdy maalla yksin ulkona edes päivällä.
Painajaisia näen lähes joka yö, jossa kävelen tiellä ja metsästä hyökkää karhu. En pääse sitä pakoon, vaan se raatelee minut. Nämä unet ahdistavat ja lisäävät vain karhupelkoani. En voi katsoa esim. edes tv:stä karhuja, sillä minua alkaa ahdistaa, ja jo pelkkä karhuista puhuminen kauhistuttaa.
Voisiko olla mahdollista saada jotain "hoitoa"? En jaksa tätä enää, en voi tehdä mitään kun pelkoni rajoittaa elämääni... :(
Kommentteja, kiitos!Ei oo ollu karhu-unia pitkiin aikoihin, mutta pari pv sitten oli. Oltiin jossakin hienossa talossa luonnon helmassa. Yhtäkkiä äkättiin karhuja ulkona. Yksi niistä oli VALTAVA. Siis yhtä korkea kuin talo. Tulkitsen sen niin, että olin juuri kuullut vanhimman siskon juoruavan minusta pahaa. Hän on ollut aina ilkeä. Se karhu olis varmaankin siskoni ja pelkäsin sitä erittäin paljon. Sirkusartistit soiittelivat huilujaan lammen juurella kutsuen karhuja takaisin sirkukseen. Oli aärettömän ahdistavaa ja pelottavaa. Juorut eivät ole kivoja, varsinkin kun ne ovat siskon oman mielikuvituksen tuotetta. Siis luulen, että karhut sinänsään eivät merkitse mitään, mutta se tunne merkitsee. Pelko on luonnollista ja parempi pelätä pelot pois unissa kuin valveilla:-)
- karhu-uni
Itse en ole karhu-unia nähnyt, mutta sekä mies että tyttärensä ovat maininneet karhu-unista joihin myös minä liityn. Miehen unessa menin metsässä edeltä tuon lapsen kanssa, hän tuli koiran kanssa perässä ja karhu oli nimenomaan hänen perässään, ei kiinnostunut meistä lainkaan vaan saatiin jatkaa matkaa rauhassa. Tyttö taas näki unta, jossa tuohon pihamaalle tuli karhu: häntä pelotti mutta minä olin sanonut, että sitä ei tarvitse pelätä, ei se mitään tee. Olinkohan vielä vääntäytynyt sen eläimen kanssa pihalle, en muista enää.
- teddybear11
Karhu symbolisoi unikirjojeni mukaan äidillisyyttä, itse tulkitsen sen niin, että se liittyy joko omaan äitisuhteeseen, lasten saamiseen, omiin lapsiin... Eli se ei välttämättä ole negatiivinen asia unissa, itse näen karhu-unia 3-4 kertaa vuodessa ,aina sama uni: olen metsässä lenkillä ja näen karhun ja minua alkaa pelottaa. Nyt viime yönä näin taas karhu-unen ja unessa minua ei enää pelottanut, ihan kuin joku olisi sanonut "älä pelkää". Minulla on tällä hetkellä kova vauvakuume ja yritämme lasta, joten uskon että uneni voi liittyä siihen..
- juha822222
Karhu kuvastaa miehisyyttä mulle enemmän. näen aika-ajoin karhu-unia.
Karhu on lempeä hahmo.
jos se yrittää hyökätä kimppuusi niin ei hyvä enne.
ehkä sen voi ajatella niin että olet itse lempeä ihminen ja karhu voikin kuvastaa sinua ihmisenä hyvin, sitten kun suutut niin olet hyökkäävä, tosi vihainen mutta kun on kyse karhusta joka on kuitenkin enemmän lempeä, kiltti eläin niin se ei ole huono uni välttämättä.
se saattaa vaan kuvastaa loppujen lopuksi sinua itseään, omaa luonteenpiirrettäsi.
eräs Wespa youtubessa kertoi mulle että hän on lukenut paljon unikirjoja ja tullut siihen johtopäätökseen että monesti se henkilö tai eläin joka on unessa ja hyökkää sun kimppuusi kuvastaakin sinua ihmisenä.
että sulla on vihantunteita ihmisiä kohtaan ja ne tuleekin kuvainnollisesti unissa.
jos onnistut voittamaan sen vihaisen henkilön unessasi se voisi tarkoittaa jopa että voitat itsesi pahemman puolen eli vihantunteesi..
mulle tulee näitä unia, yleensä pystyn puolustamaan itseäni hyvin unissani, mut se voikin kuvastaa myös niin että voitan oman itseni huonon puolen luonteessani unessa esim tappamalla vihamielisen ihmisen. (:
näin Wespa tulkitsee uniaan. - Tulkintaa.
Hei,
Karhun unessa nähdään myös symboloivan unennäkijän suunnattoman suuria ("vahva kuin karhu") henkisiä voimavaroja.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83393395Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2192959Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy612460Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1771530Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har181359Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään581336Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j14965- 61962
- 90907
- 20844