Yksinhuoltajan yksinäisyys

Anonyymi-ap

Erosin pitkästä liitossa, missä olin paljon yksin ja yksin vastuussa kaikesta. Tämä oli osittain syy sille, miksi ero tuli, oli myös muita syitä ja ratkaisemattomia ongelmia.

Nyt eron jälkeen on kuitenkin kohtaloksi tullut yksinäisyys. Ihan jo fyysisestikin sattuu, kun ei ole seksiä / läheisyyttä. Olen kuitenkin totaalisesti yh. Olen ollut muutamasti tilanteessa, missä mies haluaa minut, muttei halua olla missään tekemisissä lapseni kanssa. Se satuttaa jopa enemmän kuin yksinäisyys. Miehet sanoo kauniiksi ja todella kivaksi. Lopulta suhteet on loppuneet siihen, että arki ei toimisi joten mies on tarjonnut seksisuhdetta. Nuo suhteet vain rikkoo vieläkin enemmän.

Tilanne on sellainen, että olen tyytynyt olemaan yksin. On ihan tyhmää vaatia, että jättäisin lapsen jonkun miehen vuoksi. En oikein ymmärrä, miten miehet edes kehtaa sellaista ehdottaa, tai vaatia. Kauniisti hymyillen olen sitten toivottanut miehelle onnea tulevasn suhteeseen ja itkenyt pettymykset yksin.

Mä tarvisin nyt ehkä vähän vertaistukea. Miten te äidit pärjäätte, olette asian ratkaisseet?!? Itselläni on vaihtoehtona vain totaalinen yksinhuoltajuus ilman mitään suhdetta, tai sitten oikea suhde, missä minut hyväksytään lapsineen kaikkineen. Tällä hetkellä ainoa vaihtoehto tuntuu olevan tuo ensimmäinen ja nyt joudun jotenkin tukahduttamaan osan itsestäni, tarpeistani ja haluistani. Miten tuon kanssa pystyy selviämään? Vinkkejä?

7

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä olin yksinhuoltaja 15 vuotta. Sen verran oli tekemistä, ettei ehtinyt seksin puutetta huomata.
      Seksi tuli sitten taas kuvioihin mukaan, kun elämään astui mies, joka sitä tarjosi ihan kyllästymiseen asti.

Oman kokemukseni mukaan yksinhuoltajalla on niin paljon muita isoja huolia, ettei seksi käy mielessäkään.

• Anonyymi

Sellainen mies joka ei hyväksy sinun lastasi ei myöskään rakasta sinua , jos rakastaisi niin lapsi ei olisi koskaan mikään este.
      Minä jäin leskeksi hyvin nuorena kolmen lapsen yksinhuoltajaksi, ja kun kohtasin miehen niin hänelle ei ollut minun lapseni koskaan este piti heistä kun omistaan.
      Joten kypsä ihminen ei ajattelisikkaan sanoa että äidin lapsi on este , silloin hänellä ei ole oikeita tunteita naista kohtaan.
      Epäkypsää miestä ei viisas nainen ota edes sänkykaveriksi Jos hän rakastaa sinua ei lapsi ole mikään este.

• Hei,

Laitan tähän vinkiksi Vertaistukea yhden vanhemman perheiden vanhemmille ryhmächatit, jotka ovat avoimia kaikille yhden vanhemman perheille.

Chatit löytyvät täältä: https://tukinet.net/teemat/vertaistukea-yhden-vanhemman-perheiden-vanhemmille/ryhmachatit/

Tukinetistä löytyy paljon muitakin palveluita, joista voi halutessaan saada sekä henkilökohtaista että ryhmämuotoista tukea. https://tukinet.net/

Tukinetin kaikki palvelut ovat maksuttomia ja asioida voi anonyymisti.

Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

• Anonyymi

Aina ihminen on joutunut säätelemään halujaan olosuhteiden mukaan. Miksi se ei onnistuisi nyt?

Minäkin olen ollut yksinhuoltaja. Läheisyyden tarpeet saa tyydytystä lapsilta ja jakamalla läheisyyttä lapsille. Ei tietenkään niin kuin aikuisten kesken, vaan kuten lapsia rakastetaan. Sinulla on paljon, kun sinulla on lapset.

Seksin suhteen sanoisin, että onhan ihminen paljon muutakin kuin seksuaalinen olento. Nyt on niiden muiden puolten aika, jos aikuista kumppania ei ole. Ehkä senkin aika taas tulee.

Olen usealta yksinhuoltajalta kuullut, että seksin puute on yksinhuoltajan ongelmista pienin. Siitä kantavat enemmän huolta aivan muut kuin yksinhuoltaja itse. Kyllä sinä siis selviydyt hyvin, jos muita esim taloudellisia ongelmia ei ole.

• Anonyymi

Kun jäin leskeksimkolmen pienen lapsen kanssa niin ei siinä omia tarpeita ollut koskaan esillä ilmeisesti niitä ei edes ollut mitenkään. Lapset ja heidän tarpeensa oli ne tärkeimmät .

• Anonyymi

Sitä mitä ei ole ei tarvita!

• Anonyymi

Olin kauan samanlaisessa tilanteessa, mutta suhde samaan jatkui kuitenkin vain seksisuhteena. Lapsen kanssa häntä ei kiinnostanut olla, mutta ei nyt jo aikuinen lapsikaan häntä kaivannut, vaikka mitään riitoja ei kuitenkaan ollut. Lapset kasvavat ja vapaus koittaa...paitsi mulle, sain lapsen ja nyt ihan täysin totaalinen yh, vanha sellainen. Miehet ei enää kiinnosta, onneks.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2473
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1658
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1396
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      162
      1236
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1199
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1135
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      108
      1095
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1081
    9. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      116
      1076
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      959
    Aihe