Neurolepteistä epäinhimillinen tuska

Anonyymi-ap

Neuroleptit aiheuttavat epäinhimillistä tuskaa päässä. On kauheat säryt. Onko oikein, että lääkkeiden aiheuttaman säryn takia täytyy syödä särkylääkkeitä jatkuvasti?

35

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko oikein, että ihmiset sairastuu, eivätkä pärjää ilman lääkkeitä?

Eihän se varmaan reilulta tunnu, mutta niin vaan tapahtuu jokaiselle meille jossain vaiheessa elämää.

• Anonyymi

Neuroleptit ovat vihoviimeisiä lääkkeitä. Ilman on parempi. Psykoosit kestävät 1-3 viikkoa, neuroleptien syönti loppuelämän. Tekaisty sairaus, ei ole totta. Ja pakolla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Neuroleptit ovat vihoviimeisiä lääkkeitä. Ilman on parempi. Psykoosit kestävät 1-3 viikkoa, neuroleptien syönti loppuelämän. Tekaisty sairaus, ei ole totta. Ja pakolla!

Kuolema on parempi kuin neuroleptien syöminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli muka ihminen on terve, vaikka on psykoosissa. ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten monta kertaa olenkaan toivonut, että maailma ei olisi totta, ja kuinka monestivolenkaan ollut väärässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuolema on parempi kuin neuroleptien syöminen.

Tilastot ovat eri mieltä kanssasi.

Itsarit ovat vähentyneet, ja lääkkeiden käyttö on lisääntynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tilastot ovat eri mieltä kanssasi.

Itsarit ovat vähentyneet, ja lääkkeiden käyttö on lisääntynyt.

Itsekin runsaiden lääkitysten aikaan yritin jopa itsemurhaa useampaan kertaan.
        Kun vuosien jälkeen pääsin eroon lääkkeistä, niin olen todella tyytyväinen, että olen edelleen hengissä.
        Ei kuolema olisi ollut hyvä vaihtoehto, kun mietin, mitä kaikkea elämään on vielä mahtunut, ja edessäkin toivottavasti vielä hyviä aikoja. Pahimpina aikoina en olisi osannut ajatellakaan, että elämästä edessä päin vielä tulisi jotain.
        Ei tämä elämä aina mitään helppoa ole, ei varmasti kenelläkään.

Onkohan aloittaja jutellut neuroleptit määränneen lääkärin kanssa päänsärystään ?
        Jos on neuroleptejä jostain syystä käytettävä, niin vaihtoehtojakin löytyy, ehkä joku toinen lääke voisi olla aiheuttamatta päänsärkyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsekin runsaiden lääkitysten aikaan yritin jopa itsemurhaa useampaan kertaan.
        Kun vuosien jälkeen pääsin eroon lääkkeistä, niin olen todella tyytyväinen, että olen edelleen hengissä.
        Ei kuolema olisi ollut hyvä vaihtoehto, kun mietin, mitä kaikkea elämään on vielä mahtunut, ja edessäkin toivottavasti vielä hyviä aikoja. Pahimpina aikoina en olisi osannut ajatellakaan, että elämästä edessä päin vielä tulisi jotain.
        Ei tämä elämä aina mitään helppoa ole, ei varmasti kenelläkään.

Onkohan aloittaja jutellut neuroleptit määränneen lääkärin kanssa päänsärystään ?
        Jos on neuroleptejä jostain syystä käytettävä, niin vaihtoehtojakin löytyy, ehkä joku toinen lääke voisi olla aiheuttamatta päänsärkyä.

Ne ovat niin voimakkaita jokainen, että monia kokeilleena on jokaisessa ollut voimakas päänsärky.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli muka ihminen on terve, vaikka on psykoosissa. ?

Psykoosi saattaa kestää 1-3 viikkoa ilman lääkitystä. Sen takia ei loppuelämän lääkitystä tarvitse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Psykoosi saattaa kestää 1-3 viikkoa ilman lääkitystä. Sen takia ei loppuelämän lääkitystä tarvitse.

Kyllä minä epäilen, että ihminen, joka saa psykoosin, on jo sairas. En minäkään saanut psykoosia, vaikka oli hirveä kriisi noin 35-vuotiaana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minä epäilen, että ihminen, joka saa psykoosin, on jo sairas. En minäkään saanut psykoosia, vaikka oli hirveä kriisi noin 35-vuotiaana.

Toiset ovat herkempiä kuin toiset. Ei siinä mistään sairaudesta ole kyse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Psykoosi voi kestää paljon kauemmin kuin vain kolme viikkoa.
        Ihmisestä se on kiinni, ja siitä, hakeeko ja saako siihen apua. Psykoosi ei aina mene ohi ilman lääkitystä.
        Tosin se on mielestäni väärin, että lääkkeiden käyttöä käsketään käyttämään loppuelämän ajan. Pitäisi ennemminkin olla käytössä vain sen psykoottisen ajan, ja jos tarvitsee niin lyhyen aikaa sen jälkeen.
        Kaikilla se psykoosi ei kuitenkaan tule uudestaan, vaikka ei lääkkeitä käyttäisikään enää myöhemmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jostain kerran luin, että psykoosi olisi mielen keino vaikeassa elämäntilanteessa, kun tulee liian raskaaksi käsitellä jotain asioita. Vähän kuin esim. todella kovassa kivussa voi pyörtyä, taju lähteä, se on aivojen keino suojata kovalta kivulta.
        Eli jonkinlainen suojatoimi, jonka ihmisen mieli tai keho hoitaa omalla tavallaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäskö siun vaikka terveysministerille toittaa, että pystyt hoitamaan ihmisistä psykoosin parissa viikossa. Se jos on totta, niin pääset varmaan sen ministeriön ylimmäksi virkamieheksi tuolla taijalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jostain kerran luin, että psykoosi olisi mielen keino vaikeassa elämäntilanteessa, kun tulee liian raskaaksi käsitellä jotain asioita. Vähän kuin esim. todella kovassa kivussa voi pyörtyä, taju lähteä, se on aivojen keino suojata kovalta kivulta.
        Eli jonkinlainen suojatoimi, jonka ihmisen mieli tai keho hoitaa omalla tavallaan.

En usko että pitää paikkaansa. Teoriasi mukaan nyt kun on ankeat ajat psykooseja pitäisi tulla entistä enemmän, mutta näinhän ei suoranaisesti ole.

Enemmänkin vain niin päin, että on joku geneettinen alttius, että tietty määrä ihmisiä vaan "pimahtaa", vaikka sitten vain siihen normaalin elämän raskauteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäskö siun vaikka terveysministerille toittaa, että pystyt hoitamaan ihmisistä psykoosin parissa viikossa. Se jos on totta, niin pääset varmaan sen ministeriön ylimmäksi virkamieheksi tuolla taijalla.

Ministerit ei hoida sairaita, eivät ole lääkäreitä eikä hoitajia, eivät tee hoitotyötä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko että pitää paikkaansa. Teoriasi mukaan nyt kun on ankeat ajat psykooseja pitäisi tulla entistä enemmän, mutta näinhän ei suoranaisesti ole.

Enemmänkin vain niin päin, että on joku geneettinen alttius, että tietty määrä ihmisiä vaan "pimahtaa", vaikka sitten vain siihen normaalin elämän raskauteen.

Ankeita aikoja on ollut ihmisillä aina.
        Kirjoitinkin, että psykoosiin sairastuminenkin on ihan ihmisestä kiinni, että kaikki eivät psykoosia saa.
        Geeneihin en itse niinkään usko, ainakaan omalla kohdalla, koska olen itse ollut ainoa koko meidän suvussa, ja pitkälle suvun historiankin varrelta, joka olen aikoinaan saanut psykoosin useampaan kertaan.
        Minulla päihteet, päihteiden sekakäyttö aiheutti psykoosit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun lapsuuden kodissani oli kuudesta ihmisestä kolmella mielisairaus. Olen jostakin lukenut, että syntymäkunnassani oli prosentuaalisesti eniten jakomielitautisia. Se johtui siitä, että suvussani olivat menneet sukulaiset keskenään naimisiin. Nykyään sinne on muuttanut uutta verta. Varmaan tämä geneettinen perimä on poistunut.
        Minulle Jumala oli armollinen. Vaikka geneettinen perimä on minussakin ja sen seurauksena hirveä kriisi noin 35-ikäisenä, en sairastunut mielisairauteen, vaan tein töitä julkisella 40 vuotta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisestä se on kiinni, ja siitä, hakeeko ja saako siihen apua. Psykoosi ei aina mene ohi ilman lääkitystä.
        Tosin se on mielestäni väärin, että lääkkeiden käyttöä käsketään käyttämään loppuelämän ajan. Pitäisi ennemminkin olla käytössä vain sen psykoottisen ajan, ja jos tarvitsee niin lyhyen aikaa sen jälkeen.
        Kaikilla se psykoosi ei kuitenkaan tule uudestaan, vaikka ei lääkkeitä käyttäisikään enää myöhemmin.

Olen samaa mieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Psykoosit menevät usein ohi ilman lääkkeitä. Näin minulle on käynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun lapsuuden kodissani oli kuudesta ihmisestä kolmella mielisairaus. Olen jostakin lukenut, että syntymäkunnassani oli prosentuaalisesti eniten jakomielitautisia. Se johtui siitä, että suvussani olivat menneet sukulaiset keskenään naimisiin. Nykyään sinne on muuttanut uutta verta. Varmaan tämä geneettinen perimä on poistunut.
        Minulle Jumala oli armollinen. Vaikka geneettinen perimä on minussakin ja sen seurauksena hirveä kriisi noin 35-ikäisenä, en sairastunut mielisairauteen, vaan tein töitä julkisella 40 vuotta.

Tuskinpa Jumala niitä mielisairauksia aiheuttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskinpa Jumala niitä mielisairauksia aiheuttaa.

Tarkoitin sitä, että Jumala auttoi minua, etten sairastunut mielisairauteen. Ihminen voi sillä tavalla itse vaikuttaa, kun suvussa on menty sukulaisten kanssa naimisiin. Voihan olla, että eivät ole tienneet riskeistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki mielenterveyskuntoutujat pystyvät hyväpalkkaiseen työhön eivätkä tarvitse sairaspäivärahaa, tai työkyvyttömyyseläkettä, koska näin on minulle käynyt!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ministerit ei hoida sairaita, eivät ole lääkäreitä eikä hoitajia, eivät tee hoitotyötä.

Niin tässä pitää tietää, että ministerit hoitaa sairaaloiden rahoituksia, ja he ovat hyvin kiinnostuneita, jos joku keksii ihmeparantumisen, niin ettei rahaa tarvita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Psykoosit eivät mene riittävän usein ilman lääkkeitä. Päin vastuin suurin osa ihmisistä tarvitsee lääkkeen päästäkseen psykoosista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joillakin voi kestää pidempään psykoosi. Minulla kesti 1-3 viikkoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki mielenterveyskuntoutujat pystyvät hyväpalkkaiseen työhön eivätkä tarvitse sairaspäivärahaa, tai työkyvyttömyyseläkettä, koska näin on minulle käynyt!

Kaikki eivät kuitenkaan ole sinä.
        Itseään ei voi verrata muihin, eikä muita itseensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki eivät kuitenkaan ole sinä.
        Itseään ei voi verrata muihin, eikä muita itseensä.

Ja silti joku kuvittelee että kaikki psykoosit katoaa parissa päivässä ilman lääkkeitä, koska on sitä mieltä että itselle kävi niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää varmasti paikkansa.

• Anonyymi

Neuroleptit ja niiden käyttäminen aiheuttaa myös henkistä kärsimystä, mm. jatkuvan levottomuuden, tardiivin dyskinesian, lihasheikkouden, ahdistuneisuuden, toimintakyvyn laskun, ja depression pahenemisen takia.

Itsemurha-alttius lisääntyy. Lukuisten somaattisten sairauksien, myös ennenaikaisesti dementiaan sairastumisen riski kasvaa.

Miettikää 50 kertaa ennen kuin aloitatte kyseisiä lääkkeitä.

• Anonyymi

Mutta minä olen käyttänyt 35 vuotta neuroleptiä, enkä ole saanut mitään noista oireista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta minä olen käyttänyt 35 vuotta neuroleptiä, enkä ole saanut mitään noista oireista.

Niin Sinä et ole ehkä saanut mitään oireita, tai lisäsairauksia, mutta useammatpa ovat. Diabetes, metabolinen oireyhtymä ja sydän ja verisuonisairaudet ovat vain yksiä niitä kyseisiä sairauksia, joita neuroleptit, ainakin pidemmän ajan saatossa voivat joillekin aiheuttaa.

Koska kyseiset lääkkeet myös vaikuttavat aivojen toimintaan heikentävästi, koska esim. se dopamiini on aika tärkeä monen asian toiminnassa ihmisen elimistössä, niin kyseisten lääkkeiden käyttö heikentää muistia ja keskittymistä. Mm. aivosumu on jokahetkistä.

Kuka haluaa sairastua ennenaikaisesti dementiaan? Sekin saattaa nimittäin olla todellisuutta niiden kohdalla, jotka sinisilmäisesti ovat luottaneet lääkärisetiin ja täteihin ja alkaneet käyttää kyseisiä muka sairauden parantavia nappeja. Riski sairastua dementiaa monikertaistuu, jos omaa vielä geenitaustaa kyseisille sairauksille.

On aika eettisesti edesvastuutonta "mainostaa" missään foorumilla, minkään tahon puolelta, että nämä kyseiset lääkkeet olisivat vaarattomia, tai että ne eivät aiheuta lisäsairauksia, ja että "kyllä niitä pitää käyttää koko elämän ajan".

En todellakaan ihan oikeasti suosittele uskomaan sitä, mitä nykyisin esim. käypähoitosuosituksissa väitetään.

Ja muuten niin ne kävelyvaikeudet, joita aika monilla neuroleptejä käyttäneillä on, ovat ihan oikeasti totta! Eivät mitää kuvittelua, tai psyykkisen sairauden aiheuttamia oireita. Mistäköhän nekin muuten johtuvat? Tätähän ei muuten koskaan potilaille kerrota, ei siinä vaiheessa, kun heille määrätän lääkkeitä, tai ovat k,äyttäneet niitä jo useamman vuosikymmenen ajan. Aika omituista toimintaa lääkäreiltä ja kaikilta, jotka kyseisellä alalla toimivat. Missä lie vastuu ja sen kantaminen lääkkeiden haittavaikutusten osalta?

• Anonyymi

Jos on skitsofrenia niin silloin tavallaan on psykoosi päällä kokoajan. Itselläni oli 15 vuotta ilman lääkkeitä ja harmittaa, etten päässyt hoitoon aikaisemmin. Hoidon ja Lääkkeiden myötä tuntui, että elämä vasta alkoi.

• Anonyymi

Hienoa, että sait lopulta avun ja olet ollut tyytyväinen.

• Anonyymi

Ei minulla ainakaan ole ollut skitsofreniassa kuin psykoosi päällä koko ajan. Et voi yleistää että kaikilla olisi noin. Minulla psykoosi menee aina ohi ja olen terve muulloin kun psykoosissa. Ei skitsofrenia todellakaan ole jatkuvaa psykoosia!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2463
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1638
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1376
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      157
      1205
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      120
      1126
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1115
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1061
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1054
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      929
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe