Uusitaan keittiö ja siihen kuuluu luonnollisesti myös sähkötyöt. Ammattilainen hoitaa tietenkin sähkötyöt, mutta tarkoituksena olisi hoitaa valmistelevat työt itse kuten roilojen tekeminen, aukon poraaminen kojelaudoile jne. Siihen liittyen muutamia kysymyksiä:
- Voihan sähkökaapelit tehdä pintasennuisena kaappien taakse ?
- Voiko pistorasioita kaappeihin (mikrolle, liesituulettimelle, LEDien muuntajille) asentaa pintaasennuksena ilman upottamista? Kiinnitetäänkö pistorasiat seinään kiinni ja sahataan kaapin taustalevyyn aukko vai mitä asennus taustalevyn pintaan edellyttää?
- Pitääkö jakorasiaan olla vapaa pääsy mitään rakenteita irroittamatta?
- Voiko olkkarin vanhan kytkimen yhteyteen lisätä uusi upotettu kojelauta keittiön kattovaloille olkkarin vanhoja kaapeleita koskematta vai joudutaanko uusimaan myös olohuoneen valojen sähköt kun haluaisin keittiön ja olkkarin kytkimet saman peitelevyn alle? (Kaadettiin seinä ja tehtiin avokeittiö)
Sähkötöiden valmistelut keittiössä
10
291
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä pointtina tässä kyselyikäisen aloituksessa ?
- Anonyymi
Etkö taaskaan tajua mitään, eli tällä kertaa taas monennenkohan kerran se että kaveri aikoo tehdä hommat itse vaikka muuta valehtelee, ja kun ei osaa niin kyselee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö taaskaan tajua mitään, eli tällä kertaa taas monennenkohan kerran se että kaveri aikoo tehdä hommat itse vaikka muuta valehtelee, ja kun ei osaa niin kyselee
Luulis että jos on jo monta kertaa tehnyt hommat itse, niin osaisi kyselemättäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulis että jos on jo monta kertaa tehnyt hommat itse, niin osaisi kyselemättäkin.
Ihan oikein kyseli ja voi mutta mikähän mahtaisi olla se kojelauta? Mulla on autossa ja raktorissa kojelauta mutta keittiössä tai olohuoneessa ei.
- Anonyymi
- Voihan sähkökaapelit tehdä pintasennuisena kaappien taakse ?= voi, jos on tilaa
- Voiko pistorasioita kaappeihin (mikrolle, liesituulettimelle, LEDien muuntajille) asentaa pintaasennuksena ilman upottamista? = voi
Kiinnitetäänkö pistorasiat seinään kiinni ja sahataan kaapin taustalevyyn aukko vai mitä asennus taustalevyn pintaan edellyttää? = seinään kiinni tai kaapin runkoon
- Pitääkö jakorasiaan olla vapaa pääsy mitään rakenteita irroittamatta? = pitää olla näkyvissä
- Voiko olkkarin vanhan kytkimen yhteyteen lisätä uusi upotettu kojelauta keittiön kattovaloille olkkarin vanhoja kaapeleita koskematta vai joudutaanko uusimaan myös olohuoneen valojen sähköt kun haluaisin keittiön ja olkkarin kytkimet saman peitelevyn alle? = kokenut sähkömies osaa vastata, kun näkee paikanpäällä tarvittavat muutokset - Anonyymi
Olisko viisainta keskustella asiasta sähkötyöt tekemään tulevan ammattilaisen kanssa? Niin miä tekisin...
- Anonyymi
Et kai kuvittele että mitään sähkömiestä on tulossa -itse tuo aikoo ranettaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et kai kuvittele että mitään sähkömiestä on tulossa -itse tuo aikoo ranettaa.
Ei välttämättä. Jos tekee sähkärille mestat valmiiksi on hyvä tietää asioista etukäteen. Monet sähkärit on arvonsa tuntevia. Ne voi kusipäissään selittää jotain paskaa..
- Anonyymi
Kannattaa sunnitella mistä kautta kaapeloinnin tekee yleensä pinta-asennettavia kaapeleita ei kaappien takana vedetä tai kaapit jätettävä irti seinästä rimojen avulla jotta kaapelille olisi tilaa kaapin takana. Mitä rasioiden ja kytkimien sijoitteluun tulee niin käytäntö määrittelee paikat, sellaiseen paikkaan mihin ei käsiksi pääse ei kannata sijoittaa mitään pistokkeita ja kytkimiä. Sähköjohto ei nyt niin kallista ole ettei sillä kaapit voisi kiertää yleensä kaappien yläpuolella on tilaa kaapeleille ja kaapelin voi vetää kaapin päädystä alas ja vetää sitten ylä ja alakaapin välissä minne tarvitsee. Alakaapissa altaankohdalla voi olla pistorasia astianpesukoneelle ja johdon saa kaappiin poraamalla reikä kaapin sivulevyyn josta johdon pujottaa ja samalla voi myös tehdä isommat reiät astiapesukoneen johdoille ja letkuille. Reikä olisi hyvä suojata muovikauluksella ettei letkut alkaisi vuotamaan jonkun ajan päästä hankauduttuaan rikki karkeita reiän seinämiä vasten. Toinen laite on jääkaappi mikä tarvitsee pistorasian yleensä sijoitetaan jääkaapin yläpuolella olevaan kaappiin riippuen kaapin mallista, mutta ei samaan kaappiin mikäli jääkaappi kaappiin sijoitetaan. Keittiökaapit ovat yleensä kiinteitä kaappeja ja niihin voi kiinnittää sähköjohdot kiinni vaikka kaapin sisäpuolelle kunhan tekee hyllylevyihin varauksen kaapelille.
- Anonyymi
Kojelauta on pistorasia kehys jissa useita kytkimiä
Otaksun
Auto asentaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818