Yritysten tehtävä ei ole työllistää

Anonyymi-ap

Otsikon mukaisesti näin antaa ymmärtää artikkeli Taloustaidon sivulla ks. https://www.taloustaito.fi/blogit/liisa-hanen/yritysten-tehtava-ei-ole-luoda-tyopaikkoja/#2a4fee5e

Olen samaa mieltä hyvin pitkälti. Yritysten ainoa lain mukainen tehtävä on tuottaa voittoa osakkeenomistajille. Olettaen ettei tahallaan tehdä nollatulosta tai suorastaan tappiota kyse on markkinatalouden perusteista jossa joka iikka voi näitä osakkeita ostaa. Muitakin talousjärjestelmiä on olemassa mutta ei Suomessa, ja joutuu siten valitsemaan. Suomessa tosin kompuroidaan yhtä aikaa sosialismin ja kapitalismin vallitessa ja voi arvata ettei kumpikaan voi siinä köydenvedossa kukoistaa. Sen lisäksi joku täällä vollottaa ettei hallitus ole luonut niitä lupaamiaan työpaikkoja juuri sinulle. Semmoisia lupauksia ei voi paitsi hallitus antaa eikä uskoa. Kyllä pääoma ne työpaikat luo eli riskiä ottava sijoittaja tai ryhmä. Itse voi luoda työpaikan itselleen ilman hallituksia (mitään hallituksia) eikä odottaa valmiita pöytiä kun ei kumminkaan kelpaa. Sitten tehdään itse ratkaisuja jotka kelpaa. Jokainen päivä on liian arvokas heittää hukkaan sohvalla ja odottaa ihmeitä. Joka iikalta löytyy joku kyky tai taito jonka voi myydä ja jollei löydy on aika hukassa ellei semmoista huvita edes hankkia vaan ennemmin rämmitään kurjuudessa. Tässä huomaa kuinka vähän millään hallituksilla on tässä mitään osaa tai arpaa. Mieti kohdallasi onko todella kaikki voitava tehty, useimmiten ei ole. Poislukien sairaat, vammaiset ja eläkeläiset on tässä maassa kai terveitäkin ja sairaudet pitää hoitaa. Elämänhallinta kuntoon ja elintaso reilaan! Eikä se ole yritysten ensisijainen tehtävä vaan just sen joka peilistä näkyy.

1

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yrityksen tehtävä on tuottaa yhteiskuntaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      291
      6357
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2009
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1780
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1241
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      14
      1225
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      167
      1141
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1116
    8. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1001
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      50
      991
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      962
    Aihe