Mikä on syy kapinointiin nyky Suomessa. Ymmärrän sen kun oli 70-luvun lopulla Punk-aikakausi ja Suomessa elettiin murroskautta, Nuoriso kapinoi ja täysin syystä. Silloin ei ollut samanlaisia ruhtinaallisia mahdollisuuksia kuin tänä päivänä. Peruskoulu kun loppu niin monella alkoi työelämä ja tileistä piti antaa kotiin rahaa että pärjättiin. Harrastusmahdollisuudet olivat minimaaliset. Nykyään on ylitarjontaa niin joutuu kyllä suurennuslasilla katsomaan jos on jotain kapinoimista. Ennen ei kovemmin valitettu koska hommat piti hoitaa mutta nykyään näyttäs näillä criminaali porukoilla olevan tyylinä että ei minun ole pakko tehdä jos en halua tai jos minä haluan niin minä saan tehdä vaikka se olis rikollista tai muita ihmisiä kohtaan häiriköivää. Minusta nykyajan kapinoijat yrittää matkia Punk-aikaa ja sitä kautta hakea julkisuutta. Täydellisesti epäonnistuen asioittensa esiin tuomisessa. Aikoinaan omakin työura alkoi Kekkosen ns. hätäaputöistä, rahaa sai ja kotiinkin riitti. Syy kapinointiin ei ole jos on aatemaailmaltaan erimieltä. Jotain parempaa pitää keksiä.
Tämän ajan Anarkistit
13
247
Vastaukset
- Anonyymi
Vanhat eivät ymmärrä nuorten kapinointia, näin on aina ollut. Nyt olet sinä, aloittaja, vanha.
- Anonyymi00008
Suomalaiset ei ymmärrä mamujen paapomista esim erilaiset uskovaiset paapovat mamuja helluntalaiset pitää mamuiltoja kielikahviloits eväsretkiä ym ym. Mamuille kaikki on ilmaista mummot omilla rahoillaan suolaista ja makeaa leipovat en mitenkään voi ymmärtää kun mamu aina haistaa missä on ilmaista sinne suunnataan. Ei varmmaan mamut laita kirstuun rahaa joka on seurakunnan tiloissa vaan päinvastoin käsi eksyy ottamaan. Kyllä suomalaiset on pimeitä.
- Anonyymi
"Minusta nykyajan kapinoijat yrittää matkia Punk-aikaa"
Entisenä punkkarina en itse näe nykynuorten touhussa sitä samaa mitä punkkarit haki aikoinaan. Täysin eri ajat ja täysin eri meininki. Vaikea lähteä vertailemaan.Adof.H kirjoitti:
Täydellisesti epäonnistuen on jatko
Korjaan aloitusta, koskee teini-iän ylittäneitä. Anteeksi teinit.
- Anonyymi
Jos ne nykyiset on niitä Koska minä haluan tyyppejä.
- Anonyymi
Anarkistit ovat isoja aikuisvauvoja. Muhahaaaa
- Anonyymi
Jännä että silloin on ollut sitten tällainen mahdollisuus ja VAPAUS kapinoida. Mihin se päättyi? 80-luvun punkkareilla sitä ei kyllä ollut. Turpaan tuli oikealta ja vasemmalta. Vielä 10 vuotta tästä ETEENPÄIN tilanne oli edelleen suunnilleen sama pienimmissä paikoissa. Ei puhettakaan niistä TÖISTÄ jos sössit maineesi hajottamalla paikkoja.
- Anonyymi
Jospa se olikin sellaista kapinointia että paikkojen hajoittaminen ei ollut tärkein vaan asioitten esiin tuominen, tätähän ei tämän hetken anarkistit tajua, mieluummin kaatavat hautakiviä sotkevat maalilla eduskuntataloa.
Alkuperäinen tarkoitushan oli saada tietää mitä vastaan nykyisin kapinoidaan. Nuoret kapinoi aina mutta miksi yli 20v menee tuonne huutamaan ja räkimään sellaista kohden joka on vaan eri mieltä? Se ei minusta ole kapinointia vaan kerjätään verta nenästä ja sen päälle vielä itketään ja syytellään toisia. Olisko tämä nyky kapinointi vaan valtataistelua toisia ihmisiä kohtaan?. Freukkarithan laulaa että "Kaikki tahtoo jonkun itseänsä huonomman".
- Anonyymi00009
syyt ovat pitkälti aivan samoja kun teidän gubbejen nuoruudessa. poliitkot ajattelee vaan itseään, töitä ei ole ja silti nitä pitäis tehdä, väärin työllistymisestä rangaistaan, nykyään jos julkisesti sanot poikkeavan mielipiteen niin sut jätetään ulkopuolelle, boomerien ahdasmielisyys nuorisoa kohtaan jne jne
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1011795- 591170
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4441139- 1701043
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän131822- 58821
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä49766- 84763
- 51718
- 57681