hevosen omistus

Eli haluaisin tietää hevosen omistuksesta parisen asiaa kun nyt aateltiin että lähivuosina oma hevonen ollaan ostamassa (siis ensimmäistä omaa hevosta)

1. mitä teette ensimmäisten viikkojen aikana
2. käytkö joka päivä tallilla
3.onko täysi hoito järkevä vaihto ehto
4.miten suunnittelette hevosen ruokinnan
5.olenko mielestänne riittävän kokenut/osaava omaan hevoseen
Kertokaa vaan kaikki omasta hevosta ja sen omistamisesta. meille ei ole mahdollista hankkia hevosta omaan pihaan. Meillä on monta talli vaihto ehtoa joista yksi on 20 min pyöräilymatkan päässä siellä on myös maneesi muut vähän lähempänä mutta ei maneesia ja kyseisellä tallilla myös hiekka kentää ja maastoja. Arvostan jos tulisi järkeviä vastauksia!
kiitos vastauksista jo etukäteen

Olen kesällä 14v harrastanut ratsastusta vähän yli 5v yksi puolen vueden tauko ollut. Hyppään jotain 70cm normaalisti joskus isompaa sanoisin että He b tasoinen olen käynyt ratsastuskouluissa 5v ja vuokrannut hevosia 1v osaan satuloida ja suitsia ja perus hoitotoimenpiteet harjata ottaa kaviot loimittaa huoltaa varusteita taluttaa hieroa. Kokemusta löytyy vähän joka sortista mutta aijon ostaa silti jonkun kivan helpon reippaan kiltin hevosen. Kysykää lisätietoja jos kysyttävää

1

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajattelin myös ylläpitohevosta ainakin ensikesäksi ja jos menee hyvin niin mikä ettei pidemmäksi aikaa. Eikö ylläpito hevonen ole vaikeampi löytää kuin oma ja jos jostain sellaisen saan niin pitäisin kuin omanani ja maksan tallipaikan kengitykset ymss? Tosiaan minulla on lähipiirissäni ainakin 3 hevosihmistä vaikka ravipuolella ovatkin niin niiltä pystyn milloin vain kysymään ja toki kun täysihoito talille heppasen pistäisin niin varmaan sielläkin ihmisiä keiltä kysyä eikö? Pärjäisinkö teidän mielestä näillä eväillä? Ja vielä kysyisin että mille näistä talleista itse laittaisitte hevosen kaikki aikalailla saman matkan täässä vähän yli 15min pyörällä mutta yhdellä talleista on maneesi mutta se on vähän kauempana. vaikka tulee talvi ja kenttä menee huonommaksi niin voinhan silti käydä esim 3 krt maneesilla viikossa hevoseni kanssa kaikilla talleilla on myös maastoja.
      KIITOS TOSIPALJON JOS AUTATTE JA VASTAATTE <3<3

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      180
      11299
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      56
      5381
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2627
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      38
      2301
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1811
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1735
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      38
      1393
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      37
      1319
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1226
    10. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      26
      1159
    Aihe