Haulikko raskaan kk:n energialla ja samalla jalustalla? 5 mm haulit 300 m päähän?

Anonyymi-ap

Ehkä ajoneuvoissa ja joissain asemissa kannattaa olla raskas haulikko jota käytetään raskaan konekiväärin jalustalta samalla tavalla. Monia erilaisia ammustyyppejä, kuten kannettavissakin haulikoissa, mutta räjähtävät ammukset toimii paremmin. Paras käyttö on ehkä ampua pusikkoon ½ cm hauleja (teräskuulia) satojen metrien päähän tai lennokkien alas ampuminen.

Raskaan kk:n ammukset tekee isomman sivuvaurion uhan eli siviilitappiot ym.. Jos pilven alareuna on 100 metrissä ja ampuu kuusikosta, ei siinä kantamalla ole muutenkaan niin väliä, kun ampuu pikku lennokkia pilven alta.

Tutkat maksaa paljon enemmän kuin kamerat, ja on sijainnin paljastavia.

Sillä ammuttava räjähtävä ammus voi olla hyvä pienien lennokkien alas ampumisessa: etäisyysmittari syöttää lukeman ammuksen ajastimeen joka räjähtää lennokin vieressä. Sytytin on mikrosiru integroitu piiri, ehkä MEMS.

Raskas / järeä haulikko pilaa tankin optiikan kaukaa.

Myös palavan sytytykseen ja paikkojen merkintään yöllä.

11

309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Et vissiin sitten kranaattikonekivääristä ole koskaan kuullut...

• Anonyymi

hitaampi lähtönopeus ja rihlat piipussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hitaampi lähtönopeus ja rihlat piipussa.

Jos haulikoilla olisi edes jotain virkaa sotilas/sotahommissa niin haulikoita varmasti käytettäisiin.
        Mellakan hillinnät ja muut poliisioperaatiot on eri juttu ja kun uutisfilmejä katselee niin on haulikon käyttö ollut vähenemään päin poliisillakin ja arvattavasti siihen on syynsä.

Kyllä, kranaattikonekiväärissä on yleensä ammuksella pienempi lähtönopeus, ammus painaa enemmän ja osuu niiden rihlojen takia paremmin.

• Anonyymi

Pienempien droonien pysäyttämiseen haulikko voisi olla hyvä, ei tarvitse kepakolla heittää.

• Anonyymi

Jees, kyllä haulikko siihen hommaan keppiä parempi on, haulikolla on helpompi osua ja vaikutus on parhaimmillaan jopa 50 metriä.

• Anonyymi

Erillinen käyttöliittymätön irto-"rynkky" 5,56 mm ammuksella pääaseen putken sivuun akselin suuntaisesti, niin voi valita sen tilanteen mukaan.

Myös kauko-ohjattavana ja autonomisena versiona.

• Anonyymi

5 mm lyijyhauli painaa alle gramman ja teräshauli vielä vähemmän, 300 metrin tehollinen kantama on utopiaa sillä. Haulin lentomatka voi olla sata metriä per halkaisijan mm. Itse sanoisin maksimissaan 120-150 m, johon voi olla jotain vaikutusta.

• Anonyymi

Ja osuakin vielä pitäisi, 5 mm palloja ei kauhean montaa patruunaan sovi, noin 30-50 kpl ?
        Helposti käy niin, että 150 matkalla 1 x 1 metriseen tauluun/kohteeseen osu yhtään haulia ja yksittäisen haulin 150 m teho lienee noin 5 J

Saas nähdä mitä järkevää seuraavaksi.

Jos olisi......
        Vois olla hyvä...
        Kannattaisi ehkä...

• Anonyymi

Mitenkä sen droonin sit parhaiten sais alas ???

• Anonyymi

Entäs jos sais sen sokeutettua jollain ?

• Anonyymi

Ei ainakaan haulikolla, aloita vaikka kokonaan uusi ketju.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      260
      2055
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      16
      1490
    3. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      210
      1297
    4. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1135
    5. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      70
      1015
    6. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      933
    7. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      914
    8. Tunnisteita kaipaajille

Onko jokin juttu mistä sun kaivattu tietää et viesti ois hälle? ☎️📝
      Ikävä
      51
      856
    9. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      840
    10. Mä tuun aina rakastamaan sua J

Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai
      Ikävä
      61
      823
    Aihe