Lucia neito

Anonyymi-ap

Lucianeito juhlia hehkutetaan estoitta tv:ssä , radiossa ja lehdissä ???
Tiernapoikaperinteestä pyritään eroon ja sitä hävetään ???
Johtuuko tuo siitä että lucianeito perinne on ruotsinkielisten perinne , tiernapoikaperinne on suomenkielisten perinne ???
Asiaan voi tietenkin vaikuttaa myös että lucia on tyttö ja tiernapoikaperinne on poikaperinne ???

24

587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuossa on samaa kuin turkistarhauksessa sehän on ruotsinkielisten tienesti jos se olisi itä ja vaikka pohjoissuomalaisten pisneksiä niin sehän olisi Suomess kielletty jo aikoja sitten .

    • Anonyymi

      Kyllä tässäkin paistaa selvästi ruotsinkielisten erityisasema .

      • Anonyymi

        Numibialainen murjaani valittu Lucia-neidoksi. On aikoihin eletty.


    • Anonyymi

      Siis eikö kulttuurinen appropriaatio ollut vielä vähän aikaa sitten rasismia ja kiellettyä, mutta nyt se näkyykin olevan yht'äkkiä OK? nää wokejen säännöt vaihtuu ihan lennosta.

      • Anonyymi

        Tuota luciaa tosiaan ylistetään estoitta, miksi ei tiernapoikia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota luciaa tosiaan ylistetään estoitta, miksi ei tiernapoikia ?

        Erittäin hyvä huomio/kysymys!


    • Anonyymi

      Lusija hömpötys pitäisi kieltää lailla, haitallinen vierasjuhla.

      • Anonyymi

        Mutta silti sitä suitsutettiin koko päivä ja joka vuosi sama juttu .


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miksi lucia on hyväksyttävä ja tiernapojat tuomittava?

      • Anonyymi

        Onko joku tuominnut tiernapojat ?


    • Anonyymi

      Oikeastaan Lucia-perinne ei ole alkujaan kristillinen. Tiernapoika-perinne taas on. Siinä varmaan syy.

    • Anonyymi

      Kyse on ihmisen hyväksymisestä. Äärioikeistolaiset eivät anna kaikille ihmisarvoa,
      mutta 85 % suomalaisista ei hyväksy heidän natsismiaan ja fasismiaan.

    • "Johtuuko tuo siitä että lucianeito perinne on ruotsinkielisten perinne "
      Oliko siis Sisilia ruotsinkielinen noin vuonna 200 ?
      Lucia julistettiin pyhimykseksi kirkon toimesta. Tuolloin suisilialaiset olivat melkoisen tummia ihmisiä.
      Ruotsissa asia muutettiin sellaiseksi, että Lucia olikin blondi.
      Tämänvuotinen lucia muistuttaa melkoisesti alkuperäisestä Luciasta maalattuja tauluja.

      • Anonyymi

        Ruotsalainen perinne lanseerattiin 1700-luvulla jolloin Aurinkomatkoja ei vielä ollut. Siihen aikaan ruotsalaiset ihan oikeasti kuvittelivat, että välimeren etelärannoilla asuu samanlaisia vaaleaihoisia blondeja kuin Ruotsissakin. Lucia juhla toimii todisteena ruotsalaisten tietämättömyydestä.


    • Anonyymi

      Lucianeito on kuin turkistarhaus, molemmat suomessa koskemattomia.

    • Anonyymi

      Järkyttävästä vihapuheesta tais tää kohu nousta!
      Mulle käy ainakin kummatkin perinteet lucia ja tiernapojat, käy jouluseimi, käy ortodoksien paasto, käy se, ettei vietä joulua ahtaassa luterilaisessa merkityksessä tai ei ollenkaan.
      Meilläkin syödään puuro ja pasteijat ilman evankeliumin lukua aattona ennen joulurauhan julistusta.
      Miksei saa olla omanlaisensa, omassa rauhassaan?
      Edes jouluna?

    • Anonyymi

      Kohtuuton kritiikki tiernapoikia kohtaan korostuu tässä Lucianeidon ylenpalttisessa ylistämisessä, tv. radio ja lehdistö ylistävät luciaa täysin estoitta .

    • Anonyymi

      persut saivat aikaan varsinaisen jytkyn.... Folkhälsanin joulukeräyksen tuotto moninkertaistuu verrattuna aiempiin vuosiin. https://yle.fi/a/74-20131983

      • Anonyymi

        Folkhälsan käyttää rahan keräämisessään härskisti hyväkseen Luciaan kohdistunutta loanheittoa.

        "Ruskea" nuori nainen on asetettu maalitauluksi, jota nyt mukamas suojellaan heidän toimestaan kaikelta pahalta julkisuudelta.

        Oksettavaa toimintaa kun samalla riekutaan isoon ääneen kuinka Folkhälsanin keräyslipas täyttyy kukkuroitaan myöden.

        Onko muuten "ruskea" poliittisesti korrekti tai muuten asiallinen ilmaisu tummemman ihonvärin omaavista ihmisistä?

        Henrikssonin yksi vipuvarsi suomen eduskuntaan on yhdenvertaisvaltuutettu Stenman, joka jo täydellä voimalla syyllistää persuja kaiken rasismin alkulähteeksi suomessa.

        Stenmannin pitäisi Pietarsaaren entisenä kaupunginjohtajana tietää ettei SFP ole sillä saralla mitenkään puhdas pulmunen, mitä tulee suomenkielisiin kohdistuvassa rasismissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Folkhälsan käyttää rahan keräämisessään härskisti hyväkseen Luciaan kohdistunutta loanheittoa.

        "Ruskea" nuori nainen on asetettu maalitauluksi, jota nyt mukamas suojellaan heidän toimestaan kaikelta pahalta julkisuudelta.

        Oksettavaa toimintaa kun samalla riekutaan isoon ääneen kuinka Folkhälsanin keräyslipas täyttyy kukkuroitaan myöden.

        Onko muuten "ruskea" poliittisesti korrekti tai muuten asiallinen ilmaisu tummemman ihonvärin omaavista ihmisistä?

        Henrikssonin yksi vipuvarsi suomen eduskuntaan on yhdenvertaisvaltuutettu Stenman, joka jo täydellä voimalla syyllistää persuja kaiken rasismin alkulähteeksi suomessa.

        Stenmannin pitäisi Pietarsaaren entisenä kaupunginjohtajana tietää ettei SFP ole sillä saralla mitenkään puhdas pulmunen, mitä tulee suomenkielisiin kohdistuvassa rasismissa.

        Itsenäisessä Suomessa jo toistasataa vuotta jatkunut kirlirasismi jossa suomenkielisiä sorretaan ja alistetaan pakkoruotsitukselle (pakkoruotsi ja virkamiesruotsi) on hyväksyttyä .
        Suomessa rasismiin on totuttu, totutelkoot mustat ja ruskeatkin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsenäisessä Suomessa jo toistasataa vuotta jatkunut kirlirasismi jossa suomenkielisiä sorretaan ja alistetaan pakkoruotsitukselle (pakkoruotsi ja virkamiesruotsi) on hyväksyttyä .
        Suomessa rasismiin on totuttu, totutelkoot mustat ja ruskeatkin .

        Tämän 4%:n kielipuolueen kokoaan suurempi asema valtakunnanpolitiikassa vaatii juuri tuon "kaksikielisen" suomen.
        Nyt ovat sitten valjastaneet Lucian, tuon katolisen kirkon pakanallisen pyhimyksenkin Folkhälsanin statuksen- ja kassavarallisuuden korottamiseen.
        Rasismivivutuksella.
        Oi päiviä oi aikoja!


    • Anonyymi

      Olisivat valinneet lusijaksi aidon afrikkalaisen simpanssin mieluummin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      114
      1148
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      689
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      664
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      82
      629
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      94
      465
    Aihe