Uskotko kohtaloon ?

Anonyymi-ap

Oletko sinä valinnut kohtalosi vai onko kohtalo valinnut sinut ?

35

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä, muistaakseni.
      Mkr.

• Anonyymi

Minusta tuntuu, että sattuma on valinnut minulle kohtalon.

• Anonyymi

Itse olen valinnu kohtaloni,
      luojan ohjaamana ,
      kiitos kuuluu luojalle.

• Anonyymi

Korneinta mitä tiedän on homofobisten väite että ihminen valitsee homoseksuaalisuuden.
        Koskaan eivät kerro missä elämänvaiheessa valinta suoritetaan.
        Pitäisiköhän siitäkin kiittää luojaa,?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korneinta mitä tiedän on homofobisten väite että ihminen valitsee homoseksuaalisuuden.
        Koskaan eivät kerro missä elämänvaiheessa valinta suoritetaan.
        Pitäisiköhän siitäkin kiittää luojaa,?

Jos he ovat onnellisia ja tyytyväisiä omasta valinnastaan, niiin Luojahan se on juurikin, jota heidän tulee kiittää. Mitä muuta sulta on jäänyt väliin?

• Anonyymi

En usko kohtaloon.

• Anonyymi

En minäkään oikein usko, joskin joitain asioista jota on sattunut ovat olleet jotenkin tiedossa etukäteen. Yrittelet aina hakea loogista selitystä asioille. Aina en löydä
        Mutta uskoisin kuitenkin että kaikki on sattumaa jotenkin . Ei ihmisen aivot kykene vaan kaikkia ymmärtämään.

• Anonyymi

En valinnut vanhempiani enkä lapsuuteni olosuhteita.
      Tolkuton määrä rasvasoluja. Avoin väheksyntä, halveksinta ja osoitus riittämättömyydestä. Heti vapaaehtoisen intin jälkeen pois siitä myrkkypesästä.
      Olin varautunut lähtemään Kandaan tai Australiaan mutta Ruotsiin meno oli halvinta ja yksinkertaisinta.
      Sen jälkeisten vuosien tapahtumat ovat omaa tuotantoa.

• Anonyymi

Onko ihmisen kohtalo ennalta määrätty ?
      Jos on pitäisi saada valita haluaako syntyä.

• Anonyymi

Tunnen erään naisen joka uskoo henkiolentoihin kiven kovaa ja sanoo että kaikki mitä tapahtuu ihmiselle on kartoitettu edeltä käsin .
        Jotenkin. Tulee vastenmielinen olo kun kuuntelee niitä juttuja .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunnen erään naisen joka uskoo henkiolentoihin kiven kovaa ja sanoo että kaikki mitä tapahtuu ihmiselle on kartoitettu edeltä käsin .
        Jotenkin. Tulee vastenmielinen olo kun kuuntelee niitä juttuja .

Hämmentävä asia tuo ihmisen kohtalo.
        Jos ei sellaista ole miten näkijä voi osata ennustaa tai paremminkin kertoa oikein ?
        Minulle on näkijä kertonut mitä minulle tulee tapahtumaan.
        Ne ovat verran erikoisia asioita, ettei niitä kukaan pystyisi arvaamaan
        tai keksimään, mutta niin on käynyt kuin näkijä kertoi.
        Onneksi en uskonut etukäteen niihin asioihin.
        On ollut niin vaikeita asioita elämässä,
        että jos olisin uskonut en ehkä olisi halunnut tai jaksanut elää,
        mutta tulipahan käytyä läpi ne asiat, joista en toivu koskaan,
        mutta olisi myös hyvät asiat jäänyt kokematta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei sellaista ole miten näkijä voi osata ennustaa tai paremminkin kertoa oikein ?

Näkijät sanovat usein kaikille melkein samoja asioita . Minä olin 13 vuotiaana linja autossa matkalla kun siellä istui romaani nainen. Ja halusi povata, en halunnut povattavaksi ja sanoin se hänelle myös. Hän vaan tokaisi että tulet itkemään elämäsi aikana paljon , siis ihan normaali asia, ihmiset itkee ja nauraa elämänsä aikana kaikki. Jokaisella tapahtuu asioita mitkä ovat epämiellyttäviä. Jokainen erehtyy myös aina joskus. Joten se ennustus sopii kaikille ihmisille . On ollut elämässä niin itkua kun nauruakin
        Kauan sitten kun tyttäreni ja hönen miehensä asuivat eka asunnossaan niin miehen äiti kertoi minulle että näkijä oli nähnyt että saavat isomman asunnon. Maksoi hyväisesti siitä tiedosta jonka minä olisin voinut povata ihan ilmaiseksi, koska pariskunta odotti lasta ja hakivat isompaa asuntoa .
        Niin että se uskoo joka haluaa nöihin näkijöihin , minä en

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on kaksikin tuttavaa, joille ennustaja ennusti kuolinvuoden. Se hallitsi näiden elämää siihen asti, kun päivämäärä meni ohi, eikä mitään tapahtunut. Olivathan he itsekin tajunneet, ettei ennustukseen pidä uskoa, mutta kaihersi se kuitenkin takaraivossa vuosia.
        Järjetöntä pahansuopaisuutta 'ennustajalta'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on kaksikin tuttavaa, joille ennustaja ennusti kuolinvuoden. Se hallitsi näiden elämää siihen asti, kun päivämäärä meni ohi, eikä mitään tapahtunut. Olivathan he itsekin tajunneet, ettei ennustukseen pidä uskoa, mutta kaihersi se kuitenkin takaraivossa vuosia.
        Järjetöntä pahansuopaisuutta 'ennustajalta'.

Ihmiset soittelee ennustajalle asioista ja uskovat kivenkovaan heidän juttuihinsa, ja sitten jos joku asia menee kuten he sanovat niin on usko ennustajiin lujassa. Kukaan ei ajatelleet että jokainen ihminen kokee elämässään niin hyviä kun huonojakin päiviä usein samantyyppisistä asioista joten se on vaan elämää.
        Kyllä nyky ihmisen tulisi jo tietää tälläiset asiat .

• Anonyymi

minäkään oikein usko, joskin joitain asioista jota on sattunut ovat olleet jotenkin tiedossa etukäteen

Oppilaista näkee kenestä tulee luuseri. Tietyistä ajatyelutavoista eli muutamasta lauseesta näkee kuka on köyhä ...

Silti luuserikoululainen voidaan valita kaupunginjohtajaksi ja köyhä päästä hyviin naimisiin ja rahaan

• Anonyymi

Ihmisellä on kyky muuttua. Monesta kouluajan "luuserista" on tullut menestyvä
        kansalainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisellä on kyky muuttua. Monesta kouluajan "luuserista" on tullut menestyvä
        kansalainen.

Ihan totta minäkin tunnen erään joka oli kauhukakara lapsena , tänään menestyvä yrittäjä ja monella työläisellä hänen firmassaan paikka .
        Joten meitä on moneksi

• Anonyymi

En.

Jokainen oman onnensa seppä. Paitsi, sattumilla pirun iso vaikutus ihmisen eloon.

En todellakaan tarkoita sattuman tarkoittavan samaa, kuin kohtalo. Sattuma ei ole mikään ennustettu ulkopuolelta ohjattu tapahtuma. Sattuma on suunnilleen sama asia, kuin tuuri.olemassa tuuria kahta sorttia, hyvää ja huonoa. Kuin kolikon heittämistä miten käy. Paitsi sattuma on täysin ennakoimaton tapahtuma, se vaan jostain syystä sattuu tapahtumaan

Sattumat on tärkeitä elämässä, voivat muuttaa koko ihmisen loppuelämän. J a huonolla tuurilla voi jäädä auton alle ja kuolla. Sattumat juu tärkeitä vaikuttajia.

Kohtalo on jotain taikauskoista huuhaata.

=DW=

• Anonyymi

En usko sattumiin, niitä ei ole. Kaikki on ennalta suunniteltu. Johdateltu toimimaan niin että määrätyt asiat tapahtuvat, ilot, surut, menetykset, pettymykset, saavutukset. Huomaan sen siitä että onpa tapahtunut hyvää tai pahaa, jälkeenpäin tajuan, että juuri näin kuului solua ja sujua.
      En tiedä mikä on kohtalo, ei ole minun kohdalla sellaista käsitettä ilmaantunut.

• Anonyymi

Siis kuka on suunnitellut jonkun ihmisen elämän jo ennalta ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan suunnitelmaan uskon minä. Joka ei usko Jumalaan, ei voi pitää sitä totena ja he uskovat sattumaan. Antaa asian olla niin. Minä en lakkaa uskomasta johdatukseen ja se joka ei usko siihen, jatkaa omaa näkökantaansa. Kaikki hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajatellaan, että jonain päivänä autoilija herää, syö aamupalan, pitää kiirettä, ettei myöhästy. Ja naapuri tekee saman, heittää takin niskaansa ja ryntää suoraan auton eteen. Oliko tämä ennalta määrätty onnettomuus?
        Kohtalon kirjaan kirjoitettu?
        Miksi tällainen ilkeä tulevaisuus kaavailtu kahdelle viattomalle ihmiselle?
        Kuka sen päätti?
        Mkr.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajatellaan, että jonain päivänä autoilija herää, syö aamupalan, pitää kiirettä, ettei myöhästy. Ja naapuri tekee saman, heittää takin niskaansa ja ryntää suoraan auton eteen. Oliko tämä ennalta määrätty onnettomuus?
        Kohtalon kirjaan kirjoitettu?
        Miksi tällainen ilkeä tulevaisuus kaavailtu kahdelle viattomalle ihmiselle?
        Kuka sen päätti?
        Mkr.

Meitä on neuvottu katsomaan molempiin suuntiin kun ylitämme tien ja sen sanoo jo itsesuojeluvaisto. Itse valitsi kohtalonsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meitä on neuvottu katsomaan molempiin suuntiin kun ylitämme tien ja sen sanoo jo itsesuojeluvaisto. Itse valitsi kohtalonsa.

En voisi kuvitella jonkun korkeimman voiman suunnittelevan miljardien ihmisten elämää sattumuksia myöten. Miksi sen haluaisi tehdä? Jos niin olisi, miksi ihminen yrittäisi, opiskelisi, tekisi työtä ja rukoilisi apua ja suojelusta. Onnettomuuden sattuessa odottaisi vain tumput suorana kohtalonsa täyttymistä.
        Mkr.

• Anonyymi

Melkein kaikki elämässä on sattumaa mitä eteemme tulee.
      Me sitten vaihtoehdoista valitsemme jonkun.

• Anonyymi

On sattumaa missä me synnymme ja missä me kuolemme ja kaikki sillä
        välilläkin on enemmän tai vähemmän sattumaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eräät vaan haluavat pitää kiinni jostain mistä eivät edes tiedä mitä se on .
        Naurettavaa nykyaikana ,,soitellaan ennustajalle asioista , eikä pienintäkään ajatusta miten se jumala muka johtaa , ne in ihmisen aivoista lähtevä se usko yliluonnollisiin asioihin . Jotain silloin puuttuu elämästä kun leikitään asioiden kanssa joista ei ole olemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikuistumisestani lähtien olen pystynyt tekemään valintoja eri vaihtoehtojen välillä.
        Joskus huonoista sillä hetkellä vähiten huonolta tuntuvaan ja vastaavasti hyvistä tietenkin se silloin parhaalta vaikuttanut.
        Tietenkin on ollut asoita joissa minulla ei ole ollut vaihtoehtoja mutta kyse ei ole ollut kohtalosta vaan yhteiskunnan asettamista rajoista.
        Hölmöilynikin ovat olleet omaa tuotantoa enkä voi vetäytyä kohtaloselityksen taakse.
        Mies tekee ja mies vastaa teoistaan. Tekemättömyyskin on teko eikä kohtalo!
        Avuottomuuden huippu. "Eihän sitä meikäläinen voi"! KOHTALO olla avuton ilman terveydellistä syytä!

• Anonyymi

Fatalismi johtaa helposti "kellumiseen" ja heittäytymiseen sosiaalitukien varaan ajatuksella, että "pakkohan niiden on"!
      Ollessani lapsi asettivat vanhempani tavoitteita. Etupäässä käyttäytymiseen ja moraliin liittyviä.
      Sittemmin koulumenestys oli heidän kiinnostuksena kohteena.
      Sitten tavoite ajatellen ammatillista koulutusta. Työhön liittyviä tavoitteita.
      Perheellisenä elämän suunnittelua kolmen tason tavoittein.
      Vuosibudjetti ja suunnitelmat.
      3:n vuoden hahmotelmat tavoitteiksi.
      Noin 10:n vuoden kaavailu missä olotilassa haluaisimme silloin olla.
      Ei mitään jäykkiäsuunnitelmia vaan hahmotelmia haluttuun suuntaan.
      Tietenkin varauduimme tinkimisiin mutta ilman tavoitteita olisi ollut hölmön tuntuista elää.
      Mitä pitempi tavoiteasetannan tähtäys, sitä todennäköisemmin se toimii suunnan näyttäjänä eikä toimintaohjeena.
      Kohtalo?
      Geneettisiä rasitteita en laske kohtaloiksi vaan ne ovat johdonmukaisia seuraamuksia. Jotkut yllättäviä kuten vähintään yhden sukupolven yli oireettomana hypännyt luuydinsyöpä. Joku saattaa pitää kohtalona jatkaa elämää väärän siittiön toimesta mutta minusta se on genetiikkaa.

• Anonyymi

"Fatalismi johtaa helposti "kellumiseen" ja heittäytymiseen sosiaalitukien varaan ajatuksella, että "pakkohan niiden on"!"

HEHHEH. Tuskin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Fatalismi johtaa helposti "kellumiseen" ja heittäytymiseen sosiaalitukien varaan ajatuksella, että "pakkohan niiden on"!"

HEHHEH. Tuskin.

Ainakaan kohtaloon uskominen ei kannusta yrittämiseen, tekemiseen, tavoitteiden asetantaan ja ponnisteluun niiden saavuttamiseksi.
        Tuloksena KELAn tyytymätön, kateellinen syöttiläs!
        HEHHEH!!!!!!!!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakaan kohtaloon uskominen ei kannusta yrittämiseen, tekemiseen, tavoitteiden asetantaan ja ponnisteluun niiden saavuttamiseksi.
        Tuloksena KELAn tyytymätön, kateellinen syöttiläs!
        HEHHEH!!!!!!!!!!!

Oletko vähän yksinkertainen ? Ja persu tietenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko vähän yksinkertainen ? Ja persu tietenkin.

Päättelee persu. Lienee hyvin tutun omaista tuo kelluminen!

• Anonyymi

Sillä tavalla voi uskoa kohtaloon, että esim. opetettavista lapsista näkee arvauksena, että tuosta tulee rähjäävä luuseri ja tuo tyttö tekee murrosiässä läskisoosia
      duuanarimiehelleen eikä valmistu lääkäriksi

Sitten on ajattelutapoja. Ne voi testata muutamassa minuutissa esim. jos matkustaa julksissa Stadista junalla ja on aikaa keskustella jonkun kanssa ennen Toijalaa

Vaikka hän ei kertoisi yksityiskohtoa puhetyylistä kuulee onko hän varakas vai köyhä ja voiko hän muuttaa muotoaan

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18720675/kuinka-kyllastyneita-olette#comment-132501682

• Anonyymi

jatkan. Joku tuolla kirjoittaa että on sattumaa missä ja miten ...
        tottakai on

et voi seurata keskistä koska hän on perijä

voit seurata lähiöpoika sarasvuota = self-made man
        tai
        sebu tynkkystä, pienistä oloista Euroopan johtajaksi
        jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6394
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3302
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2636
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2238
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      356
      1806
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1781
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1540
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1432
    9. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1423
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1398
    Aihe