kun avoimia työpaikkoja ei edes ole kaikille ? Avoimien työpaikkojen määrä on
romahtanut ja työttömiä tulee yritysten konkurssien myötä yhä lisää.
Vaikka työtön kuinka haluaisi työpaikan, harva sen saa. Työttömiä työnhakijoita oli elokuun lopussa 249800 ja avoimia työpaikkoja 54812.
(niistä osa on silppu- ja pätkätyötä)
https://yle.fi/a/74-20051974
Minkä lakipykälän perusteella ihmistä voidaan rangaista työttömyydestä,
40
253
Vastaukset
- Anonyymi
Miten työtöntä muka "rangaistaan"? 😂
Eipä kyennyt Lyyli vastaamaan, ei vaikka katselin kaikki tähän mennessä annetut kommentit. Työttömyys johtuu pitkälti nykyisestä työsopimuskulttuurista, siinä kun ei palkan määrään puututa missään vaiheessa vaikka talouden intensiteetti laskisi ja irtisanomiset on jätetty ainoaksi keinoksi saada yritykset jäämään henkiin. Tulospalkkaus olisi parempi keino ja vähentäisi oleellisesti työttömyyttä.
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Eipä kyennyt Lyyli vastaamaan, ei vaikka katselin kaikki tähän mennessä annetut kommentit. Työttömyys johtuu pitkälti nykyisestä työsopimuskulttuurista, siinä kun ei palkan määrään puututa missään vaiheessa vaikka talouden intensiteetti laskisi ja irtisanomiset on jätetty ainoaksi keinoksi saada yritykset jäämään henkiin. Tulospalkkaus olisi parempi keino ja vähentäisi oleellisesti työttömyyttä.
Kokeilisit tekoälyä. Kun huomaisit, että se hoitaa sinunkin louskutuksesi paremmin ja nopeammin,
voisit päätellä,
mitä automaatio ja tietoteknologia laajemminkin tekee ihmistyön tarpeelle ja arvolle :) Anonyymi kirjoitti:
Kokeilisit tekoälyä. Kun huomaisit, että se hoitaa sinunkin louskutuksesi paremmin ja nopeammin,
voisit päätellä,
mitä automaatio ja tietoteknologia laajemminkin tekee ihmistyön tarpeelle ja arvolle :)Minulla on omaakin älyä vastoin kuin sinulla. Esität asioita mutta et kykene niitä koskaan perustelemaan.
Edellisessähän minäkin esitin perustellusti miten työttömyys sadan parempaan hanttiin: "Työttömyys johtuu pitkälti nykyisestä työsopimuskulttuurista, siinä kun ei palkan määrään puututa missään vaiheessa vaikka talouden intensiteetti laskisi ja irtisanomiset on jätetty ainoaksi keinoksi saada yritykset jäämään henkiin. Tulospalkkaus olisi parempi keino ja vähentäisi oleellisesti työttömyyttä."!
Kun nyt edes tuon tajuat niin sinulla on paranemisen mahdollisuus!Anonyymi kirjoitti:
voisit päätellä,
mitä automaatio ja tietoteknologia laajemminkin tekee ihmistyön tarpeelle ja arvolle :)Minulla on omaakin älyä vastoin kuin sinulla. Esität asioita mutta et kykene niitä koskaan perustelemaan.
Edellisessähän minäkin esitin perustellusti miten työttömyys sadan parempaan hanttiin: "Työttömyys johtuu pitkälti nykyisestä työsopimuskulttuurista, siinä kun ei palkan määrään puututa missään vaiheessa vaikka talouden intensiteetti laskisi ja irtisanomiset on jätetty ainoaksi keinoksi saada yritykset jäämään henkiin. Tulospalkkaus olisi parempi keino ja vähentäisi oleellisesti työttömyyttä."!
Kun nyt edes tuon tajuat niin sinulla on paranemisen mahdollisuus!- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Minulla on omaakin älyä vastoin kuin sinulla. Esität asioita mutta et kykene niitä koskaan perustelemaan.
Kun nyt edes tuon tajuat niin sinulla on paranemisen mahdollisuus!"Minulla on omaakin älyä"
Miksi piilottelet sitten sitä? Anonyymi kirjoitti:
"Minulla on omaakin älyä"
Miksi piilottelet sitten sitä?En piilottele muitta saatan olla sen verran älykkäämpi kuin sinä, sekä itse ajatteleva, jotta sinun on vaikeaa ymmärtää, koska selvästi seuraan jonkun väärän johtajan jälkiä itse ajattelematta!
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
"ei vaikka katselin kaikki tähän mennessä annetut kommentit"
Mistä katsoit? - Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
En piilottele muitta saatan olla sen verran älykkäämpi kuin sinä, sekä itse ajatteleva, jotta sinun on vaikeaa ymmärtää, koska selvästi seuraan jonkun väärän johtajan jälkiä itse ajattelematta!
"En piilottele muitta saatan olla sen verran älykkäämpi kuin sinä"
No et todellakaan. Tiedätkö edes yhtään joka olisi sinua tyhmempi? Anonyymi kirjoitti:
"En piilottele muitta saatan olla sen verran älykkäämpi kuin sinä"
No et todellakaan. Tiedätkö edes yhtään joka olisi sinua tyhmempi?Sinut nyt olen oppinut tietämään!
Kerro yksi asia jossa olet minua älykkäämpi ja perustele myös miksi niin oletat!Anonyymi kirjoitti:
"ei vaikka katselin kaikki tähän mennessä annetut kommentit"
Mistä katsoit?Lyylin piti väitteensä perustella ja löytää niille vastinetta vaan ei näkynyt. En minä lähde muiden juttuja perustelemaan, omiani kyllä jos katson aiheelliseksi!
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Röh röh olen kaikkien alojen suuri asiantuntija KRUIK. Lyyyliii, tuopas nyt uudet vaipat koska sotkin nyt käytössä olevat kurapaskalla KVIIIIK !!!
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
En piilottele muitta saatan olla sen verran älykkäämpi kuin sinä, sekä itse ajatteleva, jotta sinun on vaikeaa ymmärtää, koska selvästi seuraan jonkun väärän johtajan jälkiä itse ajattelematta!
Röh röh. Yrittäkää ymmärtää että nyt on taas maaninen vaihe menossa KVIIIK !
Anonyymi kirjoitti:
Röh röh olen kaikkien alojen suuri asiantuntija KRUIK. Lyyyliii, tuopas nyt uudet vaipat koska sotkin nyt käytössä olevat kurapaskalla KVIIIIK !!!
Ei possu kyennyt mitään sanomaan missä olisin väärässä työttömyydenkään suhteen. Jos pyrkii uskottavasti olemaan Röhröh niin pelkkä Kruik ei riitä vaan asiaa pitää löytyä!
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Ei possu kyennyt mitään sanomaan missä olisin väärässä työttömyydenkään suhteen. Jos pyrkii uskottavasti olemaan Röhröh niin pelkkä Kruik ei riitä vaan asiaa pitää löytyä!
No se ainakin saatu lukea että nykyinen työttömyyden kasvu ja avoimien työpaikkojen vähenemien tämän hallituksen toimien syytä.
Anonyymi kirjoitti:
No se ainakin saatu lukea että nykyinen työttömyyden kasvu ja avoimien työpaikkojen vähenemien tämän hallituksen toimien syytä.
Hallitus ei ole tehnyt mitään millä yrityksiä kaadetaan, se on faktaa.
Hyvät tuottavat yritykset toimivat edelleen kuten entinen omanikin jonka volyymit ovat niin kasvaneet jotta piti suuremmat tilat hankkia. Yritys toimii, yritys tuottaa kun omaa hyvän yritysidean ja sellainen me aikoinaan ymmärrettiin ottaa työ ja yrittäjäkaverini kanssa jo kauan sitten!Anonyymi kirjoitti:
Hallitus ei ole tehnyt mitään millä yrityksiä kaadetaan, se on faktaa.
Hyvät tuottavat yritykset toimivat edelleen kuten entinen omanikin jonka volyymit ovat niin kasvaneet jotta piti suuremmat tilat hankkia. Yritys toimii, yritys tuottaa kun omaa hyvän yritysidean ja sellainen me aikoinaan ymmärrettiin ottaa työ ja yrittäjäkaverini kanssa jo kauan sitten!
- Anonyymi
Demokratiaan kuuluu syytteet pyytämättäkin. 1+1=1
- Anonyymi
Työntekijä on laitaoikeistolle "Suomen n**keri"
- Anonyymi
Ei työntekijä, mutta joku ideologinen vasuri-vässykkä kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No laitaoikeisto tunnetaan ja tiedetään.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f0385ee0-0900-410f-8e80-c23c7f2798d4
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010872493.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No laitaoikeisto tunnetaan ja tiedetään.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f0385ee0-0900-410f-8e80-c23c7f2798d4
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010872493.htmlLaitaoikeisto = vasurin lempi olkiukko
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi ressu persu, eikö siellä Hallan hommaforumissa olisi vaihteeksi
jotain muuta kopioitavaa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi ressu persu, eikö siellä Hallan hommaforumissa olisi vaihteeksi
jotain muuta kopioitavaa ?Voipi ollakin, mutta kerrohan puolestasi:
Mistä ihmeestä kaltaisesi vasurivässykkä ammentaa tuota tunkkaista mutta tasalaatuista paskaa kerta toisensa jälkeen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt korkki kiinni köyhä et ole miljonääriNyt korkki kiinni köyhä et ole miljonääriNyt korkki kiinni köyhä et ole miljonääri
Käsitä että olet työlöinen köyhä työlöinen joka päivä käyt ansiotyössä että elät
Äänestä SDP
- Anonyymi
Tyranniaa harjoittavat eivät turvaudu lakiin, vaan päätöksenteko perustuu omiin näkemyksiin ja päätöksenteossa toteutetaan oikeuskäsitteiden sijaan omia mielihaluja.
- Anonyymi
Silloin se on näennäisdemokratiaa eli lobbaamista, ei oikeaa demokratiaa eli yhteisten asioiden hoitamista.
Orpon hallitus lobbaa EK:ta.
- Anonyymi
Matalasta Petteristä pitäisi hakata ilmat pihalle, metrin koivuhalolla ja lopullisesti.
- Anonyymi
Laajan työttömyyden eli työttömien työnhakijoiden ja palveluissa olleiden yhteismäärä oli lokakuun lopussa 395 300.
- Anonyymi
Tällä menolla Satosen tavoite (100 000 uutta työtöntä) etenee etuajassa suunniteltuun nähden.
- Anonyymi
Kokoomuksen vaikutusvaltaisin poliittisesti taustavaikuttajina pysyttelevä osa on aina ollut fasisteja.
Tämä kävi hyvin selville 1930-40-lukujen tapahtumissa.
Sukurakkaus persuihin kukoistaa. - Anonyymi
Hallitus porrasti ansiosidonnaista. Tippuu 80 prosenttiin kahden kuukauden jälkeen.
Sen jälkeen hallitus tekee työttömyyskampanjan, 50 000 työtöntä lisää, porrastetulle ansiosidonnaiselle.
On se melkoinen juttu.- Anonyymi
Juttu on p*ersieistä, todella syvältä. Ihmiset ovat maksaneet työttömyyskassoihin
vuosia.
Sitäpaitsi hallitus vohki 200 miljoonaa työntekijöitten maksamaa
työttömyysvakuutusmaksua heti ensialkuun 2023 kesällä.
700 miljoonaa oli jäänyt käyttämättä, koska Marinin hallituksen aikana
työllisyys oli ennätysmäisen korkealla.
Orpon hallitus vohki sitä rahaa 200 miljoonaa perustellen, että se on hallituksen
ansiota. Kyllä, mutta EI HÄNEN HALLITUKSENSA ANSIOTA JA MINNE SE 200 MILJOONAA MENI ?!
- Anonyymi
Hallituksen aiheuttama työttömyys tulee meille kalliiksi. Työttömyys maksaa
Suomelle kymmenisen miljardia euroa vuodessa kaikkine tappioineen.
"Kykypuolueen talousmies" ei ehkä ole tietoinen, vaan teettää lisää
työttömiä ja budjetti alijäämää.- Anonyymi
Hallituksen "ohjelma" on silkkaa hulluutta.
- Anonyymi
Hallituksen tavoite 100000 uutta työtöntä on kohta saavutettu.
Työntekijät laitetaan polvilleen. Työttömiksi. - Anonyymi
Totta kai voidaan rangaista se on omaa syy! Nyt on BDSM ideologia käytännössä, se antaa sadismille vapaat kädet: kiduttaa, ruoskia, hyväksikäyttää, vahvemman etuoikeus. Moraali ja etiikka on vedetty alas tehdään mikä tuottaa voittoa vahvoille ja vahvoja tuetaan: moraalitonta käytäntöä.
- Anonyymi
Orbanisaatio etenee. Hallitus on ottanut tuomioistuimen roolin,
se jakaa rangaistuksia. - Anonyymi
Miten työtöntä muka "rangaistaan"
Alentamalla tukia ja miksi juuri silloin kun työttömyys kasvaa?. Eikö tuo pitäisi tehdä silloin kun on tyyliin täystyöllisyys.
Kokoomuslaiset luulee, että työttömät olisivat muka tahallaan tukien varassa.
Ei ole. Moni työtön on ollut töissä eikä ole omasta tahdostaan ex työpaikastaan lähtenyt,. Minäkin olen ollut ja menen kyllä töihin kunhan sellaisen työpaikan saan. vaikea vaan mennä jos työpaikkaa ei hakemisesta huolimatta saa!- Anonyymi
jännä juttu myös, että näitä tukien laskemista kannattava ei koe, että hän joutuisi koskaan elämänsä aikana työttömäksi. Kyllähän työttömäksi joutui mm. eräs eräs vuoisa töissä käynyt tubettajakin joka joutui myymään teslansa pois ja tuntuu, että on ollut työttömänä jo pitkän aikaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1262688
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau562167Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.241737- 1291538
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641298- 681293
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?711220- 891065
- 90989
- 128931