en voi väittää mulla on asperger koska ei ole tutkittu mutta epäilen että se on mulla

Anonyymi-ap

Esim oon miettiny että lähimmäiseni eli isäni on voinut kärsiä joustamattomuudestani &omapäisyydestäni ihan liikaa kuten esim tänä aamuna taas mun rituaalia&rutiiniani ei saa rikkoa eli kaavaa ei saa rikkoa kun muuten menee pönttö sekaisin mulla paitsi jos on pakko että jos tulee työkeikalle hälytys niin silloin pystyn rikkomaan kaavani eli mun aamutoimiin kuuluu aina ensin kahvihetki ja klassinen musa 2 tuntia että sitä kaavaa ei saa rikkoa ellei ole joku pakollinen juttu kuten työkeikalle hälytys tai jos omainen sairastuisi kuolemanvakavasti niin siinä tapauksessa kaava rikotaan, mutta käytännössä muuten ei . Luin josttain tai ihan telkkarissa kun on se ohojelma joka kertoo neurologisista sairauksista kärsivistä niin se eräs mies sanoi jotain että asseille tyypillistä on joustamattomuus. Lisäksi minä kuormitun aina ihan helkkarin paljon sosiaalisista tilanteista jolloin on pakko mennä lepäämään sänkyyn.

Ei ole kiva asia kun on tällaisia vaikeuksia koska en haluis olla tällainen, mutta en voi sille mitään. Oon miettiny joskus että kärsiiköhän isäni tästä. Kai hän kuitenki ymmärtää koska on niin ymmärtäväinen mut monella muulla olis menny hermot jo ihan alkumetreillä.

4

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

on mulla tunteet ja empatiaa että mä kärsin siitä että oon tällainen. Toisaalta ei mun tarvis syytellä siitä itteeni jos kerta oon sairas.

• Anonyymi

se kun ei voi tietää olla satavarma onko se voimakasluonteisuutta vai aspergeria että onko sitä vain perusluonteeltaan hankala, omapäinen, voimakas ja yksinolija mutta en ole satavarma. Joskus tulee voimakkaita itsesyytöksiä mut pyrkiny vältteleen semmosia koska ei palvele omaa mielenterveyttä.

Oon kyllä sille päälle tullessa voimakasluonteinen tapaus.

• Anonyymi

jostain luin juttua että ihmiset jotka on pääosin yksin tai eivät tapaile ketään, että ovat omissa oloissaan, että heillä ois taipumusta voimakasluonteisuuteen, mutta en ole varma onko se totta kun en tunne tarpeeks hyvin ihmisiä jotka omissa oloissaan. Mun kylällä on joitakin erakkoluonteisia jotka elelee omissa oloissaan. Minä olen yksi sellainen. Asun tosin isäni kanssa etten siis yksin ole. Isäni oikeastaan päinvastoin eli hän haluaa ihmiskontaktia.

• Anonyymi

Ei ole hyvä ajatella, että lähimmäiset liiaksi kärsisivät jostain sairaudesta tai epätyypillisestä piirteestä, poikkeavuudesta.
      Se lisää vaan omaa pahaa oloa, jos syyllistää itseään asiasta, jolle ei itse voi oikein mitään.
      Aloittaja on varmaan hyvä ihminen, ja toki on hyvä, että ajattelee myös isäänsä, mutta kyllä se isä on varmasti ihan rakastava isä aloittajaa kohtaan.
      Se, jos on vähän poikkeava, erilainen, kuin muut, se ei tee ihmisestä yhtään huonompaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4125
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      95
      2253
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      59
      964
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      834
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      37
      833
    6. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      185
      820
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      811
    8. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      772
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      755
    10. 35
      754
    Aihe