Minulla meni nyt pää sekaisin tuosta kehitysmaa jutusta. Laitoin kavereille kuvia, että tällä kadulla on ainakin sata ruokaravintolaa. Laitoin, sitten myöhemmin kuvien kera, että joo on ja ainakin 2 sataa.
No, tämä on turisti alueella tässä saaressa Da Nangissa, vaikka kyllä tuolla kaupungin puolella on myös. Mäkkäreitä, kahviloita ja shopping Maaleja.
Katsoin hotellihuoneen ikkunasta ulos ja näen yhteen suuntaan noin 5 nosturia ja toisiin suuntiin niitä näkyy kanssa. Hei. Täällä on aika aika monta taloa missä on joku 50 kerrosta ja näyttää nousevan lisää. Onko Helsingissä yhtään?
Toisaalta tulee pakostakin mieleen, että mikä se sellainen kehitysmaa on, johon tulee turisteja, kuin pipoa. Tulevatko ne huompiin oloihin. En kirjoita yksinäisyyttä.. tämä kirjoitus vie jonkun 15 minuuttia.
Mutta, kun on pakko kertoa ihmisille, että hei. Teillä on jotain vialla ja pois ette pääse. KELA estää monia ja nyt myös yli 60 prosenttia porukasta oli saanut kielteisen päätöksen TK-eläkkeestä. ( oli lehdessä tai MTV:n juttu )
Jos sinä olet, kuin se kalastaja aikaisemmin Helsingin Sanomissa. Niin, toki ymmärrän sinun näkökulman ja aika monet PS:n kannattajat ovat juuri näitä.
Yksi oli räjäyttämässä sukuhautoja. Mitä se auttaa? Eikö teidän pitäisi eläkkeellä saada elää, vaikka edes Eurooppassa. Miksi teitä riistetään kauheilla hinnoilla. Se tässä on ongelma. Sitten puhutaan terveydestä ja täällä voi syödä terveellisesti paljon helpommin. Ei tarvitse itse laittaa ruokaa. Meren herkkuja riittää. Ihmiset syövät ulkona lähes kaikki. Siis, ravintoloissa ja ruokaloissa tai kojuista. No, niitä voi katsoa Tubelta ja netistä.
Ai, että naisiako? Naisia saa varmasti ja Vietnamissa on 100 miljoonaa ihmistä. Tämä on köyhä maa ja palkkataso on kehno ja niin on myös hintataso. No, siksi tänne rakennetaan ja työtä on kaikille varmasti.
Miksi sinä persu päivystät tällä palstalla ja valehtelet ihmisille. Ei Ei me olla valtiota täällä rakentanassa, vaan nauttimassa elämästä ja varsinkin eläkkeellä. Toki toivon, että kaverini pääsee TK-eläkkeelle. En minä ole täällä pahaa toivomassa.
Itse kyllä uskon Reinkarnikaatioon eli uudelleen syntymiseen. Eikä sitä Raamattu edes kiellä, vaan puoltaa. Joten eläkkeeltä sitten jännitetään, että päässäänkö uudelleen syntymiseen vai herran lepoon. Toki tiedätte näistä lopunajoista.
Kiusaanko minä sinun arvoja. Miksi minua se ei kiusaa, vaikka sanon, että Suomi on köyhä ja kurja ja suomalainen on vielä tyhmempi. No, näin se on ostovoimalla. Eihän sinunkaan tarvitse olla suomalainen ja miksi ristit itsesi sillä nimellä. Minulla on nimi jonka isä ja äiti on antanut ja se riittää. Sielulla on raamatun mukaan myös oma nimi meillä jokaisella.
Mutta yrittäkää nyt päästä eläkkeelle Suhkot terveenä ja päästä muuttamaan pois sieltä. Ihan vaikka Eurooppaan jos näin ajatellaan. Onhan sielläkin paljon kehittyneempää ja asiat toimii ja aurinkoa ja lämpö enemmän. Myös ihmisten välillä.
Tyttö toi minun pyykit selitettynä ja pestynä hintaan 1,8 euroa kilo. Siis hotellihuoneeseen hotelli hinta. No, elämä on.
Täältä Vietnamista
15
97
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Kehitysmaa on kehitysmaa. Ei se nosturi sitä tosiasiaa poista.
- AnonyymiUUSI
Miten sinä olit tällä palstalla justiinsa taas ?
Toki ymmärrän sinun käsityksen esim. Terveellisestä ruuasta, että kun koho käy, niin sitä ei heti tiedä mikä kala siellä on. Sitten tulee se suuri ilo, kuten tuolla Hesarin kaverilla. Tuli hauki.
Kyllä kehitysmaa on kehitysmaa. Kehitysmaissa ei ole palveluita eikä mahdollisuuksia. Varsinkin eläkkeellä ollessa, jolloin on kiva käydä esim. Syömässä.
Mutta vastaa vielä siihen, että oletko itse meinannut muuttaa pois kehitysmaasta ja onko sinulla juuri ollut esim. Kielitaito ongelmana ja miten koulutus on ollut kehitysmaasta poismuuton esteenä eläkkeelle päästyä ?
Monet etsivät kohteita missä on jo valmis suomenkielinen yhteisö juuri palveluiden ja elämää helpottavana tekijänä. Rikkaammat Fuengirolaan ja Lake Wordiin ja sitten me Vung Taulle ja osa aikaisemmin Pattayalle. Siis, kun puhutaan suomenkielisistä eläkeläisyhteisöistä. Näissä kohteissa on palveluita runsaasti.
- AnonyymiUUSI
Niin paljonkos se pitsapalanen ja Kajaani maksoikaan siellä vakioterassilla? Unohdit mainita.
Kävitkö myös parturissa?- AnonyymiUUSI
Ei Kajaani, vaan kalja
- AnonyymiUUSI
Kyllä kannattaa lähteä pois suomesta jos mahdollisuus , suomi on pilattu kun kaikista perusasioistakin tehty miin kallista , helvemmaksi tulee liikkuminen ja matkustelu muualle .
- AnonyymiUUSI
Kaikilla on periaatteessa lähteä Suomesta pois, joten hyvää matkaa vaan. Kukaan ei ole estämässä, kun on vapaa länsimainen maa…
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kaikilla on periaatteessa lähteä Suomesta pois, joten hyvää matkaa vaan. Kukaan ei ole estämässä, kun on vapaa länsimainen maa…
KELA eli Valtio kiristi vuodesta 6 kuukauteen olemisen ulkomailla kansaneläkkeellä.
Nythän asia on EU:n käsiteltävänä. Tämä koskee pariskuntia joista toisella on pelkkä kansaneläke ja toisella työeläke. ( usein vaimo katsoi lapsia ). Osa myi omaisuutensa ja osti Espanjasta asunnon eläkepäiville. Nyt toinen osapuoli voi jäädä ilman tuloja. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
KELA eli Valtio kiristi vuodesta 6 kuukauteen olemisen ulkomailla kansaneläkkeellä.
Nythän asia on EU:n käsiteltävänä. Tämä koskee pariskuntia joista toisella on pelkkä kansaneläke ja toisella työeläke. ( usein vaimo katsoi lapsia ). Osa myi omaisuutensa ja osti Espanjasta asunnon eläkepäiville. Nyt toinen osapuoli voi jäädä ilman tuloja.Eihän Kela estä ulkomaille muuttoa sinänsä, vaan kyse on siitä maksetaanko Suomen veronmaksajien kustantamaa sosiaaliturvaa ulkomailla asuville.
Jos tarvitsee sosiaaliturvaa elämiseensä ja haluaa asua ulkomailla, niin luonnollisestikin sitä pitää hakea ko asuinmaan sosiaaliturvajärjestelmistä.
Ruotsi lopetti vastaavan tuen muutama vuosi sitten enkä tiedä maksaako mikään EU- tai muukaan valtio maansa sosiaaliturvaa ulkomailla asuville.
Itse kerrytettyä työeläkettä maksetaan asuinpaikasta riippumatta, mutta sehän ei olekaan veronmaksajien kustantamaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä ja tuo mielipuoli ei tiedä että Suomi on Euroopassa ja kuuluu EU: n ja Natoon.
Miksi hän aina sekoittaa politiikkaa joka asiaan, hän elää itse diktatuuri maassa, kielitaidottomana.
Ihmettelen miksi hänen pitää joka päivä todistella, että hänellä on kaikki niin erinomaisen hyvin, jutut kielii, siitä, että mielenterveys on mennyt ja kaikki on persiillään , siellä ei ole mielenterveystoimistoja joista sais apua, ja kielimuuri, kun ei osaa maan kieltä .
Jos hän olis integroitunut tuohon maahan, niin miksi joka ainut päivä on halveksuttu entinen kotimaa mielessä.
Miksi hän ei kirjoittele oman maansa yleisönosastoihin ja haukkuisi siellä poliitikot ja päättäjät, no, jos sen tekee, niin vois olla päätään lyhyempi, toiseksi hän ei osaa maansa kieltä niin sekin vuoksi hän ei voi sitä tehdä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nythän asia on EU:n käsiteltävänä. Tämä koskee pariskuntia joista toisella on pelkkä kansaneläke ja toisella työeläke. ( usein vaimo katsoi lapsia ). Osa myi omaisuutensa ja osti Espanjasta asunnon eläkepäiville. Nyt toinen osapuoli voi jäädä ilman tuloja.Sillon voi hakea sen maan sosiaaliturvaa, ainakin Espanjassa sitä on saatavilla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nythän asia on EU:n käsiteltävänä. Tämä koskee pariskuntia joista toisella on pelkkä kansaneläke ja toisella työeläke. ( usein vaimo katsoi lapsia ). Osa myi omaisuutensa ja osti Espanjasta asunnon eläkepäiville. Nyt toinen osapuoli voi jäädä ilman tuloja.Noita ihmisiä on todella vähän, ja ovat aika vanhoja, Suomessa naiset ovat olleet työelämässä sodan jälkeen hyvin, kun sillon kaikki teki kovasti töitä, jotta saatiin Neuvostoliitolle maksettua sotavelat.
1960 luvun lopulla tuli kunnallinen päivähoitojärjestelmä jollon sai lapsensa päivähoitoon, jotta pääsi työhön, myös Suomessa on naiset kouluttaneet itsensä paremmin, kun miehet.
- AnonyymiUUSI
Nythän asia on EU:n käsiteltävänä. Tämä koskee pariskuntia joista toisella on pelkkä kansaneläke ja toisella työeläke. ( usein vaimo katsoi lapsia ). Osa myi omaisuutensa ja osti Espanjasta asunnon eläkepäiville. Nyt toinen osapuoli voi jäädä ilman tuloja.
EDELLEEN KYSE ON SOPIMUSRIKKOMUKDESTA SIITÄ VOI HAKEA KORVAUKSIA.
UUSISTA KANSANELÄKKEISTÄ EI VOI SAADA KORVAUKSIA. NE ON MYÖNNETTY ERI PERUSTEIN JA PISTE. . .- AnonyymiUUSI
Olitko tehnyt erikseen sopimuksen, jossa olisit oikeutettu saamaan nykyistä Suomen sosiaaliturvaa loppuikäsi asuessani ulkomailla. Silloin voisit ajatella sopimusrikkomuksesta olevan kyseessä, jos se oikeus poistuu.
Jos vain oletit saavasi muuttumatonta sosiaaliturvaa loppuikäsi ulkomaillakin asuessani, niin ei kyseessä ole sopimus.
Kyllähän Suomessakin asuvat joutuvat mukautumaan sosiaaliturvaan kohdistuvia supistuksia ja muutoksia. Ei ulkomailla asuminen voi olla peruste etteikö lainmuutokset heitä koske.
- AnonyymiUUSI
"Tyttö toi minun pyykit selitettynä ja pestynä hintaan 1,8 euroa kilo,"
Miten ihmeessä se voi olla noin kallista? Helsingin Triplassa on halvempi pesula, vaikka Suomi ei olekaan kehitysmaa.- AnonyymiUUSI
Kaikkein halvemmaksi tulee, kun ostaa pesukoneen ja silitysraudan ja tekee tuon itse, kun ei ole muuta, kun aikaaaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1591944- 1211901
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561586Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1761441- 1611399
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771385- 521238
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591178
- 1191065