Mitä mieltä olet Nordnet Indexfond Sverigeen sijoittamisesta? Olen viisikyppinen nainen, joka suunnittelee eläkepäiviään.
Minulla on osakkeita näissä:
Neste
Nordea
Valmet
Kemira
UPM Kymmene
Elisa
Sampo
Konecranes
Kesko Corporation
Mandatum
Nordnet Indexfond Sverige
12
407
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan kelpo rahasto ja edullinen. Joku koko maailmaan sijoittava jenkkipainotteinen edullinen rahasto vielä tuohon rinnalle niin hyvä hajautus tulee ajan kanssa
- Anonyymi
Jos Nordnetissä on tili, niin ehdottomasti kannattaa ostaa neljää etf:ää kuukausisäästösopimuksella. Jos tarkoitus on tehdä iso kertasijoitus, niin sekinhän käytännössä onnistuu kuukausisäästöllä, koska sen voi perua ensimmäisen merkinnän jälkeen. Itse valitsisin Amundin Stoxx Europe 600 ja World sekä iSharesin S&P 500 ja EM. UCITS tietysti kaikki.
- Anonyymi
Komppaan. Sijoitukset kapealla jos vain Suomessa.
Yrityksen tulevaisuutta ei voi tietää tai sitä milloin kannattaa ostaa tai myydä. Siirryin indeksirahastoihin hajautuksen ja helppouden myötä. Käytössä Osuuspankki jonka rahastoista ja talletuksista saa bonuksia joilla olen maksanut kaikki talouden vakuutukset ja tilin hoitokulut eli pyöreä 0. Tämä kannattaa huomioida jos vertaat hoitokuluja muun yhtiön rahastoihin.
Pääosa Op maailma indeksirahastossa joka sijoittaa kehittyneisiin maihin ja kiinaan. Suurin osa rahaston arvosta on amerikassa koska siellä maailman bussiness on.
Op Suomi indeksirahastossa noin 15% . Op aasia indeksi n. 6%. Op pohjoismaat indeksi n. 6%. Op eurooppa indeksi n 6%
Periaatteessa tuo Op maailma indeksi riittäisi yksistään hajautukseen ja tuottokin ollut paras mutta mielenkiinnon ja osin euroopan vuoksi olen painottanut eurooppaa ja skandinaviaa. Oston ajoitus myös tuurikauppaa. En nyt ala tarkistamaan päivämääriä mutta ostin muistini mukaan korona aikaan op aasia indeksi rahastoa joka tuottanut 15% paikkeilla. Tytärelleni ostin samaa rahastoa eri aikaan, tuotto yli 50% Aika hurjaa muutamassa vuodessa. - Anonyymi
Niin ja op maailma indeksirahastossa on a ja b osuudet. A kerää ja sijoittaa osingot rahastoon ja b maksaa osingot ulos. Mutta varmista tuo ja bonusten kertyminen b osuuksista koska itsellä vain a osuuksia.
- Anonyymi
Varokaa kalliita kiinteistörahastoja ja muita erikoisrahastoja, joilla on huikeat kulut. Lisäksi voi olla haittapuolena, että menee vielä nostot ja lunastukset jäihin vaikeina vuosina kuten OP:llä ja kulut vain juoksee :D
- Anonyymi
Miten tämä liittyykään Ruotsiin sijoittavaan osakeindeksirahastoon?
- Anonyymi
liittyy niin että joku toinen asiakas voi myydä osuudet tietämättäsi
- Anonyymi
expressen lehti kertoo poliisin sulkevan koko nordnetin saadakseen ns tutkintta rauhan
- Anonyymi
handelsbanken indeksi rahastoja voi merkitä myös s pankissa samoin ehdoin kuin nordnetissa
- Anonyymi
Myös samoin kuluin?
- Anonyymi
Hyvä rahasto, joka tarjoaa merkittävää hajautushyötyä kaikille, joiden salkku on suomipainotteinen.
- Anonyymi
Ole viisikymppinen ja suunnittelet eläkepäiviäsi. Tuo kyseinen rajasto sopii hyvin sinulle, kuten sopii useimmille ei-ammattimaisille sijoittajille. Sukupuolella ei liene mitään väliä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253794- 2563614
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282054Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701716Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko161462Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81409Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3981287Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501199Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751035Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏291023