Laitelkaas omia ohjeitanne.
Kuinka sinä paistat kinkun?
16
325
Vastaukset
- Anonyymi
Itse nostan aamulla jääkaapista huoneenlämpöön ja eka tunti 200 ja siitä tiputan 120 asteeseen niin kauan että sisälämpö on 85. Monen mielestä on ylikypsää ja niinhän se onkin, mutta omaan makuuni tämä on ollut parasta.
- Anonyymi
Tää on oikein tapa. Tunti ja kilo plus eka tunti kovemmalla lämmöllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää on oikein tapa. Tunti ja kilo plus eka tunti kovemmalla lämmöllä.
Kyllä. Kinkun pintaan muodostuneet bakteerit kuolevat näin. Näin teen itsekin ja paistan myös tuonne 85 tietämille jonka jälkeen otan pois uunista.. Käytän myös kinkkupussia jonka ansiosta tulee mielestäni parempi lopputulos
- Anonyymi
En mitenkään, kun en vietä ollenkaan tänävuonna joulua!
- Anonyymi
Mikset?
- Anonyymi
En syö mitään jouluruokia, tavallinen arki 👍
- Anonyymi
Eiköhän niitä kinkunpaisto-ohjeita löydy netistä ihan riittävästi ja jokaiselle mieleinen. Ihan turha on jostakin jämsäläisten palstalta ohjeita kysellä.
- Anonyymi
on se komiita mieltein upeita,näin se vaan mänii JN😳🤣😅😭😂😳
- Anonyymi
Minä ostin tänään pakastetun kinkun, Aika reilu möhkäle näkyy olevan.
Se on nyt yön jääkaapissa ja aamulla lykkään sen uuniin. Aluksi lämpö muutaman tunnini 200 sitten 10 - 12 tuntia 175.
Sillä konstilla on ennenkin tullut takuukypsää kinkkua.
Minä en ala päiväkausia sulattelemaan ja sitten pikkulämmöllä kypsentelemään. Siinähän pitää yökaudet valvoa, että on sopiva sisälämpötila.
Minä nukun yöllä, en vahdi mitään kinkkua. - Anonyymi
Paistan kinkun uunissa
- Anonyymi
Ei kun jämpsän portissa
- Anonyymi
Sama ohje minulla: Kinkku uuniin ja virrat päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama ohje minulla: Kinkku uuniin ja virrat päälle.
Kinkku pois uunista ja virrat pois päältä
- Anonyymi
Jo 50 vuotta samalla ohjeella, paistopussissa 2 ensimmäistä tuntia 200 asteessa ja seuraavat 150 asteessa tunti/kilo. Aina tullut mieleiseni ylikypsä enkä ole mittareita tarvinnut.
- Anonyymi
Jaa-a. Makunsa kullakin. Minä en halua ylikypsää, murenevaa kinkkua. Eihän se enää maistu edes miltään.
Sopivan kypsä, mehevä ja maukas sen pitää olla.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026983
- 594622
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s364201- 713229
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161945Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271696- 171670
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401573- 341449
- 1431227