Yritin hommata naisystävälle lahjakorttia paikalliseen parturikampaamoon. Enpä olis uskonut kuinka vaikeaa tuollainen yksinkertainen asia voi olla. Arvelin, että lahjakortti voisi käsittää hiusten leikkuun ja hiusten värjäyksen. Kaksi henkilöä tuli selvittämään asiaa kanssani ja loppu sali hiljaa kuunteli asiaa taustalla.
"Millainen leikkuu, millainen väri?"
No ihan normi leikkuu. "Kuin pitkät hiukset" No tähän asti näytin käsilläni. "Millainen väri" No sellainen minkä hän haluaa sanoin. "Kyllä luulis tietävän millainen väri naisystävälläsi on" Tässä vaiheessa alkoi oma sappeni kiehumaan. No tottakai mä sen tiedän mitä se hänen nykyinen väri tähän liittyy. Eli paljonko tuo maksaa, niin ostan sen hintaisen lahjakortin? Kysyin. "No tuossa on hinnasto." Paljonko kysyin? "No ehkä satakolmekymppiä. Pitää maksaa käteisellä" "Kyllä mulle käy korttikin" Vastasi toinen.
Tässä vaiheessa päätin, että menee niin hulluksi koko homma, että antaa olla ja lähdin pois.
Menin täysin toisaalle erilaista kodin teknologiaa myyvään liikkeeseen ja sanoin saako 200 eurolla lahjakortin naisystävälleni joululahjaksi. Sain sen heti kera ystävällisen asiakaspalvelun ja vaimoni hommatkoon mieleistänsä ja enemmän arkea ja vapaa aikaa hyödyttävää tilpehööriä itselleen. Mainostin myös kuinka vaikeaa oli hommata hänelle joululahjaksi hiusten leikku ja värjäys. Ihmetteli asiaa melkoisesti.
Ihan mielenkiinnosta vaan kysyn onko todella parturikampaamoon mahdoton ostaa lahjakortteja vai sattuiko pärstäkertoimeni olla väärä tuohon liikkeeseen? Tietääkseni kaikenlaisiin kasvo/jalkahoitoihin saa helposti lahjakortteja ilman, että minun tarvisi eritellä, että miten pottuvarvasta saati nenää pitäisi käsitellä saati että minun pitäisi ymmärtää heidän alastaan yhtään enempää mitä nyt tällaisena tavan tallaajana voi käsittää.
Lahjakortin hommaaminen parturikampaamoon.
7
380
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo siis tiivistetty versio koko kiusallisesta keskustelusta jossa tunsin itseni todella tyhmäksi tai minusta sellainen tehtiin muiden ihmisten edessä.
Asiakaspalvelu voisi olla ystävällisempääkin ja kyseenalaistaminen tunnenko edes vaimoani ei sellaiseen kuulu.- Anonyymi
Ne nyt oli jotaun mikromanageeraavia kanoja - älä sitä murehdi. Onnistuivat lähinnä menettämään asiakkaan ja kyllä kuule siellä muutkin asiakkaat ihmetteli toimintaa kanssasi. Suomalaisittain eivät vain sanoneet mitään.
- Anonyymi
Tyypillistä alueen palvelua. Ja vielä pitäisi ottaa töistä vapaata ehtiäkseen kuulemaan kuulustelukysymykset ennen kello seitsemäätoista.
Tampereella ehtii paremmin ja saa myös ystävällisen kohtelun... - Anonyymi
Ei kannata köyhälle ainakaan värjäyslahjakorttia ostaa. Vaatii ylläpitoa ja siihenkin menee rahaa.
- Anonyymi
Kuontaloita on niin monenlaisia ja asiakkailla toiveita sitäkin enemmän.
Olisit ostanut 200 euron lahjakortin. Jos olisi mennyt yli olisi emntä maksanut erotuksen, jos olisi jänyt alle, olisi varastossa seuraavaan kertaan.- Anonyymi
Tuollaiseen firmaan tuolla käytöksellä ei kannata sijoittaa euroakaan, vaan kiertää kaukaa.
- Anonyymi
Osuit asian ytimeen.
Kummastuttaa tuo palvelun heikkous siltäkin kannalta, että kilpailevia toimijoita näyttää kirkolla riittävän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578447Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123299Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262460Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142000Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht801950Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3501648Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2421402FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01181Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101075Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu661010