Pohjoiskymenlaaksolainen erityisajosäädös, joka on voimassa ainoastaan Kouvolan talousalueella.
"Kiertoliittymää vasemmalta lähestyvällä ajoneuvolla on etuajo-oikeus suhteessa oikealta lähestyvään ajoneuvoon.
Kiertoliittymää oikealta lähestyvä ajoneuvo kumoaa vasemmalta lähestyvän ajoneuvon väistämisvelvollisuusmerkin B5 ja muuttaa sen automaattisesti B1 etuajo-oikeutettu tie merkiksi!
Samoin oikealta kiertoliittymää lähestyvän ajoneuvon B5 väistämisvelvollisuus merkki tulkitaan B6 pakollinen pysähtyminen merkiksi.
Tästä seuraa automaattisesti myös, että vasemmalta kiertoliittymää lähestyvän ajoneuvon kuljettajaa ei koske liikennelain varovaisuus velvoite pyrkiä ehkäisemään liikenneonnettomuutta kaikin tavoin!"
Tätä ihmettä saatte halutessanne mennä reaaliaikaisesti seuraamaan esim. arkisin klo 15.30-17.00 Kymenlaaksontie, Kaitilankadun/koriansuoran ja Kuusaantien kiertoliittymiin.
Minä ensin ja sitten tulee MINÄ, MINÄ, MINÄ, MINÄ JA MINÄ!!!!
Turvallista joulua!
Poikkeus vahvistaa säännön, Kiertoliittymään saavuttaessa
8
599
Vastaukset 8
- Anonyymi
No tämä on vain yksi esimerkki näiden kymenlaakson VATIPÄIDEN minäminä-ajattelusta!!
- Anonyymi00009
Totta turiset.
- Anonyymi
OSAANAJAAPISTEFI
Kouvolan taajama-alueella, sekä erityisesti ruutukaava-alueella pyrin aina ajamaan sallitun nopeuden ylärajalla.
Tällä tavoin varmistan itselleni mielenrauhan, sillä risteävältä sivutieltä liikenteeseen liittymään pyrkivä inehmon tollukka ei keskustan lyhyiden korttelivälien, oman suuren ajonopeuteni sekä näyttävän ja tyylikkä liirtoajoni vuoksi uskalla alkaa työntymään sieltä sivutieltä/pihatieltä muuta liikennettä ja erityisesti minun ajamista häiritsemään.
Olen myös ylpeä itsestäni.- Anonyymi
Muta enosa kirjota
- Anonyymi00005
Mun on nyt ihan pakko kysyy et ymmärtääks joku jotain?
- Anonyymi00006
Höpö höpö, liikennemerkit eikä -säännöt muutu mihinkään ja __kiertolittymään tuleva väistää siellä jo olevaa ajoneuvoa__.
- Anonyymi00007
Onko kuitenkin pakko pysähtyä enne penetroitumista kiertoliittymään?
Hyvin moni autoilia (vai autoilija#?) Kouvolassa vaikuttaisi pysähtyvän varmuuden vuoksi siihen väistämisvelvollisuutta osoittavan merkin kohdalle, vaikka liittymä olisi tyhjä tai vasemmalta liittymää lähestyvä ajkoneuvo olisi vielä kiertoliittymän ulkopuolella. Tällöinhän tilanne on jokseenkin nurinkurinen, kuin missätahansa tasa-arvoisessa risteyksessä. (Vasemmalta tulevaa pitää väistää)
Kiertoliittymiä, kun rakennetaan sujuvoittamaan liikennettä, jos ovat sitten halkaisijaltaan riittävän suuria ja vähentämään valo-ohjauksen tarvetta, jolloin kunnossapidon kustannukset pienentyvät pitkässäjuoksussa.
Osalla autokansasta on myös piintynyt tyyli ajaa kiertoliittymän sisällä kumit ulisten, jolloin omasta kulkupelistään huoltapitävä autoilija ei tohdi väenväkisin tunkea liittymään peläten kolaria.
Tästä taasen seuraa kiertoliittymien sisäänajoreittien ruuhkautuminen ja tarpeeton pumppaaminen.
Tämän ilmiön voi helpoiten nähdä Kankaron liika pieneksi jääneessä kiertoliittymässä ruuhka-aikoina. - Anonyymi00008
Kova kiire nykyään kaikilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää66799- 159790
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa22787Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.101767Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27718Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93677Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192650- 22592
- 61582
Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks36558VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40549On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78490- 39465
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75457- 57455
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9439Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437- 70433
- 54428
- 40407