"Valvontaviranomaiselle tehdyt kantelut vuonna 2024
Vuoden 2024 aikana Itä-Suomen aluehallintovirasto on vastaanottanut yhteensä 483 kantelua. Terveydenhuoltoon liittyviä kanteluita on tullut vireille 297 ja sosiaalihuoltoa koskevia kanteluita 186 (tieto perustuu 11.12.2024 tilastotietoihin). Vuonna 2023 kanteluita tuli vireille yhteensä 421.
Sosiaalihuollossa merkittävä osa kanteluita koski lastensuojelua (40,2 %), vanhustenhuoltoa (14,3 %) ja vammaispalveluita (9,2 %). Sisällöllisesti sosiaalihuollon kantelut liittyivät erityisesti palveluiden laatuun ja sisältöön, epäasialliseen kohteluun sekä menettelytapavirheisiin.
Terveydenhuollossa kantelut kohdistuivat perusterveydenhuoltoon (20,7 %), erikoissairaanhoitoon (14,0 %) ja päivystykseen (7,3 %). Yleisimmin kantelut koskivat hoidon laatua, saatavuutta sekä epäasiallista kohtelua."
Siunsote avin syynissä
Anonyymi-ap
4
276
Vastaukset
- Anonyymi
Jottei tärkeät asiat unohtuisi palstan sarja postaajan spämmäykseen asioista jotka ei edes kuulu Joensuun alueen paikallisiin aiheisiin.
- Anonyymi
Nosto
- Anonyymi
Nostetaan ylös..
- Anonyymi
Tutkinta
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1826604- 1481824
- 1131598
- 511320
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️471029Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢41985Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98952Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5879Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan248871- 41839