Pohjoiskymenlaaksolainen erityisajosäädös, joka on voimassa ainoastaan Kouvolan talousalueella.
"Kiertoliittymää vasemmalta lähestyvällä ajoneuvolla on etuajo-oikeus suhteessa oikealta lähestyvään ajoneuvoon.
Kiertoliittymää oikealta lähestyvä ajoneuvo kumoaa vasemmalta lähestyvän ajoneuvon väistämisvelvollisuusmerkin B5 ja muuttaa sen automaattisesti B1 etuajo-oikeutettu tie merkiksi!
Samoin oikealta kiertoliittymää lähestyvän ajoneuvon B5 väistämisvelvollisuus merkki tulkitaan B6 pakollinen pysähtyminen merkiksi.
Tästä seuraa automaattisesti myös, että vasemmalta kiertoliittymää lähestyvän ajoneuvon kuljettajaa ei koske liikennelain varovaisuus velvoite pyrkiä ehkäisemään liikenneonnettomuutta kaikin tavoin!"
Tätä ihmettä saatte halutessanne mennä reaaliaikaisesti seuraamaan esim. arkisin klo 15.30-17.00 Kymenlaaksontie, Kaitilankadun/koriansuoran ja Kuusaantien kiertoliittymiin.
Minä ensin ja sitten tulee MINÄ, MINÄ, MINÄ, MINÄ JA MINÄ!!!!
Turvallista joulua!
Poikkeus vahvistaa säännön, Kiertoliittymään saavuttaessa
8
599
Vastaukset 8
- Anonyymi
No tämä on vain yksi esimerkki näiden kymenlaakson VATIPÄIDEN minäminä-ajattelusta!!
- Anonyymi00009
Totta turiset.
- Anonyymi
OSAANAJAAPISTEFI
Kouvolan taajama-alueella, sekä erityisesti ruutukaava-alueella pyrin aina ajamaan sallitun nopeuden ylärajalla.
Tällä tavoin varmistan itselleni mielenrauhan, sillä risteävältä sivutieltä liikenteeseen liittymään pyrkivä inehmon tollukka ei keskustan lyhyiden korttelivälien, oman suuren ajonopeuteni sekä näyttävän ja tyylikkä liirtoajoni vuoksi uskalla alkaa työntymään sieltä sivutieltä/pihatieltä muuta liikennettä ja erityisesti minun ajamista häiritsemään.
Olen myös ylpeä itsestäni.- Anonyymi
Muta enosa kirjota
- Anonyymi00005
Mun on nyt ihan pakko kysyy et ymmärtääks joku jotain?
- Anonyymi00006
Höpö höpö, liikennemerkit eikä -säännöt muutu mihinkään ja __kiertolittymään tuleva väistää siellä jo olevaa ajoneuvoa__.
- Anonyymi00007
Onko kuitenkin pakko pysähtyä enne penetroitumista kiertoliittymään?
Hyvin moni autoilia (vai autoilija#?) Kouvolassa vaikuttaisi pysähtyvän varmuuden vuoksi siihen väistämisvelvollisuutta osoittavan merkin kohdalle, vaikka liittymä olisi tyhjä tai vasemmalta liittymää lähestyvä ajkoneuvo olisi vielä kiertoliittymän ulkopuolella. Tällöinhän tilanne on jokseenkin nurinkurinen, kuin missätahansa tasa-arvoisessa risteyksessä. (Vasemmalta tulevaa pitää väistää)
Kiertoliittymiä, kun rakennetaan sujuvoittamaan liikennettä, jos ovat sitten halkaisijaltaan riittävän suuria ja vähentämään valo-ohjauksen tarvetta, jolloin kunnossapidon kustannukset pienentyvät pitkässäjuoksussa.
Osalla autokansasta on myös piintynyt tyyli ajaa kiertoliittymän sisällä kumit ulisten, jolloin omasta kulkupelistään huoltapitävä autoilija ei tohdi väenväkisin tunkea liittymään peläten kolaria.
Tästä taasen seuraa kiertoliittymien sisäänajoreittien ruuhkautuminen ja tarpeeton pumppaaminen.
Tämän ilmiön voi helpoiten nähdä Kankaron liika pieneksi jääneessä kiertoliittymässä ruuhka-aikoina. - Anonyymi00008
Kova kiire nykyään kaikilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091330
- 45911
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50736Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r129694- 70666
- 67616
- 53597
- 55555
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.93483Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20480- 34467
Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32458Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142453Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?115453Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e91451- 5448
- 49447
- 51445
- 52403
- 42400