Tampereen ratikka onko hyvä bisnes

Anonyymi-ap

Hyvää päivää rakkaat tamperelaiset. Tervehdykset Turusta. Mielenkiinnosta kyselen kun olen Turun nurkilta kotoisin, Täällä meilläpäin ei ole vielä ratikkalinjoja eikä ratikoitakaan. Vuosikymmeniä sitten oli ratikkalinjat mutta sitten kiskot revittiin ylös katuja pilaamasta ja autoilua ja pyöräilyä haittaamasta. Miten teillä siellä isossa Manchesterin kaupungissa. Olen kuullut että Manchester on oikein ja vallankin ratikkakaupunki ja ratikat suhaavat rullaavat edes takaisin kiskoloilla, Päivät ja yöt. Taukoamatta. Siitä bisnes puolesta juurikin haluaisin tiedustella näin somen välityksellä. Teillä on varmaankin jo kertynyt osaamispääomaa käytettävyydestä ja etenkin tuosta tuiki tärkeästä ekonomia puolesta. Onko Mansen ratikka osoittautunut hyväksi ja tuottavaksi bisnekseksi. Paljonko Manchesterin kaupunki nettoaa kuukausitasolla rahaa ratikasta. Kassavirta (tulopuoli) tuottaa varmaankin monta miljoonaa kuukausitasolla debet sarakkeen puolelle. Olenko oikiassa. Onko debet miinus kredit saldo isostikin kumuloituva rahasampo joka tuottaa kaupungin kassaan satumaisia rikkauksia. Asiantuntijat kertokaa se minulle. On suurten paljastusten aika. Ei saa arkailla.

31

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ratikka on ihan paras hankinta Tampereelle yli puoleen vuosisataan, mutta sen tarkoitus ei ole tuottaa rahaa, vaan joukkoliikennepalvelua ihmisille. Jos se olisi tuottava bisnes, niin sen olisi joku yksityinen taho toteuttanut jo vuosia aikaisemmin.

    • Anonyymi

      Turun Bussifirma sabotoi Ratikan 70 luvulla.
      Turun raitiovaunuliikenteen lakkautus oli tutkimukseni valossa huonosti hoidettupoliittinen päätös. Päätöksen teko vietiin läpi huonon pohjantyön alustamana, ilmanobjektiivista ja perusteellista selvitystä koko joukkoliikenteen tulevaisuudesta. Itsepäätöksen toimeenpanoa leimasivat samankaltaiset ongelmat, sillä missään vaiheessa eitehty kokonaisvaltaisia selvityksiä lakkautuksen aikataulusta ja hoidettavista asioista.Koko raitiovaunuliikenteen lakkautuksen taustalla näen yleiset teknistä kehitystäihannoivat aatteet, joiden nousu oli alkanut maailmalla jo ennen toista maailmansotaa.Turkuun nämä aatteet saapuivat 1950-luvulla. Lehdistö osallistui raitiovaunuliikenteenlakkautukseen aktiivisen kirjoittelun muodossa. Toimittajien artikkelit kulkivatpääasiassa samassa rintamassa kaupungin päättäjien mielipiteiden kanssa, mutta 1970-luvun alus

      • Anonyymi

        Kuullostaa samalta kuin rollikkaliikenteen lakkautus Tampereella. Ei ratikkaa olisi tarvittu vaan nykyaikaiset rollikat.


    • Anonyymi

      Ratikan tarkoitus ei olekaan tuottaa rahaa vaan hävittää rahaa. Tarkoitus sekin tietenkin on mutta varsin skitsofreninen sellainen.

      • Anonyymi

        Kyllä kaikki julkiset palvelut "hävittävät" rahaa. Esimerkiksi terveydenhuolto ei voi toimia pelkällä bisnespohjalla.


    • Anonyymi

      Ei ne kaupungin omistamat vuokraläävätkään ole mikään hyvä bisnes, mutta jossakin paskasakinkin pitää asua.

    • Anonyymi

      Kukas helsinkiläinen siihen on tyytymätön että ratikka kulkee.Rautatiet aikoinaan rakennettiin ni kuka sitä nyt purnaa.Kyllähän ihmiset nytkin ratikkaa käyttää kun on kätevä.

    • Anonyymi

      Jos keskustasta haluaa tukkoisemman ja muutenkin levottomamman paikan lisääntyneen trafiikin osalta niin silloin ratikka on oikea valinta.

      • Anonyymi

        ratikka on kävelykyvyn menettäneille urbaani-ihmisille tarkoitettu kallis lelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ratikka on kävelykyvyn menettäneille urbaani-ihmisille tarkoitettu kallis lelu.

        Joo, kyllä kävelykyvyn menettäneet pääsevät hyvin ratikkaan pyörätuolilla. Bussiin on vaikeampi päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ratikka on kävelykyvyn menettäneille urbaani-ihmisille tarkoitettu kallis lelu.

        En ole tarvinnut ratikkaa k3rtaakaan. Eikä ole näköpiirissä, että myöskään tulevaisuudessa sitä käytän. Virheellinen investointi, joka haittaa,huomattavasti normaalia,liikennettä keskustassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tarvinnut ratikkaa k3rtaakaan. Eikä ole näköpiirissä, että myöskään tulevaisuudessa sitä käytän. Virheellinen investointi, joka haittaa,huomattavasti normaalia,liikennettä keskustassa.

        Itse en periaatteessa ole ajanut uudella ratikalla kertaakaan kun ratikka ei ole omaa liikkumista mitenkään helpottanut ja ratikan takia keskustasta on tullut jotenkin ruuhkaisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en periaatteessa ole ajanut uudella ratikalla kertaakaan kun ratikka ei ole omaa liikkumista mitenkään helpottanut ja ratikan takia keskustasta on tullut jotenkin ruuhkaisempi.

        *periaatteesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tarvinnut ratikkaa k3rtaakaan. Eikä ole näköpiirissä, että myöskään tulevaisuudessa sitä käytän. Virheellinen investointi, joka haittaa,huomattavasti normaalia,liikennettä keskustassa.

        Teitä henkilöautoherroja varten rakennettiin parkkiluolat P-Hämppi ja P-Frenckel siksi, että te pääsette henkilöautolla keskustaan. Ne suunniteltiin juurikin teitä pukuherroja ja jakkupukurouvia varten jo ennen ratikkaa ja ratikkaa silmälläpitäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tarvinnut ratikkaa k3rtaakaan. Eikä ole näköpiirissä, että myöskään tulevaisuudessa sitä käytän. Virheellinen investointi, joka haittaa,huomattavasti normaalia,liikennettä keskustassa.

        Pysy vaan poissa. Se on kaikkien kannalta erinomainen asia.


    • Anonyymi

      Paskkakaakaan välitä mitä mieltä olette. Olen ratikkaan tyytyväinen.
      Maksoi mitä maksoi, mutta lisää rakennetaan. Köyhyys on vastapersperseillä korvien välissä.
      Itkekää persut typeryyttänne.

    • Anonyymi

      Julkinen liikenne ei ole bisnestä. Tampereella veronmaksajat subventoivat sitä yli 30 miljoonaa euroa vuodessa. Ratikka sitä hieman lisäsi. Rakennuskustannukset ovat olleet tähän mennessä noin 500 miljoonaa. Siitä ratikkayhtiön taseessa on velkana 350 miljoonaa. Näitä ei makseta koskaan pois, mutta korot maksetaan. Muun osan maksoi kaupunki kun ratikan yhteydessä tehtiin infratöitä. Nekin velkarahalla.

    • Anonyymi

      Laske paljonko suomelle rautateiden valmisaminen tuli maksaan ja nyt kysymys ratikan verkoston laajentamisesta niin ei varmaan ole kyse pelkästä tuotosta.Verovaroista rakentamiset maksetaan.Jos näsinneulaa alettaisiin rakentaan nyt niin minkälainen poru syntyisi.

    • Anonyymi

      Myydään ratikka yksityisille yrittäjille. Niin jopa alkaa kannattamaan.
      Sähkölaitokset myyty ja hyvin tuottavat. Vesilaitosmyyntiin myös.
      Sairaalat myyntiin niin jopa tuottoa tulee. Kapitalismi on rahantekokone.
      .

    • Anonyymi

      sinä päivänä kun bussi tai ratikka.tai kulttuuri tuottaa .aurinko alkaa nouseen lännestä .ne ei ole ikinä tuottaneet eivätkä tuota.jos joku sanoo että tuottaa haluan nähdä puolueettomat laskennat.valehdella voi -90 luvun alussa valmistui tampere-talo silloinen johtaja oomannin kalle kertoi että noin 4 -6 vuoden päästä tuottaa .ei ole tuottanut euroakaan .viimevuonna kuten ennenkin kaupunki antoi 600.000 tuhatta euroa avustusta.outoa tuottoa.mut kulttuuri ei tuota.

      • Anonyymi

        Ratikan kokonaisvaikutuksista on tietoa Tampereen nettisivuilla. Myös Tampere-talon kokonaisvaikutus kaupungin talouteen on positiivinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikan kokonaisvaikutuksista on tietoa Tampereen nettisivuilla. Myös Tampere-talon kokonaisvaikutus kaupungin talouteen on positiivinen.

        nuohan on ropaganda sivuja. Kaikki on siellä hypeä ja suitsutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nuohan on ropaganda sivuja. Kaikki on siellä hypeä ja suitsutusta.

        Ai? Tuota en tiennyt. Voitko todistaa sen?


    • Anonyymi

      ratikka on sellanen että älkää vaan suunnitelko.luten täälä .ylöjärvi ja pirkkala haluaa sinne ratikan tampereelta.tamperekin on veloissa joita ei ikinä pysty maksaan .nämä 2 pienempää pitäjää ovat kusessa kun ratikka sinne tulee.

      • Anonyymi

        Tästä samaa mieltä, että ratikka tarvitaan ensisijaisesti Tampereen omiin lähiöihin eikä naapurikuntiin.


    • Anonyymi

      Mitä sinä teet kuin itket ja valutat tyeryyttäsi palstoilla.
      Propagandaa tai ei, ne on virallinen status.
      Persupolot, pitää olla syy olemassaoloonne ja se on teillä ainainen valitus ja vastustaminen.
      SDP hoisi homman ja ratikka on ja pysyy.
      Puoluella pitää olla tekoja jotka viedään läpi persuilematta.

    • Anonyymi

      Aloittaja ei ole Turusta päinkään. Taitaa olla joku ratikanvihaaja Lentävänniemestä.

      Tiesittehän, että Turku valitsi ratikan rakentajan
      – rakentamisen suunnittelu alkoi huhtikuussa.

    • Anonyymi

      Nyssen joukkoliikenteen hinnasto on revisoistava pikaisesti kuntoon, Lippujen kausimaksut tulee tuplata. Etenkin vyöhykkeet A ja B. Ilmaisilla palveluilla kansa laiskistuu ja veltostuu ja pulkistuu. Ponnistelu nostaa kansakunnan taas jaloillensa.

      • Anonyymi

        Alotetaan parkkimaksuista,ne vois olla pikkasen kalliimmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alotetaan parkkimaksuista,ne vois olla pikkasen kalliimmat.

        Just niin. Niitä ollaan nyt juuri korottamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just niin. Niitä ollaan nyt juuri korottamassa.

        Vähän vielä, kiitos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

      Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      130
      1804
    2. Miksi teillä meni...

      ...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      171
      1668
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

      Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      169
      1568
    4. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

      The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      24
      1363
    5. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

      Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      96
      1278
    6. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

      Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      72
      995
    7. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

      Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      147
      993
    8. Nainen näytät mummolta. :D

      Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      99
      974
    9. Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin

      Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr
      Maailman menoa
      192
      868
    10. Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi

      Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud
      Maailman menoa
      217
      815
    Aihe