Älypuhelin vanhempana

Anonyymi-ap

Miksi iältään maks. 50 vuotiaat on siirtäneet vanhemmuutensa älypuhelimille. Onko näin ettei vanhempana olon vastuu kiinnosta?. Lapsen opettaminen sijaisvanhemmalleen alkaa jo kun naisella alkaa maha pyöristymään silloin alkaa raskauskuvien ottaminen ja jakaminen. Synnytysosastolla pittää olla puhelin mukana ja kuvat jakeluun (alastonkuvia vauvasta luvatta). Ehkä vanhemmuutta jaksavat esittää siihen asti kun taapero oppii kävelemään. Sitten tulee se vaihe että ollaan sohvalla ja katsellaan toktikkejä teennäisesti nauraen samalla lapselle sanotaan "menehän leikkimään siitä". Pihalla leikkiessä lapset pyytää "vanhempiaan" leikkimään niin vastataan vaan "menehän siitä" ja jatketaan älypuhelimen räpläystä. Sittenhän tulee se lopullinen luovutus kun lapselle ostetaan oma älypuhelin ja vanhemmuus lopultakin vaihtuu, mikä helpotus "vanhemmille", nyt on aikaa omalle elämälle ( sohvalle ja älypuhelimelle edelleen). Jossain vaiheessa tulee murrosikä ja vaikeudet. Lapselle ei ole älypuhelin opettanut alkeellisempiakaan tapoja. Elämä lasten kanssa on yhtä riitelyä. Yritetään koventaa kuria mutta vahinko vain, ollaan 10 vuotta myöhässä. Kova kuri murrosiässä vain pahentaa tilannetta. Lapsen kasvatushan alkaa siinä vaiheessa kun mitali pullahtaa ulos mutta kaikki tyylillään, omista lapsistahan se on kyse.
Nyt sitte kommentteja ja vittuilua. Ei haittaa vaikka Persuksi tai Kommariksi tuomitsette.

36

441

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olipa säälittävän ihmisen avaus. Kun ei ole omaa elämää, niin täytyy ilmeisesti arvostella muita?

• Anonyymi

Tarkoitatko itseäsi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko itseäsi?

En tarkoittanut :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tarkoittanut :D

Sinullako on sitten omaa elämää mutta siitä huolimatta arvostelet muita?

• Anonyymi

KOMMARI

• Anonyymi

Jongunjoe korpikommari purkaa lapsuuttaan.

• Anonyymi

Kuules, sinä ajankuluksesi provoileva kommaripersu.
      Lapsista ja kasvatuksesta en sano mitään, ne ovat jokaisen omassa vallassaan olevia asioita, mutta puhutaanpas tuosta älypuhelimesta.
      Ei se ole pyssyn vika jos sillä tapetaan ihmisiä, ihmiset pyssyjä käyttää kukin omiin tarkoituksiinsa.
      Mitä älypuhelimeen tulee, niin sepä onkin yksi parhaista tavallista kansalaista hyödyttävistä keksinnöistä pitkään aikaan!
      Kaipa sinä(kin) ymmärrät kuinka suuren tavarakuorman tuo pieni palikka kätkee sisäänsä?
      Siinä kompaktissa paketissa kulkee aina mukana TV, tietokone, radio, puhelin, kamera, videokamera, valokuva-albumi ja videoarkisto.
      Sillä värkillä pääsee kätevästi nettiin, pankkiasioille, lukemaan lehdet, postiin, siinä on kääntäjä vieraille kielille, on pysäköintisovellukset, ym., sanalla sanoen ihan kaikki mitä ihminen arjessaan tarvitsee, pl. kahvinkeitin.
      Se että joku ei siitä tykkää, tai ei osaa käyttää sitä, taikka käyttää sitä väärin, ei tee siitä millään muotoa huonoa laitetta.
      Erittäin hyvä keksintö joka helpottaa jokapäiväistä elämää, asiointia, yhteydenpitoa ja antaa viihdettä elämään.
      Rohkeasti vaan käyttämään niin yllätyt sen kätevyydestä ja monipuolisuudesta.

• Anonyymi

Aloittaja: Kysymys on älypuhelinvanhemmista, elikkäs puhelin on vienyt vanhempien paikan. Katsohan ympärilles kun liikut, tämä kapistus on melkein kaikkien kourassa istuvat kävelivät seisoskelivat työnsivät lastenrattaita yms.. Käytän itsekin puhelinta mutta enimmäkseen sen oikeaan tarkoitukseen ja muut hommat hoidan tietokoneella. Jos tulee vieraita niin puhelin kiinni ja olen sanonut vieraille että pistävät äänettömälle. Kommentoihan oikeaa asiaa älä minua koska et tunne tai tiedä minusta mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja: Kysymys on älypuhelinvanhemmista, elikkäs puhelin on vienyt vanhempien paikan. Katsohan ympärilles kun liikut, tämä kapistus on melkein kaikkien kourassa istuvat kävelivät seisoskelivat työnsivät lastenrattaita yms.. Käytän itsekin puhelinta mutta enimmäkseen sen oikeaan tarkoitukseen ja muut hommat hoidan tietokoneella. Jos tulee vieraita niin puhelin kiinni ja olen sanonut vieraille että pistävät äänettömälle. Kommentoihan oikeaa asiaa älä minua koska et tunne tai tiedä minusta mitään.

Johan sanoin että älypuhelinta kuten asettakin voidaan käyttää monella lailla.
        Se että se laite on monilla kourassa johtuu, kuten sanoin, että nykyään lähes kaikki toimii sitä kautta.
        Kuka viesteilee kaverille, kuka lukee lehteä, kuka on pankissa, kuka maksaa pysäköintiä, kuka muuten vaan katselee jotakin viihdettä...
        Se on nykyaikaa, eikä sille kukaan mahda mitään, ajat muuttuu ja ihminen sen mukana.
        Emme mekään ole samanlaisia kuin vaikka ukkimme 100 vuotta sitten, melkoisen moni asia on muuttunut ja muuttuu vielä meidän jälkeemmekin.
        Itse laitetta on turha syyllistää, sen käytön osaaminen on lapsille ja nuorille nykymaailmassa välttämättömyys ja parempihan se kännykkä on kädessä kuin vaikkapa kaljapullo.
        On ne lapset olleet ja ovat edelleenkin joissakin perheissä oikeastikin heitteillä, kuten vaikkapa päihde- tai mielenterveysongelmaisten lapset.
        Lapset vaan kasvavat nykyisin erilaisessa ympäristössä kuin ennen ja se lienee vain hyväksyttävä.
        Puhelin on muutenkin niin henkilökohtainen asia, etten ainakaan minä anna itselleni oikeutta vaatia ketään laittamaan puhelintaan äänettömälle, enhän tiedä jos vaikka odottavat tärkeää puhelua taikka viestiä.
        Kännykkä vaan on nykyajan yleisväline, ikään kuin puukko ennen vanhaan oli työväline, ruokailuväline ja teräase.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johan sanoin että älypuhelinta kuten asettakin voidaan käyttää monella lailla.
        Se että se laite on monilla kourassa johtuu, kuten sanoin, että nykyään lähes kaikki toimii sitä kautta.
        Kuka viesteilee kaverille, kuka lukee lehteä, kuka on pankissa, kuka maksaa pysäköintiä, kuka muuten vaan katselee jotakin viihdettä...
        Se on nykyaikaa, eikä sille kukaan mahda mitään, ajat muuttuu ja ihminen sen mukana.
        Emme mekään ole samanlaisia kuin vaikka ukkimme 100 vuotta sitten, melkoisen moni asia on muuttunut ja muuttuu vielä meidän jälkeemmekin.
        Itse laitetta on turha syyllistää, sen käytön osaaminen on lapsille ja nuorille nykymaailmassa välttämättömyys ja parempihan se kännykkä on kädessä kuin vaikkapa kaljapullo.
        On ne lapset olleet ja ovat edelleenkin joissakin perheissä oikeastikin heitteillä, kuten vaikkapa päihde- tai mielenterveysongelmaisten lapset.
        Lapset vaan kasvavat nykyisin erilaisessa ympäristössä kuin ennen ja se lienee vain hyväksyttävä.
        Puhelin on muutenkin niin henkilökohtainen asia, etten ainakaan minä anna itselleni oikeutta vaatia ketään laittamaan puhelintaan äänettömälle, enhän tiedä jos vaikka odottavat tärkeää puhelua taikka viestiä.
        Kännykkä vaan on nykyajan yleisväline, ikään kuin puukko ennen vanhaan oli työväline, ruokailuväline ja teräase.

Aloittaja: Empä lähe puhelimesta väittelemään, tarpeellinen vehe. Meillähän on tulevaisuudessa siru jossain kohtaa mistä löytyy kaikki tiedot, taitavat Ruotsissa sitä kokeillakin. Kehitystä ei voi pysäyttää. Tuo puhelinhan on minun kommentissani sivuroolissa ja vanhemmat pääroolissa. Olen vieläkin sitä mieltä että nuoret vanhemmat siirtävät lasten kasvattamista älypuhelimelle jos nyt ymmärrätte mitä tarkoitan. Vielä tuosta vierailijoista, mulla on kanttia sanoa että puhelimet äänettömälle, mieluummin juttelen vieraitten kanssa kuin katselen ja kuuntelen niitten puhelimessa oloa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja: Empä lähe puhelimesta väittelemään, tarpeellinen vehe. Meillähän on tulevaisuudessa siru jossain kohtaa mistä löytyy kaikki tiedot, taitavat Ruotsissa sitä kokeillakin. Kehitystä ei voi pysäyttää. Tuo puhelinhan on minun kommentissani sivuroolissa ja vanhemmat pääroolissa. Olen vieläkin sitä mieltä että nuoret vanhemmat siirtävät lasten kasvattamista älypuhelimelle jos nyt ymmärrätte mitä tarkoitan. Vielä tuosta vierailijoista, mulla on kanttia sanoa että puhelimet äänettömälle, mieluummin juttelen vieraitten kanssa kuin katselen ja kuuntelen niitten puhelimessa oloa.

Tottahan tuo että kehitystä ei voi pysäyttää.
        Hupaisaa muuten että jossakin kohtaa raamattuakin lukee että tulee aika kun jokainen saa otsaansa pedon merkin, jota ilman ei voi ostaa eikä myydä...
        Tarkoittaneeko otsaan ihon alle laitettavaa mikrosirua...?
        En usko että tuo älypuhelin lapsia turmelee, vaan mieluumminkin antaa heille jo pienestä pitäen mm. teknisiä valmiuksia vaikkapa työelämään, joka sekin alkaa olla jo melkoisen digitaalista, kaikkine tietojärjestelmineen, etätöineen, tietokoneineen kaikkineen.
        Muistan itse kun tietotekniikka alkoi rynniä työpaikoille ja syrjäyttää perinteistä lehtiö-kynä ja kirjoituskone työtä.
        Kapinaahan se aiheutti ja sitkeimmät kapinoivat ja yrittivät pitää vanhasta kiinni, kunnes he eivät enää pystyneet hoitamaan hommiaan, vaan pakko oli ruveta opettelemaan uutta.
        Sitten tahtoi olla että jokaiselle toimialalle oli omat järjestelmänsä ja aina kun sen ehti oppia niin sepä uudistettiin ja alapa opetella taas uutta, stressasihan se ja tuntui että aika menee näiden lelujen kanssa leikkimiseen.
        Nykyään ei mikään yhteiskunnassa enää toimi ilman tietotekniikkaa, ei edes viemärit ja vedenjakelu, juna- ja lentoliikenteestä puhumattakaan.
        Vanhempia on monenlaisia ja jokaisella omat kasvatustapansa, tosin vahvasti joskus näyttää että vanhemmatkin ovat jääneet kasvatusta vaille jostakin syystä, joten kuinkapa heiltä voisi huippusuorituksia kasvattajana vaatia.
        Mutta kyllä tämä maailma on aina omalla painollaan rullannut aikansa vaatimusten ja tapojen mukaisesti, turha meidän on siitä olla huolissaan, ihmetellään vaan ja yritetään hyödyntää itsekin uutta tekniikkaa arkielämässämme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottahan tuo että kehitystä ei voi pysäyttää.
        Hupaisaa muuten että jossakin kohtaa raamattuakin lukee että tulee aika kun jokainen saa otsaansa pedon merkin, jota ilman ei voi ostaa eikä myydä...
        Tarkoittaneeko otsaan ihon alle laitettavaa mikrosirua...?
        En usko että tuo älypuhelin lapsia turmelee, vaan mieluumminkin antaa heille jo pienestä pitäen mm. teknisiä valmiuksia vaikkapa työelämään, joka sekin alkaa olla jo melkoisen digitaalista, kaikkine tietojärjestelmineen, etätöineen, tietokoneineen kaikkineen.
        Muistan itse kun tietotekniikka alkoi rynniä työpaikoille ja syrjäyttää perinteistä lehtiö-kynä ja kirjoituskone työtä.
        Kapinaahan se aiheutti ja sitkeimmät kapinoivat ja yrittivät pitää vanhasta kiinni, kunnes he eivät enää pystyneet hoitamaan hommiaan, vaan pakko oli ruveta opettelemaan uutta.
        Sitten tahtoi olla että jokaiselle toimialalle oli omat järjestelmänsä ja aina kun sen ehti oppia niin sepä uudistettiin ja alapa opetella taas uutta, stressasihan se ja tuntui että aika menee näiden lelujen kanssa leikkimiseen.
        Nykyään ei mikään yhteiskunnassa enää toimi ilman tietotekniikkaa, ei edes viemärit ja vedenjakelu, juna- ja lentoliikenteestä puhumattakaan.
        Vanhempia on monenlaisia ja jokaisella omat kasvatustapansa, tosin vahvasti joskus näyttää että vanhemmatkin ovat jääneet kasvatusta vaille jostakin syystä, joten kuinkapa heiltä voisi huippusuorituksia kasvattajana vaatia.
        Mutta kyllä tämä maailma on aina omalla painollaan rullannut aikansa vaatimusten ja tapojen mukaisesti, turha meidän on siitä olla huolissaan, ihmetellään vaan ja yritetään hyödyntää itsekin uutta tekniikkaa arkielämässämme.

Aloittaja: Näinhän se mennee, nykylapset rakentellee tietokoneita ite leikki saman ikäisenä kuralammikoissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja: Näinhän se mennee, nykylapset rakentellee tietokoneita ite leikki saman ikäisenä kuralammikoissa.

Justiinsa näin! Pojanpoika touhuaa tabletilla vaikka mitä, saman ikäisenä minun teknisin kapine oli isän sahaamat puiset rakennuspalikat...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kännykkä ei vie vanhempia vaan puolueet ottavat kasvatuksen kännykän kautta itselleen huonoin seurauksin kuten tiedämme.Lapset houkutellaan alaikäisinä kaupunkeihin touhuamaan aikuisten leikkejä ilman valvontaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kännykkä ei vie vanhempia vaan puolueet ottavat kasvatuksen kännykän kautta itselleen huonoin seurauksin kuten tiedämme.Lapset houkutellaan alaikäisinä kaupunkeihin touhuamaan aikuisten leikkejä ilman valvontaa.

Eipä taida nämä älylaitteiksi sanotut laitteet olla nimensä veroisia. Nykyisin peruskoulun käyneistä useat koulunsa loputtua tulevat ulos luku- kirjoitus- ja laskutaidottomina. Mihinkä matkalla on se laitteista tullut äly on hävinnyt, ennen kerrattiin vaikka jatkoajalla, että oppi meni perille ja lopulta osattiin.

• Anonyymi

Ottiko noin tiukalle kommari?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä taida nämä älylaitteiksi sanotut laitteet olla nimensä veroisia. Nykyisin peruskoulun käyneistä useat koulunsa loputtua tulevat ulos luku- kirjoitus- ja laskutaidottomina. Mihinkä matkalla on se laitteista tullut äly on hävinnyt, ennen kerrattiin vaikka jatkoajalla, että oppi meni perille ja lopulta osattiin.

Kyllä se on opetuksen tasosta kiinni jos ei lukemaan opi.
        Ennen jätettiin luokalle jos ei oppinut vaadittuja asioita.
        Nyt annetaan luku- ja kirjoitustaidottomille peruskoulun päästötodistuksia.
        Käsittämätöntä piittaamattomuutta!

• Anonyymi

Hyvä aloitus.

• Anonyymi

Äideillä kännykkä toisessa kädessä ja tupakka toisessa,lapsiin touhuu mitä touhuu..Voi taivas....tätä nykyaikaa..

• Anonyymi

80 vuotias pärjäää hyvin.

• Anonyymi

Iäkkäiden vanhempien yhteydenotoista pääsee eroon ostamalla heille älypuhelin, koska se on jumissa jo muutaman päivän jälkeen. Harkitkaa tarkkaan puhelimen hankinnassa minkä ostatte, senioripuhelin nimityksellä oleva laite toimii yleensä kauemmin.

• Anonyymi

Ei kiinnosta.

• Anonyymi

"80 vuotias pärjää hyvin"
        Onnea vaan matkaan: https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000010140017.html

Olen harkinnut "älykännystä" luopumista, kun siinä ei ole mitään älykästä.
        Taas eilen lopetti hälyttämästä saapuvasta puhelusta samoin tekstiviestistä. Puhelinkauppakin oli ihmeissään. Kaikki asetukset kohdallaan - jäätiin odottamaan seuraavaa päivitystä!!

Älykännyn pitokin maksaa ihan tolkuttomasti ja käyttöikä on lyhyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"80 vuotias pärjää hyvin"
        Onnea vaan matkaan: https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000010140017.html

Olen harkinnut "älykännystä" luopumista, kun siinä ei ole mitään älykästä.
        Taas eilen lopetti hälyttämästä saapuvasta puhelusta samoin tekstiviestistä. Puhelinkauppakin oli ihmeissään. Kaikki asetukset kohdallaan - jäätiin odottamaan seuraavaa päivitystä!!

Älykännyn pitokin maksaa ihan tolkuttomasti ja käyttöikä on lyhyt.

Ei se pöljyys ikään katso. Fiksu 80-kymppinen voi pärjätä puhelimensa kanssa paremmin kuin idiootti 20-kymppinen. Sinulle varmaan peruspuhelin se paras vaihtoehto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se pöljyys ikään katso. Fiksu 80-kymppinen voi pärjätä puhelimensa kanssa paremmin kuin idiootti 20-kymppinen. Sinulle varmaan peruspuhelin se paras vaihtoehto.

"Ei se pöljyys ikään katso" Hyvin sanottu!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei se pöljyys ikään katso" Hyvin sanottu!

Puhelimesta on tullut vallan väline. Pöljyys nimenomaan katsoo ikää.Ja on hyvä että koululaiset eivät saisi pitää kännyköitä kouluissa.

• Anonyymi

Tämän ketjun perusteella olette kaikki pöljiä. Todella pöljiä. Menkää pois.

• Anonyymi

Onneksi olen niin vanha ja tyhmä, että en ole ostanut älypuhelinta sotkemaan ihmisten kanssa seurustelua tavattaessa. Ikäväkseni olen huomannut, että koko porukka seurustelee puhelimensa kanssa ja minä istun kädet ristissä etsimässä jotakin tekemistä.

• Anonyymi

Olet väärässä porukassa, joten vaihda porukkaa.

• Anonyymi

Et vain osaa käyttää, niin et uskalla ostaa älypuhelinta. MUHAHAHAHAAAA

• Anonyymi

Sulla on vaan mielikuvitusystäviä.

• Anonyymi

Katsokaa telkkarii!

• Anonyymi

Radio on hyvä!

• Anonyymi

Ennen naisväki pieninä joutoaikoina otti neuleen esille ja teki vaikka kestäviä ja lämpimiä sukkia. Nyt räplätään vain hyödytöntä kännykkää, ei kannata kyläänkään lähteä.

• Anonyymi

Mutta onhan siitä hyötyäkin: jälkipolvet näkevät kuvista että millainen takapuoli oli henkilöllä...

• Anonyymi

Sydämen paikalla jaloteräsmäntä
      Ihminen on renki kone isäntä
      Teräskuoren alla on tehokas aivo
      Ihminen koneen orja ja vaimo

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      4974
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      86
      1762
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      288
      1622
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1574
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      256
      1448
    6. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      135
      1207
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1180
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1129
    9. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      69
      1111
    10. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1064
    Aihe

Tarvitsemme suostumuksesi tarjotaksemme personoitua palvelua

Palvelu ja sen kolmannen osapuolen toimittajat (71) keräävät henkilötietoja (esim. IP-osoite tai laitetunniste) käyttäen evästeitä ja muita teknisiä keinoja tietojen tallentamiseen ja lukemiseen laitteellasi tarjotakseen sinulle tarkoituksenmukaisia mainoksia ja parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen.

Palvelu ja sen kumppanit tarvitsevat suostumuksesi seuraaviin:

Tarkoitukset

Tarkkoja sijaintitietoja ja laiteominaisuuksia koskevia tietoja voidaan käyttää.

Mainonta voidaan yksilöidä profiilin perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä mainontaa varten. Mainonnan suorituskykyä voidaan mitata.

Sisältö voidaan yksilöidä profiilisi perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä sisältöä varten. Sisällön tehokkuutta voidaan mitata. Raportit voidaan luoda oman ja muiden toiminnan perusteella. Toimintasi tässä palvelussa voi auttaa kehittämään ja parantamaan tuotteita ja palveluita.

Evästeet, laitteet tai vastaavat verkkotunnisteet (esimerkiksi kirjautumisperusteiset tunnisteet, satunnaisesti määritetyt tunnisteet, verkkopohjaiset tunnisteet) sekä muut tiedot (esimerkiksi selaimen tyyppi ja tiedot, kieli, näytön koko, tuetut tekniikat jne.) voidaan tallentaa laitteellesi tai lukea laitteellasi laitteen tunnistamiseksi joka kerta, kun se muodostaa yhteyden sovellukseen tai verkkosivustoon yhdessä tai useammassa tässä esitetyssä tarkoituksessa.

Erityisominaisuudet

Hyväksynnälläsi tarkkaa sijaintiasi (alle 500 metrin säteellä) voidaan käyttää tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

Hyväksynnälläsi tiettyjä laitettasi koskevia ominaisuuksia saatetaan pyytää ja käyttää erottamaan se muista laitteista (kuten asennetut fontit tai laajennukset, näyttösi resoluutio) tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

Hyväksymällä sallit tietojesi käsittelyn. Suostumuksesi koskee tätä palvelua, hyväksymättä jättäminen voi vaikuttaa asiakaskokemukseesi. Jotkut teknologiat saattavat perustella tietojen käsittelyä oikeutetulla edulla, voit vastustaa tätä tai muuttaa muita asetuksia klikkaamalla Asetukset linkkiä.

Tietosuoja