Nainen seisoi, valkea kuin kuolema,
hymyili hiljaa, sydän jäätynyt, tyhjä.
Mies astui lähemmäs, ei aavistanut,
rakastava katse, kuin suojaava lämmin vaate.
Hän astui, tarttui naisen käteen,
ja nainen avasi sylinsä, ei pelkoa, ei varoitusta.
Halaus, niin pehmeä, kuin kevätsateen kyynel,
mutta silmissään tuomio, se kirkkana paistoi.
Silloin, kuin varjo, tikari iski kylmästi,
terä liiteli, kuin kuoleman tanssi.
Mies ei ehtinyt huutaa, ei paeta, ei huomaakaan,
nainen hymyili, sydän jäätynyt, valkea kuin kalkki.
"Hän ei enää satuta", nainen sanoi,
"tämä on rakkautta, paras lahja, mitä annan."
Käden puristus, terä sydämeen asti,
ja maailma jähmettyi, jääden kuoleman hiljaisuuteen.
Nainen astui taaksepäin, hymy väreili huulilla,
ja hänen katseensa oli niin kylmä, niin kuoleman kylmä.
"Rakkaus on tuskaa", hän kuiskasi pehmeästi,
"ja minä olen rakkaus, joka vie sinut täältä pois."
Terveisin Minä
Kaipaan sinua
21
461
Vastaukset
- Anonyymi
Olipa jotenkin hurja teksti.
- Anonyymi
Gupen teennäistä tekotaidetta, onko sulla joku fetissi tällaiseen ns hurjaan tekstiin? Kuha kysyin
- Anonyymi
Pelko voi joskus näyttää kylmyydeltä, suuret tunteet eivät aina kiipeä kasvoille
- Anonyymi
Hyvin oivallettu.
- Anonyymi
Tarraan muutamaan juttuun.
Mun sydän on kohta jäätynyt.
Pian tyhjäkin.
Ja sit ei kukaan enää satuta.
Kuolemakin tulee pian,
totta.
Rakkaus on tuskaa....
En tiedä kuka on "Minä" eli aloittaja,
mut ei se mitään.
"rikottutahallaanjahylättyturhake" - Anonyymi
Rakkaus ei ole tuskaa vaan kasvua. Tuska taas joko kasvukipuja, tai kipua joka syntyy kun kieltäytyy kasvamasta. Entten tentten.
- Anonyymi
Älä jaksa jauhaa sontaa!!!!
- Anonyymi
kuolevalle se tarkoittaa että rakkaus on se joka murskaa kun matka lähemmäs kuolemaa menee. Rakkaus kirvelee sydänmmessä ennekun se sammuu re move
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuolevalle se tarkoittaa että rakkaus on se joka murskaa kun matka lähemmäs kuolemaa menee. Rakkaus kirvelee sydänmmessä ennekun se sammuu re move
re tarkoittaa toistoa. kunnes palaan jälleen tänne...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä jaksa jauhaa sontaa!!!!
Sinun kohdalla valinta lienee selvä. Uskalla muuttua, se helpottaa tuota vihaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Murskaantumisen tunne on illuusio. Jos sitä tarkastelee hetkeäkään kauemmin, tietää jokainen että vääjäämättömästä lopusta huolimatta ihminen valitsee aina rakastaa, samoin kun valitsee elää vaikka loppu on silläkin.
Kipu on osa rakkauden olemusta, se ei silti ole rakkauden ydin, kuten ei ole kuolemakaan elämän. Se mikä kirvelee on siis lopulta pelko rakkauden menetyksestä, ei rakkaus itsessään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun kohdalla valinta lienee selvä. Uskalla muuttua, se helpottaa tuota vihaa.
Sontaa edelleen sulta.
Mä en tunne vihaa,
vaikka pitäisikin oikeesti.
Ai muuttua pitää mun?
Millei sun mielestäsi sitten pitää?
Alkaa jakamaan perää kaikille?
Sanoa kaikille sellaisia tunne sanoja
jotka ei ole totta?
Antaa periksi jonkun suhteen josta välitän aidosti ja oon huolissani?
Vaiko miten? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sontaa edelleen sulta.
Mä en tunne vihaa,
Ai muuttua pitää mun?
jotka ei ole totta?
Vaiko miten?Rakkaus on tunne jota annetaan, saadaan ja koetaan. Rakkaus kutsuu ihmistä aina kasvuun, se ei silti tarkoita että kaikki siihen kykenisivät. En tunne sinua tai tilannettasi, joten en voi kommentoida kun yleisesti. Sinua on silti tekstisi perusteella selvästi satutettu, siitä olen puolestasi pahoillani. Rakkaus ei silti ole se mikä sinua satutti, vaan toisen ihmisen itsekkäät teot. Rakkaus on yhä sinussa, nyt se täytyy suunnata itseä kohti ja parantaa se haava jonka toinen teki. Antaa sen rakkauden kasvattaa niin, että annat itsellesi luvan tuntea surua ja vihaa, ilman että kipusi ilmene äkäilynä niitä kohtaan, jotka eivät liity tilanteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakkaus on tunne jota annetaan, saadaan ja koetaan. Rakkaus kutsuu ihmistä aina kasvuun, se ei silti tarkoita että kaikki siihen kykenisivät. En tunne sinua tai tilannettasi, joten en voi kommentoida kun yleisesti. Sinua on silti tekstisi perusteella selvästi satutettu, siitä olen puolestasi pahoillani. Rakkaus ei silti ole se mikä sinua satutti, vaan toisen ihmisen itsekkäät teot. Rakkaus on yhä sinussa, nyt se täytyy suunnata itseä kohti ja parantaa se haava jonka toinen teki. Antaa sen rakkauden kasvattaa niin, että annat itsellesi luvan tuntea surua ja vihaa, ilman että kipusi ilmene äkäilynä niitä kohtaan, jotka eivät liity tilanteeseen.
Taidat kyllä tietää kenelle kirjoitit.
Parista kohdasta päätellen.
Tai sitten vaan kuvittelen taas kerran jotain.
Olin jo alkamassa puolustelemaan jotakuta mutta en jaksakaan koska tottahan se on että joku satutti kyllä ja tietoisestikin jopa.
En halua enkä pysty jos vaikka haluaisinkin tuntea vihaa toista kohtaan.
Koska ei mikään ole niin yksinkertaista
tässä sopassa.
Surua ja muuta kyllä paljonkin tunnen rakkauden lisäksi.
Pettymystä ja vihaakin tunnen,
mutta itseäni kohtaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sontaa edelleen sulta.
Mä en tunne vihaa,
Ai muuttua pitää mun?
jotka ei ole totta?
Vaiko miten?Täytyy pyytää anteeks
koska olit oikeassa
että vihaa löytyy.
Löytyyhän sitä,
itseä kohtaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat kyllä tietää kenelle kirjoitit.
Parista kohdasta päätellen.
Tai sitten vaan kuvittelen taas kerran jotain.
Olin jo alkamassa puolustelemaan jotakuta mutta en jaksakaan koska tottahan se on että joku satutti kyllä ja tietoisestikin jopa.
En halua enkä pysty jos vaikka haluaisinkin tuntea vihaa toista kohtaan.
Koska ei mikään ole niin yksinkertaista
tässä sopassa.
Surua ja muuta kyllä paljonkin tunnen rakkauden lisäksi.
Pettymystä ja vihaakin tunnen,
mutta itseäni kohtaan.En, tein vain päätelmiä käytöksestäsi ja asioista jotka kirjoitit. Ihmissuhteet ovat usein haasteellisia, ja ihmiset tuovat toisilleen tuskaa. Rakkaus on silti puhdasta ja hyvää, vaikkei sitä aina toisen kanssa löytäisi. Rakkaus itseäsi kohtaan auttaa sinua tunnistamaan tunteesi, mutta myös pääsemään niistä ajan kanssa yli, kunhan et torju sitä. Vihaa, ja päästä sitten irti. Kaikki helpottaa kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy pyytää anteeks
koska olit oikeassa
että vihaa löytyy.
Löytyyhän sitä,
itseä kohtaan.Saat anteeksi, voimia tilanteeseesi!
- Anonyymi
Sössötystä
- Anonyymi
Vielä se sinunkin päiväs koittaa
- Anonyymi
Pistä guppea paremmaksi haiku äläkä turhia kollota
- Anonyymi
Levollista yötä 🙏🏻
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3127272Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662136- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81213Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009