Yle on tehnyt jälleen oman tutkimuksen. Tällä kertaa se on tutkinut mitä suomalaiset pitävät luotettavimpana uutislähteenä.
Ullatus yllätys, Yle itse osoittautui voittajaksi. Tästä täytyy kyllä tehdä johtopäätös ettei Ylen uutisia pidä kenenkään ottaa todesta.
Ylen tutkimuksen mukaan
23
190
Vastaukset
- Anonyymi
Persua vaan harmittaa, kun YLE kertoo totuuden.
- Anonyymi
Kokeile piruuttas joskus kirjoittaa yksi kommentti ilman vihaamaasi "persu" sanaa. 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeile piruuttas joskus kirjoittaa yksi kommentti ilman vihaamaasi "persu" sanaa. 😂
No moi persu, mites se demarivihasi voi tänään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erikoinen näkemys - jos jotain sanaa vihaa, niin tuskin sitä silloin juuri käyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No moi persu, mites se demarivihasi voi tänään?
Itse en vihaa ketään minkään puolueen tai kansalaisuudenkaan perusteella, mutta sinulla tuo persuvihasi on vain silmiinpistävää joka kommenteissasi. 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en vihaa ketään minkään puolueen tai kansalaisuudenkaan perusteella, mutta sinulla tuo persuvihasi on vain silmiinpistävää joka kommenteissasi. 😂
Ei minulla mitään vihaa ole, sinulla sen sijaan on, kuten muillakin persuilla!! Enkä ole kommentoinut tähän ketjuun kuin kaksi kertaa eli tämä ja tuo ylempi jossa kysyin että miten demarivihasi jaksaa!!
- Anonyymi
Tarkoitat varmaan: valikoidun totuuden jonkun näkökulmasta.
- Anonyymi
Yle EI ole tehnyt sitä tutkimusta vaan on TEETTÄNYT! Ja siinä on eroa.
Minä mielummin luotan Yleen kuin johonkin MV-lehteen tai muuhun persumediaan!Jos minä TEETÄN keittiöremontin niin kyllä sen tekijä silloin tekee sen minun kämppääni eikä naapuriin. Sama se on näissä tutkimuksissa, maksaja saa määrittää lopputuloksen.
Tilastoja voidaan arvottaa ja painottaa niin että saadaan mieluinen tulos.- Anonyymi
jeri1970 kirjoitti:
Jos minä TEETÄN keittiöremontin niin kyllä sen tekijä silloin tekee sen minun kämppääni eikä naapuriin. Sama se on näissä tutkimuksissa, maksaja saa määrittää lopputuloksen.
Tilastoja voidaan arvottaa ja painottaa niin että saadaan mieluinen tulos.Ei maksaja määritä lopputulosta näissä tutkimuksissa, joten tuo keittiöremonttivertaus on hyvin ONTUVA!
Anonyymi kirjoitti:
Ei maksaja määritä lopputulosta näissä tutkimuksissa, joten tuo keittiöremonttivertaus on hyvin ONTUVA!
Siinä on puolitotuutta. Tuloksia tarkastellessa ensin jo kysyttäessä painotetaan tiettyjä asioita mieleisiksi, ja tuloksia tulkitessa viitteellisesti tämä kertaantuu.
Hyvä esimerkki tästä oli muutama viikko sitten kun "tutkimus" osoitti suomalaisten miesten pääsääntöisesti kannattavan väkivaltaa naisia kohtaan, tästähän tietenkin tahot joille tuollainen oli toivottu tulos lähtivät kovalle laukalle. Totuus tuli kuitenkin pilaamaan hienoa tarinaa kun muualta tuli faktatietoa asiasta, oli aika poikkeavaa tähän kyselyyn verrattuna.
- Anonyymi
Yle on luotettavin ennen muuta siksi, että ne muut (kokoomuksen) yksipuoluemediat ovat mitä ovat. Eikä noista teidän trollauksistakaan oikein vakavaksi vaihtoehdoksi ole, jos nyt rehellisiä ollaan. Tämä on tilanne Suomessa, valitettavasti.
- Anonyymi
Ilmeisesti jotkut ihan aidosti uskovat Ylen itse tekevän tutkimuksia. Toisaalta kysymys voi olla vain vajaasta suomen kielen taidostakin. Väitettä, että tilaaja saa haluamansa tutkimustuloksen ei perustella mitenkään. 😁
Tutkimukseen voi tutustua täällä:
https://drive.google.com/file/d/19J7ko1RA0Can1_uHiysGcWFmGac8clcy/view
Heikon lukutaidon omaavien ei kannata ryhtyä sitä lukemaan. On helpompaa pysyä vakaasti omassa uskossaan. - Anonyymi
Perussuomalaiset on kävelevä todistus Ylen luottettavuudesta. Perussuomalaiset vastustaa luotettavaa mediaa, koska heidän oma valheellinen rasistinen agenda ei mene niin helposti läpi.
- Anonyymi
Uutistenhan pitäis kertoa koko totuus asiasta, ja siten antaa ihmisten itse muodostaa käsityksensä laajemman tiedon perusteella itse. Eihän me missään venäjällä tai pohjois-koreassa olla että uutiset ovat vain yhden totuuden julistuksia.
Ylen uskottavuutta on karsinut se että uutisensa suodattavat osan totuudesta pois, joka tuntuu olevan hyvinkin poliittinen ratkaisu, samoin yle.n (kin) ulkomaantoimittajat tuovat usein oman tai toimituksen poliittisen kannan aika selvästi esiin, tällainen toiminta ei lisää uskottavuutta vaan luo juuri sitä vastakkainajattelua mitä muka kovasti haluavat estää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uutistenhan pitäis kertoa koko totuus asiasta, ja siten antaa ihmisten itse muodostaa käsityksensä laajemman tiedon perusteella itse. Eihän me missään venäjällä tai pohjois-koreassa olla että uutiset ovat vain yhden totuuden julistuksia.
Ylen uskottavuutta on karsinut se että uutisensa suodattavat osan totuudesta pois, joka tuntuu olevan hyvinkin poliittinen ratkaisu, samoin yle.n (kin) ulkomaantoimittajat tuovat usein oman tai toimituksen poliittisen kannan aika selvästi esiin, tällainen toiminta ei lisää uskottavuutta vaan luo juuri sitä vastakkainajattelua mitä muka kovasti haluavat estää."Ylen uskottavuutta on karsinut se että uutisensa suodattavat osan totuudesta pois"
Jos näin on, niin muiden medioiden uskottavuutta on vähentänyt joko sama seikka tai jokin muu vielä enemmän, koska niiden uutisiin luottaa vielä harvempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ylen uskottavuutta on karsinut se että uutisensa suodattavat osan totuudesta pois"
Jos näin on, niin muiden medioiden uskottavuutta on vähentänyt joko sama seikka tai jokin muu vielä enemmän, koska niiden uutisiin luottaa vielä harvempi.Tuo on totta. Jos vertailu tehdään yleisesti Ylen luotosta tai verrattuna muihin medioihin niin asiahan on eri.
Venäjällä ne aikoinaan piti mossea huon...eiku hienona autona mutta länsimaissa sitä pidettiin huonona ja vanhanaikaisena, siitäkin huolimatta että olivat kopioineet BMW.n moottorin.
Merkkaa paljon että kuka vertaa ja mihin verrataan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylen uskottavuutta on karsinut se että uutisensa suodattavat osan totuudesta pois, joka tuntuu olevan hyvinkin poliittinen ratkaisu, samoin yle.n (kin) ulkomaantoimittajat tuovat usein oman tai toimituksen poliittisen kannan aika selvästi esiin, tällainen toiminta ei lisää uskottavuutta vaan luo juuri sitä vastakkainajattelua mitä muka kovasti haluavat estää.Sivistynyt yhteiskunta on demokratian puolella. Ylen laissa määritelty tehtävä on tukea tätä. Vaikka olisi miten tahansa vaaleilla valittu puolue, niin demokratiaa hajottavia voimia vastaan on syytä taistella. Ylen linjan valtiomahtina pitäisi olla huomattavan paljon kriittisempi perussuomalaisia kohtaan. Perussuomalaisten harjoittama systemaattinen rasismi pitäisi kyseenalaistaa joka päivä uutisissa. Tänäänkin lapsi aikuisen vaatteissa Mäkelä sai puhua puuta heinää ihan vapaasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivistynyt yhteiskunta on demokratian puolella. Ylen laissa määritelty tehtävä on tukea tätä. Vaikka olisi miten tahansa vaaleilla valittu puolue, niin demokratiaa hajottavia voimia vastaan on syytä taistella. Ylen linjan valtiomahtina pitäisi olla huomattavan paljon kriittisempi perussuomalaisia kohtaan. Perussuomalaisten harjoittama systemaattinen rasismi pitäisi kyseenalaistaa joka päivä uutisissa. Tänäänkin lapsi aikuisen vaatteissa Mäkelä sai puhua puuta heinää ihan vapaasti.
Sinulla on sellainen parempi kuva demokratiasta, sellainen missä demokraattisesti valittuja ihmisiä/ puolueita voisi rajoittaa oman mielesi ja käsityksesi mukaan. Noinhan se on alkanut muillakin despooteilla. Voinemme vaan toivoa että noin ajattelevatsaavat hallintaansa korkeintaan oman suolensa toiminnan eikä muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivistynyt yhteiskunta on demokratian puolella. Ylen laissa määritelty tehtävä on tukea tätä. Vaikka olisi miten tahansa vaaleilla valittu puolue, niin demokratiaa hajottavia voimia vastaan on syytä taistella. Ylen linjan valtiomahtina pitäisi olla huomattavan paljon kriittisempi perussuomalaisia kohtaan. Perussuomalaisten harjoittama systemaattinen rasismi pitäisi kyseenalaistaa joka päivä uutisissa. Tänäänkin lapsi aikuisen vaatteissa Mäkelä sai puhua puuta heinää ihan vapaasti.
Sinun demokratia käsitys taas on sitä että demokratia on vain samoin ajattelevat ihmiset kanssasi. Johan tuo nähdään mihin se johtaa, kun vallanhimoiset ihmiset näkevät mielikuvitus natseja kaikkialla venäjän hallinnossakin. Ihan samoin toimii vihervasemmisto. Kaikki "väärin" ajattelevat on tuhottavia "natseja", joten itseasiassa kaltaistenne ajatusmaailma on tuhoisempi koko yhteiskunnalle ja yleisen turvallisuuden nojalla pitäisi viranomaisten puuttua tekemisiinne rajulla kädellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun demokratia käsitys taas on sitä että demokratia on vain samoin ajattelevat ihmiset kanssasi. Johan tuo nähdään mihin se johtaa, kun vallanhimoiset ihmiset näkevät mielikuvitus natseja kaikkialla venäjän hallinnossakin. Ihan samoin toimii vihervasemmisto. Kaikki "väärin" ajattelevat on tuhottavia "natseja", joten itseasiassa kaltaistenne ajatusmaailma on tuhoisempi koko yhteiskunnalle ja yleisen turvallisuuden nojalla pitäisi viranomaisten puuttua tekemisiinne rajulla kädellä.
No mitäpä siis ajattelet Putinin natsientuhoamisretkestä Ukrainassa?
- Anonyymi
"Jos minä TEETÄN keittiöremontin niin kyllä sen tekijä silloin tekee sen minun kämppääni eikä naapuriin. Sama se on näissä tutkimuksissa, maksaja saa määrittää lopputuloksen.
Tilastoja voidaan arvottaa ja painottaa niin että saadaan mieluinen tulos."
Sanamuodosta ja tekstin sävystä saa vaikutelman, että kirjoittaja todella itse uskoo, mitä kirjoittaa arvostetusta tutkimuslaitoksesta. Hän on sitä paitsi kehdannut julkaista sen kirjatulla nimimerkillä, ei sentään ihan omalla nimellään.
Miten paljon maaseudulla mahtaa elää saman tasoista porukkaa? Ja kaipa noita riittää kaupunkeihinkin... - Anonyymi
Perussuomalaiset ulos hallituksesta, kun lietsoo rasismia eikä tee sille mitään. Purra, Eerola, Mäkelä ja muut natsilarppaajat pois pilaamasta Suomen maineen. Häpäisette veteraanit. Ne taisteli ettei teidänlaiset loiset täällä rellestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1364185Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3232126Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik31904Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481851- 1061770
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4411719Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4691578MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531355Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441296Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4621288