Voiko pankissa maksaa käteisellä? Siis 8000e laina pois... ?? OP pankki
Laina pois käteisellä
23
304
Vastaukset
- Anonyymi
Lähtökohtaisesti pankki tekee kaikkensa estääkseen asiakasta maksamaan lainansa pois, koska laina on pankille tuottava bisnes. Suosittelen tässä tilanteessa ensin tallettamaan tuon summan, ja vasta sitten maksamaan lainan pois vaikka verkkopankissa, jos lainasi ehdot se nsallivat. Toki talletusvaiheessa voi tulla kysymyksiä, mutta laadit vaikka kaverin kanssa kauppakirjan jostain rekisteröimättömästä laitteesta, jonka olet muka myynyt hänelle käteisellä. Tärkeää tietysti tässä on, ettei kaveri ole saman pankin asiakas..
- Anonyymi
minulla on ulosotossa velkaa niin en voi siirtää rahaa tilille..
- Anonyymi
Ja jos kaverilla on jotain taloussotkuja, niin samalla sotket itsesi niihin.
- Anonyymi
Haulikko mukaan,niin rupee fyffe kelpaamaan pankille.
- Anonyymi
Eli käytännössä ei voi selittää sinulla olevan rahan alkuperää ja näin ollen et voi käyttää sitä pankin konttorissa.
- Anonyymi
Se ei pakille kuulu vittuakaan.
- Anonyymi
eli minä lainan kaverilta 8000e mutta kun mulla on ulosotossa velkaa niin en voi siirtää rahaa tilille.. eli kaveri lainaa 8000e käteisenä ja minä menen pankkiin rahan ja sopimuksen kanssa. Niin sitten se ei ole lahjaa eikä rahanpesua.. ??
Soitan huomenna ja kysyn pankilta 😬 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei pakille kuulu vittuakaan.
Kyllä se kuuluu ja tätä ne kysyvät, kun tuollaisen summan kannat pankkiin.
- Anonyymi
Tietenkin voi. Sehän se oikeeta rahaa on. Täytyy voida.
- Anonyymi
Kuului tai ei niin rahanpesuselvitys siitä pitää kuitenkin tehdä. Muuten se ryppysiä 5kymppisiä ja valkoista jauhoa sisältävä valintatalon muovikassi jää pankin pöydälle tai poliisille.
- Anonyymi
Jos se on laina kaverilta?
ja takaisinmaksusopimus tehty.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja takaisinmaksusopimus tehty..Jos se laina on kaverilta niin antaa sen valintatalon kassin täynnä rahaa sille kaverille ja velka on maksettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos se laina on kaverilta niin antaa sen valintatalon kassin täynnä rahaa sille kaverille ja velka on maksettu.
Ei, eli minä lainan kaverilta 8000e mutta kun mulla on ulosotossa velkaa niin en voi siirtää rahaa tilille.. eli kaveri lainaa 8000e käteisenä ja minä menen pankkiin rahan ja sopimuksen kanssa. Niin sitten se ei ole lahjaa eikä rahanpesu.. ??
Soitan huomenna ja kysyn pankilta 😬 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, eli minä lainan kaverilta 8000e mutta kun mulla on ulosotossa velkaa niin en voi siirtää rahaa tilille.. eli kaveri lainaa 8000e käteisenä ja minä menen pankkiin rahan ja sopimuksen kanssa. Niin sitten se ei ole lahjaa eikä rahanpesu.. ??
Soitan huomenna ja kysyn pankilta 😬Toki se on velallisen törkeä epärehellisyys.
- Anonyymi
Jos katsot esim s-pankin sivuilta, niin konttorissa onnistuu mainittuina ajankohtina alle 10 000€ talletus rahanpesuselvityksellä ja yli 10 000€ talletus selvityksellä ja ajanvarauksella. Käteinen on nykyään rikollisten maksuväline eikä kätevä niillekään. Talletusmaatilla voi tallettaa alle tonnin kuussa, muuten rahat jää jumiin.
Varaa aika pankkiin ja tee talletus+ tilisiirto tai talletus suoraan oikean henkilön tilille. Ulosottomies ei kuitenkaan ole reaaliaikainen.
Ainoa ongelmasi on, että et helposti löydä nykyään EU alueelta palvelua joka ei kysele mistä rahasi on. - Anonyymi
Siis käteisellä. Jos menee pankkiin ja lyö tiskiin vaikka 1000€, niin siitä joutuu tekemään selvityksen rahanpesulain mukaan. Mutta jos sinulla on tilillä rahaa ja haluat maksaa velkasi, niin sinun ei tarvitse nousta edes sohvalta jotta saat sen lainan maksettua. Laitat vain viestin pankin viestipalvelussa ja kerrrot asian. Pankki antaa sitten ohjeen miten asia etenee... Mutta huomattavan noston ja tilipanon kohdalla joutuu tekemään selvityksen rahan lähteestä tai käyttötarkoituksesta. Eikä se ole mitään vittuilua pankin puolelta vaan tulos epärehellisten ihmisten toiminnasta.
Mua ihmetyttää kun asiat itse hoitava ihminen selittää ettei pankille kuulu mihin rahat menee. Lompakko on pullollaan 20€ seteleitä..... itse olen käynyt automaatilla viimeksi joskus 2010-luvulla.- Anonyymi
ja takaisinmaksusopimus tehty..siis käteislaina
Minulla on ulosotossa velkaa niin en voi siirtää rahaa tilille... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on ulosotossa velkaa niin en voi siirtää rahaa tilille...Anonyymi
2024-12-07 22:34:55
Ei se muutu yhtään vaikka ”kaveri” lainaa. Voithan tietenkin mennä ”kaverin” kanssa pankkiin ja pankki haastattelee ja tekee taustatutkimuksen.
Itsellä on se juttu, että tulot on tukia. Reilu 10v sitten tein oman harjoituksen. Säästin pienissä erissä pienestä vuoden aikana vajaat 2000€. Menin pankkiin ja kysyin mitä tekisin. Sain parin päivän päähän ajan lähitapaamiseen. Pankkineuvoja oli käynyt läpi tilisiirrot eikä löytänyt mitään hämärää. Ennen koronaa sain pankista puhelun ja minua pyydettiin taas konttoriin. Pankkineuvoja nosti minulle hattua miten olen toiminut tavalla johon harva paremmassa asemassa olevakaan ei pysty.
Pankithan on määrätty seuraamaan asiakkaitten tilejä. Pankissa on asiakasryhmää ja jos asiakkaan tilillä tapahtuu segmentissä poikkeavaa toimintaa on pankin tarvittaessa pyydettävä selvitys asioista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi
Ei se muutu yhtään vaikka ”kaveri” lainaa. Voithan tietenkin mennä ”kaverin” kanssa pankkiin ja pankki haastattelee ja tekee taustatutkimuksen.
Itsellä on se juttu, että tulot on tukia. Reilu 10v sitten tein oman harjoituksen. Säästin pienissä erissä pienestä vuoden aikana vajaat 2000€. Menin pankkiin ja kysyin mitä tekisin. Sain parin päivän päähän ajan lähitapaamiseen. Pankkineuvoja oli käynyt läpi tilisiirrot eikä löytänyt mitään hämärää. Ennen koronaa sain pankista puhelun ja minua pyydettiin taas konttoriin. Pankkineuvoja nosti minulle hattua miten olen toiminut tavalla johon harva paremmassa asemassa olevakaan ei pysty.
Pankithan on määrätty seuraamaan asiakkaitten tilejä. Pankissa on asiakasryhmää ja jos asiakkaan tilillä tapahtuu segmentissä poikkeavaa toimintaa on pankin tarvittaessa pyydettävä selvitys asioista.No jos se kaveri voi todistaa että rahat tulee hänen tililtä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos se kaveri voi todistaa että rahat tulee hänen tililtä?
Anonyymi
2024-12-08 20:13:37
kommentoi!
Jos "kaveri" tulee pankkiin mukaan ja antaa todisteen ja pankki selvittää asian, niin eihän siinä sitten mitään. Mutta jos "kaveri" lyö kahdeksan kiloa seteleitä käteen ja itse menet sitten niiden kanssa pankkiin satuilemaan, niin asia on vaikeampi.
Kun "kaveri" tulee varatulla ajalla mukaan ja todistaa henkilöllisyyden niin kyllä pankki sen tilisiirron tunnistaa omia reittejään. Mutta missään tapauksessa S-marketin muovikassissa tuodut siistit setelit ei mene läpi.
Mutta ihmettelisin kyllä miksi "kaveri" maksaisi toisen velkoja? Ihanko vilpittömästi ja pyyteettä? Jos mulla olisi "kaveri" joka on selvittämättömissä veloissa eikä velkoihin liity mitään inhimillisyytä, niin antaisin kaverin tukehtua paskaansa. Tässä on vastaavaa ajatusta joutunut pyörittämään päässä ja ei ollut mahdollisuutta auttaa. Olisin kyllä jälkiviisaudella tiennyt mitä olisin tehnyt jos olisi ollut rahaa ja tietoa asiasta,.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on ulosotossa velkaa niin en voi siirtää rahaa tilille...Anonyymi
kommentoi!
8000€ lainaa "kaverilta" Joo... 8000€ laina vaatisi minun taloudessa yli 500 000€ käteisvarat. Takauksen oikeuslauseessa mainitaan, että takaaja vastaa koko lainan erääntyneestä pääomasta ja korosta kuin omasta lainastaan. Lisäksi, jos lainassa on useampi takaaja, niin koko pääoma voidaan maksattaa yhdellä takaajalla. Osa takaajista voi siis periaatteessa olla tuulenhuuhtomilla takapuolilla. No, ei pankki ota ketä tahansa takamaan.
Ihan karkeasti jos annat tai saat 8000€ lahjana, niin maksat siitä veroa ainakin 3000€ ja käteen jää n. 5000€. Jos haluat antaa 8000€ nettolahjan, niin anna 11000€ jotta se 8000€ jää saajalle.
Ja kun yhdelle annat, niin anna toiselle ja kolmannelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi
kommentoi!
8000€ lainaa "kaverilta" Joo... 8000€ laina vaatisi minun taloudessa yli 500 000€ käteisvarat. Takauksen oikeuslauseessa mainitaan, että takaaja vastaa koko lainan erääntyneestä pääomasta ja korosta kuin omasta lainastaan. Lisäksi, jos lainassa on useampi takaaja, niin koko pääoma voidaan maksattaa yhdellä takaajalla. Osa takaajista voi siis periaatteessa olla tuulenhuuhtomilla takapuolilla. No, ei pankki ota ketä tahansa takamaan.
Ihan karkeasti jos annat tai saat 8000€ lahjana, niin maksat siitä veroa ainakin 3000€ ja käteen jää n. 5000€. Jos haluat antaa 8000€ nettolahjan, niin anna 11000€ jotta se 8000€ jää saajalle.
Ja kun yhdelle annat, niin anna toiselle ja kolmannelle.Se voi vaatia sulta mitä vaan, mutta oikeasti se vaatii 8000€ rahaa tai puhtaat luottotiedot, että voi ex-kaverin puolesta ottaa sen velan.
- Anonyymi
On se aika huvittavaa, että pankki tenttaa tuollaisia pikkusummia jos ne ovat käteisenä, luulisi, että siihen kelpaa vastaukseksi vaikka kirpputorimyynnit ja vanhan autonrotiskon myynti.
Mutta vielä ihmeellisempää on että itseltä pankki tivasi rahojen alkuperää, kun maksoin asuntovelan 45 000€ hännän pois, siis suoraan pankkitililtä. Ja pankki ei ikäänkuin jotenkin ymmärtänyt, että tilillä oli rahaa joka oli juuri pari päivää aiemmin lunastettu pankin omista sijoitusrahastoista. No muutaman häh? älähdyksen jälkeen hekin ymmärsivät kysyvänsä hölmöjä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2303955- 1242144
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi2131768Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641764- 1741588
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1861486- 531334
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751271- 591238
- 1191151