Olin tänään Hoi Anissa, siis Vietnamissa. Kirjoitan, koska palstalla on kovin epämääräisiä kirjoituksia eläkkeellä matkailusta ja suomessa asumisesta. Eräs kirjoitti, että asuu hienossa huvilassa eläkkeellä koko elämän työtä tehneenä ja nauttii runsasta työeläkettä super kunnossa.
Mielenkiinnolla olen odottanut tämän kaverin matkakertomuksia, kuinka eläkkeellä hänellä on varaa matkustella. Harmi, kun ei kerro.
Mutta palataan minun tämänpäiväiseen matkaan Da Nangista Hoi Aniin. Eikö se Hoi An ole ihan suomalaisilla matkatoimistoilla. Itse kävelin ensimmäisiä metrejä ja mieleen tuli, että tämä on Disney Word. Paikka oli täynnä pulleroita eri maista ja turisteja. Varmasti oli paljon taskuvarkaita ja 99% porukasta oli siellä huijaamassa ja vedättämässä pulleroita ja turisteja.
No, se paikka oli nähty kahdessa tunnissa. Jäin toki katsomaan sen vene ja valo shown. Voin laittaa kuvia myöhemmin.
Mutta jos se suomalainen eläkeläinen tarkoittaa tämän tyyppistä matkailua eläkkeellä ja asua suomessa, niin olisin hämmentynyt viisauden tasosta. Olen muuten käynyt Floridassa Orlandossa Disney Wordissä, joten voin verrata.
Da Nang on ihan ok vieressä ja ihan taitaa olla toista miljoonaa asukasta. Mutta eläkkeellä on aikaa. Ovat kyselleet kovin, että olenko turisti ja sillee. Ovat nostaneet peukkua, kun sanon, että asun täällä Vietnamissa.
Toki paikkaa voi katsoa netistä ja mitä täältä löytyy. Vuokrat on kohtuullisia toki. . Alle 200 euroa saa hyvän asunnon vuokralle.
Niin, kuinka moni eläkkeellä on käynyt palstalla Vietnamissa. Kaverit suomessa on olleet minulle kovin vaisuja. No, nämä Thaimaan kaverit kyllä keskustelevat. Jotenkin me ollaan vähän, kuin eri porukkaa, jotka asuu suomessa eläkkeellä ja miksi ne on niin vaisuja ja ei kehu hyviä oloja ja aurinkoa ja matkoja mitä sitten tekevät. . . Kummallista.
Olin tänään Hoi Anissa.
7
99
Vastaukset
- Anonyymi
Osa pojista tykkäsi eläkkeellä kalastaa ja pilkkiä. Oliko se niin? Ihan kuin siinä Helsingin Sanomien jutussa?
- Anonyymi
Meneppäs matkailu sivuille, tämä on eläkepalsta.
- Anonyymi
Jos asiat on valmiiksi hyvin, ei sitä tarvitse kokoajan hokea ääneen ja uskotella itselleen. Toisin kuin ihminen joka asuu persaukisena kielitaidottomana kehitysmaassa yksin ja osaa käyttää tuktukkia ja tilata oluen sormea nostamalla ja saa sanottua köttbullar.
- Anonyymi
Voisit pistää juttua tuonne matkailu/vietnam puolelle, siellä on hiljaista kuin huopatossutehtaalla.
Hoi An on aivan höpö-höpö paikka, tai ehkä nimeäminen maailmanperintökohteeksi tekee sen kaikille paikoille. Missään muualla Vietnamissa en ole nähnyt niin paljon turisteja kuin siellä, tai no ehkä suurin piirtein sama turistitiheys on Saigonin reppureissaajakorttelissa...Bui Vien kadun seutuvilla. - Anonyymi
Miksi sinä et kirjoittele Vietnamilaisiin yleisönosastoihin, kun kerran siellä asut, valita, hauku, ja moiti sitä yhteiskuntaa missä asut.
- Anonyymi
Se on se kielitaito….
Ja eipä diktatuureissa ole syytä julkisesti arvostella valtiota ja yhteiskuntaa. Se todennäköisesti käy terveyden päälle eikä elämä sikäläisissä vankiloissakaan ole terveellistä… - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on se kielitaito….
Ja eipä diktatuureissa ole syytä julkisesti arvostella valtiota ja yhteiskuntaa. Se todennäköisesti käy terveyden päälle eikä elämä sikäläisissä vankiloissakaan ole terveellistä…😂😂😂totta, voi olla sama juttu, kun Venäjällä, että heitetään ikkunasta pihalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2033097- 1202043
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill611682Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1861611- 1721529
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1831440- 521278
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751241- 591218
- 1191131