Minulle vilkutellaan valoja tämän tästä. Joka kerta mietin että mikä on, onko pitkät päällä, ei ole kun näyttää olevan lyhyet. Sitten parkkiin johonkin katsomaan että roikkuuko autosta joku osa, lyhyetkään valot ei sojota ylös. Onkohan tuolla ratsia, ei kiinnosta minua eikä sellaista ole koskaan vielä ollut.
Varoittiko hirvistä, ei varoittanut kun ollaan taajamassa 40 alueella.
Autoa ja siellä oleviakaan en tuntenut.
Mystisiä juttuja.
Valojen vilkuttelu
73
409
Vastaukset
- Anonyymi
Valojen vilkuttelu useimmiten tarkoittaa edessä olevaa nopeusvalvontaa. Tämä on suositeltava tapa, käytän itsekin tätä.
- Anonyymi
Saa siinä räpsytellä joka tolpan jälkeen, muuta valvontaa ei juuri enää näe.
- Anonyymi
Ei kukaan sellaisesta enää vilkuttele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa siinä räpsytellä joka tolpan jälkeen, muuta valvontaa ei juuri enää näe.
Eihän sitä nyt peltiheikin takia kenellekään valoja väläytellä. Mutta konstan suorittama puhallutusratsia on jo muita varoittamisen arvoinen asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän sitä nyt peltiheikin takia kenellekään valoja väläytellä. Mutta konstan suorittama puhallutusratsia on jo muita varoittamisen arvoinen asia.
Puhallusratsioista ei kannata varoittaa, on pelkästään hyvä että rattijuoppo jää kiinni. Sen sijaan kamera-autoista ja muusta moraalisesti arveluttavasta toiminnasta kannattaa varoittaa. Olen itsekin vuosien varrella säästynyt muutamalta sakolta kiitos kanssa-autoilijoiden valomerkeille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhallusratsioista ei kannata varoittaa, on pelkästään hyvä että rattijuoppo jää kiinni. Sen sijaan kamera-autoista ja muusta moraalisesti arveluttavasta toiminnasta kannattaa varoittaa. Olen itsekin vuosien varrella säästynyt muutamalta sakolta kiitos kanssa-autoilijoiden valomerkeille.
En koskaan varoita minkäänlaisista ratsioista, enkä poliisin muistakaan liikkeistä. Jos rikkoo lakia, niin henkilön on syytä joutua sellaisesta vastuuseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin vastuullinen ja kassakulkijoistaan välittävä kuljettaja tekee, eli varoittaa kaikesta, myös siitä puhallusratsiasta vastaan tulevaa liikennettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En koskaan varoita minkäänlaisista ratsioista, enkä poliisin muistakaan liikkeistä. Jos rikkoo lakia, niin henkilön on syytä joutua sellaisesta vastuuseen.
Kaltaisiasi minä minä kotipoliisi kusipäitä liikenteessä valitettavasti esiintyy, onneksi ei kuitenkaan kovin usein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaltaisiasi minä minä kotipoliisi kusipäitä liikenteessä valitettavasti esiintyy, onneksi ei kuitenkaan kovin usein.
Miten niin kotipoliisi? En välitä poliiseista, enkä heidän ratsioista, joten en myöskään vilkuttele muille heistä. Kotipoliisi taitaa hoitaa virkaansa kotona ja puskapoliisi sitten pusikossa, vai miten on?
- Anonyymi
Some kertoo nämä reaaliajassa ni ei tarvi vilkutella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin kotipoliisi? En välitä poliiseista, enkä heidän ratsioista, joten en myöskään vilkuttele muille heistä. Kotipoliisi taitaa hoitaa virkaansa kotona ja puskapoliisi sitten pusikossa, vai miten on?
Tuo mainintasi puskapoliisista piti kirjaimellisesti paikkansa ennen tutkien käyttöön tuloa.
Sen sijaan minä minä tyyppinä leikit välinpitämätöntä kun et muka poliisin ratsioista välitä.
No, kaikki tyylillään, vaikka antaahan se hyvän ja miellyttävän kuvan autoilija kaverista, joka osoittaa toisista välittämisestä edes sen verran , että edessä olevasta ratsiasta vastaan tulevaa varoittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Some kertoo nämä reaaliajassa ni ei tarvi vilkutella
Kaikki ei ajaessaan somea seuraa.
Joten sille vilkuttamiselle on vielä paikkansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki ei ajaessaan somea seuraa.
Joten sille vilkuttamiselle on vielä paikkansa.No ne sit vilkuttelee toisilleen. Aika paljon on ”näkymätöntä” valvontaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ne sit vilkuttelee toisilleen. Aika paljon on ”näkymätöntä” valvontaa
Kun ei sen vastaantulijan mielenliikkeistä tiedä, niin eihän se valojen vilkuttaminen mitään maksa ja tokihan siitä sinäkin saatavan tiedon hyödynnät.
Tuo "näkymätön" valvonta näyttäytyy havainnointikykyisille kuskeille vähemmän näkymättömänä. - Anonyymi
Kyseessä on erittäin typerä tapa!
Muisto vuosikymmenten takaa, sikkoinkin se oli erittäin typerä tapa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseinen -pää olet sinä, vaikka sitä et tietysti ymmärrä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä on erittäin typerä tapa!
Muisto vuosikymmenten takaa, sikkoinkin se oli erittäin typerä tapa!Kyseessä on mitä mainioin ja erittäin hyvä tapa, jota se on ollut jo vuosikymmeniä ja on sitä edelleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseinen -pää olet sinä, vaikka sitä et tietysti ymmärrä!
Eihän sitä voi ymmärtää kun mainitun lainen -pää en ole.
Sinua minä minä kotipoliisia voi tulla "arvo nimellä" aivan oikeutetusti kutsua.
- Anonyymi
Myös hirvi eläimistä varotetaan, valoja väläyttämällä.
- Anonyymi
Valojen väläyttäminen on vain hämäävää. Siksi suositellaan hätävilkkujen käyttöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valojen väläyttäminen on vain hämäävää. Siksi suositellaan hätävilkkujen käyttöä.
Tuo hätävilkkujen käyttö yllä mainituissa tilanteissa on väärin ja tarpeetonta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo hätävilkkujen käyttö yllä mainituissa tilanteissa on väärin ja tarpeetonta.
Ei ole väärin. Hätävilkkukytkentää saa käyttää myös liikkuvassa ajoneuvossa varoittamaan muita tienkäyttäjiä välittömästä vaarasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole väärin. Hätävilkkukytkentää saa käyttää myös liikkuvassa ajoneuvossa varoittamaan muita tienkäyttäjiä välittömästä vaarasta.
Hätävilkkujen käyttö mainitussa tilanteessa on vain omiaan lisäämään hämmennystä liikenteessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hätävilkkujen käyttö mainitussa tilanteessa on vain omiaan lisäämään hämmennystä liikenteessä.
Onneksi vain tyhmimmälle promillelle, joten kokonaisuus menee reilusti hyödyn puolelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi vain tyhmimmälle promillelle, joten kokonaisuus menee reilusti hyödyn puolelle.
Juuri se kokonaisuus tuosta tarpeettomasta ja väärästä hätävilkkujen käytöstä turhaan hämmentyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri se kokonaisuus tuosta tarpeettomasta ja väärästä hätävilkkujen käytöstä turhaan hämmentyy.
Niiden tyhmimpien päissä ainoastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos hätävilkut aiheuttaa hämmennystä niin kaasu ylös ja jarrulla vauhtia alas. Mikä on ongelma, ellei joku kiusaksi vilkuttele
- Anonyymi
Hirvieläin on yhdyssana ja hätävilkut on oikea tapa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin sanottu, kuinka tyhmiä suurin osa ihmisistä onkaan?
- Anonyymi
Juuri ne, jotka luulevat suurimmin järjissään olevansa, olivat ennen suljettuina suljetuille osastoille? Nyt ne säästösyistä liikkuvat keskuudessamme vapaina?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos hätävilkut aiheuttaa hämmennystä niin kaasu ylös ja jarrulla vauhtia alas. Mikä on ongelma, ellei joku kiusaksi vilkuttele
Tuo on ammattijankuttajan yksi suosikkiaiheista, joista jankuttaa. Se vaan haluaa saada loppumattomia väittelyitä aikaan. Kertoo kaiken siitä, missä kunnossa sen pää on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niiden tyhmimpien päissä ainoastaan.
Noinhan se pääosin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai sitä nyt turhaan, jokin ymmärtämättömän hätävilkuttelijan takia pidä alkaa muuta liikennettä jarruttelemalla sabotoimaan, kun oikeakin tapa ratsiasta varoittamiseen on olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hirvieläin on yhdyssana ja hätävilkut on oikea tapa!
Hätävilkut ei sovi mainittuun tilanteeseen edes huonosti.
- Anonyymi
Se tunnisti itsensä 😄
- Anonyymi
Ite olet tyhmä ja sulla on pikkuinen pimppeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ite olet tyhmä ja sulla on pikkuinen pimppeli.
Et sitten parempaa aiheeseen liittymätöntä herjaa keksinyt, kuin katsoit oikeaksi alkaa omia ominaisuuksiasi avaamaan.
- Anonyymi
Auton valojen kohdistus saattaa olla pielessä, jos sinulle vilkutellaan hämärässä/pimeällä. Valojen valokeila saattaa osoittaa liian ylös ja häikäistä vastaantulevia. Vilkuttavat, kun luulevat sinulla olevan pitkät päällä.
- Anonyymi
Hidastetöyssyn tai kuopan yliajaminen aiheuttaa myös samankaltaisen efektin kuin valojen väläyttäminen, kun umpiot heilahtaa ja umpiot heilahtaa tärskystä tai muuten katkeaa hehkulanka perinteisissä valoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hidastetöyssyn tai kuopan yliajaminen aiheuttaa myös samankaltaisen efektin kuin valojen väläyttäminen, kun umpiot heilahtaa ja umpiot heilahtaa tärskystä tai muuten katkeaa hehkulanka perinteisissä valoissa.
No, tokihan tuo pitkien valojen väläyttäminen näyttää erilaiselle kuin töyssyn tai kuopan yliajaminen aikaansaama valojen heilahtaminen.
Minä vilkuttelen yleensä lähinnä väärin valoja käyttäville. Auttaa ehkä 1-2 prosenttiin tapauksista.
Varsinkin perä pimeänä ajavia tuntuu olevan enemmän ja enemmän. Sumussa ja sateessa jopa vaarallista. Ei auta vaikka mitä valoja laittaisi itse päälle takana, ei välähdä kuskilla, eikä siten myöskään autossa.- Anonyymi
Mitenhän se valojen väärinkäyttäminen mahtaa liikenteessä esiintyä?
Ne perä pimeänä ajavat pääsääntöisesti liikkuu aivan laillisesti. Joten oikeinhan se on, ettei takana tulevan kotipoliisin valomerkkeihin reagoi millään tavoin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne perä pimeänä ajavat pääsääntöisesti liikkuu aivan laillisesti. Joten oikeinhan se on, ettei takana tulevan kotipoliisin valomerkkeihin reagoi millään tavoin.Tieliikennelain 49 § antaa sinulle vastauksen.
- Anonyymi
Tää on just näitä perässä räpyttäjiä. Omalla kohtaa olen ratkaissut tilanteen jättämällä 1-2-3 turvavälin ja ajelemalla leppoisasti siinä.
On todella hieno erottaa vilkut ja jarruvalot muuten pimeästä perästä vs nämä nykyautot joissa on punaista ledinauhaa perän leveydeltä ja valaistua punaista logoa keskellä.
Omalla kohtaa ainakin perän keskelle syttyvä punainen herättää loputkin aistit.
Ja osan mukavuutta tuo adaptiivinen cruise joka pitää välin oli valot tai ei.
Joten sielläpä koet tarvetta opastaa, se on näköjään sun ongelma josta edellä menevä ei välitä. Anonyymi kirjoitti:
Ne perä pimeänä ajavat pääsääntöisesti liikkuu aivan laillisesti. Joten oikeinhan se on, ettei takana tulevan kotipoliisin valomerkkeihin reagoi millään tavoin.Ei taida sumussa tai sateessa olla laillista. Ilmeisesti jotkut vetävät päiväajovaloilla, joita saa käyttää vain kirkkaalla säällä...
Mutta laillisuus sivuseikka. Jos on vaarallista, niin silloin minä vilkutan.Anonyymi kirjoitti:
Tää on just näitä perässä räpyttäjiä. Omalla kohtaa olen ratkaissut tilanteen jättämällä 1-2-3 turvavälin ja ajelemalla leppoisasti siinä.
On todella hieno erottaa vilkut ja jarruvalot muuten pimeästä perästä vs nämä nykyautot joissa on punaista ledinauhaa perän leveydeltä ja valaistua punaista logoa keskellä.
Joten sielläpä koet tarvetta opastaa, se on näköjään sun ongelma josta edellä menevä ei välitä.Joo, automatiikka auttaa, kun taidot eivät riitä. Sääli ettei voi valita, onko takanatulijoilla automatiikka vai ei.
Onneksi on pitkätkin automaatilla. Palaa sitten koko ajan, kunnes edellä opitaan laittamaan valoja päälle.Anonyymi kirjoitti:
Tieliikennelain 49 § antaa sinulle vastauksen.
Turhaan laitat lakikohtaa, eivät nuo niitä tajua.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Joo, automatiikka auttaa, kun taidot eivät riitä. Sääli ettei voi valita, onko takanatulijoilla automatiikka vai ei.
Onneksi on pitkätkin automaatilla. Palaa sitten koko ajan, kunnes edellä opitaan laittamaan valoja päälle.Persetti.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Ei taida sumussa tai sateessa olla laillista. Ilmeisesti jotkut vetävät päiväajovaloilla, joita saa käyttää vain kirkkaalla säällä...
Mutta laillisuus sivuseikka. Jos on vaarallista, niin silloin minä vilkutan.Se vaarallisuuden arviointi ei taida kuulua sinun tehtäviin, kun taas laillisuudesta kiinni pitäminen koskee myös sinua, vaikka laillisuutta sivuseikkana pidätkin.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Joo, automatiikka auttaa, kun taidot eivät riitä. Sääli ettei voi valita, onko takanatulijoilla automatiikka vai ei.
Onneksi on pitkätkin automaatilla. Palaa sitten koko ajan, kunnes edellä opitaan laittamaan valoja päälle." Palaa sitten koko ajan, kunnes edellä opitaan laittamaan valoja päälle."
Vaikka kotipoliisina haluatkin liikenteessä esiintyä, niin toisen tekemä virhe ei anna sinulle oikeutta lainrikkomiseen, jota tuo lähellä toisen takan ajaminen pitkät valot päällä on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Palaa sitten koko ajan, kunnes edellä opitaan laittamaan valoja päälle."
Vaikka kotipoliisina haluatkin liikenteessä esiintyä, niin toisen tekemä virhe ei anna sinulle oikeutta lainrikkomiseen, jota tuo lähellä toisen takan ajaminen pitkät valot päällä on.Sitä minäkin mietin millanen liikenneopettaja sen tekee ja mitä se auttaa ?
Vai onko se vaan että tuntuu että nyt MINÄ OPETAN! Anonyymi kirjoitti:
Se vaarallisuuden arviointi ei taida kuulua sinun tehtäviin, kun taas laillisuudesta kiinni pitäminen koskee myös sinua, vaikka laillisuutta sivuseikkana pidätkin.
Vaarasta on täysin laillista huomauttaa valomerkeillä. Ja jokaisen tienliikkujan velvollisuuksiin kuuluu vaarallisuuden arviointi.
Vähän pelottaa, jos olet tuolla asenteella ja tietämyksellä liikenteessä.Anonyymi kirjoitti:
" Palaa sitten koko ajan, kunnes edellä opitaan laittamaan valoja päälle."
Vaikka kotipoliisina haluatkin liikenteessä esiintyä, niin toisen tekemä virhe ei anna sinulle oikeutta lainrikkomiseen, jota tuo lähellä toisen takan ajaminen pitkät valot päällä on.Automatiikka estää valoja loistamasta edellä ajelevan päälle, kunhan siinä on valot, jotta sen havaitsee.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Vaarasta on täysin laillista huomauttaa valomerkeillä. Ja jokaisen tienliikkujan velvollisuuksiin kuuluu vaarallisuuden arviointi.
Vähän pelottaa, jos olet tuolla asenteella ja tietämyksellä liikenteessä.Se tuo kotipoliisin velvollisuudeksi kuvittelema huomauttelu, harvoin jos koskaan kohdistuu oikeasta vaarasta huomauttamiseen.
Ja voit pelätä aivan rauhassa, koska juuri tuolla omalla, turvallisuutta ja muita turhaan opettavalla asenteella ja tietämyksellä liikenteessä liikun ja tulen liikkumaan. - Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Automatiikka estää valoja loistamasta edellä ajelevan päälle, kunhan siinä on valot, jotta sen havaitsee.
Edelleen, jos edellä menevässä ei takavalot pala, niin sinun tehtävä on manuaalisesti estää se sinun aiheuttama haitta ja häiriö edessä ajavalle, jos tai kun automatiikka ei sitä tee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne perä pimeänä ajavat pääsääntöisesti liikkuu aivan laillisesti. Joten oikeinhan se on, ettei takana tulevan kotipoliisin valomerkkeihin reagoi millään tavoin.Ne perä pimeänä ajavat ovat pääkopastaankin pimeitä, olet todiste siitä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten sielläpä koet tarvetta opastaa, se on näköjään sun ongelma josta edellä menevä ei välitä.Erittäin typerästi kirjoitit! Ei kaikilla ole mitään typeriä adaptiivisia cruiseja, ymmärrä se!
Kyllä ne takavalot pitäisi löytyä, vaikka kuinka vähillä yritetään "sähkörimpulalla" säästää. Säälittävää töuhua koko sähköautoilu! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen, jos edellä menevässä ei takavalot pala, niin sinun tehtävä on manuaalisesti estää se sinun aiheuttama haitta ja häiriö edessä ajavalle, jos tai kun automatiikka ei sitä tee.
Todella typerää tekstiä. Eihän siinä minulla muuta mahdollisuutta ole.
Mutta miksi joku ajaa perä pimeänä? Kerro se!!!!!!
Vai haitta ja häiriö edessä ajavalle, on trollilla otsaa! No paljon naurua sinulle! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tuo kotipoliisin velvollisuudeksi kuvittelema huomauttelu, harvoin jos koskaan kohdistuu oikeasta vaarasta huomauttamiseen.
Ja voit pelätä aivan rauhassa, koska juuri tuolla omalla, turvallisuutta ja muita turhaan opettavalla asenteella ja tietämyksellä liikenteessä liikun ja tulen liikkumaan.Kotipoliisit ovat kotona, pihapoliisit pihalla ja puskapoliisit puskassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne perä pimeänä ajavat ovat pääkopastaankin pimeitä, olet todiste siitä!
Perä pimeänä ajaminen on täysin laillista, toki olosuhteilla on vaikutusta asiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erittäin typerästi kirjoitit! Ei kaikilla ole mitään typeriä adaptiivisia cruiseja, ymmärrä se!
Kyllä ne takavalot pitäisi löytyä, vaikka kuinka vähillä yritetään "sähkörimpulalla" säästää. Säälittävää töuhua koko sähköautoilu!Riittävän pitkää turvaväliähän tuossa kerrottiin pidettävän, joka on mitä mainioin asia.
Tuo adaptiivisen cruisen typeränä pitäminen on tosiaan typerää, jonka voisit ymmärtää.
Patteriautoja on turha tähän vetää, vaikka ei niistä pitäisikään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella typerää tekstiä. Eihän siinä minulla muuta mahdollisuutta ole.
Mutta miksi joku ajaa perä pimeänä? Kerro se!!!!!!
Vai haitta ja häiriö edessä ajavalle, on trollilla otsaa! No paljon naurua sinulle!Niinpä , pitäähän sinun osata ymmärtää ja tajuta, että ei sitä edellä menijää saa valoilla häiritä, paloi sillä ne takavalot tai ei.
Kyllä se on haittaa ja häiriötä edessä ajavalle, jos ja kun se takaa tulija laittomasti pitää lähellä ollessaan pitkät valot päällä. Sinun typeryydelle ei voi edes nauraa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotipoliisit ovat kotona, pihapoliisit pihalla ja puskapoliisit puskassa.
Luettelosi on vanha vitsi, eikä poista sitä etteikö jotkut olisi kuvitelmissaan poliiseja tien päällä.
- Anonyymi
Ainakin puolet uudemmista autoista joissa led tai xenon valot häikäisee vastaantulijaa lähivaloilla. Kumma kun katsastus ei puutu näihin. Ei muuta kuin hylkyyn !
- Anonyymi
En ole moista huomannut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole moista huomannut.
Et ole ainakaan sadeilmalle sitten ajellut. Taatusti häikäisee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole moista huomannut.
Oletko ajanut viime aikoina liikenteessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ajanut viime aikoina liikenteessä?
Lähestulkoon päivittäin ajan. Erittäin harva vastaantulija häikäisee. Muutamia hassuja toki on, mutta vain joskus ja jouluna.
- Anonyymi
Siksipä kunnon panelit keulalla et saa antaa valoilla vähän koulutusta.
Pimeällä siistin näköinen kun pikkasen etuajassa räväyttää niin näkee kuka siellä ajoi vastaan ja kaivoiko nenäänsä vai korvaansa 😂😂😂- Anonyymi
Se toisten "kouluttaminen" ei ole tehtäväsi. Ainakaan kertomallasi laittomalla ja vaarallisella tavalla.
- Anonyymi
Tässä oli kirjoitus, ehkä joku mersu- jonne tai bemari-lippispoika, jota arvostan!
Tunnustaa tyhmyytensä julkisesti, se on aina arvostettavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä oli kirjoitus, ehkä joku mersu- jonne tai bemari-lippispoika, jota arvostan!
Tunnustaa tyhmyytensä julkisesti, se on aina arvostettavaa.Voi olla joku tukkirekka-jonne (tai nyt jo veetikin), niillä on autoissa niitä valoja, eivät kaikki ehkä tieliikennekäyttöön tarpeellisia, onko niissä sääntöjä ja valvotaanko niitä? Aika kirkkailla ajelevat liikenteessä!
- Anonyymi
Entäs sitte, kun sinua koulutetaan?
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35088781 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692358- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227