Ystäväni etelä-Suomesta oli nyt joulun alla Kaavilla ja odotteli kaveriaan paikallisen kaupan sisääntulossa. Porukkaa kulki odotetun paljon ja seassa vanhempi pariskunta
Ystäväni ohitettuaan pariskunnan nainen alkoi osoitella häntä sormellaan ja osoitti hänet myös mukanaan olleelle miehelle, vihaisin ilmein. Joka tietenkin kääntyi tuijottamaan, kuten odottaa sopii. Pariskunta oli jo vanhempaa ikäluokkaa, 60-70 v. Siis, haluaisin tietää, onko tämä käytös normaalia Kaavilla nykyään ? Sitä, jota ei tunneta osoitellaan ja tuijotetaan estoitta. Itse olen joskus siellä törmännyt töykeään asiakaspalveluun, mutta tavikset olleet ihan ok. Kaverini kertoi, ettei hän ole Uudellamaalla koskaan törmannyt vastaavaan. Eikä hänessä ole mitään erikoista, tavallinen suomalainen, siisti nainen. Millaiset mielenterveyspalvelut on kunnissa, vai onko niitä nykyään ? Ei tietoa, mutta selkeästi näkee, että ihmisillä on hyvin paha olla ja se oireilee monin tavoin. Eikö esim. paikalliset yrittäjät voisi käynnistää jotain positiivisuuskampanjaa, ettei paikkakunnan maine mene kokonaan. Eletään ja annetaan muidenkin elää, miksi ollaan idiootteja ? Tällainen korostuu paljon, etenkin näin joulun alla. Ennen aikaan vanhemmat ikäluokat olivat esimerkkeinä nuoremmille. Toivottavasti eivät enää ole , jos käytös on samaa luokkaa.
Kaavilaista käytöstä ?
5
408
Vastaukset
- Anonyymi
Katoitko kotoa lähtiessäsi, minkä näkönen olit ulkoiselta habitukseltasi ????
- Anonyymi
Itse en ollut paikalla, mutta hän, jota asia koskee on tyylikäs ja hyväkäytöksinen virkanainen. Ja osaa käyttäytyä myös muita kohtaan sivistyneesti. Mutta ei huolta, hän kertoi, ettei aio tulla Kaaville ensi kesänä, vaan odottaa, että väkeä vaihtuu, jos uusia ihmisiä paikalle muuttaisi. Koko maa on käytettävissä ja myös ulkomaat. Itse olen myös kokenut, että ulkomailla osataan sivistynyt käytös, yleensä se on suomalainen, joka sielläkin erottuu.
- Anonyymi
Noin yleisesti haluaisin sanoa, että pitkäaikaisen hoitoalan kokemukseni mukaan, jos vanhus alkaa kokea jotain äkillisiä vihan tai raivonpurkauksia, monesti kyseessä on jokin sairaus. Yleensä dementia, alkava tai diagnosoimaton. Kohtauksella ei ole sinänsä mitään tekemistä sen kanssa, kuka sen kohteeksi joutuu. Sen triggeröi stressitilanne, kuten juuri ihmisten suuri määrä tai kiire jne. Tällöin omaisten tehtävä on viedä lääkäriin ja neurologisiin kokeisiin. Lääkitys auttaa yleensä jonkin verran. Mitä varhaisemmassa vaiheessa, sen parempi. Ja, ikävä kyllä myös hoitotilanteissa monenlaiset vihan-, ja raivonpurkaukset ovat lisääntyneet, kaikissa ikäryhmissä.
- Anonyymi
Ei pidä välittää kaikesta. Joskus tällaista sattuu, mutta se on vain ohimenevää.
Kyllä kevät tästä tulee ja mieli virkistyy.
Hyvää talven jatkoa!- Anonyymi
Joo, sitä samaa toivotaan kaikille täällä Savossa, aurinkoista kevättalvea. Pitää vaan osata elää ilman turhia paineita, eikä omaa pahaa oloa voi purkaa toisiin ihmisiin, ei edes omaan perheeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003745378- 182319
- 1982181
- 1071516
- 841470
- 741032
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu601023IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2979Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.127908Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59796