Ulkopuolisten pääsy Maksuhäiriömerkintöihin

Anonyymi-ap

Virallinen lehti julkaisee myös yksityisten ihmisten eritapaa negatiivisia maksutietoja. Ei siinä mitään, asian on ok!

Nyt oli juttu kansanedustajasta jolla oli merkintöjä. Merkinnät oli hoidettu kuntoon, mutta joku oli tilannut tiedot jostain asiakasrekisteristä ja nostanut ne julkisuuteen. Siis tämän mukaan minä voisin hakea vaikka naapurin rekisteritiedot jos haluaisi olla tarpeeksi utelias.

Mitä helvettiä toiset tekee yksityisen ihmisen tiedoilla? Se on ihan asia kuin se, että kodinkoneliike hakee asioita uuden luottokortin tai käyttövaran nostoon.

Ps. Itse luen virallista lehteä säännöllisesti.

6

262

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä hanki merkintää. Se on vapaaehtoista. Merkinnän idea on se, että sen voi selvittää.

• Anonyymi

Aloittajan kommentti

Mitäs luulet! Se jolla on merkintä tietää mistä on sen saanut ja se selviää ns. istumalla. Joskus istumiseen menee vuosi ja joskus ”kymmenen”. Toiset oppii ja toiset ei.

Eikä se mitään jos oma elämä menee, mutta kun siinä menee joskus sivullistenkin elämä vielä pahemmin pieleen.

• Anonyymi

Noihin tietoihin pitäisi laittaa kiellot, ettei niitä voi avata, kuin tarvitseva (rahoituslaitos tai pankki)

Sama asia verotietoihin. Joka marraskuu julkaistaan verotietoja, ihan turhan takia ja syntyy kaikenlaista mankumista. Suljettu järjestelmä siihenkin.

• Anonyymi

ap. kommentti

Siis niihin tietoihin ei pitäisi olla pääsyä kuin rahoitusyhtiöillä, pankeilla, verottajalla ja ihmisellä itsellään.

Tottakai se virallisenlehden julkaisu on ok. Itsekin luen sen aina julkaisun jälkeen tiistaina ja perjantaina, mutta mitä helvettiä niitä juttuja pitää levitää tarpettomasti ulkopuolisille. Olen tiennyt virallisestalehehdesä yli 30v ja lukenut sitä nyt aika säännöllisesti pari vuotta. Olen tiennyt ihmisiä joita siellä on julkaistu ja itse olen löytänyt vain muutaman tutun nimen joista toinen oli jo kuollut 30v aiemmin, ja hänen pankkikirjaansa etsitiin.

Tästä ei hyödy edes vahingonilkoiset ihmiset

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ap. kommentti

Siis niihin tietoihin ei pitäisi olla pääsyä kuin rahoitusyhtiöillä, pankeilla, verottajalla ja ihmisellä itsellään.

Tottakai se virallisenlehden julkaisu on ok. Itsekin luen sen aina julkaisun jälkeen tiistaina ja perjantaina, mutta mitä helvettiä niitä juttuja pitää levitää tarpettomasti ulkopuolisille. Olen tiennyt virallisestalehehdesä yli 30v ja lukenut sitä nyt aika säännöllisesti pari vuotta. Olen tiennyt ihmisiä joita siellä on julkaistu ja itse olen löytänyt vain muutaman tutun nimen joista toinen oli jo kuollut 30v aiemmin, ja hänen pankkikirjaansa etsitiin.

Tästä ei hyödy edes vahingonilkoiset ihmiset

Totta kai ne luottotiedot pitää tarkistaa jos otat vuokralaista.

• Anonyymi

Minäkin käyn aina tutkailemassa luottotiedot mahdollisesta tulevalta vuokralaiselta ulosottomieheltä, eikä maksa mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      219
      18299
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      93
      3967
    3. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      58
      2417
    4. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      32
      2090
    5. Temutatko ?

Ostatko kiinalaisista verkkokaupoista halpaa tavaraa tai vaatteita ja miksi? Siksi että on kiva ostaa kun halvalla saa?
      60 plus
      176
      1633
    6. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      1596
    7. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      71
      1553
    8. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      131
      1472
    9. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      167
      1472
    10. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1364
    Aihe